Οδηγίες για στρεπτόκοκκο 2
Οδηγίες για λοίμωξη από στρεπτόκοκκο
Κάλαντα της Άνοιξης
Χέλιδόνα έρχεται
απ’ τη μαύρη θάλασσα
Κάθησε και λάλησε
και γλυκά κελάηδησε!
Μάρτη, Μάρτη μου καλέ
και Φλεβάρη φοβερέ,
ο Απρίλης ειν’ γλυκής
έφτασε δεν ειν’ μακρής!
Μωρ’ κυρά, καλή κυρά,
έμπα έβγα στο κελάρι σ’,
φέρ’ αυγά σαρακοσινά,
ώσπου να ‘ρθει η Πασχαλιά,
με τα κόκκινα αυγά!!!!!!
Τα ‘Κάλαντα της Άνοιξης’ ή αλλιώς τα ‘Χελιδονίσματα‘, είναι τα παραδοσιακά κάλαντα που έλεγαν παλιά τα παιδιά προκειμένου να καλωσορίσουν την Άνοιξη.
Είχαμε την χαρά να αναβιώσουμε αυτό το παλιό έθιμο στο Ροδοβάνι.
Γυρίσαμε μαζί με τα παιδιά στο χωριό, κρατώντας το ομοίωμα της Χελιδόνας σε ένα καλάθι και τραγουδώντας τα κάλαντα από σπίτι σε σπίτι.
Αφου τραγουδήσαμε τα κάλαντα μοιράσαμε στις νοικοκυρές του κάθε σπιτιού και από ένα ‘Μαρτάκι’ το βραχιολάκι του Μάρτη για να μην τις κάψει ο ήλιος της Άνοιξης!!!!!
Δώσαμε χαρά και γέλια και ήταν μία μέρα γεμάτη όμορφες εικόνες!
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού και της Ενδοσχολικής Βίας
Σήμερα 6 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού και της Βίας, ήταν μία καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για τις συμπεριφορές μας.
Συζητήσαμε για τα συναισθήματά μας και πως αυτά επηρεάζονται από τη συμπεριφορά τη λεκτική ή σωματική των φίλων μας.
Μας αρέσει άραγε να μας συμπεριφέρονται άσχημα; Εμείς πως συμπεριφερόμαστε στους άλλους;
Είναι σωστή η δική μας συμπεριφορά;
Ερωτήματα που μας προβληματίζουν και μας κάνουν να σκεφτούμε πώς πρέπει να φερθούμε μέσα σε μία ομάδα, στην τάξη ή απλά σε έναν άνθρωπο.
Διαβάσαμε τα βιβλία της ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΒΕΡΝΤΙΚ ” Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε” και της ΜΑΡΤΙΝ ΑΓΚΑΣΙ ” Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” .
Τραγουδήσαμε “Χέρια σαν και αυτά” του Κούμαρη Μάρκου και των Locomondo
Τέλος φτιάξαμε ένα δικό μας συμβόλαιο μέσα στην τάξη στο οποίο συμφωνήσαμε, και υπογράψαμε με τον δικό μας τρόπο!!!
Απόκριες
Γιορτάσαμε και φέτος τις Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας με χαρά, τραγούδια και πολλούς χορούς τόσο μέσα στην τάξη όσο και έξω από τους τοίχους του νηπιαγωγείου.
Πήγαμε στον Πολιτιστικό Σύλλογο έπειτα από το κάλεσμα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και διασκεδάσαμε. Είχε χορούς και κέρασμα για όλους μικρούς και μεγάλους.
Πήραμε όμως μέρος και στο μεγάλο καρναβάλι της Παλιόχωρας με ένα εξαίσιο άρμα Ελέφαντα!! Κάναμε έναν Ινδικό γάμο που είχε απ ‘ολα…νύφη, γαμπρό, καλεσμένους, λουλούδια, σερπαντίνες, κομφετί και χορούς!
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού το διασκέδασαν με την ψυχή τους!
Περάσαμε υπέροχα!!
Ευχαριστούμε όλους τους παράγοντες της καρναβαλικής όπως και την καθηγήτρια Λιανού Ελένη που οργάνωσε, βοήθησε και στάθηκε για άλλη μία χρονιά δίπλα στο σχολείο του Ροδοβανίου!!
Και του χρόνου!!!
Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το Σχολ. έτος 2025-2026
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα
πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες
και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια
Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.
gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το
νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του
Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην
ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει
τη νόμιμη ηλικία εγγραφής. Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους
εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία
για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.
Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα
. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα :
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.
Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου-
προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου
γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική
υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται
από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η
υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο
Νηπιαγωγείο .
Χριστούγεννα
Με μεγάλη χαρά ξεκινήσαμε στο νηπιαγωγείο μας να μπαίνουμε στο πνεύμα των Χριστουγέννων! Μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία για αυτή τη γιορτή, ακούσαμε και τραγουδήσαμε όμορφα χριστουγεννιάτικα τραγούδια, και δημιουργήσαμε υπέροχες χειροτεχνίες και κατασκευές. Παίξαμε διασκεδαστικά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια και ανακαλύψαμε πολλές πληροφορίες για τον Αη Βασίλη, ενώ όλοι γράψαμε με ενθουσιασμό το γράμμα μας προς εκείνον. Επιπλέον, παρακολουθήσαμε μια χριστουγεννιάτικη ταινία στην τάξη μας, απολαμβάνοντας ζεστή σοκολάτα, που μας γέμισε ζεστασιά και χαμόγελα. Το αποκορύφωμα των ημερών ήταν η συμμετοχή μας στη χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου, όπου χορέψαμε και τραγουδήσαμε με κέφι, μοιράζοντας τη χαρά των Χριστουγέννων με όλους!
Επίσκεψη Archaeοlab στο σχολείο μας
Στα πλαίσια της διδασκαλίας μας για τους δεινόσαυρους, περάσαμε μια υπέροχη και ξεχωριστή μέρα στο νηπιαγωγείο μας! Ένα βιωματικό εργαστήρι από το Archaeolab στο χώρο του σχολείου μας ταξίδεψε πολλά εκατομμύρια χρόνια πίσω. Μέσα από μια παρουσίαση για αυτά τα εντυπωσιακά πλάσματα του παρελθόντος, μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για τη ζωή τους και την εποχή τους. Στη συνέχεια, γίναμε οι ίδιοι παλαιοντολόγοι! Φορέσαμε τον εξοπλισμό μας και κάναμε “ανασκαφές” για να βρούμε απολιθώματα δεινοσαύρων, γεμίζοντας ενθουσιασμό με κάθε “ανακάλυψη”. Στο τέλος, βάψαμε γύψινα δεινοσαυράκια, τα οποία πήραμε μαζί μας ως αναμνηστικά αυτής της αξέχαστης ημέρας! Ένα ταξίδι στη γνώση και τη δημιουργία που κέντρισε τη φαντασία όλων μας!
Η Ελιά
Η θεματική της ελιάς ήταν πραγματικά ξεχωριστή και ενθουσίασε τα παιδιά στο νηπιαγωγείο μας! Βγήκαμε έξω και παρατηρήσαμε από κοντά ελαιόδεντρα, μαζέψαμε μερικές ελιές και τις φέραμε στην τάξη μας. Τις μετρήσαμε, κάναμε συγκρίσεις, και τις ομαδοποιήσαμε με βάση τα χαρακτηριστικά τους. Δοκιμάσαμε διάφορες ελιές, απολαύσαμε πάστα ελιάς και γευτήκαμε ψωμί με λάδι – μια εμπειρία γεμάτη γεύση και παράδοση! Συζητήσαμε ακόμα για το πώς γίνεται το λιομάζωμα και πώς φτάνουμε από την ελιά στο πολύτιμο λάδι, μαθαίνοντας για τη διαδικασία της συγκομιδής και της παραγωγής του. Μιλήσαμε για τον μύθο της ελιάς και τη θεά Αθηνά, μαθαίνοντας για την ιστορία και την αξία του ιερού αυτού δέντρου. Τέλος, φτιάξαμε χειροτεχνίες εμπνευσμένες από την ελιά, ολοκληρώνοντας δημιουργικά αυτή την υπέροχη θεματική. Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη γνώση, δημιουργικότητα και μοναδικές εμπειρίες!
































