Αυτή την εβδομάδα κάναμε πολλά πράγματα στο νηπιαγωγείο μας!
Μάθαμε το γράμμα Ν ν . Ακούσαμε απο το YouTube το γράμμα Ν ν απο την εκπαιδευτική σειρά βίντεο ένα γράμμα μια ιστορία. Έπειτα προσπαθήσαμε να το γράψουμε, να το σχηματίσουμε με τουβλάκια απο το οικοδομικό υλικό και με ζάχαρη άχνη. Τέλος κάναμε και δύο φύλλα εργασίας με τα οποία αναγνωρίσαμε λέξεις που ξεκινάν με τη φωνούλα ν και εξασκηθήκαμε στο γράψιμο του.
Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το Συναίσθημα του φόβου. Είδαμε εικόνες απο φοβισμένα παιδιά, προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι μπορεί να φοβούνται τα παιδιά αυτά και είπαμε τι φοβόμαστε εμείς.
Ενδεικτικές απαντήσεις των παιδιών:
Τα ζουζούνια (Αγάπη)
Τα κακά όνειρα (Γιώργος)
Τις μέλισσες (Λυδία)
Τα φίδια (Ευαγγελία)
Φίδια, μέλισσες, ψαλίδες, σαρανταποδαρούσες, δυνατές φωνές, θορύβους ( Άγγελος)
Τα σκουλίκια (Βασιλική)
Τα φίδια και τα όνειρα (Γιάννης και Βαλεντίνα)
Τα φίδια, τις αράχνες και τα ζουζούνια (Ραφαέλα)
Το φίδι του παραμυθιού (Κυριακή)
Τους μεγαλόδοντους καρχαρίες (Διαμαντής)
Τους δεινόσαυρους (Παντελής)
Η Μαρία με τρομάζει όταν κοιμόμαστε μαζί (Δήμητρα)
Τα σκυλιά που γαυγίζουν όταν κοιμάμαι (Στέλλα)
Η γάτα (Λεωνίδας)
Ένα φάντασμα (Δημήτρης)
Η ξαδέρφη μου όταν με σπρώχνει στον τοίχο (Θεανώ)
Φοβάμαι την ψαλίδα (το έντομο) (Τατιάνα)
Όταν με πλησιάζει μια γάτα (Αναστασία)
Μια γάτα (Χριστιάννα)
Με τρομάζει ο αδερφός μου και το σκοτάδι (Άννα Μαρία)
Όταν βλέπω παιδικά και βλέπω δίπλα μου ένα φάντασμα (Γιώργος Π.)
Η αδερφή μου η Δέσποινα με τρόμαξε και έκανα κολοτούμπες (Γιώργος Α.)
Με τρομάζουν τα κακά όνειρα (Σωτηρία)
Με τρομάζουν οι δεινόσαυροι (Ειρήνη)
Φοβάμαι τα φαντάσματα (Αναστάσης)
Πήραμε την έκφραση του φοβισμένου προσώπου και ζωγραφίσαμε τους φόβους μας. Κατόπιν κάθε παιδί δίπλωνε τη ζωγραφιά του και την τοποθετούσε σε ένα κουτί. Στη συνέχεια ένα ένα παιδάκι έπαιρνε στην τύχη μια ζωγραφιά και προσπαθούσε να μαντέψει τι μπορεί να φοβόταν ο φίλος του. Στο τέλος βγήκαμε στην αυλή, σκάψαμε βαθιά το χώμα και ρίξαμε εκεί μέσα όλες τις ζωγραφιές μας για να σαπίσουν οι φόβοι μας και να φύγουν μακρυά.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Όταν φοβάμαι” και αφού συζητήσαμε τι φοβόταν το αρκουδάκι και αν είχε δίκιο, ζωγραφίσαμε τον φοβισμένο εαυτό μας και γράψαμε με τη βοήθεια της κυρίας τι φοβόμαστε.
Διαβάσαμε και ένα βιβλίο που έφερε στο σχολείο ένας μαθητής μας σχετικό με τα συναισθήματα.
Είδαμε στο διαδίκτυο το εκπαιδευτικό βίντεο – τραγούδι “βλέπω το πρόσωπο σου” και κάναμε και εμείς το χαρούμενο πρόσωπο μας, το λυπημένο, το τρομαγμένο, κλπ.
Μιλήσαμε για τα αειθαλή και φυλλοβόλα δέντρα, εξηγήσαμε γιατί πέφτουν ή δεν πέφτουν τα φύλλα τους και γιατί το φθινόπωρο τα φύλλα κάποιων δέντρων αλλάζουν χρώμα. Μιλήσαμε για τη φωτοσύνθεση, είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με αυτή και στο τέλος χρωματίσαμε φύλλα με τα χρώματα του φθινοπώρου.
Πάνω στη συζήτηση μας κάποια παιδιά ανέφεραν πως πολλές φορές τρομάζουν απο τα κακά όνειρα που βλέπουν το βράδυ. Έτσι μιλήσαμε για τις ονειροπαγίδες που χρησιμοποιούν κυρίως οι Ινδιάνοι και έχουν μαγικές ιδιότητες να διώχνουν τα άσχημα όνειρα. Σκεφτήκαμε να φτιάξουμε και εμείς ονειροπαγίδες να τις κρεμάσουμε στο δωμάτιο μας για να βλέπουμε μόνο όμορφα όνειρα.
Μιλήσαμε για τα φρούτα του Φθινοπώρου. Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “το ραπ των φθινοπωρινών φρούτων”, φτιάξαμε φρουτοσαλάτα με φρούτα που έφεραν τα παιδιά και με αφορμή τη φρουτοσαλάτα που ετοιμάσαμε βρήκαμε ή φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με δεύτερο συνθετικό τη “σαλάτα”, όπως μαρουλοσαλάτα, λαχανοσαλάτα, χορτοσαλάτα, καρεκλοσαλάτα, αμαξοσαλάτα, κλπ.
Με την κυρία Ειρήνη στα αγγλικά παίξανε παιχνίδια σχετικά με τα φθινοπωρινά φρούτα και έπειτα χρωματίσανε και φτιάξανε το δικό τους καλαθάκι με τα φρούτα του φθινοπώρου.
Μιλήσαμε για τα ζώα χειμερίας νάρκης, δηλαδή τα ζώα που κοιμούνται τον χειμώνα που πέφτει η θερμοκρασία σε πολύ χαμηλά επίπεδα και δεν μπορούν να βρουν τροφή για να επιβιώσουν. Πολλά ζώα λοιπόν κοιμούνται μέχρι την άνοιξη που αρχίζει και ανεβαίνει πάλι η θερμοκρασία. Είδαμε τέτοια ζώα στο διαδίκτυο, π.χ αρκούδες, βάτραχους, σκαντζόχοιρους, κλπ. Έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι “Άουτς!”, αριθμήσαμε τα αντικείμενα που έπεσαν πάνω στη ράχη του σκαντζόχοιρου, ζωγραφίσαμε οτι μας άρεσε απο το παραμύθι, παίξαμε παιχνίδι που τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν και γέλασαν πολύ. Το παιχνίδι το παίξαμε ως εξής: τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των έξι παιδιών (γιατί έξι αντικείμενα έπεσαν στη ράχη του σκαντζόχοιρου). Τα παιδιά της κάθε ομάδας ζωγράφισαν σε μικρά χαρτάκια τα αντικείμενα που καρφώθηκαν στη ράχη του σκαντζόχοιρου, τα κολλήσαμε στην πλάτη τους με σελοτέιπ και προσπάθησαν με διάφορους τρόπους να τα ξεκολλήσουν π.χ τρίψαν τις πλάτες τους στο πάτωμα, στον τοίχο, στο καλοριφέρ, στη συρταριέρα, στην πόρτα, κλπ. Νικήτρια ήταν η ομάδα που έβγαλε τα περισσότερα χαρτάκια. Στο τέλος φτιάξαμε τον δικό μας σκαντζόχοιρο με χαρτόνι και τέμπερες.
Στο τέλος παίξαμε παιχνίδια αντιστοίχισης και ακούσαμε το τραγούδι “Σκαντζόχοιρος” απο τους mazoo and the zoo.