ΑΓΙΑΣΜΟΣ
Αγιασμός στο 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου
Αγαπητοί μας γονείς ,σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά 2024-25 για το 4ο νηπιαγωγείο Αιγίου , καθώς για τα συστεγαζόμενα (3ο Δημοτικό Σχολείο Αίγιου και Ειδικό Νηπιαγωγείο Αίγιου ) θα πραγματοποιηθεί τη Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 8:30 π.μ.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ενημέρωση των γονέων για το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου . Την ημέρα αυτή δεν θα γίνει μάθημα και οι μικροί μας μαθητές , δεν χρειάζεται να έχουν μαζί τους σχολική τσάντα.
Καλή σχολική χρονιά!!!
Οι Νηπιαγωγοί.
Επίσκεψη Οδοντίατρου
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
Επίσκεψη του Ωρίωνα στο σχολείο μας
Αγαπάμε και σεβόμαστε τα αδέσποτα ζώα.
Επίσκεψη στο Ειδικό Σχολείο και στο 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου:
Γ. Φραγκονικολόπουλος- Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής.
Φιλοζωικός σύλλογος Αιγιάλειας “Τα Φιλαράκια”
Τμήμα Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς Δήμου Αιγιάλειας
Τα παιδιά άφησαν μέρος από το πρόγευμά τους στα αδέσποτα ζώα της γειτονιάς του σχολείου.
Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας
Τρέφομαι σωστά, χτίζω το σώμα μου γερά
Ευχαριστούμε την διατροφολόγο Σακελλαροπούλου Μαρία που μας βοήθησε με τις συμβουλές της να μάθουμε να τρώμε σωστά.
Χρήσιμες συμβουλές για όλες τις μαμάδες
Παρουσίαση Αιγίου νηπιαγωγείο 29-02 (2)
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ
Ζώα σε Χειμερία Νάρκη
ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΣΠΟΡ
KOΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ 2024-ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ-ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Ζω καλύτερα-Ευ Ζην-Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα
Εκδηλώσεις σχολείου
17 ΝΟΕΜΒΡΗ-ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
28η Οκτωβρίου 1940
Το όνομα μου
Καινούργια σχολική χρονιά και πως θα μπορούσαμε να μην αρχίσουμε με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας
Η ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΟΥΣ
Επόμενο πολύ αγαπημένο θέμα του χειμώνα είναι η ζωή στους Πόλους!
Πρώτα, εξερευνήσαμε ένα ένα τα ζώα που ζουν εκεί.
Παιχνίδια με τους πιγκουίνους:
και κατασκευή:
Πολική αρκούδα:
Θαλάσσιος ελέφαντας:
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τους Εσκιμώους και μας εντυπωσίασαν τα σπίτια τους, οπότε είπαμε να φτιάξουμε κι εμείς μερικά ιγκλού:
Για το τέλος, κρατήσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι:
και μια ομαδική εργασία!
Μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα και διασκεδάσαμε πολύ!
ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Επιτέλους άρχισαν τα κρύα και μπορέσαμε να μιλήσουμε για τον χειμώνα.
Ξεκινήσαμε με το χιονάνθρωπο! Τον συναρμολογήσαμε στην παρεούλα…
κι έπειτα φτιάξαμε και τις χιονόμπαλές μας.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τα ρούχα του χειμώνα.
Παιχνίδια στην παρεούλα…
…φύλλο εργασίας…
…γάντια…
… και σκούφους…
… και για το τέλος, την ντουλάπα με τα ρούχα του χειμώνα.
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ 2023!
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2022
Ο Δεκέμβριος, ο πιο αγαπημένος μήνας μικρών και μεγάλων, ήρθε!
Τον υποδεχτήκαμε στολίζοντας το δέντρο μας!
Σειρά είχε η πόρτα μας!
Μιλήσαμε για τη γέννηση του Χριστού με τη βοήθεια εικόνων, τόσο για σειροθέτηση και για υποβοήθεια στην αφήγηση.
Κι επειδή Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο χωρίς κατασκευές δεν νοούνται, σας παρουσιάζουμε τις δημιουργίες μας.
Οι κάρτες-προσκλήσεις για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας:
Η φάτνη μας:
Και τα ημερολόγια για την νέα χρονιά, δωράκι από τις δασκάλες:
Από εμάς στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου, Καλά Χριστούγεννα Και Ευτυχισμένο 2023!
Ο ΑΡΗΣ Ο ΣΑΛΙΓΚΑΡΗΣ
Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας είχαμε επισκέψεις! Ήρθε να μας γνωρίσει ο Άρης ο Σαλιγκάρης μαζί με τη μαμά του!
Στην αρχή φοβόταν ο καημένος! Κατάλαβε όμως ότι δεν θα τον πειράξουμε και βγήκε από το σπιτάκι του για να μας επιτρέψει να τον περιεργαστούμε!
Συμφωνήσαμε ότι η θέση του δεν είναι στην τάξη, αλλά στην εξοχή μαζί με τα άλλα σαλιγκάρια, οπότε τον αποχαιρετήσαμε και αυτόν και τη μαμά του και τα αφήσαμε ελεύθερα στη φύση, εκεί που ανήκουν!
Τον ζωγραφίσαμε όμως και τον βοηθήσαμε να φτάσει στα φυλλαράκια!
Τέλος, φτιάξαμε μια όμορφη και εύκολη κατασκευούλα!
ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ – ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΡΕΜΗΣ
ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ
Μετά τη βροχή, βγαίνει ο ήλιος και μαζί του τις περισσότερες φορές και το ουράνιο τόξο!
Μάθαμε με τη σειρά τα χρώματά του και τα τραγουδήσαμε.
Και έπειτα τα βάλαμε κι εμείς στη σωστή σειρά με παιχνίδια σειροθέτησης και μνήμης.
Κάναμε άλλο ένα πείραμα στην τάξη και φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο!
Τέλος, το ζωγραφίσαμε με μπατονέτες και τέμπερες!
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Οι βροχές άρχισαν για τα καλά και ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού.
Με τη βοήθεια εικόνων μιλήσαμε για το ταξίδι της σταγόνας.
Μάθαμε και το τραδουδάκι της…
Παίξαμε παιχνίδια μαθηματικών…
… κάναμε μερικές προγραφικές ασκησούλες…
Κάναμε και το πρώτο μας πείραμα στην τάξη! Φτιάξαμε βροχούλα και ενθουσιαστήκαμε!
Έπειτα σηκώσαμε τα μανίκια και πιάσαμε τα πινέλα για να αποτυπώσουμε κι εμείς με τη σειρά μας τον κύκλο του νερού σε μια ομαδική εργασία!
Τέλος, φτιάξαμε τον κύκλο του νερού και σε ατομική εργασία και την πήραμε στο σπίτι μας!
ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Με τη βοήθεια εικόνων και αφήγησης και με απλά λόγια μιλήσαμε για το Πολυτεχνείο, για το μεγάλο σχολείο που πάνε οι μεγάλοι μαθητές, οι φοιτητές.
Είδαμε την ιστορία και σε βίντεο.
Μπορείτε να το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Έπειτα ζωγραφίσαμε το δικό μας Πολυτεχνείο…
… και φτιάξαμε τα περιστέρια της ειρήνης με τα μικρά μας χεράκια.
Χρόνια πολλά!
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
Αυτή την εβδομάδα, ολοκληρώσαμε τη γνωριμία μας με τα βασικά σχήματα. Σε αυτό μας βοήθησαν οι κύριοι που επισκέφτηκαν την τάξη μας: ο κύριος Κύκλος, ο κύριος Τετράγωνο, ο κύριος Ορθογώνιο και ο κύριος Τρίγωνο.
Παίξαμε παιχνίδια θησαυρού, παιχνίδια με τα αυτοκινητάκια, πάζλ…
Φτιάξαμε τα δεντράκια των σχημάτων…
Και κάναμε εργασίες εμπέδωσης….
Για το τέλος κρατήσαμε το πιο διασκεδαστικό! Φτιάξαμε με πολλή φαντασία, τον κύριο Σχηματούλη!
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940
Ο Οκτώβριος έκλεισε με τον εορτασμό της επετείου του “ΟΧΙ”.
Είπαμε το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη “Ο γίγαντας και ο νάνος” που με απλό και κατανοητό τρόπο παρουσιάζει την ιστορία.
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ελληνικές σημαίες και για μερικές μέρες το δέντρο των εποχών βάφτηκε στα γαλανόλευκα!
Μιλήσαμε για τη λέξη “ΟΧΙ” και όλοι μαζί κάναμε ομαδική εργασία. Κόψαμε, κολλήσαμε, ζωγραφίσαμε! Περάσαμε πολύ όμορφα!
Και φυσικά δε γινόταν να μην φτιάξουμε και μια ατομική κατασκευούλα!
Από εμάς στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου, Χρόνια Πολλά!
ΠΑΝΩ-ΚΑΤΩ, ΜΕΣΑ-ΕΞΩ
“ΑΟΥΤΣ!”: ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΥ
Διαβάσαμε το παραμύθι “Άουτς”.
Παίξαμε παιχνίδια με τις περιπέτειες του μικρού σκαντζόχοιρου.
Τέλος, φτιάξαμε τον δικό μας σκαντζόχοιρο. Ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να εξασκηθούμε στο ψαλίδι.
Ένα κάστανο για μύτη και έτοιμος ο σκαντζοχοιράκος μας!
Μπορείτε, αν θέλετε, να ακούσετε και να δείτε το παραμύθι στον παρακάτω σύνδεσμο:
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΡΟΥΤΑ
Μιλήσαμε για τα φρούτα του φθινοπώρου: μήλα, αχλάδια, πορτοκάλια, σταφύλια, μανταρίνια και ρόδια.
Τα φέραμε στην τάξη μας. Τα παρατηρήσαμε προσεκτικά και μιλήσαμε για τις διαφορές και τις ομοιότητες. Και, φυσικά, τα κόψαμε και τα δοκιμάσαμε.
Ό,τι μας περίσσεψε, το χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε τα δικά μας φρούτα με τυπώματα.
Βρήκαμε την ευκαιρία για προγραφικές ασκήσεις…
…και για μια εύκολη, αλλά όμορφη κατασκευούλα.
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΥΛΛΑ
Καλώς ήρθε το φθινόπωρο! Ο καιρός αλλάζει και μαζί του και η φύση γύρω μας.
Μαζέψαμε φύλλα από την αυλή μας και παρατηρήσαμε τις αλλαγές στο χρώμα και στην υφή. Τα ταξινομήσαμε και δοκιμάσαμε τον ήχο που κάνει το πράσινο και το ξερό φύλλο, όταν το τσαλακώσουμε στην παλάμη μας.
Έπειτα ήρθε η δική μας η σειρά. Ζωγραφίσαμε τα δικά μας φύλλα με τα χρώματα του φθινοπώρου: καφέ, πορτοκαλί, κίτρινο και κόκκινο.
Αφού τα κόψαμε και τα πλαστικοποιήσαμε, φτιάξαμε το δικό μας δέντρο των εποχών στην πόρτα μας και το στολίσαμε με τα φύλλα μας.
Η κάμπια που έγινε πεταλούδα!
Η πεταλούδα είναι έντομο της Τάξης των Λεπιδόπτερων και ανήκει σε μία από τις υπεροικογένειες των Hesperioidea (Εσπερίες) ή των Papilionoidea (όλες οι άλλες πεταλούδες). Οι πεταλούδες ανήκουν στο φύλο των αρθρόποδων και την τάξη των εντόμων. Τα είδη τους υπερβαίνουν τον αριθμό των 100.000 σε όλο τον κόσμο. Έχουν μακριές κεραίες, δύο ζεύγη φτερών καλυμμένα με πολύχρωμα λέπια, διαθέτουν στοματικά μόρια μυζητικού τύπου και οι κεραίες τους ποικίλλουν ανάλογα με το είδος.
Η μεταμόρφωσή τους από την στιγμή της γέννησης, σε μορφή κάμπιας (προνύμφες), είναι τεράστια. Έχουν σκωληκόμορφο σώμα και μασητικό στοματικό τύπο, ενώ συχνά διαθέτουν μεταξοειδείς αδένες και με τα λεπτά στρώματα μεταξιού που παράγουν, δημιουργούν ένα κουκούλι, στο οποίο εισέρχονται και μετατρέπονται σε χρυσαλίδες. Όταν βγαίνουν από το κουκούλι, έχουν πλέον τη μορφή ενήλικης πεταλούδας.
Πηγή: Ελεύθερη Εγκυκλοπαίδεια Βικιπαίδεια
Πατώντας εδώ θα μεταφερθείτε στο παιδικό παραμύθι του Παραμυθά: Η κάμπια Πεταλούδα
Πατώντας εδώ θα οδηγηθείτε στην ιστορία μιας πολύ πεινασμένης κάμπιας.
Πατώντας εδώ θα οδηγηθείτε στο κλασικό παιδικό τραγουδάκι: Μια ωραία πεταλούδα
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
Προτεινόμενες κατασκευές:
Φρούτα και Λαχανικά του Καλοκαιριού!
Ο Παγωτατζής!
Έρχεται Καλοκαίρι!
Τα έντομα
Τα προσφιλή στα παιδιά έντομα εμφανίστηκαν στη γη πριν από 400 εκατομμύρια χρόνια. Υπάρχουν περισσότερα από 15-30 εκατομμύρια είδη και χωρίζονται στα έντομα του εδάφους, του νερού και του αέρα.
Πατώντας εδώ, θα βρείτε πολλές σχετικές δραστηριότητες καθώς και υλικό.
«Εγγραφές μαθητών/τριών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου για το σχολικό έτος 2020-2021»
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι εγγραφές σε Νηπιαγωγεία Ειδικής Αγωγής ή σε Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία δεν εξυπηρετούνται μέσω του Πληροφοριακό Συστήματος «Πρώτη Εγγραφή» και οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να απευθύνονται κατ’ ιδίαν στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες
- Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2020-21 εγγράφονται μαθητές γεννημένοι το 2015 και το 2016.
- Η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών γίνεται υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.
Δικαιολογητικά εγγραφής νηπίου /προνηπίου που έρχεται για πρώτη φορά στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου:
α) η αίτηση εγγραφής (παρέχεται από το σχολείο)
β) δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (βεβαίωση εργοδότη,κάρτα ανεργίας)
γ) το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας(παρέχεται από το σχολείο)
δ) το βιβλιάριο υγείας του μαθητή/τριας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια
ε)λογαριασμό ΔΕΗ ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο που αποδεικνύει τη μόνιμη κατοικία του μαθητή
στ) γνωμάτευση από Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Τηλ επικοινωνίας: 2691600748,2691029400
e-mail: mail@nip-eid-aigiou.ach.sch.gr
Η Προϊσταμένη του Ειδικού Νηπιαγωγείου
Πράσσου Χρυσούλα
Αντιστοίχιση αριθμών ποσοτήτων με λουλούδια
Η εκπαιδευτικός athinamaz δημιούργησε το παρακάτω παιχνίδι με τους αριθμούς 1-5. Πατήστε εδώ για να το παίξετε!!!
Εξάσκηση πρακτικών δεξιοτήτων
Μετατρέψτε ένα κουτί αυγών σε εργαλείο πολλαπλών χρήσεων. Αυτό το μικρό κουτί είναι εκπληκτικό για την εξάσκηση πρακτικών δεξιοτήτων ζωής: φερμουάρ, looping, στρίψιμο, διαλογή, αντιστοίχρωμο, δέσιμο.
Δραστηριότητες αδρής και λεπτής κινητικότητας για παιδιά.
Οι δραστηριότητες και το παιχνίδι στο σπίτι στο σπίτι δεν σταματούν ποτέ. Είναι ευκαιρία να κάνουμε το σπίτι μας ένα μέρος όπου τα παιδιά θα μπορούν να παίξουν άνετα και θα μπορέσουν να εξασκήσουν την λεπτή και την αδρή κινητικότητα. Για να τις δείτε, πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο.
Η γιορτή της μητέρας!
Η γιορτή της μητέρας ιστορικά προέρχεται από ένα κίνημα γυναικών, (ιδρυτής του οποίου ήταν η Ανν Τζάρβις) που δραστηριοποιήθηκε υπέρ της ειρήνης κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού εμφύλιου πολέμου (1861-1865). Συνέχισε τη δράση του και μετά τη λήξη του πολέμου με σκοπό την επανένωση οικογενειών που είχαν χωριστεί κατά τη διάρκεια του εμφυλίου.
Η κόρη της Ανν Τζάρβις θέλοντας να τιμήσει τη μητέρα της, συνέχισε έργο της με το σύνθημα ”Η μητέρα είναι το πρόσωπο που έχει κάνει τα περισσότερα για τον καθένα από οποιονδήποτε άλλον στον κόσμο”.
Το 1914 στις ΗΠΑ υπεγράφη εθνική διακήρυξη για τη μέρα της μητέρας και καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μάη να τιμούμε τις μητέρες μας κάθε χρόνο!
Η γιορτή της μητέρας εορτάζεται σε πάνω από 40 χώρες στον κόσμο!
Μια αλφαβήτα για την μανούλα (πατώντας εδώ)
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!
10 Μαΐου – Γιορτή μητέρας
Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι εορτή προς τιμήν της μητέρας και της μητρότητας. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του μήνα Μάη. Μπορούμε να διαβάσουμε ένα σχετικό παραμύθι στους μικρούς μας φίλους και στη συνέχεια να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε ένα τραγούδι αφιερωμένο στη μητέρα.
Για το βιβλίο, πατήστε εδώ:
Για το τραγούδι, πατήστε εδώ:
Οι Αριθμοί 1-10
Η Marinamandou δημιούργησε το παρακάτω παιχνίδι με θέμα την ΑΝΟΙΞΗ και τους αριθμούς από το 1-10. Quiz: Πόσα κοτοπουλάκια παίζουν; Πόσα πέταλα έχει το λουλούδι; ( Επέλεξε τον σωστό αριθμό!)
Για το quiz πατήστε εδώ
Μαθαίνουμε τα σχήματα και τα χρώματα!
Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα γνωστικά αντικείμενα στο Νηπιαγωγείο είναι η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, το Περιβάλλον, η Δημιουργία- Έκφραση και η Πληροφορική, σας παραθέτουμε την παρακάτω διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη η οποία περιέχει δραστηριότητες ψυχαγωγίας και μάθησης. Ο στόχος των δραστηριοτήτων είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού τόσο σε γνωστικό όσο και συναισθηματικό επίπεδο.
Για την διαδικτυακή πύλη, πατήστε εδώ
3 Μαίου – Παγκόσμια Ημέρα Γέλιου!
Το γέλιο μας κάνει πιο κοινωνικούς, βελτιώνει την ψυχική και σωματική μας υγεία!
Τα μωρά γελάνε πριν ακόμα μάθουν να μιλούν! Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας γελάνε έως και 400 φορές ημερησίως και αυτό δυστυχώς μειώνεται καθώς μεγαλώνουμε. Το γέλιο μειώνει το άγχος και μας ανακουφίζει.
Μας κάνει ευτυχισμένους!
Μαθαίνω το κοντά, μακριά, δίπλα, πάνω, κάτω…
Προμαθηματικές έννοιες!
Οι αριθμοί από το 1-10.
Μαθαίνω να μετράω!
Πρωτομαγιά!
Πρωτομαγιά!
Η Πρωτομαγιά έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα. Είναι η γιορτή της άνοιξης!
Ο Μάιος κατά την παράδοση πήρε το όνομά του από τη θεότητα Μάγια, η οποία ονομάστηκε έτσι από την ελληνική λέξη ”Μαία”. Μαία σημαίνει τροφός και μητέρα!
Ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς σηματοδοτεί την τελική νίκη του καλοκαιριού απέναντι στο χειμώνα!
Ας ακούσουμε τα τραγούδια της Πρωτομαγιάς! ( πατώντας τα μπλέ γράμματα).
Στη συνέχεια μπορείτε να ακούσετε ένα παραμύθι για την Πρωτομαγιά, πατώντας τα μπλέ γράμματα: Το παραμύθι της Πρωτομάγιας
Μπορείτε επίσης, να παίξετε με το παρακάτω παιχνίδι memory με λουλούδια, πατώντας εδώ
Μια εύκολη δραστηριότητα εκτός από το καθιερωμένο στεφάνι της Πρωτομαγιάς, είναι να μαζέψετε λουλούδια με τα παιδιά, να τα χρωματίσετε με μπογιές και να τα ακουμπήσετε σε λευκό χαρτί, ώστε να μείνει το αποτύπωμα τους. Οι μικροί μας φίλοι θα ενθουσιαστούν!
Αφήγηση παραμυθιού από την νηπιαγωγό Αθηνά Σκανδάμη!
Ένα ξεχωριστό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν ζωντανεύει στην πλατφόρμα της ΔΗΚΕΠΑ “Εκπαιδευομαστε από το σπίτι”. Ο γερό πατέρας, ο βασιλιάς, η Χρυσοχερα και ο κακός νάνος παίρνουν σάρκα και οστά μέσα από την αφήγηση της Νηπιαγωγου Αθηνάς Σκανδάμη και επενδύονται με μελωδίες από τη μουσικό Μπέσσυ Νάσση.
Για να το απολαύσετε, πατήστε εδώ!
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αγαπητοί γονείς και παιδιά,
Χρόνια Πολλά!
Ευχόμαστε να περάσατε όμορφα τις μέρες του Πάσχα, ακόμα και αν οι φετινές συνθήκες είναι για όλους μας εντελώς διαφορετικές.
Αφού επανήρθαμε όλοι στο διαδικτυακό μας σχολείο παρακάτω θα βρείτε υλικό χρήσιμο για τα παιδιά σας σχετικά με τη συναισθηματική αγωγή! Σίγουρα θα χρειαστούν τη βοήθεια σας, γι ΄αυτό αντλείστε υπομονή και όμορφη διάθεση να κάνετε ότι μπορείτε από τα παρακάτω!
Καλή διασκέδαση λοιπόν!
Για να ξεκινήσετε, πατήστε τα μπλέ γράμματα: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Κουκλοθέατρο από τη Νηπιαγωγό Αθηνά Σκανδάμη!
Πατώντας εδώ, αγαπητοί γονείς μπορείτε να απολαύσετε μαζί με τα παιδιά σας κουκλοθέτρο από την Αθηνά Σκανδάμη ” Ο λαγός ο Πολύδωρος και η Πουά η Πασχαλίτσα”. Στη συνέχεια, μπορείτε να κατασκευάσετε με την βοήθεια της κα Αθηνάς, ένα καλάθι κοτούλας με χαρτόνι.
To παραμύθι:
Κατασκευή κοτούλας:
«Εκπαιδευόμαστε Σπίτι» – Ζωντανά Διαδικτυακά μαθήματα από το Δήμο Αιγιαλείας και τη ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.
Ο Δήμος Αιγιαλείας και η ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α., ακολουθώντας τις επιταγές αυτών των δύσκολων καιρών, ξεκινούν μια νέα δωρεάν και ανοιχτή υπηρεσία, ζωντανών διαδικτυακών μαθημάτων, έτσι ώστε να είναι διαθέσιμες στους δημότες της Αιγιάλειας εκπαιδευτικές, καλλιτεχνικές και ποίκιλες δραστηριότητες, με στόχο να γίνει πιο εύκολη και ενδιαφέρουσα η καθημερινότητα στο σπίτι.
Η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης #εκπαιδευόμαστε_σπιτι, είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. ( https://dikepaigialeias.gr/ekpaideuomaste-spiti/ ) και περιλαμβάνει ζωντανά διαδραστικά μαθήματα αλλά και παρουσιάσεις, με ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Σε προγραμματισμένες ώρες που θα είναι αναρτημένες στον ιστότοπο της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. και θα ανακοινώνονται και στα κοινωνικά δίκτυα, οι δημότες της Αιγιάλειας, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν διαδικτυακά σε εικαστικά και μουσικά εργαστήρια, μαθήματα εκγύμνασης στο σπίτι και ενημερώσεις – συζητήσεις γύρω από θεματικές όπως η ιστορία, άνθρωπος και υγεία, κινηματογράφος, διατροφή, περιβάλλον κ.α.
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο https://webinars.intermediakt.org/b/dhk-6mw-h37
θα οδηγηθείτε σε μουσικά παιχνίδια για μικρούς και μεγάλους (θα ακούσετε τραγούδια, παραμύθια, παιχνιδάκια) από εξαίρετους εκπαιδευτικούς.
Ευχές για το Πάσχα!
Το αυγό που δεν ήθελε να γίνει κοτόπουλο!
Ένα αυγουλάκι που γεννήθηκε διαφορετικό αλλά και συνάμα επαναστάτης!!! Δεν πτοήθηκε από τη διαφορετικότητα του και προτίμησε να αφήσει πίσω του την ασφάλεια για να ψάξει για ένα μέρος όπου η διαφορετικότητα του θα γινόταν αποδεκτή και όπου θα ήταν πραγματικά ευτυχισμένο!!!
Για να το ακούσετε και να το δείτε, πατήστε εδώ
Παραμύθι: Το ραγισμένο κόκκινο αυγό!
Ένα άκρως πασχαλινό παραμύθι! Το ακούμε και βλέπουμε εδώ
Αφού ακούσετε το παραμύθι, μπορείτε σε ένα φύλλο χαρτί να ζωγραφίσετε την αγαπημένη εικόνα που φανταστήκατε ενώ ακούγατε την ιστορία ή τι σας έκανε εντύπωση. Στη συνέχεια, μπορείτε να γράψετε το όνομά σας και τον τίτλο του παραμυθιού, όπως κάνουμε και στο σχολείο μας. Αν θέλετε μπορείτε επίσης, να διηγηθείτε ξανά την ιστορία στα αγαπημένα σας πρόσωπα!
Παραμύθι: Δωσ’ μου το χέρι σου! ( στην Ελληνική νοηματική γλώσσα)
Δείτε το όμορφο παραμύθι εδώ
Η Σταύρωση του Ιησού
Το Πάσχα!
Οδηγός Ψυχικής Ανθεκτικότητας
Ενίσχυση ψυχικής ανθεκτικότητας εν μέσω πανδημίας COVID-19: Οδηγός για γονείς, στο πλαίσιο των υποστηρικτικών υπηρεσιών, αναφορικά με την πανδημία του κορονοϊού και τις επιπτώσεις του
Τις τελευταίες ημέρες βιώνουμε την πανδημία του Covid-19, σύμφωνα με το ειδικό επιστημονικό προσωπικό το εν λόγω γεγονός είναι αιφνίδιο και η αντιμετώπιση αυτού κρίνεται ως επείγουσα.
Βάσει των παραπάνω, όλοι μας βρισκόμαστε εν μέσω μιας κρίσιμης κατάστασης και καλούμαστε να διαχειριστούμε την κρίση που είναι σε εξέλιξη.
Με τον όρο «κρίση» εννοείται μια προσωρινή κατάσταση αναστάτωσης, όπου τα άτομα αδυνατούν να τη διαχειριστούν με τις συμπεριφορικές στρατηγικές που εφάρμοζαν το προηγούμενο διάστημα. Επομένως, τα άτομα καλούνται να επαναπροσδιορίσουν την τρέχουσα κατάσταση και να προσαρμοστούν σε μια νέα πραγματικότητα.
Σε ψυχολογικό επίπεδο είναι αναμενόμενο να προκληθεί αναστάτωση και άγχος σε άτομα όλων των ηλικιών. Στα παιδιά και στους εφήβους το άγχος μπορεί να εκδηλωθεί με ποικίλους τρόπους, μερικοί εκ των οποίων είναι οι ακόλουθοι: ψυχοσωματικά συμπτώματα (πονοκέφαλοι, ζαλάδες, ενοχλήσεις στο στομάχι), έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις (φόβος, ευερεθιστότητα, θλίψη, απόσυρση, θυμός), ανάγκη για προσκόλληση σε ενήλικα άτομα, δυσλειτουργικές συμπεριφορές (παρορμητισμός, μειωμένος αυτο – έλεγχος, παραβίαση κανόνων, διαταραχή στην πρόσληψη τροφής, διαταραχή στον ύπνο).
Ο ρόλος των γονέων και εν γένει των σημαντικών ενηλίκων που έχουν καθημερινή επαφή με τα παιδιά και τους εφήβους κρίνεται ουσιαστικής σημασίας, προκειμένου να μειωθεί το άγχος και η αναμενόμενη ανησυχία.
Παρακάτω, παρουσιάζονται ορισμένες κατευθυντήριες σχετικά με το πώς να υποστηρίξουν οι ενήλικες τα παιδιά και τους εφήβους.
Ο ενήλικας ως θετικό πρότυπο
1.Φροντίστε τον εαυτό σας και ακολουθήστε τις οδηγίες των επιστημόνων.
2.Μην ξεχνάτε ότι τα παιδιά έχουν την τάση να σας μιμούνται, επομένως δώστε το θετικό παράδειγμα μέσα από την στάση και τη συμπεριφορά σας, ώστε να εμπνέεται ασφάλεια και εμπιστοσύνη και δυνατότητα προστασίας.
3.Θυμηθείτε ποιες στρατηγικές ήταν βοηθητικές στο παρελθόν για εσάς για να αντιμετωπίσετε μια κρίσιμη κατάσταση. Ενεργοποιήστε τες, ώστε να αποκτήσετε την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτο-ρύθμισης.
4.Διαχειριστείτε σε πρώτη φάση τα δικά σας αρνητικά συναισθήματα. Αν χρειαστεί, πάρτε χρόνο μέχρι να νιώσετε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε τυχόν απορίες ή δυσλειτουργικές συμπεριφορές των παιδιών. Τα λόγια σας καλό είναι να συνδέονται με τις αντίστοιχες αντιδράσεις.
Για παράδειγμα, είναι λάθος να λέτε σε ένα παιδί να ηρεμήσει την στιγμή που εσείς δείχνετε υπερβολικά αγχωμένοι και ανήσυχοι ή φωνάζετε.
Επικοινωνία με τα παιδιά και τους εφήβους
Η ανησυχία και εν γένει τα αρνητικά συναισθήματα μπορούν να μειωθούν μέσα από την ανοιχτή και την ειλικρινή επικοινωνία. Αντιθέτως, όταν καλλιεργείται ένα κλίμα μυστικοπάθειας και αποφυγής, το άγχος και ο φόβος ενισχύονται.
Τα παιδιά βιώνουν αλλαγές στην καθημερινότητά τους που θα ήθελαν να τις μοιραστούν με τους σημαντικούς άλλους ενήλικες. Επομένως, μιλήστε με ειλικρίνεια με τρόπο κατανοητό αναλόγως της γνωστικής και συναισθηματικής κατάστασης των παιδιών. Ρωτήστε τα παιδιά τι γνωρίζουν για την κατάσταση και πώς νιώθουν για όλα όσα διαδραματίζονται. Αποδεχθείτε τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους και αποφύγετε την κριτική και την καλλιέργεια ενοχών.
Δώστε την ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν για την κατάσταση μέσα από το παιχνίδι, τη ζωγραφική και το θέατρο. Μιλήστε μαζί τους ανοιχτά. Αν σας ρωτήσουν κάτι που δεν ξέρετε την απάντηση, παραδεχθείτε το και πείτε τους ότι θα φροντίσετε να μάθετε και ότι θα τους ενημερώσετε.
Μην ξεχνάτε ότι ο σκοπός είναι η συναισθηματική αποφόρτιση των παιδιών. Επομένως, αποφύγετε την ένταση και τις συναισθηματικές εξάρσεις μπροστά στα παιδιά. Αποφύγετε τις κατηγορίες και τον στιγματισμό συγκεκριμένων ομάδων ανθρώπων.
Διαχείριση καθημερινότητας
Η διατήρηση της αίσθησης εσωτερικού ατομικού ελέγχου παρόλη την εξωτερική διαφοροποίηση της καθημερινότητας συμβάλλει θετικά στη μείωση του άγχους.
Επομένως: Διαμορφώστε την καθημερινή ρουτίνα με τα παιδιά σας με ένα πρόγραμμα που ομοιάζει με αυτό πριν την κρίση.
Αφιερώστε χρόνο σε παραγωγικές και δημιουργικές δραστηριότητες για εσάς και τα παιδιά σας σε καθημερινή βάση (ανάγνωση βιβλίων, παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο, επιτραπέζια παιχνίδια).
Φροντίστε μέσα στην ημέρα να υπάρχει χρόνος για χαλαρωτικές δραστηριότητες που ενισχύουν το αίσθημα ευεξίας (π.χ. παρακολούθηση αγαπημένης ραδιοφωνικής εκπομπής, κινητικά παιχνίδια)
Αφιερώστε χρόνο στην ατομική σας φροντίδα και υγιεινή, όπως και των παιδιών σας, όπως ακριβώς θα πράττατε αν δεν είχε ξεσπάσει η κρίση και θα ήσασταν αναγκασμένοι να βγείτε από το σπίτι.
Εξασφαλείστε χρόνο για ξεκούραση και προσπαθήστε να μην αλλάξετε τα ωράρια του ύπνου των παιδιών.
Αποφύγετε βλαπτικές συνήθειες λόγω του εγκλεισμού μέσα στο σπίτι, όπως είναι η υπερφαγία, η κατανάλωση αλκοόλ, το κάπνισμα.
Διαχείριση πληροφοριών
Η ενημέρωση είναι απαραίτητη, ωστόσο η υπερέκθεση σε πληροφορίες μπορεί να εντείνει την αγωνία και το φόβο.
Ενημερωθείτε μόνο από έγκυρες επιστημονικές πηγές (Ε.Ο.Δ.Υ., Π.Ο.Υ.)
Θέστε όριο στην καθημερινή ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε εσάς και στα παιδιά σας.
Θέστε όριο σχετικά με το χρονικό διάστημα που παρακολουθείτε τηλεόραση μέσα στην ημέρα.
Παρακολουθήστε τις σελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά σας κατά την πλοήγηση στο διαδίκτυο, για να μην εκτεθούν σε οπτικό και ακουστικό υλικό που εντείνει το αίσθημα του φόβου και της απώλειας ελέγχου.
Σε κάθε περίπτωση, εστιάστε στα θετικά που συμβαίνουν καθημερινά γύρω σας, παρά την κρίση που οφείλουμε όλοι να διαχειριστούμε.
Μπορείτε να κρατήσετε μαζί με τα παιδιά σας ένα «ημερολόγιο ευγνωμοσύνης» καταγράφοντας θετικές σκέψεις και συναισθήματα ξεκινώντας με τη φράση «Σήμερα νιώθω ευγνωμοσύνη……».
Προσπαθήστε να εστιάσετε στους τρόπους διαχείρισης και αντιμετώπισης της πραγματικότητας και αποφύγετε τη δημιουργία αρνητικών σεναρίων που σχετίζονται με το μέλλον.
Σκεφθείτε πως η κρίση έχει αρχή, μέση και τέλος και είναι μια ευκαιρία για ψυχολογική ενδυνάμωση. Μέσα από την αποδοχή, την ανθρώπινη σύνδεση και επικοινωνία μπορούμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής εν μέσω κρίσης.
Οδηγός ψυχικής ανθεκτικότητας εν μέσω πανδημίας κορονοϊού: Της Γεωργίας Κιζιρίδου, Σχολικής Ψυχολόγου, στα πλαίσια των δράσεων του 1ο ΚΕΣΥ Β Θεσσαλονίκης Πηγή: www.especial.gr
Οι Κοινωνικές Ιστορίες
Λίγα λόγια για τις κοινωνικές ιστορίες και τρόπος χορήγησης τους
Μια κοινωνική ιστορία είναι μια σύντομη ιστορία γραμμένη με ιδιαίτερο στυλ και τρόπο γραφής.
Η ιστορία περιγράφει τι συμβαίνει σε συγκεκριμένες κοινωνικές περιστάσεις.
Περιγράφει ό,τι είναι ξεκάθαρο στους περισσότερους από εμάς, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο σε αυτούς που έχουν διαταραγμένη κοινωνική κατανόηση.
Η κοινωνική ιστορία περιγράφει τι κάνουν οι άνθρωποι, γιατί το κάνουν και ποιες είναι οι συνηθισμένες αποκρίσεις.
Οι κοινωνικές ιστορίες δημιουργήθηκαν από την Carol Grey(1994) για χρήση σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.
Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι των κοινωνικών ιστοριών είναι:
- Να δώσουμε στο παιδί θετικό feedback στις δεξιότητες και στην κατανόησή του.
- Η παροχή κοινωνικών πληροφοριών με σαφήνεια και ακρίβεια.
- Να το βοηθήσουμε να διαμορφώσει συμπεριφορές κοινωνικά αποδεκτές
- Να του διδάξουμε ανεκτικότητα
- Διαμόρφωση μιας ρουτίνας συμπεριφορών.
- Να το βοηθήσουμε να προβλέπει και να προετοιμάζεται για νέες κοινωνικές καταστάσεις (π.χ. κωρονοϊός)
- Να προβλεφθούν βίαιες αντιδράσεις που προκύπτουν από έλλειψη κατανόησης
Η εμφάνιση της κοινωνικής ιστορίας εξαρτάται από την ηλικία και την ικανότητα του αυτιστικού παιδιού.
Για μικρά παιδιά μπορεί να είναι πιο κατάλληλο να προστεθούν μερικές εικόνες και να υπάρχει μια πρόταση σε κάθε σελίδα.
Ένα μεγαλύτερο παιδί μπορεί να επιθυμεί οι ιστορίες του να εμφανίζονται πιο «σοβαρές» και όχι να περιέχουν «παιδιάστικες» φωτογραφίες.
Κατά την παρουσίαση της ιστορίας στο άτομο χρειάζεται
- να έχουμε χαλαρή διάθεση,
- να κάνουμε μια μικρή εισαγωγή για το τι θα δείξουμε,
- να εξασφαλίσουμε ώστε το περιβάλλον να περιέχει λίγα ερεθίσματα απόσπασης προσοχής και αν υπάρχει δυνατότητα να συμπεριλάβουμε και άλλους ενήλικες στην παρουσίαση.
Η συστηματική ανάγνωση πριν το συγκεκριμένο γεγονός που αναφερόμαστε στην ιστορία είναι σημαντική για την εδραίωση της επιθυμητής συμπεριφοράς.
Συγκεκριμένα, αν το άτομο με αυτισμό μπορεί να διαβάσει, ο γονιός μπορεί να διαβάσει την ιστορία 2 φορές.
Το άτομο έπειτα μπορεί να τη διαβάσει ανεξάρτητα μια φορά την ημέρα.
Όταν το άτομο δεν μπορεί να διαβάσει, ο γονιός μπορεί να διαβάσει την ιστορία ή να την μαγνητοσκοπήσει.
Επιπρόσθετα, όταν το άτομο με αυτισμό αναπτύξει την κοινωνική δεξιότητα που παρουσιάζεται στην κοινωνική ιστορία, η ιστορία μπορεί να σταδιακά να αποσυρθεί και να αποθηκευτεί.
Αυτό μπορεί να τελεστεί με το να μειωθούν οι φορές που διαβάζεται ή ακούγεται η ιστορία στο μια φορά το μήνα ή όταν είναι απαραίτητο.
Βιβλιογραφική Αναφορά: Caroline, S. (2003). Κοινωνικές Ιστορίες. Από το σχεδιασμό στη γραφή. Πρακτικές παρεμβάσεις στον αυτισμό. Αθήνα. Ιατρικές εκδόσεις.
Διαχείριση Συναισθημάτων, “Τι να κάνω για να νιώσω καλά;” Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
Τι είναι Λογοθεραπεία;
Λογοθεραπεία είναι ένας ανεξάρτητος επιστημονικός κλάδος με στόχο την πρόληψη, αξιολόγηση και διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση των διαταραχών του λόγου ή της ομιλίας στα παιδιά και τους ενήλικες.
Ποιος ο ρόλος του Λογοπαθολόγου;
Ο ρόλος και οι υπευθυνότητες του Λογοπαθολόγου καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα. Αρχικά ο λογοπαθολόγος είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση και διάγνωση του προβλήματος. Με βάση τα αποτελέσματα, καταρτίζει και εκτελεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα λογοθεραπευτικής αγωγής με στόχο την αντιμετώπιση και αποκατάσταση της διαταραχής. Είναι μέλος πολυθεματικής ομάδας (π.χ. γιατρό, ψυχολόγο, φυσιοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό κ.λ.π.) για καλύτερη σφαιρική αντιμετώπιση του περιστατικού. Παράλληλα δρα και σε ρόλο συμβούλου, κάνοντας συμβουλευτικές προς τους γονείς και το άμεσο περιβάλλον του ατόμου. Τέλος διαφωτίζει το κοινό με στόχο την πρόληψη και έγκαιρη παρέμβαση.
Ορισμοί
Επικοινωνία είναι η ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών και συναισθημάτων μεταξύ των ανθρώπων. Απαιτεί τις ικανότητες της κατανόησης και της έκφρασης του προφορικού και του γραπτού λόγου.
Λόγος είναι η ικανότητα της αναγνώρισης των λέξεων/εννοιών που ακούει ένα άτομο στο περιβάλλον και η ικανότητα συνδυασμού των λέξεων αυτών (ουσιαστικά, ρήματα, άρθρα κ.λ.π.) για τον σχηματισμό προτάσεων και την σωστή χρησιμοποίηση τους.
Ομιλία είναι η ικανότητα συνδυασμού των ήχων για την άρθρωση των λέξεων, την σωστή ποιότητα της φωνής και τον ομαλό ρυθμό.
Με τι και με ποιους ασχολείται ο Λογοπαθολόγος;
Ο Λογοπαθολόγος ασχολείται με προβλήματα λόγου και ομιλίας, τόσο στα παιδιά, όσο και στους ενήλικες.
Προβλήματα λόγου στα παιδιά:
- Καθυστέρηση στην εξέλιξη του λόγου: Το παιδί παρουσιάζει μία αργοπορία στην εξέλιξη του λόγου σε σχέση με το γενικό πληθυσμό. Η αργοπορία αυτή επηρεάζει όλους του τομείς του λόγου, λεξιλόγιο, γραμματική, κατανόηση.
- Ειδική Γλωσσική Διαταραχή: Είναι μία αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από αργό ρυθμό γλωσσικής ανάπτυξης και έχει ως βασικό χαρακτηριστικό την έντονη δυσκολία στην χρήση των λειτουργικών μορφημάτων π.χ. άρθρα , προθέσεις και της γραμματικής μορφολογίας π.χ. καταλήξεις. Παρουσιάζεται σε ποσοστό 7% του πληθυσμού.
- Πραγματολογικές Διαταραχές: Διαταραχές που σχετίζονται με τη σωστή χρήση του λόγου.
- Μαθησιακές Δυσκολίες: Μία μεγάλη ομπρέλα δυσκολιών που συμπεριλαμβάνει μία σωρεία δυσκολιών στη μάθηση του παιδιού, π.χ. Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία/Δυσλεξία, αναγνωστικές δυσκολίες, δυσκολίες στην ανάπτυξη του γραπτού λόγου, γενικευμένες μαθησιακές δυσκολίες κ.ο.κ.
Προβλήματα λόγου στους ενήλικες:
- Αφασία: Επίκτητη αποδιοργάνωση του λόγου (μερική ή γενική) μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο ή άλλο τραύμα.
- Γνωστικές ή/και γλωσσολογικές Διαταραχές: Δυσκολίες στον γνωστικό τομέα (μνήμη, κριτική σκέψη)
Προβλήματα λόγου στους ενήλικες:
Οι διαταραχές της ομιλίας μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα του συνδυασμού των ήχων για την άρθρωση των λέξεων, την ποιότητα της φωνής και τον ομαλό ρυθμό.
- Διαταραχή της Άρθρωσης: Είναι η δυσκολία στη σωστή παραγωγή των ήχων που έχει ως αποτέλεσμα τη μη κατανοητή δυσνόητη ομιλία. Χαρακτηρίζεται από:
- Φωνολογική Διαταραχή: Έχει ως χαρακτηριστικό την λανθασμένη αποτύπωση των φωνολογικών κανόνων, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται ομάδες ήχων. Η διαταραχή αυτή εκδηλώνεται με πολλαπλές αλλοιώσεις, παραλείψεις και μεταθέσεις ήχων και συλλαβών.
- Δυσαρθρία: Διαταραχή η οποία σχετίζεται με την έλλειψη συντονισμού μεταξύ της αναπνοής, της άρθρωσης, της φώνησης και της προσωδίας.
- Απραξία: Διαταραχή η οποία σχετίζεται με δυσκολίες στον προγραμματισμό, στην συντονισμένη και με ακρίβεια εκτέλεση των αρθρωτικών κινήσεων.
- Τραυλισμός: Είναι η διαταραχή στη ροή της ομιλίας με επαναλήψεις ήχων,συλλαβών, λέξεων, ακατάλληλες παύσεις και επιμακρύνσεις ήχων. Σημειώνεται ότι ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών μεταξύ της ηλικίας των 3 – 4 ετών, παρουσιάζουν περιόδους δυσευθράδειας οι οποίες εμπίπτουν κάτω από την ομάδα των ομαλών δυσευθραδειών. Η οικογένεια του παιδιού θα πρέπει να ανησυχήσει όταν υπάρχει κληρονομικό υπόβαθρο για τραυλισμό στην οικογένεια ή όταν συνυπάρχουν άλλες διαταραχές στον λόγο και δεν παρατηρείτασταδιακή μείωση των δυσευθραδειών.
- Φωνητικές Διαταραχές/Δυσφωνίες: Είναι οι διαταραχές που σχετίζονται με την οποιαδήποτε αλλαγή στην ποιότητα της φωνής του ατόμου. Οι αλλαγές αυτές ενδέχεται να επηρεάσουν τον τόνο, την ένταση ή και την ποιότητα της φωνής και μπορεί να οφείλονται σε λειτουργικούς, παθολογικούς, νευρολογικούς ή ψυχολογικούς λόγους.
Ποιά είναι τα πιθανά αίτια των διαταραχών του Λόγου και της Ομιλίας;
Πιθανά οργανικά αίτια:
- Προβλήματα ακοής (προσοχή στις ωτίτιδες)
- Εγκεφαλικά επεισόδια
- Εγκεφαλική παράλυση ή άλλες νευρολογικές παθήσεις
- Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις
- Νοητική Καθυστέρηση
- Ανατομικές δυσπλασίες π.χ προγναθισμός ή οπισθιγναθισμός, σχιστίες χείλους ή υπερώας
- Λειτουργικά προβλήματα των οργάνων της άρθρωσης
- Παθολογίες του λάρυγγα π.χ. φωνητικά κομβία, πολύποδες
Πιθανά Μη Oργανικά αίτια:
- Η συμβολή του γλωσσικού περιβάλλοντος είναι αναμφίβολα ένας από τους κυριότερους παράγοντες στην εξέλιξη του λόγου. Οι έρευνες συμφωνούν ότι το παιδί από την 22 εβδομάδα κύησης (όπου αναπτύσσεται στο έμβρυο το σύστημα της ακοής), τα παιδιά ακούν τους ήχους από το περιβάλλον. Το πρώτο κλάμα του παιδιού καθρεφτίζει την «μελωδία» της γλώσσας που άκουγε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τα αποτελέσματα ερευνών που είχαν ως στόχο την φωνολογική ανάλυση του φωνητικού παιγνιδιού σε βρέφη, έδειξαν ότι οι ήχοι στο βάβισμα των παιδιών ήταν ήχοι από το γλωσσικό σύστημα του περιβάλλοντος του παιδιού. Αυτά τα αποτελέσματα προδίδουν την αναγκαιότητα σωστών γλωσσικών ερεθισμάτων από τη γέννηση του παιδιού.
Το άτομο ή τα άτομα τα οποία μεγαλώνουν το παιδί πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρουν σωστά γλωσσικά ερεθίσματα και όχι ένα συνδυασμό από διάφορα γλωσσικά συστήματα.
Ο φροντιστής πρέπει να χρησιμοποιεί σωστή και απλά δομημένη γλώσσα (μικρές προτάσεις, απλό λεξιλόγιο), ώστε να δίνεται στο παιδί η ευκαιρία να αφομοιώνει τις νέες λέξεις. Αποφεύγονται οι μωρουδίστικες εκφράσεις π.χ όπα, άγου…. Η χρήση βιβλίων ενδείκνυται αναμφισβήτητα.
- Δημιουργία ανάγκης για επικοινωνία: Το οικογενειακό σύστημα πρέπει να δημιουργεί τις απαραίτητες συνθήκες ώστε το παιδί να θέλει να επικοινωνήσει και να μοιραστεί λεκτικά τις εμπειρίες του. Ρωτούμε τα παιδιά ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, προκαλώντας την συζήτηση και δείχνοντας το παιδί μας ότι πραγματικά μας ενδιαφέρει αυτό που λέει!!!
Πότε πρέπει να αποταθώ σε λογοπαθολόγο;
Πολλά και διαφορετικά αίτια μπορούν να δικαιολογήσουν μία παραπομπή σε κάποιον λογοπαθολόγο. Παιδιά με ιατρικό ιστορικό από τη γέννησή τους, θα ήταν θεμιτό να αξιολογηθούν σε μικρή ηλικία, ώστε να σκιαγραφηθούν οι πιθανές δυσκολίες και να σχεδιαστεί άμεσα το σχέδιο παρέμβασης.
Η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική σε παιδιά μικρής ηλικίας. Συγκεκριμένα παιδιά ηλικίας 24-30 μηνών, μπορούν σχετικά εύκολα να ανακάμψουν τις γλωσσικές τους δυσκολίες με σωστή και μεθοδευμένη παρέμβαση. Ειδικότερα, παιδιά που στην ηλικία των 18 μηνών παρουσιάζουν μειωμένο εκφραστικό λεξιλόγιο (κάτω από πενήντα λέξεις), πρέπει να αξιολογούνται άμεσα.
Σύμφωνα με την Πετεινού (2009), η ηλικία 2-4 ετών θεωρείται η πιο εύκαιρη και η πιο κρίσιμη για παρέμβαση, λόγω της πλαστικότητας του εγκεφάλου, η οποία επιτρέπει την πιο εύκολη και αποτελεσματική αφομοίωση των ερεθισμάτων που δέχεται το παιδί.
Εν ολίγοις, με βάση αυτό το γενικό αυτό κανόνα, οι γονείς όπως και οι εκπαιδευτικοί παιδιών μικρής ηλικίας, θα πρέπει να είναι σε θέση, μόλις εντοπίσουν πιθανές δυσχέρειες στην επικοινωνία σε ευρύτερο πλαίσιο, να παραπέμψουν ένα παιδί άμεσα για αξιολόγηση σε ένα λογοπαθολόγο. Συνεπώς, η έγκαιρη πρόληψη και παρέμβαση προϋποθέτει μία καλύτερη πρόγνωση για την μέλλον του παιδιού.
Δημιουργώ με υλικά που έχω στο σπίτι!
Μπορούμε να φτιάξουμε πολλές κατασκευές με τα παιδάκια μας στο σπίτι με υλικά που ήδη έχουμε και που δεν χρειαζόμαστε, όπως για παράδειγμα τα ρολά από το χαρτί υγείας! Με αυτά μπορούμε να φτιάξουμε αμέτρητες κατασκευές!
Με αφορμή την αγάπη ενός μαθητή μας για τους ninjago, ξεκινάμε με μία σχετική κατασκευή!
Θα χρειαστούμε
- ρολά από χαρτί υγείας
- πινέλα και νερομπογιές ή απλά μαρκαδόρους
- καλαμάκια
- ψαλίδι
Παίρνουμε το ρολό κι αφού πρώτα σχεδιάσουμε με μαρκαδόρο τα μάτια του ninjago χρωματίζουμε όλο το χαρτόνι με το χρώμα που επιθυμούμε (αν επιλέξουμε νερομπογιές περιμένουμε να στεγνώσει, αλλιώς συνεχίζουμε αμέσως). Στη συνέχεια παίρνουμε ένα καλαμάκι και το τυλίγουμε γύρω από το ρολό, σαν να είναι η ζώνη του. Τέλος, κόβουμε ένα κομμάτι από καλαμάκι διαφορετικού χρώματος και το στερεώνουμε στη «ζώνη» του για σπαθί. Ο ninjago μας είναι έτοιμος! Φτιάχνοντας πολλούς μπορούμε να τους βάλουμε να παίξουν μεταξύ τους.
Την παραπάνω ιδέα μπορούμε να την προσαρμόσουμε ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού και να δημιουργήσουμε πολλά διαφορετικά πράγματα. Για παράδειγμα, βλέπετε δίπλα στους ninjago κι έναν μικρό minion!
Επίσης, το παιδί μας μπορεί να ζωγραφίσει απλά χαρακτηριστικά προσώπου στο ρολό σχηματίζοντας φατσούλες και κατόπιν, με επίβλεψη, να του δώσουμε το ψαλίδι για να δημιουργήσει ένα ωραίο χτένισμα στο «ανθρωπάκι» του!
Τέλος, ενόψει του Πάσχα με τα ρολάκια μας μπορούμε να φτιάξουμε πασχαλινά λαγουδάκια ή να τα ζωγραφίσουμε και να δημιουργήσουμε ωραίες αυγοθήκες για τα πασχαλινά αυγά μας!
Αν φτιάξουμε όλα τα παραπάνω ή πολλά από αυτά, έχει ενδιαφέρον να παίξουμε μαζί τους και να παροτρύνουμε το παιδί μας να τους δώσει φωνούλα!
Άραγε … τι θα έλεγε ένας ninjago με έναν λαγό;
Οι μέρες είναι δύσκολες για όλους! Οι γονείς σίγουρα δεν είστε παιδαγωγοί ούτε καλλιτέχνες, οπότε το ζητούμενο δεν είναι ούτε «καταναγκαστικές» εργασίες με τα παιδιά ούτε άψογες κατασκευές! Το παραπάνω υλικό είναι απλά μια πρόταση δημιουργικής απασχόλησης και διασκέδασης με τα παιδιά!
Καλή διασκέδαση, λοιπόν!
Καλημέρα – Καληνύχτα!!!
Είμαστε ευγενικά παιδιά!
Μαθαίνουμε πότε πρέπει να λέμε ”Καλημέρα” και ”Καληνύχτα”.
Οι 4 εποχές
Ας θυμηθούμε τις 4 εποχές του χρόνου!
Ο καιρός
Σε προηγούμενο άρθρο είδαμε τις ημέρες της εβδομάδας, μάθαμε το τραγούδι τους, είδαμε το σχολείο των Στρούμφ!
Κοινωνικές Παροχές
Συνοπτική ενημέρωση για κοινωνικές παροχές
Αγαπητοί γονείς,
δεδομένης της πρωτόγνωρης κατάστασης που βιώνουμε όλοι μας, σκεφτήκαμε ότι θα ήταν χρήσιμο, εκτός των άλλων, να κάνουμε μία σύντομη παρουσίαση των κοινωνικών παροχών που δικαιούνται άνεργοι, εργαζόμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες κλπ.
Το κείμενο που ακολουθεί έχει συνταχθεί από τον συνάδελφο κοινωνικό λειτουργό Λάμπρο Αραπάκο, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά.
Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι στο τμήμα Κοινωνικής Προστασίας Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Αιγιαλείας, έχει διαμορφωθεί σταθμός υποδοχής τηλεφωνικών αιτημάτων και καταγραφής για τους κατοίκους του Δήμου που αντιμετωπίζουν αδυναμία μετακίνησης ή/και οικονομική αδυναμία ώστε να εξυπηρετούνται για θέματα φαρμακευτικής περίθαλψης, ειδών πρώτης ανάγκης και πρόσβασης σε υγειονομικές υπηρεσίες καθώς και διεκπεραίωσης αιτημάτων για παραλαβή αιτήσεων, πιστοποιητικών κλπ που εκδίδονται μέσω ΚΕΠ.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν για την εξυπηρέτησή τους στα τηλ. 26910-26136 και 26910-23658, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://10.161.36.64/en/node/34189 ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: menoumespiti/@aigialeia.gov.gr
Η κοινωνική υπηρεσία του σχολείου παραμένει στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή/και υποστήριξη.
Με εκτίμηση,
Η κοινωνική λειτουργός,
Αγάθη Κατσωνοπούλου
ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ
ΑΝΕΡΓΟΙ
Οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν ή παραιτήθηκαν εντός του χρονικού διαστήματος από 1/3/2020 έως και 20/3/20 δικαιούνται να λάβουν την έκτακτη αποζημίωση των 800 ευρώ, ανεξάρτητα από το αν δικαιούνται ή όχι την τακτική επιδότηση ανεργίας από τον ΟΑΕΔ. Περισσότερες πληροφορίες: https://bit.ly/2XcH5ap
Χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη διαδικασία από τους ανέργους, από τον ΟΑΕΔ θα γίνει η δίμηνη παράταση για όσους έληξε ή λήγει το επίδομα το πρώτο τρίμηνο του 2020. Περισσότερες πληροφορίες: https://bit.ly/34epPmE
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Στην πλατφόρμα https://supportemployees.yeka.gr/ υποβάλλουν τις αιτήσεις τους οι εργαζόμενοι των οποίων ανεστάλη η σύμβαση εργασίας τους και είναι δικαιούχοι για το επίδομα 800 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες: https://supportemployees.yeka.gr/(S(tjeqahnxjjcw0ozhocmmkrxc))/ODHGIES.pdf
Επίσης, οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων που έκλεισαν προσωρινά με κρατική εντολή και είναι δικαιούχοι της ειδικής αποζημίωσης των 800 ευρώ δικαιούνται: αναστολή καταβολής των φορολογικών τους υποχρεώσεων για τέσσερις μήνες, αναστολή των δόσεων των δανείων τους για τρεις μήνες εφόσον ήταν συνεπείς δανειολήπτες, δώρο Πάσχα, ασφαλιστική κάλυψη, διατήρηση της θέσης εργασίας τους. Τα χρήματα θα ξεκινήσουν να καταβάλλονται στους δικαιούχους από τις 15 Απριλίου και μετά.
Μπορείτε να υποβάλετε τα σχετικά σας ερωτήματα στην ANTI-COVID-19 Ομάδα Πληροφόρησης και Υποστήριξης Εργαζομένων της ΓΣΕΕ https://gsee.gr/?page_id=36762
Voucher Επιστημόνων/ Ελεύθερων Επαγγελματιών
Επιδοτούμενο πρόγραμμα για την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων τους με εκπαιδευτικό επίδομα 600€. Αφορά τους εξής 6 βασικούς επιστημονικούς κλάδους: μηχανικοί (κάθε ειδικότητας) οικονομολόγοι/λογιστές, δικηγόροι, ιατροί (κάθε ειδικότητας), οδοντίατροι, ψυχολόγοι και συναφή ιατρικά επαγγέλματα, εκπαιδευτικοί, ερευνητές, όπως ορίζονται βάσει ΚΑΔ κύριας επιχειρηματικής δραστηριότητας από το Υπουργείο Οικονομικών.
Το επίδομα θα καταβληθεί σε δύο δόσεις: 400 ευρώ, ως προκαταβολή, με την ενεργοποίηση της επιταγής, η οποία θα καταβάλλεται από την Μ. Τρίτη 14 Απριλίου και μετά, ενώ με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα καταβάλλονται και τα υπόλοιπα 200 ευρώ.
Από 9 έως 16 Απριλίου οι αιτήσεις https://elearning.yeka.gr/
Περισσότερες πληροφορίες: https://bit.ly/2UKSWLm
ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΟΙΚΙΟΥ 40%
Οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων που έκλεισαν προσωρινά με κρατική εντολή δικαιούνται να καταβάλλουν το 60% του ενοικίου της κύριας κατοικίας τους ένα αυτή είναι η πρώτη κατοικία. Στην υπεύθυνη δήλωση που υποβάλλουν στην πλατφόρμα https://supportemployees.yeka.gr/ στο πεδίο Γ πρέπει να τικάρουν το κουτάκι «Μισθώνω κύρια κατοικία» και στη συνέχεια να αναγράψουν το ονοματεπώνυμο και το ΑΦΜ του εκμισθωτή όπως και τη διεύθυνση του ακινήτου.
ΠΡΟΝΟΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
Αναπηρικά προνοιακά επιδόματα, τα όποια έληξαν έως 31/03/2020 και για τα οποία εκκρεμούσε ιατρική κρίση από τα ΚΕΠΑ χωρίς υπαιτιότητα του ενδιαφερομένου, παρατάθηκε για τρεις μήνες η καταβολή του επιδόματος από τον ΟΠΕΚΑ. Περισσότερες πληροφορίες- online αιτήσεις: https://opeka.gr/
Για πληροφορίες για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (KEA) και για άλλα επιδόματα (Προνοιακό-Αναπηρικό Επίδομα, Επίδομα Ανασφάλιστων Υπερηλίκων, Επίδομα Στέγασης, Επίδομα Γέννησης μπορείτε να καλείτε στο Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Πατρέων: Ελ. Βενιζέλου 38 & Σολωμού, 2614409977 2614409970 d.patrewn.k.k@gmail.com
ΔΕΗ
Από τις 26 Μαρτίου 2020 και για το επόμενο τρίμηνο η ΔΕΗ παρέχει: Δωρεάν πάγιο για όλους τους πελάτες χαμηλής τάσης. Έκπτωση 8% στους ευάλωτους πελάτες (ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών, άτομα σε μηχανική υποστήριξη, που δεν εντάσσονται στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο). €5 έκπτωση για όλους τους πελάτες e-bill, παλαιούς και νέους. Οι καταναλωτές μπορούν να εγγραφούν στην υπηρεσία e-bill και να επωφεληθούν από την έκπτωση στους λογαριασμούς τους. Περισσότερες πληροφορίες: https://bit.ly/2V4OupN και στο τηλεφωνικό κέντρο 11770
ΑΥΛΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
Οδηγός για την ενεργοποίηση της Άυλης Συνταγογράφησης: https://www.e-syntagografisi.gr/e-rv/VAADIN/help/manual_nopaper_eprescription_taxisnet.pdf
Σύντομες οδηγίες: Μπαίνουμε http://www.idika.gr/ Επιλέγουμε Πρωτοβάθμια Υγεία για Πολίτες. Επιλέγουμε Πρόσβαση στο Σύστημα Υγείας ΠΦΥ. Επιλέγουμε Είσοδος στην Υπηρεσία. Χρησιμοποιούμε τους κωδικούς taxinet. Επιλέγουμε Εξουσιοδότηση. Επιλέγουμε το ΑΜΚΑ και επιλέγουμε ΕΙΣΟΔΟΣ. Επιλέγουμε ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ. Εμφανίζεται παράθυρο ΑΥΛΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ. Επιλέγουμε ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ. Επιλέγουμε ΕΠΙΘΥΜΩ ΑΥΛΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ και καταχωρούμε το τηλέφωνο και το mail μας, Επιλέγουμε ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ.
Κοινωνικές ιστορίες.
Οι κοινωνικές ιστορίες, είναι μικρές αφηγήσεις φτιαγμένες για να περιγράψουν μια συγκεκριμένη κατάσταση ή ένα συγκεκριμένο κοινωνικό γεγονός. Επινοήθηκαν το 1991 από τον Carol Gray, με σκοπό την βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων των ατόμων με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος.Μέσω των ιστοριών πραγματοποιείται ανταλλαγή πληροφοριών και η εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων, ενώ μέσω των ερωτημάτων ποιός, τί και γιατί, το άτομο προσπαθεί να αντιληφθεί και την οπτική ενός άλλου ατόμου για το γεγονός. Είναι γραμμένες ή προσαρμοσμένες για ένα συγκεκριμένο άτομο και λαμβάνουν υπόψη τα ενδιαφέροντά του, τη γλωσσική και γνωστική του ανάπτυξη, καθώς και την ιδιοσυγκρασία του. Μέσω της μουσικής, του τραγουδιού, των βιβλίων με εικόνες, των υπολογιστών ή άλλων μέσων προβάλλονται στο παιδί οι κοινωνικές καταστάσεις, με σκοπό την ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων και την γενίκευσή τους στην πραγματική ζωή. Γιατί να χρησιμοποιήσουμε κοινωνικές ιστορίες στην εκπαίδευση των ατόμων με αυτισμό; Από την πλευρά τις δικής τους προοπτικής, οι πράξεις και οι δηλώσεις κάποιων ανθρώπων μπορούν καμιά φορά να δείχνουν ότι συμβαίνουν χωρίς ιδιαίτερο νόημα ή αναγνωρίσιμο σκοπό. Ακόμα τις εκλαμβάνουν ως τυχαία συμβάντα, τα οποία τελούνται χωρίς πρόγραμμα και προειδοποίηση ή λογική αλληλουχία. Πολλές φορές οι μαθητές μου που εντάσσονται στο φάσμα του αυτισμού με έχουν ρωτήσει μέσα στη τάξη: «Γιατί κύριε γελάει ο συμμαθητής μου; Ήταν αστείο;» ή «Δεν καταλαβαίνω κύριε γιατί αλλάζει πάλι το πρόγραμμα του σχολείου;» ή «Αυτός γιατί με κοροϊδεύει έκανα κάτι» κ.ά. Σε αυτό το σημείο αντιλαμβάνεσαι ως εκπαιδευτικός ότι πρέπει να διδάξεις αυτούς τους μαθητές πώς να διαχειριστούν τέτοιες κοινωνικές καταστάσεις, διότι για αυτούς δεν είναι αυτονόητες ή ακόμα εύκολα αναγνωρίσιμες. Επομένως, για τα παιδιά που εναπόκεινται στο φάσμα του αυτισμού οι διφορούμενες κοινωνικές καταστάσεις γίνονται μη προβλέψιμες, με συνέπεια να τους προκαλούν σύγχυση.
Το κείμενο είναι από το βιβλίο της Κάρολ Γκρέυ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, Εκδότης: ΓΛΑΥΚΗ.
Πώς χαιρετώ;
Διαχείριση θυμού: Πως θα νικήσεις το δράκο του θυμού
Πλύσιμο δοντιών
Τώρα που μένουμε σπίτι δεν ξεχνάμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας!
Θέλουμε να έχουμε ένα αστραφτερό και όμορφο χαμόγελο!
Ο τρόπος ένας και αποτελεσματικός, το πλύσιμο των δοντιών!
Ας δούμε τα παρακάτω βίντεο!
Υγιεινή Διατροφή!
Τώρα που μένουμε σπίτι, τρώμε υγιεινά!
Για την Υγιεινή διατροφή, πατήστε στα μπλε γράμματα: Υγιεινή Διατροφή
Η πυραμίδα των τροφών, υπάρχει εδώ
Πατώντας εδώ, θα ακούσετε το τραγουδάκι: Η κυρά Διατροφή.