Λήξη σχολικού έτους 2023-2024
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: “Το δικό μας περιβάλλον”
Το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιήσαμε με τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο Καρυάς Αχαΐας το σχολικό έτος 2023-2024, είχε τίτλο : « Το δικό μας Περιβάλλον» και είχε σαν στόχο να προσεγγίσουμε την έννοια του περιβάλλοντος και της προστασίας του ως ανθρώπινο δικαίωμα.
Να συνδέσουμε και να κατανοήσουμε πως το περιβάλλον εμπλέκεται με συγκεκριμένα άρθρα της Διακήρυξης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Να αντιληφθούμε πως αποτελεί κατοχυρωμένο με διεθνείς συμβάσεις δικαίωμα το να ζούμε σε ένα βιώσιμο περιβάλλον που θα μας παρέχει την ολόπλευρη και ισότιμη συμμετοχή και ανάπτυξη.
Αρχικά προσεγγίσαμε το θέμα ετυμολογικά, δηλαδή μέσα από καταιγισμό ιδεών καταγράψαμε όσα μας περιβάλλουν, όσα βρίσκονται γύρω μας.
Στην συνέχεια κάναμε μια ομαδική ζωγραφιά με όλα όσα θεωρούμε περιβάλλον και ατομικά φύλλα εργασίας που ζωγραφίσαμε το χώρο που ζούμε και μας περιβάλλει.
Σε επόμενη φάση φτιάξαμε καρτέλες με όσα είχαμε καταγράψει και μέσα από συζήτηση και αναστοχασμό τα κάναμε σειραθέτηση σε δύο βασικές κατηγορίες το Φυσικό και το Ανθρωπογενές. Στη συνέχεια θυμηθήκαμε πάλι άρθρα από τη Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού και κατανοήσαμε τη σύνδεση. Δηλαδή πως το δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία το παιχνίδι κ.α. συνδέονται με τις ανάγκες μας και το χώρο που ζούμε.
Ενδεικτικές δραστηριότητες ήταν:
Μια αφίσα που φτιάξαμε για τη διαφύλαξη του Φυσικού περιβάλλοντος.
Ένα ηχητικό δρώμενο που παρουσιάσαμε με δραματοποίηση και στο Φεστιβάλ του «Και αν ήσουν εσύ».
Επίσης, αφίσες που φτιάξαμε για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και της βάλαμε και στον εξωτερικό χώρο του Νηπιαγωγείου για να επικοινωνήσουμε το μήνυμα τους και στα παιδιά του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου.
Τέλος, αξιοποιώντας τον εξοπλισμό ρομποτικής που ήρθε πρόσφατα στο Νηπιαγωγείο φτιάξαμε μια διαδρομή για το «ρομποτάκι-μελισσάκι» (Βee-bot) με το ιδανικό δικό μας περιβάλλον που είναι δικαίωμα μας.
Δράσεις: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών
Αφόρμηση / Ταινία : “Το κόκκινο μπαλόνι”
Τα ζευγάρια με τα “μπαλόνια”
Παιχνίδια εμπιστοσύνης/συνεργασίας.
Προσέχω το “μπαλόνι” μου στην Διδακτική επίσκεψη.
Φύλλα εργασίας/ζωγραφιές σε συνεργασία.
“Ανακαλύπτοντας ” τον εξοπλισμό ρομποτικής με το “μπαλόνι” μας.
Δραστηριότητες από το πρόγραμμα ¨Μαγικός Κύκλος”
Μαθητικό Φεστιβάλ “Κι αν ήσουν εσύ;”
Γιορτή της Μητέρας: ένα λουλούδι για τη μαμά
Πάσχα, οι κατασκευές μας.
“Αστέρι της ευχής”
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025
«Παράταση εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το
σχολικό έτος 2024-25»
Αρ. πρωτ. Φ.6/21380/Δ1/28-02-2024 (ΑΔΑ: ΨΡΚΛ46ΝΚΠΔ-ΑΜΡ) Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με
θέμα: «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025»
Αρ. πρωτ. Φ.6/21383/Δ1/28-02-2024 (ΑΔΑ: 98ΑΗ46ΝΚΠΔ-1ΡΛ) Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα
Δημόσια Νηπιαγωγεία της χώρας για το σχολικό έτος 2024-2025, παρατείνονται μέχρι και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 2024 – 2025
οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025,
θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία. Συγκεκριμένα, εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών,
δηλαδή μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες
στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου,
μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr
———-
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίουπρονηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου.