Αυτή την εβδομάδα κάναμε πολλά πράγματα στο νηπιαγωγείο μας!

Μάθαμε το γράμμα Ν ν . Ακούσαμε απο το YouTube το γράμμα Ν ν απο την εκπαιδευτική σειρά βίντεο ένα γράμμα μια ιστορία. Έπειτα προσπαθήσαμε να το γράψουμε, να το σχηματίσουμε με τουβλάκια απο το οικοδομικό υλικό και με ζάχαρη άχνη. Τέλος κάναμε και δύο φύλλα εργασίας με τα οποία αναγνωρίσαμε λέξεις που ξεκινάν με τη φωνούλα ν και εξασκηθήκαμε στο γράψιμο του. 

20241101 094758 IMG 35c0198d363e6b54ceb239302942070f V 20241104 094137 20241104 094220

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το Συναίσθημα του φόβου. Είδαμε εικόνες απο φοβισμένα παιδιά, προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι μπορεί να φοβούνται τα παιδιά αυτά και είπαμε τι φοβόμαστε εμείς. 

IMG 20210224 093032

Ενδεικτικές απαντήσεις των παιδιών:

Τα ζουζούνια (Αγάπη)

Τα κακά όνειρα (Γιώργος)

Τις μέλισσες (Λυδία)

Τα φίδια (Ευαγγελία)

Φίδια, μέλισσες, ψαλίδες, σαρανταποδαρούσες, δυνατές φωνές, θορύβους ( Άγγελος) 

Τα σκουλίκια (Βασιλική)

Τα φίδια και τα όνειρα (Γιάννης και Βαλεντίνα)

Τα φίδια, τις αράχνες και τα ζουζούνια (Ραφαέλα)

Το φίδι του παραμυθιού (Κυριακή)

Τους μεγαλόδοντους καρχαρίες (Διαμαντής)

Τους δεινόσαυρους (Παντελής) 

Η Μαρία με τρομάζει όταν κοιμόμαστε μαζί (Δήμητρα)

Τα σκυλιά που γαυγίζουν όταν κοιμάμαι (Στέλλα)

Η γάτα (Λεωνίδας)

Ένα φάντασμα (Δημήτρης)

Η ξαδέρφη μου όταν με σπρώχνει στον τοίχο (Θεανώ)

Φοβάμαι την ψαλίδα (το έντομο) (Τατιάνα)

Όταν με πλησιάζει μια γάτα (Αναστασία)

Μια γάτα (Χριστιάννα)

Με τρομάζει ο αδερφός μου και το σκοτάδι (Άννα Μαρία)

Όταν βλέπω παιδικά και βλέπω δίπλα μου ένα φάντασμα (Γιώργος Π.)

Η αδερφή μου η Δέσποινα με τρόμαξε και έκανα κολοτούμπες (Γιώργος Α.)

Με τρομάζουν τα κακά όνειρα (Σωτηρία)

Με τρομάζουν οι δεινόσαυροι (Ειρήνη)

Φοβάμαι τα φαντάσματα (Αναστάσης)

Πήραμε την έκφραση του φοβισμένου προσώπου και ζωγραφίσαμε τους φόβους μας. Κατόπιν κάθε παιδί δίπλωνε τη ζωγραφιά του και την τοποθετούσε σε ένα κουτί. Στη συνέχεια ένα ένα παιδάκι έπαιρνε στην τύχη μια ζωγραφιά και προσπαθούσε να μαντέψει τι μπορεί να φοβόταν ο φίλος του. Στο τέλος βγήκαμε στην αυλή, σκάψαμε βαθιά το χώμα και ρίξαμε εκεί μέσα όλες τις ζωγραφιές μας για να σαπίσουν οι φόβοι μας και να φύγουν μακρυά. 

20241104 112533 20241104 111337

Διαβάσαμε το παραμύθι “Όταν φοβάμαι” και αφού συζητήσαμε τι φοβόταν το αρκουδάκι και αν είχε δίκιο, ζωγραφίσαμε τον φοβισμένο εαυτό μας και γράψαμε με τη βοήθεια της κυρίας τι φοβόμαστε. 

20241104 102824  20241104 123537

Διαβάσαμε και ένα βιβλίο που έφερε στο σχολείο ένας μαθητής μας σχετικό με τα συναισθήματα. 

20241106 123507

Είδαμε στο διαδίκτυο το εκπαιδευτικό βίντεο – τραγούδι “βλέπω το πρόσωπο σου” και κάναμε και εμείς το χαρούμενο πρόσωπο μας, το λυπημένο, το τρομαγμένο, κλπ. 

Μιλήσαμε για τα αειθαλή και φυλλοβόλα δέντρα, εξηγήσαμε γιατί πέφτουν ή δεν πέφτουν τα φύλλα τους και γιατί το φθινόπωρο τα φύλλα κάποιων δέντρων αλλάζουν χρώμα. Μιλήσαμε για τη φωτοσύνθεση, είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με αυτή και στο τέλος χρωματίσαμε φύλλα με τα χρώματα του φθινοπώρου. 

20241105 123604

Πάνω στη συζήτηση μας κάποια παιδιά ανέφεραν πως πολλές φορές τρομάζουν απο τα κακά όνειρα που βλέπουν το βράδυ. Έτσι μιλήσαμε για τις ονειροπαγίδες που χρησιμοποιούν κυρίως οι Ινδιάνοι και έχουν μαγικές ιδιότητες να διώχνουν τα άσχημα όνειρα. Σκεφτήκαμε να φτιάξουμε και εμείς ονειροπαγίδες  να τις κρεμάσουμε στο δωμάτιο μας για να βλέπουμε μόνο όμορφα όνειρα.

20241106 122913 20241107 104025 20241106 115913

Μιλήσαμε για τα φρούτα του Φθινοπώρου. Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “το ραπ των φθινοπωρινών φρούτων”, φτιάξαμε φρουτοσαλάτα με φρούτα που έφεραν τα παιδιά και  με αφορμή τη φρουτοσαλάτα που ετοιμάσαμε βρήκαμε ή φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με δεύτερο συνθετικό τη “σαλάτα”, όπως μαρουλοσαλάτα, λαχανοσαλάτα, χορτοσαλάτα, καρεκλοσαλάτα, αμαξοσαλάτα, κλπ. 

IMG fba63174e7d73a2d845b242b652afe7a V IMG 3743d55faef4b99bbf771b834eab59c4 V 20241108 114524

Με την κυρία Ειρήνη στα αγγλικά παίξανε παιχνίδια σχετικά με τα φθινοπωρινά φρούτα και έπειτα χρωματίσανε και φτιάξανε το δικό τους καλαθάκι με τα φρούτα του φθινοπώρου. 

20241107 110459 IMG fa9646e58851dbd0b26104128050052a V

20241107 114028

Μιλήσαμε για τα ζώα χειμερίας νάρκης, δηλαδή τα ζώα που κοιμούνται τον χειμώνα που πέφτει η θερμοκρασία σε πολύ χαμηλά επίπεδα και δεν μπορούν να βρουν τροφή για να επιβιώσουν. Πολλά ζώα λοιπόν κοιμούνται μέχρι την άνοιξη που αρχίζει και ανεβαίνει πάλι η θερμοκρασία. Είδαμε τέτοια ζώα στο διαδίκτυο, π.χ αρκούδες, βάτραχους, σκαντζόχοιρους, κλπ. Έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι “Άουτς!”, αριθμήσαμε τα αντικείμενα που έπεσαν πάνω στη ράχη του σκαντζόχοιρου, ζωγραφίσαμε οτι μας άρεσε απο το παραμύθι, παίξαμε παιχνίδι που τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν και γέλασαν πολύ. Το παιχνίδι το παίξαμε ως εξής: τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των έξι παιδιών (γιατί έξι αντικείμενα έπεσαν στη ράχη του σκαντζόχοιρου). Τα παιδιά της κάθε ομάδας ζωγράφισαν σε μικρά χαρτάκια τα αντικείμενα που καρφώθηκαν στη ράχη του σκαντζόχοιρου, τα κολλήσαμε στην πλάτη τους με σελοτέιπ και προσπάθησαν με διάφορους τρόπους να τα ξεκολλήσουν π.χ τρίψαν τις πλάτες τους στο πάτωμα, στον τοίχο, στο καλοριφέρ, στη συρταριέρα, στην πόρτα, κλπ. Νικήτρια ήταν η ομάδα που έβγαλε τα περισσότερα χαρτάκια.  Στο τέλος φτιάξαμε τον δικό μας σκαντζόχοιρο με χαρτόνι και τέμπερες. 

IMG 4506cfcbe90925b296a2300cf45e12a8 V   20241108 122712

20241108 122935 20241108 123415 20241108 123441 2 20241108 123456

IMG 6e23b151478fb11e307bca6250165b05 V  20241108 121807

Στο τέλος παίξαμε παιχνίδια αντιστοίχισης και ακούσαμε το τραγούδι “Σκαντζόχοιρος” απο τους mazoo and the zoo. 

IMG 6c3a885e750b2cd4660df0e1278ea47d V

 

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Αυτή τη φορά μιλήσαμε για το συναίσθημα του θυμού. Συζητήσαμε για τις καταστάσεις και τα πράγματα που μας θυμώνουν. Οι απαντήσεις των παιδιών ενδεικτικά: 

Τι με κάνει να θυμώνω;

Όταν μου χαλάνε τα παιχνίδια (Άννα και Άγγελος)

Όταν με χτυπάει κάποιος (Θοδωρής)

Όταν με χτυπάει ο αδερφός μου (Διαμαντής)

Ο Άγγελος με θυμώνει (Αγάπη)

Όταν με μαλώνει η μαμά (Κυριακή)

Όταν μου κλέβουν τα παιχνίδια (Παντελής)

Όταν η αδερφή μου μου ρίχνει τα τουβλάκια (Γιώργος)

Όταν η Βαλεντίνα με ρίχνει κάτω στο παιχνίδι (Γιάννης)

Όταν χάνω το αγαπημένο μου παιδικό (Κυριακή)

Όταν ρίχνουν τα παιχνίδια μου (Βαλεντίνα)

Όταν με βαράει η μαμά (Λυδία)

Όταν η Κωνσταντίνα μου χαλάει τα παιχνίδια (Ραφαέλα)

Όταν με μαλώνει η μαμά (Βασιλική)

Αφού διαβάσαμε  βιβλία σχετικά με το συναίσθημα του θυμού απο τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας φτιάξαμε το τερατάκι του θυμού. 

images      965A83CB4358BBDC4BF0B261061D68E2

 

20241030 120723  20241030 121416

 

20241030 124553

Τα παιδιά αφού εξήγησαν τον τρόπο που ηρεμούν, παράδειγμα απο τις απαντήσεις των παιδιών παρακάτω,  φτιάξανε το φανάρι του θυμού, μία τεχνική ηρεμίας,  που λειτουργεί ως εξής: στο κόκκινο έχω θυμώσει με κάτι πολύ, στο πορτοκαλί σκέφτομαι λύση, βρίσκω τρόπο να ηρεμήσω, μετράω ως το πέντε και μόλις ανάψει πράσινο έχω ξεθυμώσει και φεύγω. 

Πως ηρεμώ; 

Παίρνω μια ανάσα (Άγγελος και Γιώργος) 

Φεύγω (Διαμαντής)

Μπαίνω στο δωμάτιο και κλείνω την πόρτα (Βασιλική)

Κλαίω στο μαξιλάρι μου και κοπανάω την πόρτα (Γιώργος)

Ξαπλώνω λίγο και μετά παίζω λίγο και μου φεύγει ο θυμός (Θοδωρής) 

Αγκαλιάζω τη μαμά και μου φεύγει ο θυμός (Κυριακή)

Παίζω (Γιάννης)

Ξαπλώνω (Βαλεντίνα)

Πηγαίνω στην αγκαλιά του παππού ή του μπαμπά (Διαμαντής)

Πίνω λίγο νερό (Παντελής και Λυδία)

Λέω στον μπαμπά οτι η Κωνσταντίνα μου έριξε τα πράγματα και τη μαλώνει (Ραφαέλα)

Το συζητάω με κάποιον (Άννα)

IMG afe6dc3d4f8c628968ec9b25b9fb41fd V       IMG 0574b2c9173c44d6ea1ee8cf4679e763 V  

20241031 110032

Μετρήσαμε το ύψος και το βάρος των παιδιών. Οι μετρήσεις αυτές θα επαναληφθούν και τον Ιούνιο ώστε να τις συγκρίνουμε. Γνωρίσαμε το μέτρο και τη μεζούρα. Μάθαμε να τα χρησιμοποιούμε μετρώντας και συγκρίνοντας επιφάνειες όπως το τραπέζι, το παγκάκι, την καρέκλα, την πόρτα, τον πίνακα κ.α.

IMG 5019f7435432a13fdc96f39d76193c63 V      IMG 116b387c22ffbcd81c9e32f13211fc50 V

IMG a0e90c3bb006dcc772070f849791acbf V    IMG dc648bb973bb7d0fc0c32ce1f8bca26a V

IMG 163f605c078fadba280d373fd72083ca V

Με την κυρία Ειρήνη στα αγγλικά φτιάξανε δαχτυλόκουκλες με τα μέλη της οικογένειας μας και μάθανε ένα σχετικό τραγούδι. Έπειτα έπαιξαν παιχνίδια με τις δαχτυλόκουκλες.

20241031 111022  20241031 110928

Κλείσαμε την εβδομάδα μας φτιάχνοντας το ανθρωπάκι του Οκτωβρίου, μιλώντας για το τελευταίο παιδάκι του Φθινοπώρου, τον Νοέμβριο και παίζοντας και παρατηρώντας τη φύση στην αυλή του σχολείου μας. 

IMG 90202da56fc1429d8089a5fab9c5b4a1 V                                                                            20241030 114527    IMG c9d7aa37c39a536bd9c3922ddc35502f V

 

 

Με αφορμή το έπος του ΄40 μάθαμε να αναγνωρίζουμε και να γράφουμε το “ΟΧΙ” με τα γράμματα απο τα καρτελάκια. Διαπίστωσαν πως αλλάζοντας τη σειρά των γραμμάτων αλλάζει και η λέξη π.χ ΙΧΟ, ΧΙΟ, ΟΙΧ. 

 

20241022 112320 IMG a3ed5afeb56ba8c2fef80325e9a817de V IMG f73928393ee992d6fb09f51bf2121dc5 V

Τα παιδιά έφτιαξαν μπαλάκια απο γκοφρέ χαρτί. Έπειτα τα κόλλησαν στο σήμα της ειρήνης. Έγραψαν τον τίτλο της ομαδικής εργασίας και τα ονόματα των παιδιών που συμμετείχαν.

IMG 893ad0949832523fbc196e6e874b4a5a V  IMG 72c838d043e8b43e6b799bf77dd5b436 V

 

Παρακολούθησαν την αφήγηση της ιστορίας “Το κανόνι της Ειρήνης”. Ακολούθησαν ερωτήσεις ανοιχτού τύπου απο την εκπαιδευτικό σχολιάζοντας τα συναισθήματα των ηρώων. 

 

IMG 88d3d40c15a503ca2e8274e50c90019e V 1   

Έφτιαξαν μοτίβο με σημαιάκια. Τα νήπια χρησιμοποίησαν τρία χρώματα ενώ τα προνήπια, δύο χρώματα. 

IMG 24802c4d0e218ebe66325e14976eca0c V

Παρατήρησαν την ελληνική σημαία, μέτρησαν τις άσπρες και γαλάζιες ρίγες, εξηγήσαμε οτι το γαλάζιο χρώμα συμβολίζει τη θάλασσα, το άσπρο τον αφρό της και ο σταυρός την πίστη του έθνους μας στον Χριστό. 

IMG 89c78489f4dd628398ac55e86b959c5c V

Παρατήρησαν σημαίες και άλλων χωρών, εντοπίσαμε τις ομοιότητες, τις ταξινόμησαν σύμφωνα με τα κοινά τους χαρακτηριστικά, ταύτισαν τα ονόματα των χωρών. 

IMG c2641b97ea9eb3052784ce4817bd783a V

Έβαψαν τις σημαίες τους με τέμπερα χρησιμοποιώντας το δάχτυλο τους. 

IMG 9e19c1cd59859dc34d4be0be2dd8cd4f V        20241021 115546

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο ΕΧΘΡΟΣ” του Νταβίντε Καλί και αφού το εξηγήσαμε, το συζητήσαμε και απαντήσαμε στις ερωτήσεις των παιδιών. Έπειτα ζωγραφίσαμε το σήμα της Ειρήνης με ξυλομπογιές και μαρκαδόρους και στολίσαμε τον τοίχο της τάξης μας. 

20241024 101137  20241024 124556

Η καθηγήτρια των Αγγλικών, η κυρία Ειρήνη, εξήγησε στα παιδιά πως η Αγγλία ήταν σύμμαχος της Ελλάδας στον πόλεμο του 1940, τους έδειξε τη σημαία της Αγγλίας τους εξήγησε τους συμβολισμούς και στο τέλος έφτιαξαν τη δική τους σημαία. 

20241022 113735

Κάναμε εισαγωγή στη ρομποτική έχοντας ένα παιδί ρομπότ και ένα παιδί προγραμματιστή. Το δεύτερο παιδί τοποθετούσε τα βελάκια ώστε να δείξει το δρόμο στο πρώτο παιδί σύμφωνα με τις εντολές της εκπαιδευτικού. Ακούγοντας λέξεις σχετικές με τα ιστορικά γεγονότα οδηγούσαν στην ανάλογη καρτέλα συναίσθημα (χαρά, λύπη, φόβος) που τους γεννιόταν. 

IMG dab2b7a1402e7cbaf2a3427f273dbf28 V

Την Παρασκευή, στις 25 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η γιορτή του Νηπιαγωγείου μας για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στην οποία τα παιδιά είπαν τα ποιήματα τους και τα τραγούδια που μάθαμε. Έπειτα ήρθε η γιαγιά δύο μαθητών του σχολείου μας, της Χριστιάνας και του Δημήτρη,  η οποία γεννήθηκε το 1936 και έζησε εκείνα τα χρόνια του ΠΟΛΈΜΟΥ. Έτσι μετέφερε τα βιώματα της στα παιδιά τα οποία ενθουσιάστηκαν και της έκαναν διάφορες ερωτήσεις. Στο τέλος ευχαριστήσαμε τη γιαγιά που δέχτηκε να έρθει να μας μιλήσει και της χαρίσαμε το τραγούδι “Τα Ραφτικά της Γιαγιάς”. 

20241025 090053 20241025 090059

 

 

Αυτή την εβδομάδα συζητήσαμε για το συναίσθημα της χαράς και απαντήσαμε στην ερώτηση πότε νιώθω χαρά. Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών:

Νιώθω χαρούμενος όταν ….

έρχεται σπίτι απο τη δουλειά ο μπαμπάς. (Τατιάνα)

μιλάω στο τηλέφωνο με τον μπαμπά μου. ( Γιώργος Π.) 

πηγαίνουμε βόλτα στην παιδική χαρά και χαίρομαι όταν κάνω μόνη μου κούνια. (Δήμητρα) 

έχω τα κουνελάκια αγκαλιά και τρώω παγωτό και δίνω στα κουνελάκια καρότο.(Άννα-Μαρία)

με πήρε ο μπαμπάς να πάω να πάρω το Χρήστο απο τη μπάλα και μετά πήγαμε σπίτι. ( Βικτώρια)

παραγγέλνουμε πράγματα: καλλυντικά, ρούχα, παπούτσια. (Σωτηρία)

πάω Αλλαλούμ. (Θεανώ)

πηδάω στο τραμπολίνο. (Χριστιάννα)

με γαργαλάει ο αδερφός μου ο Νίκος και εγώ γελάω και ύστερα με φιλάει και παίζουμε μαζί με το κινητό. ( Αναστασία)

πηγαίνουμε θάλασσα με τη μαμά, τον μπαμπά και την αδερφή μου. ( Ειρήνη)

η μαμά με πηγαίνει στο Jumbo και παίρνουμε δράκους, δεινοσαύρους, σκιουράκια. ( Δημήτρης)

πάω στις αρκούδες, στο δάσος με τον μπαμπά μου. ( Λεωνίδας)

πάει η μαμά να μου αγοράσει φαγητό και τα μαλλιά της Ραπουνζέλ που είναι ζαχαρωτό. (Στέλλα)

πάω στον νονό και όταν παίζουμε καλά εδώ στο σχολείο. (Άγγελος)

ο μπαμπάς μου είναι στο σπίτι. (Γιώργος Κ.)

πηγαίνω στον παππού και στη γιαγιά (Διαμαντής) 

πάω στις κούνιες. (Βασιλική)

έρχεται η μαμά μου απο τη δουλειά. (Ηρακλής) 

μου παίρνουν δώρα. (Γιάννης)

μου φέρνει η μαμά σοκολάτες. (Ευαγγελία)

παίζω παιχνίδια με τον μπαμπά. (Ραφαέλα)

πάω στην παιδική χαρά. (Βαλεντίνα)

παίζουμε στην αυλή. (Θοδωρής)

παίζω με τους φίλους μου. (Παντελής)

παίζω με τους φίλους μου στην παιδική χαρά. (Λυδία)

μου δίνει η μαμά γλυκά. (Αγάπη)

πηγαίνω μπαλέτο. (Κυριακή)

 

Είδαμε στον καθρέφτη το χαρούμενο πρόσωπο μας. 

IMG e4aafe584b868f5900ff0af3809e91e7 V

Φτιάξαμε τον κήπο των συναισθημάτων. 

20241018 092738

Παίξαμε με το αρχικό γράμμα του ονόματος μας, ομαδοποιήσαμε τα ονόματα μας , τα γράψαμε με αφρώδη γράμματα και φτιάξαμε παζλ αριθμών.

20241014 101807  20241014 101843  IMG 43b24c49afeea37214b07ffbcb56329b V 2

Παρατηρήσαμε τις καρτέλες με τις λέξεις στο φύλλο εργασίας, προσπαθήσαμε να τις βρούμε και να τις αντιστοιχήσουμε με την όμοια της. 

IMG 5af108daadaa6af78a54a51a48a1733d V 2

Παρατηρήσαμε τον χάρτη της Ελλάδας, εντοπίσαμε σημαντικές τοποθεσίες και μετρήσαμε την απόσταση τους απο την Καβάλα.

20241018 174943

Είδαμε τον χάρτη μέσω google earth.

IMG e613910fb0d519d24529c41b50ef4118 V

Με την κυρία Ειρήνη στα Αγγλικά μάθαμε τα χρώματα και φτιάξαμε ουράνιο τόξο με χαρτί κουζίνας. 

IMG 7c2170655b676361bf92a79be3cff298 V IMG 51b5a8c9151c56bede42771e37a485e0 V

 

 

 

Ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας με την πρώτη άσκηση σεισμού γιατί πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι σε περίπτωση που συμβεί. Αφού μιλήσαμε για το τι είναι σεισμός και είδαμε και σχετικά βίντεο μάθαμε τα τρία βήματα που πρέπει να κάνουμε για να προστατευτούμε κατά τη διάρκεια του σεισμού, μπαίνουμε κάτω απο το τραπεζάκι και στηριζόμαστε στο ποδαράκι του μέχρι να τελειώσει ο σεισμός, και μόλις αυτός τελειώσει κάνουμε γρήγορα μια σειρά και βγαίνουμε στην αυλή όπου στεκόμαστε στο σημείο που έχουμε απο πριν συμφωνήσει. Στην αυλή καθόμαστε μακρυά απο κτίρια και καλώδια της ρεύματος, ενώ περιμένουμε καθισμένοι κάτω με τα χέρια μας πάνω στο κεφάλι μας. Έπειτα τα ζωγραφίσαμε κιόλας.

20241008 083226 1    20241007 124435      20241007 123729

 

Θέλοντας να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν πως υπάρχουν οι τεκτονικές πλάκες κάτω απο την επιφάνεια της Γης, καθαρίσαμε ένα πορτοκάλι, αντιστοιχίζοντας τα κομμάτια απο τις φλούδες με τις τεκτονικές πλάκες. Έτσι δείξαμε και τις κινήσεις που κάνουν οι πλάκες όταν προκαλούν τις σεισμικές δονήσεις.  

 

                                                         IMG 96a9a621db476fc5b667eadf8c38a83e V

 Και επειδή όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ακολούθησαν τις οδηγίες και ανταποκρίθηκαν στο τέλος πήραν και το βραβείο τους επειδή συμμετείχαν επιτυχώς στην άσκηση σεισμού. Έτσι τώρα αν γίνει σεισμός ξέρουμε όλοι μας τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε ασφαλείς. 

                                                          20241007 123930

Ολοκληρώσαμε τη θεματική “ Εγώ, ο εαυτός μου και η οικογένεια μου” με την παρουσίαση των οικογενειών μας. Κάθε παιδί μας παρουσίασε την οικογένεια του, μας μίλησε για τις ώρες που περνάει όλη η οικογένεια μαζί και τι του αρέσει να κάνουν με την οικογένεια του. Έπειτα ζωγράφισε τα μέλη της οικογένειας του. 

                                                                       20241008 124728

Στο τέλος της ημέρας φτιάξαμε το παζλ της τάξης μας για να διακοσμήσουμε την πόρτα της τάξης μας. Έργο που ενθουσίασε τα παιδιά. 

                                                                     20241008 124657

Κάναμε εισαγωγή στα συναισθήματα που αποτελούν το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων για τη φετινή χρονιά, τα ακούσαμε, τα εξηγήσαμε, τα συζητήσαμε και τα ζωγραφίσαμε. Είδαμε καρτέλες παιδιών που νιώθουν χαρά, πόνο, λύπη, έκπληξη, ντροπή κλπ. 

                                                            20241009 085938

Κάναμε αραχνόγραμμα, με τη βοήθεια της κυρίας, συζητήσαμε για το τι είναι τα συναισθήματα, διευκρινίσαμε οτι συναισθήματα δεν έχουν μόνο οι άνθρωποι αλλά και τα ζώα και τα φυτά. Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφηκαν.  

20241010 105743    20241010 124536

Τα συναισθήματα έχασαν το αρχικό τους γράμμα.  Μας τα έφερε η βροχή κι εμείς τα βάλαμε στη σειρά. 

IMG bf5edb91aa90c1dfebedac807b234557 V 1         IMG ce3b37c070297bd5afeebfb93526e203 V         IMG deed83f0f625ef79eec6e51cd34a6ad9 V

Αντιγράψαμε τα ονόματα των συναισθημάτων με τα μαγνητικά γράμματα στον μαγνητικό πίνακα. 

                                                                 IMG d5d18011523f6f69141e2a850ea7c398 V

Στο μάθημα των αγγλικών είδανε οι μαθητές μας σε βίντεο το βιβλίο “The color of Monster” και κάνανε δραστηριότητες σχετικά με αυτό. Το βιβλίο “Το τερατάκι των συναισθημάτων” το έχουμε και στην ελληνική έκδοση και τα παιδιά το γνώτρριζαν ήδη. 

                                                                 IMG d3efe2406115a67d4b7499ef3f4eacea V

 

 

 

30/9/2024 – 4/10/2024

Αυτή την εβδομάδα κάναμε τόσα πολλά πράγματα στο νηπιαγωγείο μας! Η Βάγια Κουκουβάγια, η κούκλα περσόνα της τάξης, μας έφερε ένα μυστήριο κουτί, γεμάτο μακαρόνια. Μέσα όμως έκρυβε τα καρτελάκια που θα χρειαστούμε για να συμπληρώνουμε καθημερινά τους πίνακες στις ρουτίνες.

20241004 230541

Γνωρίσαμε τον πίνακα με τις ημέρες και μάθαμε το ποιηματάκι για τις μέρες: 

“ Να τη η Δευτέρα αχτένιστη όλη μέρα.

   Να τη και η Τρίτη με τη μεγάλη μύτη.

   Να τη και η Τετάρτη με το μεγάλο μάτι. 

   Να τη και η Πέμπτη που το ένα της φρύδι πέφτει.

   Να και η Παρασκευή με το μεγάλο της αφτί. 

   Να και το Σάββατο με το στόμα το γεμάτο. 

   Να τη και η Κυριακή που όλα τα στολίδια της φορεί.” 

 

Γνωρίσαμε το χρόνο, τις 4 εποχές και τους 12 μήνες.

20241004 230611     20241004 230600

Φτιάξαμε πύργους με τα γιγαντότουβλα. 

20241004 231834

Έτοιμες και οι κουκουβάγιες με το ποίημα για τους κανόνες συμπεριφοράς στο νηπιαγωγείο.

 

20241004 231846   

Ομαδοποιήσαμε τα ονόματα μας σύμφωνα με το αρχικό τους γράμμα. 

20241004 231900

Κατασκευή δωράκι για τη γιορτή τρίτης ηλικίας στις 1 Οκτωβρίου. 

20241004 231914 

Ανασυνθέσαμε τις λέξεις γιαγιά και παππούς.

20241001 124225

Να και οι χρωματιστές κάμπιες με τα γράμματα του ονόματος μας. 

20241004 231925  

Η εβδομάδα μας έκλεισε με την κατασκευή ομαδικής αφίσας μιλώντας για τα ζώα και τα δικαιώματα τους ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Ζώων στις 4 Οκτωβρίου.

20241004 130244

 

Τη δεύτερη εβδομάδα μαθημάτων στο νηπιαγωγείο μας παίξαμε και χορέψαμε στην αυλή.

20240924 122532 2 1      20240924 120935 2 1

Συζητήσαμε και αποφασίσαμε από κοινού τους κανόνες της τάξης μας και συντάξαμε, με τη βοήθεια της κυρίας, το συμβόλαιο της τάξης  το οποίο και υπογράψαμε όλοι με την υπόσχεση να τηρούμε τους κανόνες. Κρεμάσαμε τους κανόνες που έφερε η σοφή κουκουβάγια στα κλαδιά του δέντρου.  Και .. όποιος τηρεί τους κανόνες ανταμείβεται φυσικά! Στη σκάλα ανταμοιβής η οποία λειτουργεί ως μέσο αξιολόγησης της τήρησης των κανόνων της τάξης και αποτελεί κίνητρο για τα παιδιά,  όποιο παιδί τα καταφέρει να φτάσει στο πρώτο σκαλοπάτι της σκάλας κάθε μέρα παίρνει μία σφραγίδα. Πέντε μέρες πέντε σφραγίδες οδηγούν την Παρασκευή στην απονομή του βραβείου.

20240926 082120  20240925 123743 20240926 082113

 

20240925 10231720240927 112405 20240927 115713

 

Έπειτα αφού διαβάσαμε το παραμύθι “ Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουν” ζωγραφίσαμε τα  χέρια μας!

20240925 121443 2 1

Τέλος, αφού μιλήσαμε για τις ημέρες τις εβδομάδας και ακούσαμε το τραγούδι “ η καλή κυρά βδομάδα” απο τα Λάχανα και Χάχανα, προσπαθήσαμε να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το αρχικό γράμμα του ονόματος μας. Το ζωγραφίσαμε κιόλας! 

20240927 11532120240927 115355

Πρώτες μέρες στο σχολείο και παίξαμε και τρέξαμε και τους κανόνες της τάξης μας ορίσαμε!

 

20240925 110248 αντίγραφο

Παίξαμε με την καρδιά της φιλίας για να γνωριστούμε καλύτερα, ενώ  η κυρία Βάγια Κουκουβάγια έστειλε τους κανόνες της τάξης.

 

20240920 120421 20240920 121622

 

20240920 094522

 

Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.

Τα παιδιά κυκλοφορούν στο δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Γι’ αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας.

Μέσα από την ενασχόλησή μας με το συγκεκριμένο θέμα, τα παιδιά μπορούν να ευαισθητοποιηθούν περισσότερο σε θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και να γίνουν ενεργοί πολίτες µε θετικές στάσεις και συμπεριφορές προς τον κόσμο των ενηλίκων

 

1ο Εργαστήριο

Μέσα από τη συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους

Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο; Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς; Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο; Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;

Από τις απαντήσεις των παιδιών και μέσα από συζήτηση µε την ολομέλεια της τάξης σχεδιάζουμε το πλάνο της δράσης μας για το τί θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και με ποιους τρόπους θα μπορούσε να γίνει. Δημιουργούμε έτσι τα σχετικά ιστογράμματα και καταγράφουμε σε πίνακα τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά έρχονται στο σχολείο

Εικόνα1

 

2ο Εργαστήριο

 Διαβάζουμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.»

 

Εικόνα2

Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για τη χρησιμότητά τους. Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.

Εικόνα3Εικόνα5Εικόνα6

 

Εικόνα7Εικόνα8

 

Μιλάμε για τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα, καθώς και για τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τον Γρηγόρη (Πράσινο).

Εικόνα9      Εικόνα10

Εικόνα11

Παίζουμε παιχνίδια μνήμης

 Εικόνα12           Εικόνα13

 

Διαβάζουμε, δραματοποιούμε και ζωγραφίζουμε το παραμύθι «Ο πρασίδας και η ροδούλα μαθαίνουν να κυκλοφορούν»

 

Εικόνα14

Εικόνα15

Εικόνα16

 

Εικόνα17

 

3ο Εργαστήριο

Συζητάμε για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Αναφερόμαστε στις διαβάσεις και στη  χρησιμότητά  τους. Καταγράφουμε τους κανόνες σε ένα χαρτί.

  • Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
  • Ακούω.
  • Κοιτάζω αριστερά.
  • Κοιτάζω δεξιά.
  • Ξανακοιτάζω αριστερά.
  • Ξανακοιτάζω δεξιά.
  • Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο.
  • Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από τη διάβαση πεζών.
  • Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο.

Εικόνα18    Εικόνα19

 

Εικόνα20

Εικόνα21

Εικόνα22

 

 

 Εικόνα23

 

4ο Εργαστήριο

Παρουσιάζουμε στην τάξη εικόνες  σωστής και λανθασμένης συμπεριφοράς και καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν και να αποφασίσουν πώς θα έπρεπε να  συμπεριφερόμαστε σε κάθε περίπτωση  για να προφυλαχτούμε από πιθανά ατυχήματα

Εικόνα25     Εικόνα26

Εικόνα27 Εικόνα28

 

5ο Εργαστήριο

 

Τα παιδιά κυκλοφορούν σαν οχήματα και όταν σηκώσουμε το κόκκινο φανάρι σταματούν, στο πορτοκαλί επιβραδύνουν και στο πράσινο προχωρούν. Βγαίνουμε στην αυλή του σχολείου και παίζουμε τους οδηγούς και τους πεζούς ακολουθώντας τους κανόνες που ήδη έχουμε μάθει.

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν αφίσα με δρόμους και σήματα με την οποία μπορούν να παίξουν με τα αυτοκινητάκια του σχολείου μας. Μία ομάδα φτιάχνει την αφίσα, μια άλλη ομάδα κατασκευάζει τα σήματα και τους φωτεινούς σηματοδότες, μια άλλη ομάδα φτιάχνει τους δρόμους πάνω στην αφίσα.

Εικόνα29 Εικόνα30Εικόνα31

Εικόνα32   Εικόνα34

Εικόνα35 Εικόνα36

Εικόνα37    Εικόνα38

Κάνουμε το αρχικό μας γράμμα, δρόμο και φτιάχνουμε τις ατομικές μας μακέτες

Εικόνα39 Εικόνα40

Εικόνα41 Εικόνα42

Εικόνα43

Εικόνα44

6ο Εργαστήριο

Οργανώνουμε περίπατο στην παιδική χαρά της γειτονιάς του σχολείου μας με σκοπό τα παιδιά να ακολουθήσουν βασικούς κανόνες με ασφάλεια, να έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον που τα περιστοιχίζει, να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους.

Εικόνα45 Εικόνα46

Εικόνα47

7ο Εργαστήριο

Μιλάμε για το επάγγελμα του τροχονόμου. Παρατηρούμε τη στολή του, τις κινήσεις του και μαθαίνουμε  το «Τ» το  αρχικό γράμμα της λέξης «τροχονόμος»

Εικόνα48

 

Εικόνα49

Εικόνα50

Εικόνα51

Ζωγραφίζουμε και κάνουμε κατασκευή τον τροχονόμο

Εικόνα52 Εικόνα53

Εικόνα54 Εικόνα55

Εικόνα56 Εικόνα57

Εικόνα58 Εικόνα59

Εικόνα60

 

Δεχτήκαμε επίσκεψη από το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας και ενημερωθήκαμε για τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας

Εικόνα61

Εικόνα62

Εικόνα63

Εικόνα64

Εικόνα65

Εικόνα66

Εικόνα67

Εικόνα68         Εικόνα69

Εικόνα70 Εικόνα71

Εικόνα72

Για να τους ευχαριστήσουμε για την επίσκεψή τους, ετοιμάσαμε και τους χαρίσαμε μια ομαδική αφίσα

Εικόνα73 Εικόνα74

Εικόνα75 Εικόνα76

Εικόνα77

Ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από την επίσκεψη που δεχτήκαμε

Εικόνα78 Εικόνα79

Στη συνέχεια τα παιδιά καλούνται να κάνουν αυτό-αξιολόγηση στο πρόγραμμα, επιλέγοντας ένα από τα τρία προσωπάκια αυτό-αξιολόγησης (τα κατάφερα ικανοποιητικά-μέτρια-καθόλου)

Εικόνα80

 

Ξεκινήσαμε τις πασχαλινές μας δραστηριότητες, διαβάζοντας για την Ιστορία του Πάσχα,  για τα πασχαλινά έθιμα και βλέποντας σχετικά βίντεο

Εικόνα1 7  Εικόνα2 6

Εικόνα3 6

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας έθιμο

Εικόνα4 7    

 Εικόνα5 7

Εικόνα6 8

 

Ακούσαμε  πασχαλινό τραγουδάκι και μάθαμε σχετικό με τον Απρίλη και το Πάσχα ποίημα

 

Ήρθε Η Πασχαλιά

Μουσική: Σπύρος Καψάσκης

Στίχοι: Χάρης Σακελλαρίου

 

Ήρθ’ η Πασχαλιά

λένε τα πουλιά

πάνω στα κλαδάκια.

Ήρθ’ η Πασχαλιά

λένε όλο χαρά

και τα λουλουδάκια

Ήρθ΄ η Πασχαλιά

και τσουγκρίζει αυγά

το καλό παιδάκι

 

Εικόνα7 7

Διαβάσαμε παραμύθια

 

Εικόνα8 7

Κάναμε πασχαλινές κατασκευές

 

Εικόνα11 6   Εικόνα10 5

Εικόνα12 3    Εικόνα13 4

Εικόνα14 4     Εικόνα15 4

Εικόνα16 3     Εικόνα18 2

Εικόνα19 2     Εικόνα20 3

Εικόνα21 2               Εικόνα22 2

Εικόνα23 2           Εικόνα24 2

Εικόνα25 2      Εικόνα26 3

Εικόνα27 1

Εικόνα28 3

 

Εικόνα29 2

Ανασυνθέσαμε τις πασχαλινές ευχές «ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ» και «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ»  και τις γράψαμε   στις   κάρτες που φτιάξαμε

Εικόνα30 2Εικόνα31 3

Εικόνα32 3  

  Εικόνα33 3

Φτιάξαμε πασχαλινές κάρτες και στο μάθημα των αγγλικών

 

Εικόνα34 3

 

Παίξαμε πασχαλινά παιχνίδια με αυγά

«Βρες τα κρυμμένα αυγά» μέσα στην τάξη

Εικόνα36 3

 

αλλά και στην αυλή στο μάθημα των Αγγλικών

 

Εικόνα37 3

Εικόνα38 3

Παίξαμε  μαθηματικά και γλωσσικά παιχνίδια

Βρες το άλλο μισό αυγό

Εικόνα39 2

Εικόνα40 1

Ομαδοποιήσεις

Εικόνα41 1

Βρες το αρχικό γράμμα

Εικόνα42 1

Συμπλήρωσε τα αυγά, αντιστοιχίζοντας λέξη με εικόνα

Εικόνα43 1

       Εικόνα44 1

Παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας με τις καταλήξεις  -άδα (Λαμπάδα) και -ίτσα (Πασχαλίτσα)

Εικόνα45

Εικόνα46

Ζωγραφίσαμε τα αυγά με κηρομπογιές και στη συνέχεια τα βάψαμε

Εικόνα47 Εικόνα47 1

Εικόνα49  Εικόνα50

 

Εικόνα51 Εικόνα52

 

Εικόνα53  Εικόνα54

 

Εικόνα55

 

Ζωγραφίσαμε τα καλαθάκια μας και τα γεμίσαμε με τα αυγά μας

Εικόνα56

 

Παίξαμε παιχνίδια στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή

Εικόνα57

Φτιάξαμε ομαδικές αφίσες

Εικόνα58

Εικόνα59

Εικόνα60

Μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και αφού φτιάξαμε τα Λαζαράκια μας βγήκαμε να πούμε τα κάλαντα

Εικόνα61

Εικόνα 63

 

 

Εικόνα62