Gimp

Το Gimp (GNU Image Manipulation Program) είναι ένα δωρεάν και ελεύθερο λογισμικό επεξεργασίας γραφικών τύπου raster. Είναι εργαλείο που επικεντρώνεται κυρίως στη διαμόρφωση και την επεξεργασία εικόνας[2] και είναι ελεύθερα διαθέσιμο σε εκδόσεις προσαρμοσμένες για τα πιο δημοφιλή λειτουργικά συστήματα όπως τα Microsoft Windows, το Mac OS X, και το GNU/Linux.

Εκτός από τη λεπτομερή επιδιόρθωση εικόνων και τη σχεδίαση ελεύθερης μορφής, το GIMP μπορεί να φέρει εις πέρας και άλλες βασικές εργασίες επεξεργασίας εικόνας, όπως η αλλαγή μεγέθους, η επεξεργασία και η «καλλιέργεια» φωτογραφιών, το φωτομοντάζ συνδυάζοντας πολλαπλές εικόνες και η μετατροπή μεταξύ διαφορετικών μορφών εικόνας. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει κινούμενες εικόνες σε πολλές μορφές, όπως GIF και MPEG μέσω του Animation plug-in.

Το όραμα του προϊόντος είναι ότι το GIMP είναι ένα δωρεάν λογισμικό για απαιτητικούς χρήστες που βασίζεται στην εφαρμογή γραφικών, στην επεξεργασία και δημιουργία πρωτότυπων εικόνων, στα γραφικά στοιχεία των ιστοσελίδων και στην τέχνη μετατροπής των στοιχείων μιας διεπαφής που έχει ως επίκεντρο τον χρήστη.[3]

 

App Inventor

Το προγραμματιστικό περιβάλλον του AppInventor είναι μια καινούργια τεχνολογία που ενσωμάτωσε η Google με στόχο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη εφαρμογών για κινητές (mobile) συσκευές οι οποίες χρησιμοποιούν λογισμικό Android. Από το έτος 2012 το πανεπιστήμιο MIT στις Η.Π.Α ανέλαβε την διαχείριση του AppInventor.

Ο στόχος είναι να δώσει τη δυνατότητα σε χρήστες/μαθητές οι οποίοι δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία στον προγραμματισμό να αναπτύξουν εύκολα εφαρμογές για τις κινητές τους συσκευές, μετατρέποντας τους έτσι από απλούς χρήστες σε δημιουργούς εφαρμογών.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά θα δημιουργήσουν μοναδικές εφαρμογές για tablets και κινητά  smartfones, με στόχο να διευκολύνουν την καθημερινότητα των ανθρώπων, να καλυτερεύσουν την ποιότητα ζωής τους, αλλά και την διασκέδαση κάθε χρήστη!!!

Στο 2ο επίπεδο τα παιδιά θα εκπαιδευτούν πλέον σε επαγγελματικά προγράμματα σε συνδυασμό με γλώσσες προγραμματισμού.

 

 

Το νέο πρόγραμμα σπουδών για την Πληροφορική στο Λύκειο

Untitled 1
Untitled 1

Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών αποτελεί επικαιροποίηση του Προγράμματος Σπουδών (Β’ 5932/2021) το οποίο εφαρμόζεται πιλοτικά (πλην της Πληροφορικής Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου), σε συνδυασμό με τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών σε όλα τα Πρότυπα και Πειραματικά Γενικά Λύκεια της χώρας κατά τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023.

Ο σχεδιασμός και η οργάνωση του περιεχομένου της Πληροφορικής είναι ενιαίος για όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ υιοθετεί τις αρχές της συνέχειας και της σπειροειδούς προσέγγισης. Ειδικότερα, το περιεχόμενο της Α’ και της Β’ τάξης έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε όλοι/ες οι μαθητές/τριες, ανεξάρτητα από τις επιλογές προσανατολισμού στη Γ’ Λυκείου ή τις μελλοντικές πανεπιστημιακές σπουδές τους, να αναπτύξουν τις θεμελιώδεις ικανότητες στην Πληροφορική και να καλλιεργήσουν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης και ψηφιακού γραμματισμού.

Ύλη και οδηγίες για την Πληροφορική Γυμνασίου 2023-2024

Untitled
Untitled

Οι αναλυτικές οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής

α) των Ημερησίων Γυμνασίων και Εκκλησιαστικών Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2023-2024

β) των Εσπερινών των Μουσικών και των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2023-2024

 

Συσκευές εισόδου – εξόδου

 

Οι περιφερειακές συσκευές, οι οποίες αποτελούν το υλικό μέρος ενός υπολογιστή, χωρίζονται σε συσκευές εισόδου και σε συσκευές εξόδου, ανάλογα με το αν εισάγουν δεδομένα στον υπολογιστή μας ή αν μας δείχνουν τα αποτελέσματα μιας εντολής που ζητήσαμε να εκτελεστεί.