header image
 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

asdr3
31-03-17 Πρόγραμμα αδελφοποίησης από το ΓΕΛ Ραφήνας και το Ludwig-Georgs Gymnasium – Darmstadt
Από το σχολικό έτος 2013-2014 το Γενικό Λύκειο Ραφήνας συμμετέχει σε ένα Πρόγραμμα Αδελφοποίησης με το γερμανικό σχολείο Ludwig – Georgs Gymnasium με έδρα την πόλη Darmstadt της κεντρικής Γερμανίας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει αμοιβαίες επισκέψεις των μαθητών των δύο σχολείων και φιλοξενία των μεν από τις οικογένειες των δε και αντίστροφα. Κύριος εμπνευστής και οργανωτής του προγράμματος είναι ο οικονομολόγος – εκπαιδευτικός του ΓΕ.Λ. Ραφήνας κος Ανδρέας Θεοφίλου. Πρόκειται για μια ευρύτερη συνεργασία των δύο σχολείων, η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του ευρωπαϊκής δράσης σχολείων e – twinning και Erasmus+. Ένα πρόγραμμα που δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και των δύο σχολείων να έρθουν κοντά και να επικοινωνήσουν σε ένα βαθύτερο επίπεδο, ανταλλάσσοντας ιδέες κι απόψεις και γνωρίζοντας όχι μόνο ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και μια εντελώς διαφορετική κουλτούρα, έναν άλλο πολιτισμό. Το Ludwig Georgs Gymnasium είναι ένα ιστορικό δημόσιο σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο οποίο οι μαθητές διδάσκονται, εκτός από τα βασικά μαθήματα, Νέα Ελληνικά, Αρχαία Ελληνικά και Φιλοσοφία. Παράλληλα, πραγματοποιούνται project με βάση την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό. Το σχολείο βρίσκεται στην πόλη Darmstadt της κεντρικής Γερμανίας (25 χλμ από την Φρανκφούρτη). Οι καθηγητές εκεί είναι πτυχιούχοι κλασσικών σπουδών, λάτρεις της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού. Μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια πάνω από 65 Έλληνες και αντίστοιχα 60 Γερμανοί μαθητές είχαν την τύχη να βιώσουν αυτή την ξεχωριστή εμπειρία. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα αδελφοποίησης ιδιαίτερα επιτυχημένο με μεγάλες προοπτικές για το μέλλον. Τα δύο προηγούμενα χρόνια, με την έμπρακτη και ουσιαστική υποστήριξη της φιλολόγου του ΓΕ.Λ. Ραφήνας κ. Σοφίας Πιτσογιάννη , οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία να βρεθούν και να ξεναγηθούν σε αξιοθέατα και των δύο χωρών, όπως για παράδειγμα: τον Τύμβο του Μαραθώνα, το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου, το Παλαιοντολογικό Μουσείο Πικερμίου, το οχυρό της Ραφήνας, τον αρχαιολογικό χώρο στη Βραυρώνα, το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και αλλού. Αντίστοιχα, στη Γερμανία οι μαθητές έχουν επισκεφτεί: το Μουσείο Επιστημών του Μονάχου, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο (Γαλλία), το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Φρανκφούρτης , το εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας OPEL αλλά και τις μεσαιωνικές πόλεις της Χαϊδελβέργης, του Μάινζ και του Μάρμπουργκ (την αγαπημένη πόλη των αδελφών Γκριμ), καθώς επίσης και τους πύργους Νοϊσβανστάιν και Φρανκενστάιν. Σημαντικές ήταν εξάλλου, οι παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο γερμανικό σχολείο σχετικά με την Ελληνική Τέχνη από τη μινωική εποχή έως το σήμερα, αλλά και σχετικά με την αλληλεπίδραση των δύο πολιτισμών στη διάρκεια των χρόνων. Κάθε χρόνο οι μαθητές γίνονται δεκτοί από τις φιλόξενες δημοτικές αρχές των δύο πόλεων αντίστοιχα, τιμώνται με τελετές υποδοχής, παρακολουθούν ενδιαφέρουσες και κατατοπιστικές παρουσιάσεις για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στοιχεία της Ραφήνας ή του Darmstadt αναλόγως και δέχονται αναμνηστικά δώρα. Φέτος, το πρόγραμμα ανέλαβε μαζί με τον κο Θεοφίλου, η κα Βαρελά Κάντια, φιλόλογος του ΓΕΛ Ραφήνας, η οποία συνέχισε επιτυχώς την βασική φιλοσοφία του προγράμματος, που είναι η διαπροσωπική επαφή και συνεργασία. Οι μαθητές του προγράμματος είχαν και πάλι τη δυνατότητα να φιλοξενηθούν από ένα ζεστό γερμανικό σπίτι, να επανεξετάσουν προσλαμβάνουσες και να αναθεωρήσουν φυλετικά στερεότυπα και προκαταλήψεις, οι οποίες δρουν τοξικά στις σχέσεις των ανθρώπων μελών μιας νέας, διεθνικής κοινότητας, μιας πανευρωπαϊκής κοινωνίας. Φέτος, όπως και κάθε χρονιά το πρόγραμμα συμπεριελάμβανε θερμή υποδοχή στο γερμανικό σχολείο από τους καθηγητές, τους μαθητές και τους γονείς τους, οι οποίοι είχαν ετοιμάσει με πρωτοβουλία τους, παραδοσιακά γερμανικά εδέσματα για το καλωσόρισμα. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είχαν την τιμή και τη χαρά να διδάξουν σε τάξεις του γερμανικού σχολείου κάποια βασικά στοιχεία για την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό, καθώς επίσης και να απαντήσουν στις ερωτήσεις που καταιγιστικά διατύπωναν οι Γερμανοί μαθητές. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο ιστορικό αυτό σχολείο αλλά και την πόλη του Darmstadt, μια πόλη που ισοπεδώθηκε ολοσχερώς κατά τη διάρκεια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου. Η πόλη είναι διάσπαρτη από έργα τέχνης, γλυπτά κι επιγραφές, οι οποίες δεν αφήνουν κανέναν να ξεχάσει τα δεινά του πολέμου. Αποτελεί μοναδικό μάθημα για όλους η περιπλάνηση σε μια πόλη η οποία επικοινωνεί μηνύματα εναντίον της φρίκης του πολέμου και του ρατσιστικού μίσους. Τις επόμενες ημέρες το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα πλούσιο. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μία εκδρομή και περιήγηση στο νεοσυσταθέν παλαιοντολογικό κέντρο Messel. Η ξενάγηση πραγματοποιήθηκε από έμπειρους παλαιοντολόγους και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν τον τόπο περισυλλογής απολιθωμάτων, να ψηλαφίσουν απολιθώματα φυτών ή ζώων και να διατυπώσουν ερωτήματα τα οποία γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της σπουδαίας πράγματι αυτής επίσκεψης. Ακολούθησε επίσκεψη στη Φρανκφούρτη, το οικονομικό κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης. Οι μαθητές εντυπωσιασμένοι επισκέφτηκαν το Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης και αφού παρακολούθησαν μία παρουσίαση σχετικά με τις αρχές του χρηματοπιστωτικού συστήματος είχαν την ευκαιρία να μπουν στην αίθουσα συναλλαγών και να βιώσουν το κλίμα και τη ζέση της οικονομικής ζωής μέσα στον ίδιο της τον πυρήνα. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στο κτίριο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, είχαν την δυνατότητα να βρεθούν σε μία από τις αίθουσες συνεδριάσεων και να παρακολουθήσουν μία αξιόλογη παρουσίαση των αρχών και των θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς επίσης και να ενημερωθούν σχετικά με τις αρχές της Νομισματικής Ένωσης. Ακολούθησαν ερωτήσεις που αφορούσαν κυρίως στην οικονομική κρίση, η οποία ταλανίζει τη χώρα μας και οι μαθητές εξέφρασαν τις αγωνίες τις οποίες έχει κάθε σκεπτόμενος νεοέλληνας αυτή την εποχή. Οι μαθητές επισκέφτηκαν επίσης το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Staedtel και απόλαυσαν τη συλλογή με θέμα «Η μάχη των δύο φύλων» από την αρχαιότητα έως σήμερα. Ακολούθησε περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Φρανκφούρτης και εξερεύνηση στα μεσαιωνικά σοκάκια, επίσκεψη στον καθεδρικό ναό κ.τ.λ. Η ημέρα όμως που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα, ήταν εκείνη κατά τη διάρκεια της οποίας η οικογένεια του κάθε Γερμανού μαθητή προσέφερε στον μαθητή ή τη μαθήτρια που φιλοξενούσε, μία εκδρομή με ελεύθερο πρόγραμμα στην μαγευτική Χαϊλδεβέργη. Η οργάνωση του προγράμματος της ημέρας αυτής έγινε από την ίδια την οικογένεια και ήταν γεμάτη εκπλήξεις για τους φιλοξενούμενους. Ανάβαση και περιήγηση στα παραμυθένια κάστρα, γεύμα σε παραδοσιακό γερμανικό εστιατόριο, καφέ σε μεσαιωνικά σκηνικά αλλά και αναμνηστικά δώρα ως επισφράγιση μιας καινούργιας και σπάνιας φιλίας. Η τελευταία ημέρα ήταν μια ημέρα φορτισμένη συναισθηματικά για πολλούς λόγους. Όπως και την πρώτη ημέρα, οι οικογένειες των Γερμανών μαθητών υποδέχτηκαν τους Έλληνες μαθητές και καθηγητές στο πνευματικό κέντρο του Darmstadt. Ακολούθησε μια συγκινητική παρουσίαση του ΓΕ.Λ. Ραφήνας σχετικά με το θεσμό της Φιλοξενίας στην αρχαία Ελλάδα αλλά και την κατάσταση της χώρας μας ως χώρα υποδοχής ενός μεγάλου αριθμού προσφύγων. Η παρουσίαση έκλεισε με μια αναφορά στις σπάνιες ομορφιές της χώρας μας, ένα βίντεο – πρόσκληση για τον κάθε ξένο, ένα βίντεο – αναφορά στην πιο κερδοφόρα βιομηχανία της χώρας μας, τον τουρισμό. Ακολούθησε η ώρα του αποχωρισμού σε ένα κλίμα ιδιαίτερης συγκίνησης. Οι μαθητές κι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις 26 Απριλίου, ημέρα άφιξης των Γερμανών στην Ραφήνα. Αυτό που εναγωνίως περιμένουν όλοι τώρα στο Γενικό Λύκειο Ραφήνας είναι η υποδοχή των Γερμανών “φίλων” τους. Οι προετοιμασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές περιμένουν την ώρα των θερμών εκδηλώσεων υποδοχής και των επισκέψεων σε αξιοθέατα και αρχαιολογικούς χώρους. Μα αυτό που όλοι αναμένουν περισσότερο είναι οι μοναδικές στιγμές φιλίας, σύμπραξης κι αλληλοσυνεννόησης κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Είναι η ευκαιρία τους να διακηρύξουν εμπράκτως το πραγματικό – ουσιαστικό νόημα του όρου: Ελληνική Φιλοξενία. Θα πρέπει να τονιστεί τέλος, ότι ιδιαιτέρως σημαντική υπήρξε η στήριξη και προσωπική συμμετοχή, καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος, της Δ/ντριας του ΓΕ.Λ. Ραφήνας, κυρίας Αγγελή Μαρίας.

~ από 1ο ΓΕΛ ΡΑΦΗΝΑΣ στις 20 Απριλίου, 2017 .



Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.