Αποκριάτικες δράσεις!!!

Με Χαρά και ενθουσιασμό αναβιώσαμε στο σχολείο μας τα έθιμα της Αποκριάς!!Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Αξού φιλοξένησαν τα Μουσικά Παραμύθια και τον Άλκη Πασχαλίδη για την αφήγηση,με συνοδεία μουσικής, της ιστορίας “Τα ζώα του βουνού και του δάσους”, και θεατρικό παιχνίδι. Τα παιδιά μας χάρηκαν πολύ και συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία και ενθουσιασμό! Για να υποδεχτούμε τις απόκριες φτιάξαμε μάσκες και τις διακόσμησαμε όπως μας άρεσε, και στολές πιγκουίνων όπου αναπαραστήσουμε το περπάτημα τους και μας φάνηκε πολύ αστείο! Κατασκευάσαμε, ομαδικά, τον Αρλεκίνο μας, και χαρταετούς με χρωματιστά γλωσοπιεστρα!! Φυσικά δεν έλειψε το αποκριάτικο πάρτι μας, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί φορέσαμε τις αποκριάτικες στολές μας , χορέψαμε, παίξαμε παιχνίδια , σπάσαμε την πινιατα μας, και στο τέλος προσπαθησαμε να πετάξουμε το χαρταετό μας!!!! IMG b51a4039ae076f25ba794eb4cf57cb61 V Screenshot 20240315 144926 IMG 20240315 091826 Polish 20240315 193739199 1 IMG 20240312 132636 IMG 20240314 082357 IMG 20240314 111132 IMG 20240304 094754 Polish 20240315 193853992 1 Polish 20240315 193739199 1 Polish 20240315 193350970 Polish 20240315 192526451 IMG 20240315 091826 1 IMG 20240314 082357 1 Να έχουμε όλοι ένα υπέροχο τριήμερο και Καλή Σαρακοστή!!

Καινούριο παιχνίδι αυλής!!

Εδώ και λίγο καιρό κατέφτασε στο σχόλειο ένα νέο δώρο, το  σκορ 4, από μια συγχωριανή μας,  για να εμπλουτίσει το χώρο της αυλής στον οποίο επενδύουμε τη φετινή χρονιά. Οι μικροί και μεγάλοι μαθητές μας ξετρελαθηκαν με το νέο δώρο και το αξιοποιούν σε κάθε διάλλειμμα!!!! Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου ευχαριστούν πολύ την κυρία Ειρήνη Κουτάντου για τη γενναιόδωρη της πράξη!!!

 

σκορ 4

Το Πλανητάριο Κρήτης ήρθε στο σχολείο μας!!!

Πολλά τα νέα  το μήνα που μας πέρασε!!!Το Πλανητάριο Κρήτης ήρθε στο σχολείο μας και οι μικροί μας μαθητές από κοινού με τους μαθητές του Δημοτικού παρακολούθησαν την  εκπαιδευτική προβολή “Η ζωή των δέντρων”. Εκπαιδευτικοί και μαθητές μείναμε κατενθουσιασμένοι με την προβολή και ευχαριστούμε πολύ τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αξού-Λιβάδας που μας το έκανε δώρο και παραμένει συνέχεια δίπλα μας και στηρίζει όλα τα δρώμενα του Σχολείου μας!!!.

IMG a63d7cf2dc5c48b54177e66f2a3d23c9 V2    IMG dd2b01f2bd7ba1981cce65ae2bb93c67 V

Υποδεχόμαστε τα Χριστούγεννα!!!!

Μια σειρά από εκπλήξεις περίμενε τους μικρούς μας μαθητές την τελευταία ημέρα της εβδομάδας!! Ήρθε η κάμπια μας, το καινούργιο παιχνίδι αυλής. Τα παιδιά μας ενθουσιάστηκαν!! Έπειτα μαζί τους μαθητές του Δημοτικού παρακολοηθήσαμε την ταινία “Xριστουγεννιάτικη Ιστορία” για να μπαίνουμε στο κλίμα των Χριστουγέννων και τέλος στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας με τη συνοδεία των σχετικών τραγουδιών. Βέβαια δεν έλλειπαν και το κάλαντα, όπου ακούσαμε διάφορες εκδοχές, τα παραδοσιακά, τα Κρητικά , τα Ικαριώτικα!!!IMG 20231124 104548 IMG 20231124 110315 IMG 20231124 122438 IMG 20231124 123423 0 IMG 20231124 131233

Το σώμα μου

Με τη θεματική “Το σώμα μου” ασχοληθήκαμε τις προηγούμενες ημέρες στο σχολείο μας! Αφού είδαμε και σε εικόνες και βιωματικά τα μέρη του σώματος μας , παίξαμε τα αντίστοιχα ψυχκοκινητικά παιχνίδια  και φτιάξαμε αριθμοπαζλ για να το εμπεδώσουμε. Δ ιαχωρίσαμε  τα ανθρώπινα όργανα, δίνοντας έμφαση στον εγκέφαλο και στις εντολές που δίνει αλλά και στην αναπνευστική λειτουργία που γίνεται από τα πνευμόνια. Φτιάξαμε σε κατασκευή τον εγκέφαλο και τα πνευμόνια, ζωγραφίσαμε ομαδικά το σώμα μας σε χαρτί του μέτρου και κολλήσαμε τα ανθρώπινα όργανα.  Συζητήσαμε, κατηγοριοποιήσαμε και κάναμε δραστηριότητες εμπέδωσης για τις 5 αίσθησεις.  Ασχοληθήκαμε και με το πεπτικό σύστημα, και είδαμε βιωματικά πως λειτουργεί με τη βοήθεια της αισθητηριακής σακούλας μας. Σειρά είχε η επίσκεψη του Τούλη του Σκελετούλη όπου μας έδειξε τον ανθρώπινο σκελετό και τα μέρη του. Έδωσε, έπειτα εντολές στα παιδιά μας να αναπαραστήσουν τις δικές του κινήσεις και αποφασίσαμε να φτιάξουμε σε κατασκευή τη δική μας ακτινογραφία!

IMG 20231110 1200062 IMG 20231114 100159 IMG 20231119 101206 IMG 20231120 100435 IMG 20231120 100449 IMG 20231124 083353 IMG 20231124 083433 IMG 20231124 083515 IMG 20231124 083705 IMG 20231124 083736 IMG 20231124 083553

17 Νοεμβρίου «Επέτειος Πολυτεχνείου»

Aυτήν την εβδομάδα στο Νηπιαγωγείο μας εν’ όψει της επετείου του Πολυτεχνείου, μιλήσαμε για τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο Πολυτέχνειο, ψάξαμε λεξούλες και αντικείμενα που ξεκινούν από την ίδια φωνούλα, διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, διακρίναμε τις έννοιες «Δικτατορία» και «Δημοκρατία» και συζητήσαμε  για τα συναισθήματα που μας γεννούν.  Φτιάξαμε το πανό μας και γράψαμε συνθήματα, κάναμε πορεία μέσα στην τάξη μας και περπατήσαμε μέσα στο Λαβύρινθο και προσπεράσαμε όλα τα εμπόδια για να μπορέσουμε να αφήσουμε το γαρύφαλλο μας στο «Πολυτεχνείο». Έπειτά φτιάξαμε γαρύφαλλα και τα κρεμάσαμε στο Δέντρο της «Ειρήνης» που είναι στην αυλη του σχολείου μας, και φτιάξαμε σε κατασκευή το Πολυτεχνείο και το γαρύφαλλο.IMG 20231116 094258 1 IMG 20231116 115954 4 IMG 20231116 140906 received 3167092470265437

Εργαστήρια δεξιοτήτων: Ζω καλύτερα, Ευ ζην, Οδική ασφάλεια

Με το εργαστήριο αυτό καταπιαστήκαμε κατά τους μήνες Σεπτέμβριο Οκτώβριο 2021. Την αρχή έκανε ο Κύριος Κοκ. Διαβάσαμε την ιστορία του και επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο εργασίας με τους γιους του κυρίου Κοκ Σταμάτη και Γρηγόρη κάνοντας αντιστοιχήσεις με το πράσινο και το κόκκινο χρώμα. Επιπλέον διασκεδάσαμε με το κινητικό παιχνίδι Σταμάτης – Γρηγόρης όπου τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο και όταν ακούσουν τις εντολές Σταμάτης-Γρηγόρης αντίστοιχα σταματούν και προχωρούν. Ως παραλλαγή ακούγωντας τις παραπάνω εντολές ψάχνουν και φέρνουν κάτι κόκκινο και κάτι πράσινο.

Καθώς μας βοήθησε ο και ο καιρός βγήκαμε σε ένα περίπατο έξω από το σχολείο μας και ψάξαμε να βρούμε γύρω μας σήματα του κυρίου Κοκ. Όσα εντοπίσαμε τα φωτογραφίσαμε.

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να διαμορφώσουμε την τάξη μας με τα σήματα του κυρίου Κόκ εξηγώντας τι σημαίνει το καθένα , τι κάνω όταν  το φανάρι είναι κόκκινο, πως διασχίζω μια διάβαση πεζών την οποία οριοθετώ με χαρτοταινία.

Σειρά είχε η κατασκευή ενός φαναριού με τα εξής υλικά: Ρολό κουζίνας, κόλλα, χαρτί γλασέ στα αντίστοιχα με το φανάρι χρώματα και γλωσσοπίεστρα για να τα κρατάμε στο χέρι.

Στην παρέα μας ήρθε και ο ρομποποντικός μας τον οποίο κατευθύναμε πάνω σε ένα πλέγμα από τετράγωνα στο χαλί, βάζοντας του εμπόδια κάποια σήματα στα οποία έπρεπε να υπακούσει.

Διαβάσαμε τον Τουνελόδρακο, και αναπτύσσοντας την κριτική μας σκέψη, ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε πιο πολύ από την ιστορία.

Αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε τα σχήματα μέσα από τη θεματική των σημάτων ψάχνοντας μέσα στην τάξη μας τον κύκλο και κάναμε tracing του κύκλου μέσα από ένα εύκολο φύλλο εργασίας

Πήραμε την αφορμή να ασχοληθούμε και με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, συζητώντας για τα μέσα μεταφοράς μέσα από πίνακες αναφοράς και κατηγοριοποιώντας τα σε οχήματα που κινούνται στον αέρα, στη θάλασσα και στη στεριά.

Παίζω bingo με τα σχήματα εξηγώντας συγχρόνως τι σημαίνουν. Όποιος τελειώσει πρώτος φωνάζει bingo!

 

Χρησιμοποιώντας ως όχημα τα μεγάλα πλαστικά τουβλάκια της αυλής κάνουμε αγώνα ακολουθώντας το φανάρι στην τάξη μας που το πάτωμα γλιστράει, με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά( καθισμένοι, σπρώχνοντας με τα χέρια ή τα πόδια όρθιοι με την κοιλιά ξαπλωμένη )και με τη βοήθεια του φίλου μας, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες συνεργασίας.

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με τα τρίγωνα και με μοτίβα σχημάτων κόβοντας και κολλώντας τα, αφού τα αγγίξαμε με κλειστά και ανοιχτά μάτια, τα ψάξαμε και τα εντοπίσαμε, μετρήσαμε τις γωνίτσες τους, ξεχωρίσαμε τον κύκλο από το τρίγωνο

Απλώσαμε στην παρεούλα κάρτες με μέσα μεταφοράς και οδηγήσαμε τον ρομποποντικό να βρει τις σωστές απαντήσεις σε αινίγματα που τα αφορούν.

Μετρήσαμε και γράψαμε τα νούμερα σε φύλλα εργασίας των μέσων μεταφοράς, καθώς και αντιστοιχήσαμε περιπτώσεις κινδύνου με το αντίστοιχο σήμα του Κοκ κόβοντας και κολλώντας τα.

Διαβάσαμε τον ποδηλατάκια και κάναμε παρουσίαση των προστατευτικών εξοπλισμών που απαιτούνται για να μαστε ασφαλείς πριν κάνουμε ποδήλατο. Κάναμε εμπέδωση στην αυλή μας, φέρνοντας τα ποδήλατα και τα πατίνια μας και οδηγώντας προσεκτικά ανάμεσα σε κώνους

20211022 123505 20211022 123312

Ξεχωρίσαμε και κατηγοριοποιήσαμε τα σήματα σε τριγωνικά που σημαίνουν προσοχή και στρογγυλά με γραμμή κόκκινη που απαγορεύουν

Επισκεφτήκαμε το πάρκο οδικής κυκλοφορίας στην Αλικαρνασσό και μάθαμε τι πρέπει να προσέχουμε, μεγάλοι και μικροί για να μαστε ασφαλείς στο δρόμο, καθώς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε οι μικροί αμαξάκια και οι μεγάλοι ποδήλατο!

IMG 9770b8bf6b45d796d3e0361620cd893f V IMG 752f313488f1d8cbbbc96f4636a18dcb V IMG 716a91424c904f43360a16bade90222e V

Συμμετοχή στη Eurocodeweek

 

Με μεγάλη μας χαρά σας ενημερώνουμε ότι το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με την δραστηριότητα: Ο Cody γνωρίζει τον Robie

Η δραστηριότητα αυτή γίνεται με αφορμή να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους και να αναπτύξουν σιγά σιγά τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Τα βάζουμε και στέκονται αντίκρυ, καθώς η αποστολή τους είναι να βάλουν τις κάρτες κατεύθυνσης στη σειρά, και ξεπερνώντας τα εμπόδια που έχουμε βάλει στο αφρώδες παζλ δαπέδου της τάξης μας, να συναντήσουν το καινούριο συμμαθητή τους. Αργότερα αφού εξοικειωθούν και οι νέοι μας συμμαθητές με τον ρομποποντικό μας ,επαναλαμβάνουμε το παιχνίδι γνωριμίας με την παραλλαγή να δώσουμε τις σωστές εντολές εμείς στο ρομποποντικό ώστε να βρει τον φίλο μας, ξεπερνώντας τα εμπόδια που του χουμε βάλει.

Πιστοποιητικό συμμετοχής

Το περιβαλοντικό μας πρόγραμμα: Οι περιπέτειες της Πλαστικούρας

Έτσι και εμείς δειλά δειλά στο νηπιαγωγείο μας  ξεκινήσαμε αυτήν την περίεργη και όλο εκπλήξεις χρονιά το ταξίδι μας  με την Πλαστικούρα. Η Πλαστικούρα όπως λέει και το όνομα της λατρεύει τα πλαστικά. Αφού λοιπόν της κλείσαμε ραντεβού την αγαπημένη της μέρα την Πέμπτη(που αρχίζει και από την ίδια φωνούλα με το όνομα της), αποφασίσαμε ότι θα μας κάνει εβδομαδιαίες επισκέψεις. Κάθε Πέμπτη λοιπόν διαβάζαμε τις περιπετειές της από το βιβλίο της Μαρίας Καρυωτάκη και συγχρόνως ασχολιόμασταν με τις αποστολές που μας άφηνε η Πλαστικούρα σε φωνητικό μήνυμα στο κινητό. Μέσα από αυτές ασχοληθήκαμε με την Ανακύκλωση, την ξαναχρησιμοποίηση, την μόλυνση του περιβάλλοντος και με εναλλακτικές για τη μείωση της χρήσης των πλαστικών στην καθημερινή μας ζωή. Το ταξίδι μας ξεκίνησε από την ίδια μας την αίθουσα, όπου σύμφωνα με την πρώτη αποστολή της Πλαστικούρας, έπρεπε να εντοπίσουμε αντικείμενα που είναι τα αγαπημένα της, δηλαδή πλαστικά. Έτσι προχωρήσαμε σε μια πρώτη κατηγοριοποίηση με βάση το υλικό πλαστικό. Καθώς ψάχναμε για πλαστικά συνειδητοποιήσαμε και από τι υλικό είναι φτιαγμένα τα παγούρια μας, από αλουμίνιο.

Πρίν κλείσουν τα σχολεία λόγω πανδημίας ίσα που προλάβαμε να φτιάξουμε έναν μικρό σταθμό ανακύκλωσης στην τάξη μας όπου αρχίσαμε να ξεχωρίζουμε τα υλικά που ανακυκλώνονται στον μπλε κάδο(πλαστικά, χάρτινα, αλουμινένια) και καταγράφοντας τα σε έναν πίνακα διπλής εισόδου, όπου περιείχε τις μέρες και τα υλικά που ανακυκλώναμε. Έτσι σιγά σιγά αρχίσαμε να κατανοούμε και να κατηγοριοποιούμε τα υλικά μαθαίνοντας και για τις εξαιρέσεις στην ανακύκλωση όπως π.χ ότι τα πλαστικά καλαμάκια δεν ανακυκλώνονται και ότι τα χαρτιά πρέπει να είναι όσο μεγάλα είναι τα χαρτιά που ζωγραφίζουμε και παραπάνω για να τα βάλουμε στην ανακύκλωση. Μάθαμε επίσης πετώντας και τα περιτυλίγματα του πρωινού μας, ότι αν έχει το χαρτί φαγητά ή είναι λερωμένο, το βάζω στον πράσινο κάδο, όπου βάζω τα λερωμένα. Έτσι βγήκαν σταδιακά και αυθόρμητες σκέψεις των παιδιών ότι στον μικρό μας κάδο τον πράσινο βάζουμε τα μικρά χαρτάκια.

Κατά την περίοδο της πανδημίας, ασχοληθήκαμε και πάλι με παιχνίδια κατηγοριοποίησης, όπου ψάχναμε κάτι γυάλινο, πλαστικό, χάρτινο ή αλουμινένιο σε όλο μας το σπίτι.

Επίσης αποφασίσαμε να φτιάξουμε μουσικά όργανα για να συνοδεύουμε το τραγούδι που μαθαίναμε κάθε βδομάδα κατά την τηλεκπάιδευση, εφαρμόζοντας την έννοια της ξαναχρησιμοποίησης, του αγαπημένου υλικού της Πλαστικούρας ,του πλαστικού.

Επίσης παίξαμε kahoot με ερωτήσεις ανακύκλωσης που αφορούσαν τις εξαιρέσεις, όπως και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που βρήκαμε στο φωτόδεντρο και αφορά την ανακύκλωση, το τι γνωρίζεις για την ανακύκλωση

Κατά την περίοδο πριν τα Χριστούγεννα και αφού επεξεργαζόμασταν την θεματική των Χριστουγέννων, στην προσπάθεια να κάνουμε κατασκευές με απλά υλικά που έχουμε σπίτι μας, αποφασίσαμε να συνδυάσουμε υλικά με ρολά χαρτιού που είχαμε φυλάξει για να ξαναχρησιμοποιήσουμε.

Κατά την περίοδο που τα σχολεία ξανανοιξαν, αποφασίσαμε να δούμε την έννοια της ξαναχρησιμοποίησης σε εφαρμογή στην τάξη μας. Εντοπίσαμε ότι οι μολυβοθήκες μας ήταν αλουμινένια τενεκεδάκια που παλιά είχαν πουράκια. Όπως επίσης και διάφορα κουτιά που παλιά είχαν κάτι άλλο τα οποία εμείς ξαναχρησιμοποιήσαμε για  αποθήκευση.

Προσπαθώντας να δούμε στην πράξη γιατί είναι ανάγκη να περιορίσουμε την υπερβολική χρήση πλαστικού και το πόσος καιρός πρέπει να περάσει για να λιώσει στο χώμα όπου εμείς το πετάξαμε σαν σκουπίδι, κάναμε ένα πείραμα. Θάψαμε στον κήπο του σχολείου μας μια μπανανόφλουδα από το πρωινό μας, ΄ένα γυάλινο βάζο, ένα χαρτί που είχαμε σκουπιστεί, ένα αλουμινένιο τενεκεδάκι και ένα πλαστικό καπάκι. Κρατήσαμε ημερολόγιο και είπαμε ότι μόλις περάσει ένας μήνας, θα πάμε να τα ξεθάψουμε για να δούμε ποια εξαφανίστηκαν και ποια όχι. Αφού είδαμε ότι τα μόνα που δεν βρήκαμε ήταν η μπανανόφλουδα και το χαρτί, προβληματιστήκαμε για το τι έπρεπε να κάνουμε.

Κατά τη διάρκεια της επόμενης διακοπής μαθημάτων λόγω covid 19, παρακολουθήσαμε στο youtube, ενημερωτικά βιντεάκια και παίξαμε παιχνίδια για την ανακύκλωση όπως και για την  κομποστοποίηση. Έτσι αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε και να δείξουμε στους φίλους μας υλικά για κομποστοποίηση που συγκεντρώσαμε μέσα σε λίγες μέρες από το σπίτι μας, καθώς μας το είχε αφήσει σαν αποστολή η Πλαστικούρα.

Καθώς επεξεργαζόμασταν από απόσταση, τη θεματική των ανοιξιάτικων φρούτων, ακολουθώντας τις οδηγίες που μας είχε αφήσει η Πλαστικούρα φτιάξαμε ένα αυτοποτιζόμενο γλαστράκι από μεγάλο πλαστικό μπουκάλι, για να φυτέψουμε τη φραουλιά μας. Επίσης φτιάξαμε λουλούδια από ανακυκλώσιμα υλικά όπως ρολό χαρτί και πλαστικά καλαμάκια.

 

Συνεχίζοντας τα μαθηματά μας από απόσταση, εξασκηθήκαμε στη γραφή συμπληρώνοντας εικονολέξεις που αφορούν την ανακύκλωση. Μιλώντας για την ανακύκλωση των ρούχων, η Πλαστικούρα μας άφησε οδηγίες για το πώς να μετατρέψουμε ένα παλιό μπλουζάκι σε τσάντα για τα ψώνια μας στο σούπερ μάρκετ.

Όταν γυρίσαμε ξανά στην τάξη μας, κατά την περιήγηση μας  στο νότιο πόλο, φτιάξαμε πιγκουίνους ,χρησιμοποιώντας πλαστικά μπουκαλάκια νερού. Καθώς ασχοληθήκαμε με παιχνίδια που μπορούμε να φτιάξουμε για την τάξη μας από ανακυκλώσιμα υλικά, παίξαμε Bowling με τους πιγκουίνους και τρίλιζα με τα πλαστικά καπάκια από τα μπουκάλια.

Κατά την θεματική των Αποκριών αφού στην ιστορία η Πλαστικούρα ήταν στενοχωρημένη, αποφασίσαμε να της φτιάξουμε ένα αποκριάτικο καπέλο, από το αγαπημένο της υλικό για να της φτιάξουμε τη διάθεση από τα σπασμένα μας ζωάκια και από πλαστικές συσκευασίες που είχαμε συγκεντρώσει στην τάξη μας.

Μάθαμε παραπάνω πράγματα για την ανακύκλωση, διαβάζοντας το παραμύθι: “Η κυρία Ανακύκλωση και οι φίλοι της”,  που βρήκαμε στη βιβλιοθήκη μας, και ζωγραφίζοντας ότι μας έκανε εντύπωση.

 

Καθώς μας το επέτρεψε ο καλός καιρός, αποφασίσαμε να βάλουμε τα γάντια του γίγαντα( όπως είπαν και τα ίδια τα παιδιά), τα οποία ήταν πολύ μεγάλα για τα χέρια μας και να καθαρίσουμε την αυλή και το γήπεδο μας από τα σκουπίδια. Συγχρόνως κατηγοριοποιήσαμε αυτά που ανακυκλώνονται.

Τέλος, μάθαμε το τραγούδι της ανακύκλωσης και παίξαμε το σκέτσ ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥΡΑΣ ” όπου παίξαμε μια δικιά μας εκδοχή της ιστορίας όπου ενσωματώσαμε όλα όσα είχαμε μάθει και επεξεργαστεί όλη την χρονιά.