Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: “Το δικό μας περιβάλλον”

Το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης  που υλοποιήσαμε με τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο Καρυάς Αχαΐας το σχολικό έτος 2023-2024, είχε τίτλο : « Το δικό μας Περιβάλλον» και είχε σαν στόχο να προσεγγίσουμε την έννοια του περιβάλλοντος και της προστασίας του ως ανθρώπινο δικαίωμα.

Να συνδέσουμε και να κατανοήσουμε πως το περιβάλλον εμπλέκεται με συγκεκριμένα άρθρα της Διακήρυξης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Να αντιληφθούμε πως αποτελεί κατοχυρωμένο με διεθνείς συμβάσεις δικαίωμα το να ζούμε σε ένα βιώσιμο περιβάλλον που θα μας παρέχει την ολόπλευρη και ισότιμη συμμετοχή και ανάπτυξη.

Αρχικά προσεγγίσαμε το θέμα ετυμολογικά, δηλαδή μέσα από καταιγισμό ιδεών καταγράψαμε όσα μας περιβάλλουν, όσα βρίσκονται γύρω μας.

Στην συνέχεια κάναμε μια ομαδική ζωγραφιά με όλα όσα θεωρούμε περιβάλλον και ατομικά φύλλα εργασίας που ζωγραφίσαμε το χώρο που ζούμε και μας περιβάλλει.

IMG 20240226 123453 IMG 20240226 123459

Σε επόμενη φάση φτιάξαμε καρτέλες με όσα είχαμε  καταγράψει και μέσα από συζήτηση και αναστοχασμό τα κάναμε σειραθέτηση σε δύο βασικές κατηγορίες το Φυσικό και το Ανθρωπογενές. Στη συνέχεια θυμηθήκαμε πάλι άρθρα από τη Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού και κατανοήσαμε τη σύνδεση. Δηλαδή πως το δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία το παιχνίδι  κ.α. συνδέονται με τις ανάγκες μας και το χώρο που ζούμε.

Ενδεικτικές δραστηριότητες ήταν:

Μια αφίσα που φτιάξαμε για τη διαφύλαξη του Φυσικού περιβάλλοντος.

ΑΦΙΣΑ 1

Ένα ηχητικό δρώμενο που παρουσιάσαμε με δραματοποίηση και στο Φεστιβάλ του «Και αν ήσουν εσύ».

Επίσης, αφίσες που φτιάξαμε για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και της βάλαμε και στον εξωτερικό χώρο του Νηπιαγωγείου για να επικοινωνήσουμε το μήνυμα τους και στα παιδιά του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου.

ΑΦΙΣΑΚΙ         ΑΦΙΣΑΚΙΑ

Τέλος, αξιοποιώντας τον εξοπλισμό ρομποτικής που ήρθε πρόσφατα στο Νηπιαγωγείο φτιάξαμε μια διαδρομή για το «ρομποτάκι-μελισσάκι» (Βee-bot) με το ιδανικό δικό μας περιβάλλον που είναι δικαίωμα μας.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Δράσεις: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

IMG 20240206 122431 IMG 20240206 122438

Αφόρμηση / Ταινία : “Το κόκκινο μπαλόνι”

 

IMG 20240214 082604 IMG 20240214 082608

IMG 20240531 124921 IMG 20240531 124925

Τα ζευγάρια με τα “μπαλόνια”

 

IMG 20240209 125404 IMG 20240209 125409 IMG 20240209 125423 IMG 20240220 105011 1 IMG 20240220 105117 1 IMG 20240304 121729 IMG 20240304 121731 1IMG 20240304 122210IMG 20240305 111658 

IMG 20240517 124913       IMG 20240517 124921 1

Παιχνίδια εμπιστοσύνης/συνεργασίας.

 

IMG 20240227 093340 IMG 20240227 094008 1

Προσέχω το “μπαλόνι” μου στην Διδακτική επίσκεψη.

 

IMG 20240220 122211 IMG 20240220 122224 IMG 20240220 122225 1 IMG 20240220 122231IMG 20240219 112421 1IMG 20240219 112437 1IMG 20240219 112442 1IMG 20240219 112451 1IMG 20240219 113256 IMG 20240313 122256 IMG 20240313 122308 IMG 20240313 122315 1 IMG 20240313 123013 1 IMG 20240313 124335 1 IMG 20240520 125056 IMG 20240520 125102 IMG 20240605 110641 IMG 20240605 110649 IMG 20240605 110708IMG 20240403 123845IMG 20240403 123850 1 1IMG 20240403 123902 1 IMG 20240605 112058 1 IMG 20240605 112327 IMG 20240605 112407 IMG 20240628 111133 IMG 20240628 111141 IMG 20240628 111147 IMG 20240628 111158IMG 20240403 123850 1

Φύλλα εργασίας/ζωγραφιές σε συνεργασία.

 

IMG 20240528 124901 IMG 20240528 124901 1 IMG 20240528 124907 IMG 20240528 124909  “Ανακαλύπτοντας ” τον εξοπλισμό ρομποτικής με το “μπαλόνι” μας.

 

IMG 20240530 103934 IMG 20240530 103940 1 IMG 20240530 124735 IMG 20240530 124737 IMG 20240530 124919 IMG 20240531 120245

Δραστηριότητες από το πρόγραμμα ¨Μαγικός Κύκλος”

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025

«Παράταση εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το
σχολικό έτος 2024-25»
Αρ. πρωτ. Φ.6/21380/Δ1/28-02-2024 (ΑΔΑ: ΨΡΚΛ46ΝΚΠΔ-ΑΜΡ) Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με
θέμα: «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025»
Αρ. πρωτ. Φ.6/21383/Δ1/28-02-2024 (ΑΔΑ: 98ΑΗ46ΝΚΠΔ-1ΡΛ) Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα
Δημόσια Νηπιαγωγεία  της χώρας για το σχολικό έτος 2024-2025, παρατείνονται μέχρι και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 2024 – 2025

οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025,

 θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία. Συγκεκριμένα, εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής  συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών,

δηλαδή  μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

 

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες

στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου,

μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr

 

———-

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίουπρονηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου.