Οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου

Απρ 20184

 

Διδακτική ενότητα: Οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου

Γνωστικό αντικείμενο: Ιστορία-Μυθολογία

Τάξη: Γ’ Δημοτικού

Τόπος διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής

Μεθοδολογία: Διάλεξη, ομαδοσυνεργατική

Χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

 

Διδακτικοί στόχοι

Οι μαθητές να:

  1. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
  • γνωρίσουν τους θεούς του Ολύμπου, τα σύμβολά τους και τις ιδιότητες που τους απέδιδαν οι άνθρωποι
  • επισημάνουν τα ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά των θεών
  • γνωρίσουν μύθους με τους οποίους οι αρχαίοι εξηγούσαν γεγονότα ή φαινόμενα της καθημερινής ζωής
  • αντιληφθούν την ανάγκη του ανθρώπου να λατρεύει και να τιμά τους θεούς του
  • γνωρίσουν το μύθο για την ονομασία της ευρωπαϊκής ηπείρου και να κατανοήσουν τη σημασία του
  1. Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ:
  • εξοικειωθούν με τη χρήση του υπολογιστή, των λογισμικών και των αντικειμένων του φωτόδεντρου.
  1. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
  • Συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για την εκτέλεση δραστηριοτήτων και την επίλυση προβλημάτων
  • εντοπίσουν τα στοιχεία που τους ζητούνται από την παρακολούθηση ενός πολυμεσικού μέσου
  • κατανοούν τις πληροφορίες, να τις μετασχηματίζουν σε γνώση και να οικοδομούν νέες.

Συνοπτική περιγραφή

Οι μαθητές, χωρισμένοι σε 6 ομάδες των 3-4 ατόμων, θα δουλέψουν στο εργαστήριο υπολογιστών με τη βοήθεια των φύλλων εργασίας που θα βρουν στο blog του δασκάλου.

Δραστηριότητα 1η – Αφόρμηση

Κάθε ομάδα ανοίγει το Φύλλο Εργασίας 1,

κοινό για όλες τις ομάδες. Με τη χρήση του λογισμικού Google earth εντοπίζουν τον Όλυμπο, το βουνό των θεών.

Έπειτα ανοίγουν τις παρακάτω ιστοσελίδες και σχολιάζουν τις εικόνες:

 

Προβάλλεται επίσης βίντεο μέσω διαδικτύου με θέμα Όλυμπος:

https://www.youtube.com/watch?v=0AK_qLZZj7c 

 

Δραστηριότητα 2η – Χαρακτηριστικά των 12 θεών του Ολύμπου

 

       Οι μαθητές μελετούν τους 12 Θεούς. Κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με 1 Θεό και 1 Θεά. Σε αυτή τη φάση θα ανοίξουν το Google και δίνοντας την παρακάτω διεύθυνση θα βρουν αναλυτικές πληροφορίες για κάθε Θεό ξεχωριστά:

https://sites.google.com/site/hellasmythology/olympus_gods 

Επίσης θα προβληθεί το βίντεο μέσω διαδικτύου με θέμα «ΘΕΟΓΟΝΙΑ 2» πληκτρολογώντας τη  διεύθυνση:

https://www.youtube.com/watch?v=jUWdAxOPPqw .

Διατυπώνονται ερωτήσεις και γίνεται συζήτηση. Οι μαθητές συμπληρώνουν:

α.  Φύλλο Εργασίας 1 – ταυτότητα θεού και την εκτυπώνουν.

β. Φύλλο Εργασίας 2 – το όνομα του Θεού και της Θεάς 

της ομάδας τους βλέποντας τις φωτογραφίες τους.

Δραστηριότητα 3η – Τελική αξιολόγηση του σεναρίου

Δίνεται έμφαση στην αποτίμηση της γνωστικής προόδου των μαθητών μέσα από:

  • «Τα ολυμπιακά αινίγματα βρες τους θεούς», αντικείμενο του φωτόδεντρου που βρίσκεται εδώ
  • τη συμπλήρωση  3 επαναληπτικών  φύλλων εργασίας που καλούνται να συμπληρώσουν όλοι οι μαθητές ανεξαρτήτως ομάδας.

α. Φύλλο Εργασίας 1 

β. Φύλλο Εργασίας 2 

γ. Φύλλο Εργασίας 3 

Καλή επιτυχία!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου    

Εισαγωγή παρουσίασης σε άρθρο

Μαρ 201822

 

Για το Β1 επίπεδο:

[slideboom id=2062223&w=425&h=370]

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εισαγωγή παρουσίασης σε άρθρο    

Κεφ. 26 – Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης

Μαρ 201812

Γνωστικό αντικείμενο: Γεωγραφία

Τάξη: Ε’ Δημοτικού

Τόπος διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής

Μεθοδολογία: Διάλεξη, ομαδοσυνεργατική

Διδακτικοί στόχοι

 Οι μαθητές να:

  1. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
  • αντιλαμβάνονται το ρόλο των ηφαιστείων στη διαμόρφωση του γήινου ανάγλυφου
  • γνωρίσουν την σύνθεση των ηφαιστειακών εδαφών
  • αναγνωρίζουν την αναγκαία συμβίωση των Ελλήνων με τη σεισμική δράση
  1. Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ:
  • εξοικειωθούν με τη χρήση του υπολογιστή, των λογισμικών και των αντικειμένων από το φωτόδεντρο.
  1. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
  • Συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για την εκτέλεση δραστηριοτήτων και την επίλυση προβλημάτων
  • εντοπίσουν τα στοιχεία που τους ζητούνται από την παρακολούθηση ενός πολυμεσικού μέσου
  • κατανοούν τις πληροφορίες, να τις μετασχηματίζουν σε γνώση και να οικοδομούν νέες.

Συνοπτική περιγραφή

          Οι μαθητές, χωρισμένοι σε 6 ομάδες των 3-4 ατόμων, θα δουλέψουν στο εργαστήριο υπολογιστών με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας.

μ-σενάριο

Οι μαθητές κατεβάζουν το Φύλλο Εργασίας 

στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή τους και εκτελούν τις δραστηριότητες.

Καλή επιτυχία!!

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφ. 26 – Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης    

Κεφ. 15 – Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής

Φεβ 201821

(Πρόκειται για υποθετικό σενάριο για το Β1 επίπεδο. Όλα τα στοιχεία είναι πλασματικά)

Διδακτική ενότητα: Κεφ. 15 – Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής

Γνωστικό αντικείμενο: Ιστορία

Τάξη: Ε’ Δημοτικού

Τόπος διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής

Μεθοδολογία: Διάλεξη, ομαδοσυνεργατική

 

Διδακτικοί στόχοι

 Οι μαθητές να:

  1. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
  • γνωρίσουν τους συντελεστές κατασκευής της Αγίας Σοφίας και στοιχεία από το αρχιτεκτονικό σχέδιο και το ζωγραφικό διάκοσμό της.
  • εκτιμήσουν τη σημασία της Αγίας Σοφίας ως καλλιτεχνικού μνημείου και ως κέντρου της θρησκευτικής και της εθνικής ζωής των βυζαντινών και των Ελλήνων.
  1. Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ:
  • εξοικειωθούν με τη χρήση υπολογιστών και ενός λογισμικού.
  1. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
  • Συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για την εκτέλεση δραστηριοτήτων και την επίλυση προβλημάτων
  • εντοπίσουν τα στοιχεία που τους ζητούνται από την παρακολούθηση ενός πολυμεσικού μέσου
  • κατανοούν τις πληροφορίες, να τις μετασχηματίζουν σε γνώση και να οικοδομούν νέες.

 

Συνοπτική περιγραφή

Οι μαθητές, χωρισμένοι σε 6 ομάδες των 3-4 ατόμων, θα δουλέψουν στο εργαστήριο υπολογιστών με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας.

 

μ-σενάριο

Οι μαθητές ακολουθώντας τις οδηγίες του Φύλλου Εργασίας που βρίσκεται

εδώ  

  • Περιηγούνται εικονικά στον εξωτερικό και στον εσωτερικό χώρο της Αγίας Σοφίας.
  • Χρησιμοποιούν τις μπάρες, τις κουκκίδες και το μενού πλοήγησης για την παρατήρηση όλων των διαστάσεων του χώρου, των υλικών κατασκευής και του εσωτερικού διάκοσμου.
  • Επίσης, ανοίγουν το You Tube και ακούν ένα απόσπασμα της λειτουργίας όπως θα ήταν εκείνη την εποχή (σύμφωνα με το πρόγραμμα «Icons of Sound»).
  • Τέλος, ανοίγουν την ιστοσελίδα με το ψηφιδωτό της Ένθρονης Παναγίας με τον Χριστό και τους αυτοκράτορες Κωνσταντίνο και Ιουστινιανό.

 

Φύλλο Εργασίας

Το Φύλλο Εργασίας περιλαμβάνει τις οδηγίες προς τους μαθητές.

Kαλή επιτυχία!!

 

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφ. 15 – Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής    

Όψεις της Αγίας Σοφίας

Φεβ 201815

(Πρόκειται για υποθετικό σενάριο για το Β1 επίπεδο. Όλα τα στοιχεία είναι πλασματικά).

Γνωστικό αντικείμενο: Ιστορία

Διδακτική ενότητα: Κεφ. 15 – Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής   

Τάξη: Ε’ Δημοτικού

Τόπος διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής

Μεθοδολογία: Διάλεξη, ομαδοσυνεργατική

 

Διδακτικοί στόχοι

 Οι μαθητές να:

1.   Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:    

  •      γνωρίσουν τους συντελεστές κατασκευής της Αγίας Σοφίας και στοιχεία από το αρχιτεκτονικό σχέδιο και τζωγραφικό διάκοσμό της.   
  •      εκτιμήσουν τη σημασία της Αγίας Σοφίας ως καλλιτεχνικού μνημείου και ως κέντρου της θρησκευτικής και της      εθνικής ζωής των βυζαντινών και των Ελλήνων.

2.  Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ:

  •      εξοικειωθούν με τη χρήση υπολογιστών και ενός λογισμικού.

3.  Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:

  •      εντοπίσουν τα στοιχεία που τους ζητούνται από την παρακολούθηση ενός πολυμεσικού μέσου
  •      κατανοούν τις πληροφορίες, να τις μετασχηματίζουν σε γνώση και να οικοδομούν νέες.

 

Συνοπτική περιγραφή

      Οι μαθητές, χωρισμένοι σε 4 ομάδες των 4 ατόμων, θα δουλέψουν στο εργαστήριο υπολογιστών με τη βοήθεια του διαδραστικού βιβλίου.

      Στο στάδιο άσκησης εμπέδωσης, ο δάσκαλος ρωτά  «γιατί ο αυτοκράτορας εντυπωσιάστηκε μόλις αντίκρισε τον ναό της Αγίας Σοφίας; Γιατί ήταν ξεχωριστός;;».  Μετά από τις απαντήσεις των μαθητών, θα πατήσουν το πράσινο πλαίσιο στην παρακάτω εικόνα.

 

 

 

 

 

 

μ-δραστηριότητα

  •  Αρχικά, οι μαθητές παρατηρούν την κάτοψη του ναού. Προσέχουν τον ρυθμό του.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •    Πρώτα, πατούν με το ποντίκι του υπολογιστή την κάθε κουκκίδα εξερευνώντας ομαδικά για ένα λεπτό το διαδραστικό πληροφοριακό υλικό κι έπειτα με τη σειρά που τους υποδεικνύεται από τον δάσκαλο. Ταυτόχρονα γίνεται συζήτηση δίνοντας έμφαση στα στοιχεία που κάνουν τον ναό ένα μοναδικό καλλιτεχνικό μνημείο. (π.χ. αρχιτεκτονικός ρυθμός, τρούλος, υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, ζωγραφικό διάκοσμο, πολυάριθμοι εργάτες, η ολοκλήρωση του ναού μέσα σε πέντε χρόνια).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •     Ο δάσκαλος επαναλαμβάνει την αρχική ερώτηση «είχε δίκιο ο αυτοκράτορας που το 537 μ.Χ. εντυπωσιάστηκε μόλις αντίκρισε τον ναό της Αγίας Σοφίας; Από τότε πέρασαν 15 αιώνες. Τι δείχνουν όλοι αυτοί οι αιώνες;».

 

Φύλλο εργασίας

Οι μαθητές αντιστοιχούν τις εικόνες με τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς στο φύλλο εργασίας που βρίσκεται εδώ

 

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Όψεις της Αγίας Σοφίας    

Σωματομετρικά στοιχεία των μαθητών της Στ4 τάξης του 9ου Δ.Σ. Ορεστιάδας

Φεβ 201810

(Πρόκειται για υποθετικό σενάριο για το Β1 επίπεδο. Όλα τα στοιχεία είναι πλασματικά.)

Γνωστικό αντικείμενο: Μαθηματικά

Τάξη: Στ’ Δημοτικού

Διδακτική ενότητα: Κεφ. 47 «Το πήρες το μήνυμα;» (Άλλοι τύποι Γραφημάτων)

         Οι μαθητές της Στ’ τάξης θα πραγματοποιήσουν μία έρευνα στα πλαίσια του μαθήματός τους (Μαθηματικά: Κεφ. 47. Άλλοι τύποι γραφημάτων) σχετικά με τα σωματομετρικά στοιχεία των μαθητών της Στ4 τάξης του 9ου Δημ. Σχολείου Ορεστιάδας σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος ΕΥΖΗΝ.

 

Σύμφωνα με το Κεφ. 47 καλείστε, σε συνεργασία με την ομάδα σας, να:

      1. Συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο (σύμφωνα με τα αποτελέσματα από τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ).

Το ερωτηματολόγιο βρίσκεται εδώ

           2.  Έπειτα, θα καταγράψετε:

          α) τα δεδομένα της έρευνας σε ένα υπολογιστικό φύλλο (Excel),

          β) θα δημιουργήσετε το κατάλληλο γράφημα για αυτή την έρευνα και

          γ) θα ανακοινώσετε στις υπόλοιπες ομάδες τα συμπεράσματά σας ακολουθώντας τις οδηγίες που σας δίνονται στο

Φύλλο Eργασίας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας πρέπει να συμφωνούν με το αρχείο που βρίσκεται εδώ

Καλή επιτυχία!!

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σωματομετρικά στοιχεία των μαθητών της Στ4 τάξης του 9ου Δ.Σ. Ορεστιάδας    

Ένα ακόμη άρθρο

Φεβ 20181

Για αρχή θα ανεβάσω μία εικόνα.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα ακόμη άρθρο    

Όταν η μάθηση γίνεται παιχνίδι!!

Δεκ 201411


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων