“Από την κορυφή ως τα νύχια” είναι το νέο βιβλίο του αγαπημένου μας συγγραφέα Eric Carle. Διαβάσαμε πολλές φορές το βιβλίο και δοκιμάσαμε κι εμείς να αναπαραστήσουμε τις φωνές και τις κινήσεις των ζώων εμπλουτίζοντας τις προτάσεις του συγγραφέα. Βγάλαμε φωτογραφίες, τραβήξαμε βίντεο και τέλος ψηφίσαμε για το αγαπημένο μας ζώο. Ανεβάσαμε το δικό μας στιγμιότυπο στην πλατφόρμα ESEP και είδαμε τις αναρτήσεις των φίλων μας.
Στο πλαίσιο του προγράμματός μας «Dreaming with Eric Carle», και για το βιβλίο του μήνα «Έχουν και τα καγκουρό μαμά;» δημιουργήσαμε μια πρόκληση δημιουργίας κώδικα για να συμμετέχουμε με τις χώρες συνεργάτες μας στην εβδομάδα κώδικα.
Χρησιμοποιήσαμε ένα ζάρι με κινούμενες εικόνες από το βιβλίο, ενώ σε ένα διαφανές πλέγμα 15×15 τετραγώνων τοποθετήσαμε φωτογραφίες πραγματικών ζώων — μιας μητέρας και του μικρού της. Τα παιδιά έριχναν το ζάρι, αναγνώριζαν τα ονόματα κάθε ζευγαριού ζώων και πρώτα χάραζαν τη διαδρομή με μαρκαδόρο. Στη συνέχεια, προγραμμάτιζαν το ρομπότ Bee-Bot ώστε να κινηθεί πρώτα προς το ζώο-μητέρα και έπειτα προς το μικρό της.
Τέλος, πειραματίστηκαν με το ρομπότ Thymio, τους αισθητήρες μέσα από προρυθμισμένες λειτουργίες-χρώματα και με τον χειρισμό του τηλεκοντρόλ.
Οι στόχοι μας
• Ενθάρρυνση της αλγοριθμικής σκέψης και της λογικής ακολουθίας.
• Ενίσχυση της παρατηρητικότητας και των δεξιοτήτων αντιστοίχισης μέσω του παιχνιδιού.
• Εισαγωγή βασικών εννοιών προγραμματισμού με τη χρήση επιδαπέδιων ρομπότ.
• Προώθηση της συνεργασίας και της επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών.
Εργαλεία και Πόροι
• Βιβλίο: les kangourous ont ils une maman? του Eric Carle
• Διαφανές πλέγμα με τετράγωνα 15×15
• Ζάρι με κινούμενες εικόνες από την ιστορία
• Φωτογραφίες πραγματικών ζώων (μητέρες και μικρά)
• Ρομπότ Bee-Bot
• Ρομπότ Thymio
• Έγχρωμοι μαρκαδόροι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Τα παιδιά κατάφεραν να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν απλές εντολές κώδικα.
• Εξάσκησαν τη δημιουργία ακολουθιών και την επίλυση προβλημάτων μέσα από το παιχνίδι.
• Έδειξαν προσαρμοστικότητα, μεταφέροντας τη γνώση τους από το ένα ρομπότ (Bee-Bot) στο άλλο (Thymio).
• Ανέπτυξαν μια πρώιμη κατανόηση των αισθητήρων και της συμπεριφοράς των ρομπότ που βασίζεται στα χρώματα.
Το πρόγραμμα e-twinning συνεχίζεται με ενθουσιασμό από όλους. Ο μήνας Οκτώβριος είναι αφιερωμένος στο βιβλίο του Eric Carle “Έχουν και τα καγκουρό μαμά;” Καθώς δεν βρήκαμε τη μετάφραση στα ελληνικά παραγγείλαμε το βιβλίο στα γαλλικά, “les kangourous ont ils une maman?” Έτσι, το διαβάσαμε πρώτα μόνο με τις εικόνες, στη συνέχεια στα ελληνικά και τα γαλλικά ενώ με τη συνδρομή της κυρίας Μαρίας στο μάθημα των αγγλικών άκουσαν την ιστορία και στα αγγλικά και έκαναν δραστηριότητες με τα ονόματα των ζώων.
Πρόκειται για μια πολύ όμορφη ιστορία όπου ο συγγραφέας μας ρωτάει εάν πολλά, διαφορετικά ζώα στον πλανήτη μας έχουν κι αυτά μια μαμά. Η απάντηση είναι φυσικά ναι, έχουν μαμά όπως εγώ κι εσύ. Και αγαπάνε τα παιδιά τους; Φυσικά, πολύ δυνατά όπως και η μαμά σου αγαπάει εσένα.
Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν τα ζώα μέσα από τις ξεχωριστές ζωγραφιές του συγγραφέα, να τις αντιστοιχήσουν με φωτογραφίες από πραγματικά ζώα και να πουν τα ονόματα των ενήλικων ζώων και των μωρών τους. Διάλεξαν και ζωγράφισαν ένα από τα ζώα και οι ζωγραφιές διαμοιράστηκαν με τους συνεργάτες μας ώστε να δημιουργηθεί ένα κοινό παιχνίδι μνήμης που σύντομα θα μοιραστούμε όλοι. Τα παιδιά διάβασαν με πάθος, μόνα τους το καθένα την ιστορία και σύντομα το βιβλίο θα προστεθεί στη δανειστική μας βιβλιοθήκη. Επίσης έφτιαξαν παζλ με ζώα της ιστορίας και στο διαφανές πλέγμα με τετράγωνα 15*15 έφτιαξαν διαδρομές με βέλη ενώνοντας μαμάδες με μωρά.
Εβδομάδα κώδικα και για το σχολείο μας. Συμμετείχαμε με δύο έργα τα οποία εγκρίθηκαν και μπήκαμε κι εμείς στη μεγάλη οικογένεια και στο χάρτη CodeWeek.
Το πρώτο έργο αφορά τη συμμετοχή στο έργο “η λογοτεχνία γίνεται παιχνίδι και κώδικας”. Αρχικά, διαβάσαμε το παιδικό βιβλίο “Άουτς” του Scamell Ragnhil. Αφού επεξεργαστήκαμε το παραμύθι του σκαντζόχοιρου που έψαχνε να βρει λύση στο πρόβλήμά του αναπαραστήσαμε τα στάδια α) ποια αντικείμενα και με ποια σειρά κόλλησαν στις βελόνες του και β) ποιους φίλους και με ποια σειρά συνάντησε μέχρι να λύσει το πρόβλημα. Δημιουργήσαμε δραστηριότητα α) με διαφανές πλαίσιο με τετράγωνα 15*15, εικόνες από το βιβλίο, καρτέλες κατεύθυνσης και με βοηθό το επιδαπέδιο ρομπότ beebot αναπαραστήσαμε τα στάδια της ιστορίας. Σε δεύτερη φάση, δημιουργήσαμε φύλλο εργασίας με το ίδιο πλαίσιο και τα στάδια του παραμυθιού και καλέσαμε τους μαθητές να σχεδιάσουν επάνω σε αυτό τη διαδρομή του σκαντζόχοιρου.
“Dreaming with Eric Carle” είναι ο τίτλος του προγράμματος e-twinning στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας μαζί με οκτώ ακόμη χώρες, πολλές εκπαιδευτικούς πρώτης σχολικής ηλικίας και ακόμη περισσότερους μαθητές και μαθήτριες. Στόχος μας είναι να γνωρίσουμε τον μαγικό κόσμο του Eric Carle μέσα από τις ιστορίες και τις ζωγραφιές του. Επίσης, να επικοινωνήσουμε να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε κοινές δραστηριότητες και έργα, να βελτιώσουμε τις ψηφιακές μας δεξιότητες και να διευρύνουμε τις εμπειρίες της σχολικής μας κοινότητας.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι χώρες Ελλάδα, Ρουμανία, Πολωνία, Λιθουανία, Τουρκία, Ιταλία, Πορτογαλία, Κροατία και Σερβία.
Ανάμεσα στα έργα του Eric Carle που θα ταξιδέψουμε με τους ευρωπαίους φίλους μας είναι: “τα καγκουρό έχουν κι αυτά μαμά;”, “από την κορυφή ως τα νύχια”, “ένας μπερδεμένος χαμαιλέων”, “το μικρό σποράκι ταξιδεύει”, “η κατσούφα πασχαλίτσα” και το πολυδιαβασμένο και μεταφρασμένο σε πολλές γλώσσες βιβλίο “μια κάμπια πολύ πεινασμένη”.
Ξεκινήσαμε το πρόγραμμά μας με τον λογότυπο του e-twinning, το αναγνωρίσαμε, το περιγράψαμε, θυμηθήκαμε τα αστέρια και τα χρώματα της σημαίας της ευρωπαϊκής ένωσης, δώσαμε έμφαση στη συνεργασία που δηλώνουν οι δύο φιγούρες επάνω σε αυτό. Στη συνέχεια ανοίξαμε το χάρτη της Ευρώπης, εντοπίσαμε την Ελλάδα και το Βέλγιο όπου βρίσκεται το σχολείο μας και βρήκαμε τις υπόλοιπες χώρες που συμμετέχουν. Σε αυτά τα σημεία του χάρτη κολλήσαμε τις σημαίες των συνεργατών μας ενώ ακούσαμε στον υπολογιστή τη μετάφραση της λέξης “καλημέρα” στις αντίστοιχες γλώσσες”.
Βάλαμε το σχολείο μας με πινέζα στο ευρωπαϊκό χάρτη με τους συνεργάτες μας στο πρόγραμμα.
Σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου στις 10:00 το πρωί θα τελεστεί στο σχολείο μας ο καθιερωμένος αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά.
Το διδακτικό ωράριο και τα μαθήματα θα διεξαχθούν κανονικά.
Κατά τη διάρκεια του αγιασμού οι πόρτες του σχολείου θα είναι ανοιχτές για όσους επιθυμούν να παραστούν στην τελετή.
Για το σχολικό έτος 2025-2026 τα μαθήματα ξεκίνησαν τη Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 19 Ιουνίου.
Εγγραφές πραγματοποιούνται στη διάρκεια όλης της χρονιάς σε συννενόηση με το Συντονιστικό Γραφείο Βρυξελλών.
Δεκτά γίνονται νήπια γεννημένα το 2020 και 2021.
Στο πλαίσιο της δράσης “Αγαπώ τον εαυτό μου και μαθαίνω τους άλλους” εφαρμόσαμε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές καθώς και πρακτικές διαφοροποιημένης μάθησης με σκοπό την ενίσχυση της προσωπικότητας των μαθητών, την επίγνωση του άλλου, την αντίληψη της διαφορετικότητας με τελικό στόχο την ανάπτυξη ολοκληρωμένων σχέσεων σεβασμού και αποδοχής του άλλου και την επίτευξη ομαλής, αρμονικής και υγιούς επικοινωνίας μέσα στην τάξη.
Έτσι γεννήθηκε το παραμύθι μας “Οι δύο πριγκίπισσες” το οποίο συνέγραψαν και εικονογράφησαν τα παιδιά σε κλίμα συνεργασίας και δημιουργικότητας με τις νηπιαγωγούς να έχουν ένα ρόλο συντονίστριας και διαχειρίστριας προβλημάτων που πιθανόν ανέκυπταν στην πράξη.
Η Υπαπαντή τού Χριστού στη Γαλλία ονομάζεται Chandeleur και γιορτάζεται στις 2 Φεβρουαρίου με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Κάθε χρόνο λοιπόν αυτή την ημέρα, κατά την παράδοση, σε κάθε σπίτι της Γαλλίας αναβιώνει το έθιμο της παρασκευής κρέπας. Τον Φεβρουάριο υπάρχουν δύο φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα γύρω από τις τηγανίτες ή κρέπες: η Σαντερέλ στη Γαλλία και στη συνέχεια η Καθαρή Τρίτη στις αγγλοσαξονικές χώρες.
Έτσι γιορτάστηκε για πρώτη φορά στο Ελληνικό Σχολείο Βρυξελλών η μέρα της κρέπας (Le jour des crêpes) και οι μικροί μας μαθητές απόλαυσαν τις γλυκές κρέπες στην αυλή του σχολείου τους.
Ψηφιακά βιβλία από τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου.
φωτογραφίες:
άλλοι σύνδεσμοι:



























