Οικογένεια: Ορισμός και είδη

images

Οικογένεια: Ομάδα ατόμων που ζουν στο ίδιο σπίτι και συνδέονται με γάμο, συγγένεια και συναισθήματα.

Είδη οικογένειας:

  1. Πυρηνική: Παντρεμένα ζευγάρια με ή χωρίς παιδιά.
  2. Μονογονεϊκή οικογένεια: Ο ένας γονιός με τα παιδιά, σε αυτό το είδος ανήκουν και οι ανύπαντρες μητέρες.
  3. Οικογένεια χωρίς γάμο: Ζευγάρια που συζούν με ή χωρίς παιδιά.
  4. Εκτεταμένη οικογένεια: Τρεις ή παραπάνω γενιές στο ίδιο σπίτι π.χ. γιαγιά – γονείς – παιδιά.

Ομάδες τροφίμων

Η ποικιλία στη διατροφή είναι μια από τις βασικές αρχές για μια ισορροπημένη διατροφή. Για να επιτευχθεί η ποικιλία, μπορούμε να επιλέγουμε τρόφιμα απ’ όλες τις Ομάδες τροφίμων.

Ομάδες τροφίμων:

1η Ομάδα Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα

2η Ομάδα Φρούτα και χορταρικά

3η Ομάδα Ψωμί και δημητριακά

4η Ομάδα Κρέας, ψάρι, όσπρια

5η Ομάδα Λίπη και έλαια

 

Παραπάνω πληροφορίες για τις ομάδες τροφίμων μπορείτε να δείτε στο παρακάτω απόσπασμα:

https://www.youtube.com/watch?v=aauUCT25Yog&ab_channel=FUNKIDS%3AFunctionalFoodsandKids

 

Για καλύτερη εμπέδωση, μπορείτε να λύσετε το Κρυπτόλεξο Διατροφής:

 

Χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα

Χριστούγεννα, μέρες γιορτινές, μέρες με λίγο παραπάνω χρόνο για βολτούλες, για συζητήσεις με αγαπημένα πρόσωπα, για διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων, για παρακολούθηση ταινιών. Η χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα που προτείνεται είναι η παρακολούθηση της ταινίας “Η κλέφτρα των βιβλίων” και η συμπλήρωση ενός φύλλου εργασίας κατόπιν συζήτησης.

Το Φύλλο εργασίας βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/1P9p6WMWY5JfBJo2WZRbku5IuAQkeUgVs/view?usp=sharing



Λήψη αρχείου

Αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες της ταινίας:

Στόχοι μαθήματος Οικιακής Οικονομίας

Μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας οι μαθητές:
1. γίνονται υπεύθυνα άτομα και δημοκρατικοί πολίτες.
2. αποκτούν, μέσα από τα θέματα της «Οικογενειακής Αγωγής», τάσεις συμπεριφοράς για αγάπη, σεβασμό και εκτίμηση προς τον άνθρωπο και τη ζωή.
3. αναπτύσσουν κλίσεις, ενδιαφέροντα και δεξιότητες, μέσα από την ποικιλία γνώσεων, που τους προσφέρουν οι θεματικές ενότητες της Οικιακής Οικονομίας.
4. αποκτούν, με το πέρασμα από την οικογενειακή στην κοινωνική αγωγή,  εκτός από οικογενειακή, κοινοτική και κοινωνική ταυτότητα.
5.  μαθαίνουν μέσα από τις εφαρμογές να εκτιμούν ισότιμα την πνευματική και χειρωνακτική εργασία.
6.  αναπτύσσουν δημιουργική και κριτική σκέψη, να εθισθούν στη συλλογική προσπάθεια και τη συνεργασία.
7. αποκτούν ικανότητες, προκειμένου να ακολουθούν δια βίου βασικές αρχές οργάνωσης, διαχείρισης, οικονομίας, υγείας, τεχνολογίας και πολιτισμού, λαμβάνοντας υπόψη τις ανθρώπινες αξίες.
8. καλλιεργούν αισθητική και κοινωνική ευαισθησία προς το περιβάλλον.