Περάστε στο περιεχόμενο

Σχετικά

Δερέκα, Μαρία Ν.

Η Μαρία Δερέκα σπούδασε Λογιστικά (ΚΑΤΕΕ Θεσ/κης) και Παιδαγωγικά (Ζωσιμαία Παιδ.Ακαδημία Ιωαννίνων). Έκανε μεταπτυχιακά (Diploma in Continuing Education, Univ. of Dundee και Master’s in Special Education, Univ. of Sheffield) στη Μ. Βρετανία. Έλαβε τον τίτλο του διδάκτορα Φιλοσοφίας (PhD) από το Πανεπιστήμιο του Sheffield με ειδίκευση στις Κοινωνικές δεξιότητες εφήβων με νοητική υστέρηση.

Η θητεία της στην ειδική εκπαίδευση ξεκίνησε το 1992 από τον ΟΠΕΠΕΑ (Οργανισμός Προεπαγγελματικής και Επαγ/κής Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) και συνεχίστηκε στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών, στο σχολείο Κωφών-Βαρηκόων Ρόδου, στο σχολείο Αυτιστικών Π. Κοκκινιάς, σε ΤΕ σχολείων του ν. Αττικής καθώς και σε Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης.

Διετέλεσε Προϊσταμένη στο ΚΔΑΥ Δυτ. Αττικής και στο ΚΕΔΔΥ Δ΄Αθηνών. Υπηρέτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, στα ΠΕΚ και διδάσκει από το 2004 στο Τμήμα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της ΑΣΠΑΙΤΕ.

Έχει δημοσιεύσει άρθρα και έρευνες σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό και αποτελεί μέλος της Ε.Ψ.Ψ.Ε.Π. (Εταιρεία Ψυχολογικής και Ψυχιατρικής Ενηλίκων και Παιδιών).

Από τον Ιανουάριο του 2015 υπηρετεί ως Σχολική Σύμβουλος 17 ης περιφέρειας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Ν. Αιγαίο με έδρα τη Σύρο.

Συμμετοχή σε συλλογικά έργα:

  • 1993, Ψυχολογικά θέματα παιδιών και εφήβων, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα ISBN960-7019-99- 7
  • 1994, Ψυχικά προβλήματα και θεραπείες, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα ISBN960-344-050-7
  • 1996, Ιατροψυχολογικά θέματα: Εξελίξεις στη νευρολογία και ψυχιατρική ενηλίκου και παιδιού, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα ISBN960-344- 192-9

Άρθρα:

  • Writing difficulties of children with learning disabilities, Dyslexia Review, pp. 23-24, Summer 1996
  • Adult Training Centers and Curriculum in Greece, European Journal of Special Needs Education, pp. 65-74, March 2001
  • Κοινωνικές δεξιότητες και νοητική υστέρηση, Νέα Παιδεία, σελ.99-109, Ιούλιος 2003
  • Life skills for young adults with learning disabilities, Learning disability Review, pp. 14-20, July 2004
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση