Συνοπτική Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)



Λήψη αρχείου

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-24

Με αφορμή την επερχόμενη λήξη της σχολικής χρονιάς στο σχολείο μας είχαμε τη χαρά να έρθει καλεσμένη  η συγγραφέας  κ. Κατερίνα Βαρσαμογιάννη. Μας αφηγήθηκε το βιβλίο της με τίτλο «Ο Χρυσαφούλης». Πρόκειται για τις περιπέτειες ενός ψαριού που ζει στο ποτάμι και κάνει ένα ταξίδι στη θάλασσα.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιστορία του Χρυσαφούλη και αποτέλεσε την έμπνευση για πολλά παιχνίδια στην αυλή δίνοντάς μας την ευκαιρία να αποχαιρετίσουμε το σχολείο με πολύ παιχνίδι!

Έτσι αφού πρώτα στολίσαμε τους φακέλους με τις εργασίες όλης της χρονιάς …και διακοσμήσαμε μόνοι μας τα μπλουζάκια που θα φορούσαμε…

Υποδεχτήκαμε  την κ. Βαρσαμογιάννη και απολαύσαμε την υπέροχη ιστορία του Χρυσαφούλη.

Ακολούθησαν παιχνίδια στην αυλή…

Συνθέσαμε τη λέξη ΘΑΛΑΣΣΑ ρουφώντας γράμματα με το καλαμάκι..

Ψαρέψαμε ψάρια (με μεταλλικούς συνδετήρες) με τα «καλάμια» που είχαν στην άκρη της «πετονιάς» τους μαγνήτες …

Φορέσαμε σακούλες και συλλέξαμε χταπόδια

Γίναμε χελώνες και μεταφέραμε τα ψάρια και τα  χταπόδια στη θάλασσα..

Κουρασμένοι στο τέλος είπαμε να κάνουμε μία εξαίρεση και να φάμε …πατατάκια…

Καλό καλοκαίρι σε όλους!tx15tx14tx1 3tx2tx4tx5tx6tx7 9tx10tx11tx12tx13

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: STEM/ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ, ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΤΟΧΟΣ: Η ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ, Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ, Η ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΤΙΤΛΟΣ: ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

  • Στο πλαίσιο του εργαστηρίου γίναμε μετεωρολόγοι και είπαμε τον καιρό στην αυτοσχέδια τηλεόραση που φτιάξαμε.
  • Μετρήσαμε τη θερμοκρασία και παρατηρήσαμε το θερμόμετρο της τάξης μας.
  • Δραματοποιήσαμε το ποίημα του Γ. Δροσίνη «Ο ήλιος και ο αέρας».
  • Διαβάσαμε για το ταξίδι της σταγόνας και κάναμε το πείραμα της εξάτμισης και της βροχής.
  • Διαβάσαμε για τον αέρα και με τα πειράματα είδαμε ότι έχει δύναμη, βάρος και ποια είναι η σχέση του με τη φωτιά.
  • Τέλος φτιάξαμε το δικό μας τροχό με τα καιρικά φαινόμενα και προγραμματίσαμε τη μελισσούλα μας, το ρομποτάκι, να μας δείχνει το αγαπημένο μας καιρικό φαινόμενο.

met1met2 3met4met5 6met7 8met9 11met12met13met14 15met17 18

 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Περιμένοντας τη μεγάλη γιορτή του Χριστιανισμού διαβάσαμε για τη ζωή του Χριστού, τα θαύματα και τις παραβολές! Γνωρίσαμε τα έθιμα του Πάσχα, την Ανάσταση του Λαζάρου και τα πάθη του Χριστού!

Τα μικρά μας χεράκια δημιούργησαν ακόμη μία φορά και σας  παρουσιάζουμε τα έργα μας!

Βαμμένα αυγά, λαμπάδες, καλαθάκια για να τραγουδήσουμε το Λάζαρο, κάρτες πασχαλινές..

psx1 3psx5apsx4 7 10psx6psx8psx9psx11 13 15psx12psx14psx16psx17

Αγαπώ και υποστηρίζω τα ζώα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΝΟΤΗΤΑ: Φροντίζω το περιβάλλον

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Παγκόσμια και τοπική πολιτισμική κληρονομιά

ΤΙΤΛΟΣ: Αγαπώ και υποστηρίζω τα ζώα

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Ευαισθησία, ενσυναίσθηση, συνεργασία, επικοινωνία

ΣΤΟΧΟΣ: Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον

Να αντιληφθούν τις συνέπειες των πράξεων των ανθρώπων στο περιβάλλον.

Με αφορμή  το εργαστήριο δεξιοτήτων «Αγαπώ και υποστηρίζω τα ζώα», οι μαθητές του νηπιαγωγείου γνώρισαν τα ζώα και τα δικαιώματά τους καθώς και τη σχέση αλληλεξάρτησης με τον άνθρωπο. Οι μαθητές σκέφτηκαν για το πως μπορούμε να προστατεύουμε τα ζώα και τι άλλο χρειάζονται εκτός από τροφή και νερό. Μιλήσαμε για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα. Κάποια ζώα απειλούνται με εξαφάνιση και αυτό ήταν κάτι που τους έκανε μεγάλη εντύπωση. Τέλος υποσχέθηκαν, να προστατεύουν, να αγαπούν και να φροντίζουν όλα τα ζωάκια!

Οι φωτογραφίες και τα βίντεο που ακολουθούν είναι ενδεικτικά των εμπειριών που δέχτηκαν οι μαθητές.

z1z2z3z4 5z6 7z8az8bz9z10z11z12

Η κάθε μας ανάγκη είναι δικαίωμα

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Θεματική Ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»

Υποενότητα : Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα

Τίτλος προγράμματος «Η κάθε μας ανάγκη είναι δικαίωμα»

Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι :

  • Να οικοδομήσουν σταδιακά τα παιδιά την έννοια του δικαιώματος και του περιεχομένου του.
  • Να εμβαθύνουν στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των Παιδιών.
  • Να εφαρμόσουν τη δημοκρατική κουλτούρα κατά τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες με συνομήλικους.
  • Να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας.
  • Να αναγνωρίσουν την αξία ύπαρξης των δικαιωμάτων και την απόλαυσή τους από όλα τα παιδιά.
  • Να σέβονται τη διαφορετικότητα των άλλων ατόμων

Οι δεξιότητες που θέλουμε να αποκτήσουν τα παιδιά είναι:

1) Δεξιότητες Κοινωνικής Ζωής όπως: Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Ανθεκτικότητα και Υπευθυνότητα, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα

2) Δεξιότητες Διαμεσολάβησης και Κοινωνικής Ενσυναίσθησης όπως: Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Επίλυση συγκρούσεων.


Μία ευαίσθητη ομάδα που αξίζει το σεβασμό και την αποδοχή μας είναι αυτή των ανάπηρων ατόμων. Προσεγγίσαμε το θέμα των αναγκών τους με ενσυναίσθηση και την ανάλογη ευαισθησία.

a1 3a4a


Πλησιάσαμε τα δικαιώματα με το δικό μας μοναδικό τρόπο…

b1 2b3b4b5


ΚΑΙ όπως κάθε φορά διαβάσαμε πολύ γιατί… μας αρέσει!

c1c2c3c4

d1

ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Τα  Χριστούγεννα είναι η αγαπημένη γιορτή των παιδιών. Την τιμήσαμε όπως της ταιριάζει και όπως ήθελαν τα παιδιά!

Φτιάξαμε με τα μικρά μας  χεράκια δέντρο με κλαδιά και υλικά από την υπέροχη αυλή μας, φαναράκια, χριστουγεννιάτικες μπάλες, αγιοβασιλάκια ,στολίδια από πηλό, ημερολόγια.

Φυσικά Χριστούγεννα χωρίς γιορτή δε γίνεται! Γίναμε οι 3 μάγοι και περάσαμε τέλεια στις πρόβες! Καλέσαμε και τους γονείς μας με πρόσκληση φυσικά…επίσημα πράγματα δηλαδή …

Μετά τη γιορτή είχαμε εργαστήριο έκπληξη για τους γονείς! Δημιούργησαν με τα παιδιά στολίδια για το δέντρο του σπιτιού τους. Έγιναν για λίγο παιδιά και κατάλαβαν την προσπάθεια που καταβάλουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο!

Στο τέλος ανακαλύψαμε κάποια γράμματα που μας άφησε ο Άγιος Βασίλης. Μας καλούσε να παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με ερωτήσεις. Στο τέλος μας περίμεναν τι άλλο; ΔΩΡΑ!!!

xr1 3xr2xr4xr5xr6 9 13xr7xr8xr10xr11xr12xr14xr15xr16xr17

ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΣΩΣΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Eνότητα «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ»

Υποενότητα: Υγεία –Διατροφή και άσκηση

Τίτλος προγράμματος: ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΣΩΣΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ

Δεξιότητες: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα.

Στόχος: Να λειτουργούν οι μαθητές με αυξημένο το αίσθημα ευθύνης τόσο απέναντι στον εαυτό τους όσο και απέναντι στους άλλους.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία:

  • Να γνωρίσουν την προέλευση των τροφών.
  • Να έρθουν σε επαφή με τις ομάδες των τροφών, την πρόσληψη κατάλληλων ποσοτήτων και την Πυραμίδα της Διατροφής.
  • Να ανακαλύψουν και να μάθουν με βιωματικό τρόπο τι σημαίνει υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
  • Να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες στη ζωή τους.
  • Να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολική μας υγεία.
  • Να επιλέγουν τα τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία και να αποφεύγουν τα τρόφιμα με χαμηλή διατροφική αξία.
  • Να συμμετέχουν σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας.
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων μπορεί να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Γνωρίσαμε τα φρούτα και τη διατροφική τους αξία. Κάναμε μούστο από τα σταφύλια, φτιάξαμε φρουτοσαλάτα, αποδώσαμε εικαστικά ένα καλάθι με φρούτα, παίξαμε αισθητηριακά παιχνίδια και παιχνίδι ταύτισης λέξεων.dtrf1 2dtrf3dtrf4dtrf5dtrf6dtrf7dtrf8dtrf9


Με τα μικρά μας χεράκια φτιάξαμε μηλόπιτα, μία υγιεινή εκδοχή του γλυκού! Η οποία μηλόπιτα, δεν φαίνεται μόνο νόστιμη, να είστε σίγουροι.… Ήταν κιόλας!

c1c2c3 4


To σχολείο μας επισκέφτηκε η διαιτολόγος – διατροφολόγος, Φένια Μπαντή, για να μας βοηθήσει με τον επιστημονικό της λόγο, να εμβαθύνουμε σε θέματα υγιεινής διατροφής. Μας ενέπνευσε και δημιουργήσαμε το υγιεινό πιάτο, το ουράνιο τόξο των φρούτων και των λαχανικών καθώς και τον κύριο υγιεινούλη και τον κύριο ανθυγιεινούλη!

d1d2d3 5d6d7d8d9d10d11


Βασικό στοιχείο της διατροφής είναι το  ψωμί! Ζυμώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της προσπάθειάς μας!f1 2f3f4 5f6f7


Από το σιτάρι στο ψωμί με τον πλέον παραδοσιακό τρόπο μας παρουσίασε ο κ. Γιώργος Τσουρλής. Καλεσμένος μαζί με τη γυναίκα του στο σχολείο, μας έδειξε τις μυλόπετρες, με τις οποίες παλιά οι άνθρωποι, άλεθαν το σιτάρι! Μας χάρισε και το βιβλίο του με τίτλο «Τα Ξωτικά του Μύλου φτιάχνοντας το αλεύρι». ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΥΠΕΡΟΧΑ! ΜΑΘΑΜΕ ΠΟΛΛΑ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ κ. ΓΙΩΡΓΟ!g1g2 4g5


Ελιά και ελαιόλαδο ξεχωρίζουν για τη διατροφική τους αξία. Μάθαμε πολλά, πειραματιστήκαμε και φτιάξαμε φέτες ψωμιού, με λάδι, ρίγανη κι αλάτι!h1h2h3h4


Σε όλο αυτό το ταξίδι διαβάσαμε πολύ και είδαμε και κάποια βιντεάκια που μας άρεσαν πολύ!j1j2j3j4j5