Περπατώντας στο φως των Τριών Ιεραρχών

Ιεράρχες

Όσοι γινόμαστε “μέτοχοι παιδείας”, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, χρειαζόμαστε συχνά ένα φως στα βήματά μας. Δεν τα γνωρίζουμε όλα, δεν τα πετυχαίνουμε όλα. Στη σύγχρονη εποχή υπάρχει η Συμβουλευτική που είναι πολύ χρήσιμη στις στιγμές της αμφιβολίας ή των ενοχών μας.

Πολλά χρόνια πριν όμως, άνθρωποι που αφιέρωσαν τη ζωή τους στον Χριστό και την περιουσία τους στον συνάνθρωπο, έκαναν…συμβουλευτική διαχρονική. Τα λόγια τους σοφά, το έργο τους θεάρεστο, η προσφορά τους λύχνος στους επόμενους.

Τιμή στους τρεις ιεράρχες λοιπόν και μελέτη των θησαυρών που μας άφησαν.

 

 

Κατηγορίες: Άρθρα Γενικού Ενδιαφέροντος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περπατώντας στο φως των Τριών Ιεραρχών

΄Εχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις

Φύλλο εργασίας

Ενότητα:   ΄Εχουμε δικαιώματα  και υποχρεώσεις

 

                    Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

 

ΑΡΘΡΟ 2

Κάθε άνθρωπος δικαιούται να επικαλείται όλα τα δικαιώματα και όλες τις ελευθερίες που προκηρύσσει η παρούσα Διακήρυξη, χωρίς καμία απολύτως διάκριση, ειδικότερα ως προς τη φυλή, το χρώμα, το φύλο, τη γλώσσα, τις θρησκείες, τις πολιτικές ή οποιεσδήποτε άλλες πεποιθήσεις, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή, την περιουσία, τη γέννηση ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση.

Δεν θα μπορεί ακόμα να γίνεται καμία διάκριση εξαιτίας του πολιτικού, νομικού ή διεθνούς καθεστώτος της χώρας από την οποία προέρχεται κανείς, είτε πρόκειται για χώρα ή εδαφική περιοχή ανεξάρτητη, υπό κηδεμονία ή υπεξουσία, ή που βρίσκεται υπό οποιονδήποτε άλλον περιορισμό κυριαρχίας.

ΑΡΘΡΟ 3

Κάθε άτομο έχει δικαίωμα στη ζωή, την ελευθερία και την προσωπική του ασφάλεια.

ΑΡΘΡΟ 4

Κανείς δεν επιτρέπεται να ζει υπό καθεστώς δουλείας, ολικής ή μερικής. Η δουλεία και το δουλεμπόριο υπό οποιαδήποτε μορφή απαγορεύονται.

ΑΡΘΡΟ 5

Κανείς δεν επιτρέπεται να υποβάλλεται σε βασανιστήρια ούτε σε ποινή ή μεταχείριση σκληρή, απάνθρωπη ή ταπεινωτική.

ΑΡΘΡΟ 6

Καθένας, όπου και αν βρίσκεται, έχει δικαίωμα στην αναγνώριση της νομικής του προσωπικότητας.

ΑΡΘΡΟ 7

Όλοι είναι ίσοι απέναντι στον νόμο και έχουν δικαίωμα σε ίση προστασία του νόμου, χωρίς καμία απολύτως διάκριση. ‘Ολοι έχουν δικαίωμα σε ίση προστασία από κάθε διάκριση που θα παραβίαζε την παρούσα Διακήρυξη και από κάθε πρόκληση για μια τέτοια δυσμενή διάκριση.

Πηγή: https://el.wikisource.org/wiki/Οικουμενική_Διακήρυξη_για_τα_Ανθρώπινα_Δικαιώματα

 

Μελετήστε τα Άρθρα από 2 έως 7 και καταγράψτε σε ποιες περιπτώσεις από αυτές που συζητήθηκαν στην τάξη παραβιάζονται ανθρώπινα δικαιώματα και ποια.

Με ποιον τρόπο προστατεύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα
μας; Γράψτε τη γνώμη σας σε κείμενο έως 250 λέξεις.

 

Κατηγορίες: Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Μαθήματα | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΄Εχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις

Οδηγίες Λειτουργίας Σχολείων (Covid)

Πότε θα πρέπει να γίνονται τα Self Test;

Το self-test πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο.

Πού γίνεται η δήλωση του Self Test;

Η δήλωση και το αποτέλεσμα για τις δημόσιες σχολικές μονάδες καταχωρίζεται στη
πλατφόρμα edupass.gov.gr (και όχι στην πλατφόρμα του self-testing.gov.gr), από
την οποία εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19.

Τι ισχύει στην περίπτωση κρούσματος σε μια αίθουσα σχολείου;

Σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη, φεύγουμε από την λογική του «σταυρού»,
δηλ. των αυξημένων ελέγχων μόνο στα παιδιά που κάθονται κοντά στο κρούσμα,
και επεκτεινόμαστε σε αυξημένους ελέγχους σε όλο το τμήμα. Πλέον όλοι οι
ανεμβολίαστοι μαθητές θα κάνουν δωρεάν τεστ, κάθε μέρα, για 5 ημέρες.
Συγκεκριμένα, θα κάνουν δύο Rapid και ένα Self Test σε διάστημα πέντε ημερών,
επιπλέον των δύο σταθερών Self Test την εβδομάδα, άρα 5 τεστ σε 5 ημέρες. Οι
εμβολιασμένοι συμμαθητές θα κάνουν σύνολο 3 Self Test δωρεάν την εβδομάδα.

Τι θα γίνεται αν μαθητής διαγνωστεί θετικός σε COVID-19;

Αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε
απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5
ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το
πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό Self
Test. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό Self Test (ή Rapid) τεστ, η
απομόνωση θα παρατείνεται.

Πηγή: Οδηγίες ΕΟΔΥ (Γενικές), Λειτουργία Σχολείων (Covid Ιανουάριος 2022)                     όπως ανακτήθηκαν από http://dipe-v-thess.thess.sch.gr/

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οδηγίες Λειτουργίας Σχολείων (Covid)

Κατοικίδια και η υγεία ενός παιδιού

Οφέλη των κατοικίδιων στην υγεία ενός παιδιού

Είναι αποδεδειγμένο ότι η συμβίωση ενός παιδιού με ένα κατοικίδιο ζώο συμβάλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος του παιδιού. Κατά συνέπεια, τα παιδιά αυτά αρρωσταίνουν πιο σπάνια ενώ σε έναν μεγάλο αριθμό περιπτώσεων βοηθάει και στην μείωση της πιθανότητας για αλλεργίες.

Για την ακρίβεια, σε έρευνα που διεξήγαγε το Ιατρικό Κολλέγιο της Τζόρτζια συμπέρανε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε δύο ή περισσότερα σκυλιά ή γάτες ως μωρά είχαν λιγότερες από τις μισές πιθανότητες να αναπτύξουν κοινές αλλεργίες συγκριτικά με τα παιδιά που δεν είχαν κατοικίδια ζώα στο σπίτι. Μάλιστα, παρόμοιες έρευνες έχουν αποδείξει ότι η συμβίωση με κατοικίδια συμβάλει στην μείωση του κινδύνου ια εμφάνιση άσθματος.

Φυσικά τα οφέλη στην υγεία ενός παιδιού δεν περιορίζονται μόνο εκεί, αφού ένα κατοικίδιο αποτελεί το καλύτερο κίνητρο για σωματική άσκηση. Και όπως είναι πολύ γνωστό, η σωματική άσκηση συμβάλει δραστικά στην υγεία ενός ανθρώπου.

Συναισθηματική ανάπτυξη και οφέλη στην ψυχολογία

Η συμβολή ενός ζώου μπορεί να είναι τεράστια και στην ψυχολογία ενός παιδιού. Η συμβίωση μαζί τους έχει παρατηρηθεί ότι μειώνει τις περιπτώσεις εμφάνισης άγχους στην παιδική ηλικία ενώ βοηθάει το παιδιά να ξεπεράσει δυσάρεστες καταστάσεις πολύ ευκολότερα.

Επιπροσθέτως, το παιδί μαθαίνει να γίνεται πιο υπεύθυνο και ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του. Η καθημερινή φροντίδα ενός κατοικίδιου ζώου αυτομάτως δίνει ευθύνες στο παιδί το οποίο νιώθει ότι προσφέρει κάτι χρήσιμο, θέτοντας καλύτερες βάσεις στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του. Δεν θα πρέπει όμως να παραλείψουμε και τον σεβασμό που αναπτύσσει για τις ανάγκες του ζώου, κάτι που σταδιακά συμβάλει στην εκμάθηση ότι πρέπει να σεβόμαστε τα συναισθήματα του άλλου.

Πηγή: http://petfeed.gr

https://www.youtube.com/watch?v=ih1MhPit

 

Κατηγορίες: Άρθρα Γενικού Ενδιαφέροντος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατοικίδια και η υγεία ενός παιδιού

Λευκά Χριστούγεννα

Χριστούγεννα 2019. Πριν ακόμα να υπάρξει η αναγκαιότητα της απομόνωσης. Εκδρομή στο βουνό με χιόνια, βαρύ χειμωνιάτικο ντύσιμο, θερμός με ζεστή σοκολάτα και διάθεση περιπέτειας. Αξέχαστες στιγμές.

White Christmas

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Λευκά Χριστούγεννα

Μύρισε Χριστούγεννα;

Οι δρόμοι στολίστηκαν. Τα μαγαζιά διαλαλούν την πραμάτεια τους. Τα παιδιά ανυπομονούν για διακοπές. Κι οι δάσκαλοι επίσης! Κάποιοι όμως, αρνούνται (;) να γιορτάσουν. Γιατί και τα Χριστούγεννα κρυώνουν και την Πρωτοχρονιά πεινάνε κι ο Αϊ Βασίλης τους προσπερνάει. Τριγυρνάνε στο κέντρο της πόλης, γιατί εκεί μοιράζονται συσσίτια. Κάνουν ουρές στα υπνωτήρια, μήπως επιζήσουν άλλη μια νύχτα.

Άστεγοι λέγονται. Γενικά. Μα έχουν ονοματεπώνυμο. Και μια χαμένη αξιοπρέπεια.

Στο διαδίκτυο υπάρχουν τηλέφωνα στα οποία μπορούμε να απευθυνθούμε όταν αντιληφθούμε έναν “άστεγο”. Τουλάχιστον αυτό. Καλά Χριστούγεννα.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μύρισε Χριστούγεννα;

Καλημέρα κόσμε!

Μια καινούρια ματιά στον κόσμο, στον εκπαιδευτικό μας κόσμο. Μια ματιά αισιόδοξη, με διάθεση επικοινωνίας και συνεργασίας. Καλωσήλθατε!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλημέρα κόσμε!