Αν έχετε μικρούς μαθητές σίγουρα οι περισσότεροι από αυτούς σας δείχνουν για Η/Υ την οθόνη. Η κεντρική μονάδα φαντάζει σε αυτούς κάτι “άχρηστο”.

Τις προάλλες με τους μικρούς μαθητές του ολοήμερου στην Ελεούσα κάναμε το εξής. Αφού είπαμε και δείξαμε από τι μπορεί να αποτελείται ένας Η/Υ μετά ζήτησα από τον καθένα να μου πεί  τι θα ήθελε να είναι αν ήταν μέρος του Η/Υ. Μην παραξενευτείτε αν όλοι θέλουν να είναι ποντίκια… νομίζουν ότι είναι το χρησιμότερο. Παρόλα αυτά δώστε τους διαφορετικούς ρόλους και ας δεχτεί κάποιος να είναι Κεντρική Μονάδα. Μετά βαλτέ σε λειτουργία τον “ανθρώπινο Η/Υ” σας.

Ξεκαθαρίστε ότι οι συσκευές σας επικοινωνούν μέσα από τα καλώδια

Το ποντίκι δείχνει στη οθόνη… μπορεί να της πει να δείξει τη μύτη της; … πιάστε το καλώδιο από το πραγματικό ποντίκι δείξτε ότι συνδέεται μόνο με την ΚΜ και όχι με την οθόνη… δείξτε και τη σύνδεση οθόνης – ΚΜ…

Κάντε τις συνδέσεις στον “ανθρώπινο Η/Υ” τα παιδιά οθόνη, ποντίκι ας ακουμπήσουν το παιδί ΚΜ. Ζητάμε πάλι το ίδιο το ποντίκι να πει στην οθόνη να δείξει τη μύτη της. Καθοδηγήστε το παιδί – ποντίκι να πει στο παιδί ΚΜ ότι πρέπει το παιδί οθόνη να δείξει τη μύτη του. Ύστερα καθοδηγήστε το παιδί – ΚΜ να πει στο παιδί – οθόνη να δείξει τη μύτη του και το παιδί – οθόνη να το κάνει.

Συνδέστε και τις υπόλοιπες συσκευές – παιδιά στην ΚΜ. Υπενθυμίστε στα παιδιά ότι μιλάνε μόνο με όποιον ακουμπάνε ή τους ακουμπάει και μετά δουλέψτε με τον ανθρώπινο Η/Υ σας δίνοντας εντολές.

Να είστε σίγουροι ότι την επόμενη φορά όλοι θα θέλουν να είναι κεντρικές μονάδες! Καταλαβαίνουν ότι η ΚΜ είναι το πιο χρήσιμο πράγμα στον Η/Υ ότι όλες οι δουλείες περνάνε από αυτήν… το θεωρώ αρκετό για παιδιά ηλικία 6 ή 7 χρονών.

Η βασική απορία των παιδιών μετά από αυτό είναι πως λειτουργεί το λαπτοπ που δεν έχει ΚΜ. Τους είπα απλά ότι έχει αλλά είναι πολύ μικρή και κρυμμένη εκεί που είναι και το πληκτρολόγιο.

Καλά παιχνίδια!

 



Β τάξη – συνέχεια
Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2013, 21:10
Κάτω από: Τάξη Β  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Μάθημα 6ο: Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου τους ζήτησα να ζωγραφίσουν μία ελληνική σημαία. Να σας πω τι μου έκανε εντύπωση τα περισσότερα παιδιά ζωγράφισαν τη σημαία μαζί με το κοντάρι και το σταυρό! Γενικά τα μικρά θέλουν ολοκληρωμένα σχέδια… στο ολοήμερο ζωγραφίζαμε ένα καραβάκι και μου πρόσθεσαν τιμόνι και καρέκλα για τον καπετάνιο!

Μάθημα 7ο

Μάθημα 8ο

Μάθημα 9ο: Ας γνωρίσουμε τον Η/Υ μας… Πως ανοίγει; Πως κλείνει; Αφού συζητήσαμε και συμφωνήσαμε στο γεγονός ότι Η/Υ δεν είναι η οθόνη μάθαμε να ανοίγουμε αλλά και να κλείνουμε τους Η/Υ του εργαστηρίου. (Τα παιδιά βρίσκουν συνήθως τους υπολογιστές ανοιχτούς με αποτέλεσμα πολλά από αυτά όταν τον βρουν κλειστό να λένε ότι δεν ανοίγει… η δοκιμή που κάνουν για να το πουν είναι να πατήσουν τον διακόπτη της οθόνης. ) Επίσης δοκιμάσαμε να ανοίξουμε και να κλείσουμε διάφορα παράθυρα στον Η/Υ.

Μάθημα 10ο: Συνεχίζουμε τη διαδικασία γνωριμίας με τον Η/Υ. Επαναλαμβάνουμε δραστηριότητες της προηγούμενης φοράς και μετά συζητάμε για τις περιφερειακές του συσκευές. Χωρίζουμε τις μονάδες εισόδου (του μιλάω) από τις μονάδες εξόδου (μου μιλάει). Παίζουμε με τις κάρτες που παίξαμε και στην Α τάξη.

Μάθημά 11ο: Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, ζωγραφίζουν χριστουγεννιάτικα.

Μάθημά 12ο: Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, βλέπουμε χριστουγεννιάτικο παραμύθι.

 



Ξεκινώντας με την Γ τάξη
Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου 2013, 22:30
Κάτω από: Τάξη Γ  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Μάθημα 1ο: Ζωγραφίζουν στη ζωγραφική έναν υπολογιστή. Ονομάζουμε τα μέρη του. Χωρίζουμε τις μονάδες εισόδου από τις μονάδες εξόδου.

Μάθημα 2ο: Με βάση το παρακάτω φύλλο εργασίας συζητάμε για τη χρησιμότητα των επεξεργαστών κειμένου. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αρχίζουν να πληκτρολογούν το αγαπημένο τους παραμύθι.

Φύλλο εργασίας 1

Μάθημα 3ο: Συνεχίζουν την πληκτρολόγηση του παραμυθιού και ολοκληρώνουμε το παραπάνω φύλλο εργασίας συζητώντας σχετικά με το πληκτρολόγιο

Μάθημα 4ο: Συνεχίζουν την πληκτρολόγηση του παραμυθιού. Παίζουμε με τις κάρτες της Α τάξης το παιχνίδι διαχωρισμού των περιφερειακών μονάδων σε μονάδες εισόδου και μονάδες εξόδου (Μου μιλάει ο Η/Υ – Μιλάω στον Η/Υ).

Μάθημα 5ο: Συνεχίζουν την πληκτρολόγηση του παραμυθιού.

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΟΜΑΙ γίνεται πολύ φασαρία αλλάζουν ομάδες το παραμύθι μοιάζει ατελείωτο…

Μάθημα 6ο: Τους ανακοινώνω ότι θέλω να βάλω στον πίνακα δίπλα στους κανόνες λειτουργίας του εργαστηρίου και το πρόγραμμα λειτουργίας του. Τους εξηγώ ότι θέλω ένα πίνακα στον οποία να φαίνεται ποιο τμήμα μπαίνει στο εργαστήριο κάθε ώρα λειτουργίας του σχολείου. Τους λέω ότι το πρόγραμμα θα το φτιάξουν αυτοί και ότι στο τέλος αυτοί θα ψηφίσουν το καλύτερο το οποίο και θα μπει στον πίνακα. Ονομάζω τη διαδικασία διαγωνισμό! Στη συνέχεια με χρήση του προβολικού τους δείχνω πως φτιάχνεται ένας πίνακας, πως βάζω χρώμα στα γράμματα και στα κελιά του πίνακα. Κάνουμε μικρά παραδείγματα.

Πολύ καλύτερα από το παραμύθι

Μάθημα 7ο: Φτιάχνουν τον πίνακα και πληκτρολογούν το πρόγραμμα το οποία προβάλω με το προβολικό. Τους δείχνω πως να αλλάξουν σε οριζόντιο τον προσανατολισμό της σελίδας.



Αρχίζοντας με την Ά Τάξη
Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2013, 23:35
Κάτω από: Τάξη Α  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Μάθημα 1ο: Ζωγραφίζουν στα μπλοκ τους έναν υπολογιστή. Κάνω το ίδιο στον πίνακα. Ονομάζουμε τα μέρη του.

Μάθημα 2ο: Τους μοιράζω καρτέλες με τα μέρη του υπολογιστή. Ζητάω από τον καθένα να πει τι κρατάει και τι κάνει αυτό το οποίο κρατάει. Χωρίζουμε τις περιφερειακές συσκευές σε ομάδες (Μας μιλάει ο Η/Υ- Μιλάμε στον Η/Υ).

Μάθημα 3ο: Παίζουμε με τις καρτέλες του προηγούμενου μαθήματος. Δύο ομάδες ποια θα χωρίσει καλύτερα τις περιφερειακές  συσκευές. Το ίδιο παιχνίδι παίζουν και ηλεκτρονικά (scratch.mit.edu αναζήτηση για input output… Θα μπορούσε να γίνει και καλύτερο)

Μάθημα 4ο: Συζητάμε τι κάνουμε με τον Η/Υ. Μέτα βλέπουμε παραμύθι στο youtube.

Μάθημα 5ο: Στο Tux Paint τους ζητάω να χρωματίσουν με το πινέλο την κότα. Μαθαίνουν να χειρίζονται σταθερά το ποντίκι. Να κάνουν κλικ επιλέγοντας χρώματα και πινέλα.



Φτιάχνω σχήματα!
Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2013, 23:17
Κάτω από: Τάξη Β  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Παρακάτω παραθέτω μα τη σειρά τα φύλλα εργασίας με τα οποία δουλεύω στη Β τάξη

Μάθημα 1ο

Μάθημα 2ο

Μάθημα 3ο

Μάθημα 4ο

Οι ασκήσεις με τις μαργαρίτες ήταν αρκετά δύσκολες για τα παιδιά…

Μάθημα 5ο



Ζωγραφική
Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2013, 23:04
Κάτω από: Τάξη Β  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Ξεκινώντας με τους μαθητές της Β τάξης αποφάσισα να μάθουμε να χρησιμοποιούμε το γνωστό πρόγραμμα “paint”, “Ζωγραφική”.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση