Δεκ 23
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Δεκ 23
ΜΙΑ ΖΕΣΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
Τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024, νωρίς το πρωί, ο Διευθυντής, οι καθηγητές/-τριες και οι μαθητές/-τριες του σχολείου μας εκκλησιάστηκαν στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, αφού έλαβαν την ευλογία και τις ευχές του Πρωτοπρεσβυτέρου πατρός Ιωάννη Βλιάβη, επέστρεψαν στο σχολείο, όπου βρήκαν στρωμένο το χριστουγεννιάτικο τραπέζι με κάθε λογής εδέσματα που είχαν ετοιμάσει πολλοί μαθητές/-τριες μαζί με τους γονείς τους.
Μουσική κομπανία από μαθητές Γυμνασίου, που απέδωσε τα κάλαντα, χριστουγεννιάτικα και παραδοσιακά τραγούδια, σκόρπισε στην ατμόσφαιρα θαλπωρή και μελωδικότητα.
Την επιμέλεια της οργάνωσης της χριστουγεννιάτικης γιορτής είχε η φιλόλογος του Λυκείου, κα Ειρήνη Δήμητσα που μαζί με συναδέλφους από το Γυμνάσιο και ομάδα μαθητών/-τριών για άλλη μια χρονιά μάς πρόσφεραν μια αξέχαστη εμπειρία.
Το φωτογραφικό υλικό εξασφάλισαν για το blog του σχολείου μας οι μαθήτριες της Γ’ τάξης: Εγκλαντίνα Μουλάι, Κατερίνα Ντόι και Βίκυ Ξανθού. Τις ευχαριστούμε θερμά.
Δεκ 22
ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ… ΤΗΣ ΠΕΝΘΗΜΕΡΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
Για τους επικριτές των πενθήμερων εκδρομών, αυτές αποτελούν περισσότερο πεδίο ξεφαντώματος και έκφρασης απωθημένων, μέσα σε ένα πλαίσιο πλήρους εμπορευματοποίησης, παρά μία λειτουργία ανταλλαγής γνώσεων, απόκτησης γνωστικών εμπειριών και ό,τι άλλο εντάσσεται στη λογική μιας εκπαιδευτικής λειτουργίας.Τα φαινόμενα αυτά είναι πιο έντονα στις ολιγοήμερες εκδρομές που πραγματοποιούν οι μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου. Σε πολλές περιπτώσεις οι εκδρομές αυτές είναι κατ’ ευφημισμόν εκπαιδευτικές, αφού έχουν όλα τα τυπικά γνωρίσματα των τουριστικών ταξιδιών.
Πόσο χαρούμενος, όμως, αισθάνεσαι ως συνοδός καθηγητής, όταν η ίδια η πραγματικότητα διαψεύδει και αντικρούει όλα τα παραπάνω επιχειρήματα επιστρέφοντάς τα σε όσους αρέσκονται σε κινδυνολογίες. Η Γ’ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε την καθιερωμένη πενθήμερη εκδρομή της πριν λίγες ημέρες στο νησί της Κρήτης. Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές/-τριες και οι τρεις συνοδοί καθηγητές τους περιηγηθήκαμε υπό καταρρακτώδη βροχή στην πόλη των Χανίων και πιο συγκεκριμένα στους τάφους των Βενιζέλων και στη συνέχεια στο πατρικό σπίτι του Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλέπα Χανίων που αποτέλεσε τη στέγη της ζωής του επί τριάντα και πλέον χρόνια, από το 1880 μέχρι το 1910 και αργότερα κατά διαστήματα από το 1927 μέχρι το 1935.
Αργά το απόγευμα, καθώς φθάσαμε στο σημείο από όπου το λεωφορείο θα μας μετέφερε στον αερολιμένα των Χανίων, για να επιστρέψουμε στη Θεσσαλονίκη, «κάποιος»…μας επεφύλαξε μια μοναδική κι αξέχαστη έκπληξη.
Πιο συγκεκριμένα, ο ιερέας Δημήτριος Κατσιαδάκης, εφημέριος στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου που ανήκει στην ενορία Κοντομάρι-Κυπαρίσσου-Κοιλάδας-Ξηροκάμπι, οικογενειακός φίλος μαθήτριάς μας από την οποία είχε πληροφορηθεί για την επίσκεψή μας στην Κρήτη, μας περίμενε υπομονετικά, για να μιλήσει στις καρδιές μας και να μας αποκαλύψει μέσα σε λίγα λεπτά το μεγαλείο της ψυχής του. Μας έψαλε τα κάλαντα των Χριστουγέννων σε στίχους που ο ίδιος είχε συνθέσει για εμάς. «Κάλαντα με φωνή ψαλτάδικη», όπως θα έλεγε ο Φώτης Κόντογλου. Στη συνέχεια, δώρισε στον Διευθυντή του σχολείου μας, κ. Μεριβάνη, ένα λεύκωμα με «Μνήμες» από τη σφαγή που διέπραξαν οι ναζί στο Κοντομάρι Χανίων στις 2 Ιουνίου 1941 αμέσως μετά τη λήξη της Μάχης της Κρήτης. Στο εσώφυλλο του λευκώματος ο σεβάσμιος Γέροντας με χειρόγραφη αφιέρωση προέτρεπε τους μαθητές μας «να εναντιωθούν σε κάθε μίσος, έχθρα και πόλεμο και να υπηρετήσουν την αρετή, την αγάπη και την ειρήνη των ανθρώπων και των λαών». Τη γενναιοδωρία του ολοκλήρωσαν τα κρητικά καλούδια που μας πρόσφερε σε ειδικές συσκευασίες με τα οποία φιλέψαμε τους συναδέλφους καθηγητές του Γενικού Λυκείου και του Γυμνασίου Ορμύλιας, όταν επιστρέψαμε στο σχολείο μας.
Αναντίρρητα, ήταν για όλους μας η πιο συγκινητική στιγμή των πέντε ημερών που περάσαμε στο νησί της Κρήτης. Μόλις ο πατήρ Δημήτριος έψαλε «Καλήν εσπέρα στα παιδιά και στους καθηγητές σας…», μαθητές και συνοδοί καθηγητές κατάπληκτοι αλλά φανερά ενθουσιασμένοι του σφίξαμε το χέρι και ζητήσαμε την ευλογία του συνειδητοποιώντας ότι η ζωή δε χρειάζεται προσωπεία αλλά μόνο θάρρος και αλήθειες. Αυτό μας δίδαξε ο Κρητικός εφημέριος που δε θα μπορέσει ποτέ να διαβάσει αυτές τις σκέψεις μας, καθώς-όπως μας είπε- δε διαθέτει λογαριασμό σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ούτε είναι εξοικειωμένος με τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας, αλλά θα μείνει για πάντα στις καρδιές μας ως πρότυπο ταπεινοφροσύνης που μας μετέδωσε με τον καλύτερο τρόπο το αληθινό μήνυμα των Χριστουγέννων που είναι η αγάπη, η καλοσύνη και η απλότητα της ψυχής, αλλά και το μεγαλείο των Κρητικών που αγωνίστηκαν «με αίμα, με φωτιά, με ατσάλι» ενάντια στους Γερμανούς κατακτητές κι όσους προσπάθησαν να υποδουλώσουν την ελεύθερη και λεβέντικη ψυχή τους.
Σεβαστέ Πατέρα Δημήτριε, σας ευχαριστούμε από καρδιάς…
Μ.Κ.
Δεκ 09
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ Μαθητές και μαθήτριες της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών προσανατολίζονται επαγγελματικά με πυξίδα μέντορα της κοινότητας «Τhe Tipping Point»
Σήμερα, Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024,μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις του σχολείου μας που αγαπούν το μάθημα της Φυσικής και η καθηγήτριά τους, Μαρία Καραμπατάκη, είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον φυσικό κι ερευνητή στο CERN, κ. Γιώργο Κακλαμάνο, μέντορα από την κοινότητα μεντόρων « The Tipping Point».
Ο κ. Κακλαμάνος, απόφοιτος του τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. και διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο του Göttingen καθήλωσε το ακροατήριό του παρουσιάζοντας αρχικά το ερευνητικό κέντρο του CERN στην Ελβετία, τον Μεγάλο Επιτυχαντή Ανδρονίων και τα πειράματα που διεξάγονται σε αυτό.
Στη συνέχεια, μίλησε για τη μετάβασή του από τη Φυσική στην Πληροφορική,το ταξίδι του στον κόσμο του Linux και του Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα ως διαχειριστής συστημάτων σε διάφορα εργαστήρια και ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τέλος, άκουσε τους προβληματισμούς των μαθητών για το μάθημα της Φυσικής, την εξεταστέα ύλη, τη δυσκολία των θεμάτων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και τις χαμηλές επιδόσεις πολλών υποψηφίων στο συγκεκριμένο μάθημα.
Ο κ. Κακλαμάνος εντυπωσίασε για την απλότητα, τον κατανοητό και συνάμα κατατοπιστικό λόγο του, την ευρυμάθειά του και την αφοπλιστική ειλικρίνειά του κυρίως όταν ευχήθηκε στους τελειόφοιτους μαθητές μας τους οποίους προέτρεψε να ακολουθήσουν σπουδές στον κλάδο της Φυσικής με το μότο «Physics is so much more than a boring lesson at school».
Δεκ 05
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΚΟΚΑ ΑΛΦΡΕΝΤ
Το ΓΕΛ Ορμύλιας ευαριστεί τον κύριο Κόκα Άλφρεντ για την ευγενική χορηγία και δωρεά αθλητικών στολών για την ομάδα ποδοσφαίρου αγοριών και την ομάδα πετοσφαίρισης κοριτσιών του σχολείου μας.
Ευελπιστούμε η δωρεά του να βρει μιμητές.
Νοέ 30
ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΕΛ ΕΤΟΥΣ 2025 (μαθητές ή απόφοιτοι). -ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ 5 ΜΟΥΣΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ με τη διαδικασία εισαγωγής του Ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142 Α΄) όπως ισχύει (μαθητές ή απόφοιτοι)
Οι υποψήφιοι/ες (μαθητές/τριες και απόφοιτοι) που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καλούνται να υποβάλουν σχετική Αίτηση-Δήλωση (Α-Δ). Συγκεκριμένα για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ του 2025, η Α-Δ θα υποβληθεί στο διάστημα από Παρασκευή 29-11-2024 ως και Παρασκευή 20-12-2024.
Η προθεσμία υποβολής είναι αποκλειστική.
Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να κατεβάσετε την αντίστοιχη ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ
Νοέ 24
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΟΛΥΝΘΟΥ
Στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας οι μαθητές/-τριες της Α’ και Β’ τάξης του σχολείου μας την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πολυγύρου και τον Αρχαιολογικό Χώρο της Ολύνθου.
Πιο συγκεκριμένα, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πολυγύρου είχαν την ευκαιρία να δουν ευρήματα από τους πιο σημαντικούς προϊστορικούς οικισμούς της Χαλκιδικής, επιλεγμένα εκθέματα των ρωμαϊκών χρόνων, επιτύμβια αγάλματα και στήλες καθώς και την αξιόλογη ιδιωτική Συλλογή Λαμπρόπουλου. Εντυπωσιάστηκαν από τις πολυμεσικές εφαρμογές, όπως τον διαδραστικό χάρτη-χρονολόγιο που διατρέχει την ιστορία της Χαλκιδικής και θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, τις διαδραστικές οθόνες που αφορούν στην Ιστορία της Έρευνας με την παρουσίαση των σημαντικότερων σταθμών και ερευνητών στην περιοχή, στις γραπτές πηγές που αναφέρονται σε γεγονότα που διαδραματίστηκαν στη Χαλκιδική, καθώς και στην προσωπικότητα του Σταγειρίτη φιλοσόφου, Αριστοτέλη. Ήταν ένας ιδιαίτερα φιλόξενος χώρος χάρη στον Βασίλη και τη Ρένα, τους υπεύθυνους του Μουσείου που μας υποδέχθηκαν με χαμόγελο κι ευγένεια, πρόθυμοι να μας δώσουν όλες τις απαραίτητες επεξηγήσεις που χρειαστήκαμε κατά την περιήγησή μας στις αίθουσες αναλαμβάνοντας τον ρόλο ξεναγού. Τους ευχαριστούμε από καρδιάς.
Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο της Ολύνθου, μίας από τις σημαντικότερες αρχαίες πόλεις, χτισμένη στις ακτές του Τορωναίου Κόλπου. Η ονομαστή πρωτεύουσα των Χαλκιδέων από τις τελευταίες δεκαετίες του 5ου αι. π.Χ. και ως την καταστροφή της από τον Φίλιππο το 348 π.Χ., ήταν το σημαντικότερο οικονομικό-στρατιωτικό κέντρο της περιοχής. Στο τέλος, επισκέφθηκαν το Μουσείο της Ολύνθου που διαθέτει μόνον οπτικοακουστικό υλικό με το οποίο δίνεται στους επισκέπτες μια ολοκληρωμένη εικόνα του αρχαιολογικού χώρου της Ολύνθου, ξεκινώντας με την ιστορία της πόλης και συνεχίζοντας με μια περιγραφή της ανασκαφής και της αποκατάστασης. Εκεί οι μαθητές/-τριες επεξεργάστηκαν σχετικό φύλλο εργασίας που τους δόθηκε, ώστε να αποτυπώσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους από τη διδακτική επίσκεψη.
Μαθητές και συνοδοί καθηγητές(Αρχηγός ο Διευθυντής μας κ.Κωνσταντίνος Μεριβάνης και συνοδοί ο μαθηματικός κ. Δημήτριος Κρεώτας,ο φυσικός κ.Ιωακείμ Στεργιούδης,η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας κα Χάιδω Καραλή και η φιλόλογος κα Μαρία Καραμπατάκη) επιστρέψαμε με πλούσιες γνώσεις για την τοπική ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας αναπτύσσοντας το ενδιαφέρον μας για τη μελέτη της αρχαιολογίας.
Το ρεπορτάζ για τη διδακτική αυτή επίσκεψη ανέλαβαν μέλη του εκπαιδευτικού ομίλου «Δημοσιογράφοι…εν δράσει».Πιο συγκεκριμένα, οι μαθήτριες της Α’ τάξης Άννα Ατσαλάκη, Ιουλίτα Τάσση , Μαρία Χατζηνικολάου και οι μαθήτριες της Β’ τάξης Αναστασία Ατσαλάκη , Δέσποινα Μπόκια και Άννα-Μαρία Σαράντη σε συνεργασία με τη φιλόλογο Μαρία Καραμπατάκη ετοίμασαν τα παρακάτω βίντεο περιήγησης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πολυγύρου και τον Αρχαιολογικό χώρο της Ολύνθου αντίστοιχα. Το φωτογραφικό υλικό μας παραχώρησαν από το αρχείο τους οι καθηγητές Δημήτριος Κρεώτας και Ιωακείμ Στεργιούδης τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.
Νοέ 18
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΠΥΞΙΔΑ ΤΟΥΣ 100 ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΤΟΥ «ΤΙPPING POINT»
Από τον Ιανουάριο του 2024 το Γενικό Λύκειο Ορμύλιας συμμετέχει στη δράση «Profession Has No Gender» του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Τhe Tipping Point στο πλαίσιο εκπόνησης Σχεδίου Δράσης Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Έχοντας ως στόχο την επιλογή της επαγγελματικής πορείας χωρίς περιορισμούς από νεαρή ηλικία, ομάδες μαθητών και μαθητριών δημοσίων σχολείων έρχονται σε επαφή με μέντορες που δραστηριοποιούνται σε διάφορα επαγγέλματα. Γυναίκες και άνδρες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αναλαμβάνουν τον ρόλο των μεντόρων, προκειμένου να μοιραστούν την πορεία, τις εμπειρίες, τις προκλήσεις και τα επιτεύγματά τους, με στόχο να εμπνεύσουν τη νέα γενιά να ακολουθήσει την επαγγελματική πορεία που επιθυμεί, ανεξαρτήτως φύλου. Οι μέντορες προέρχονται από πληθώρα επαγγελματικών κλάδων, όπως γυναίκες μηχανικοί, επιστήμονες και CEOs, άνδρες νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, νηπιαγωγοί, κ.ά.
Σε ένα δομημένο ψηφιακό περιβάλλον, οι ομάδες μαθητών και μαθητριών, σε συνεργασία με την υπεύθυνη καθηγήτρια, τη φιλόλογο, Μαρία Καραμπατάκη, «συναντούν» και συζητούν διαδικτυακά με τους/τις μέντορες σε live ομαδικές συνεδρίες.Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και να λύσουν τις απορίες τους μέσα από διαδραστικές και εποικοδομητικές συζητήσεις.
Το «ταξίδι» των μαθητών μας στην αγορά εργασίας συνεχίζεται και τη νέα σχολική χρονιά με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες συνεδρίες. Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024 ο μαθητής και οι μαθήτριες του 1ου τμήματος της Β’ τάξης συνομίλησαν με τον μέντορα κ. Σταμάτη Ορφανούδη, δημοσιογράφο με ειδίκευση στη στρατηγική των Social Media.Ο μέντορας ήταν ιδιαίτερα επικοινωνιακός, έδωσε στους μαθητές πληροφορίες για τη δημόσια εικόνα στα Social Media και το επάγγελμα του δημοσιογράφου καθώς και συμβουλές για την καλλιέργεια ψηφιακών κυρίως δεξιοτήτων και τον πειραματισμό με νέες εμπειρίες. Ήταν μία συνεδρία όχι μόνον ενδιαφέρουσα αλλά και ωφέλιμη που συνδυάστηκε με αντίστοιχη θεματική ενότητα που είχαν διδαχθεί στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β’ και Γ’ τάξης του σχολείου μας συνομίλησαν με τον δικηγόρο και ειδικευμένο στο Αστικό Δίκαιο, κ. Χρήστο Γεωργακόπουλο. Ο μέντορας με λόγο κατανοητό σε μία εξαιρετικά διαδραστική παρουσίαση αναφέρθηκε στο επάγγελμα του δικηγόρου, του δικαστή και του συμβολαιογράφου και τους διαφώτισε για δικονομικές έννοιες που ακούν καθημερινά και αγνοούν τη σημασία τους. Απάντησε με σαφήνεια στα ερωτήματα που δέχθηκε και διατήρησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους σε μία συνεδρία που παρατάθηκε γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο κατά 10 λεπτά από την προκαθορισμένη διάρκειά της.
Ευχαριστούμε θερμά τα μέλη της ομάδας The Tipping Point και ιδιαίτερα την κα Κατερίνα Γεωργακίλα για την πολύτιμη βοήθειά τους στη διοργάνωση των συνεδρίων και την άψογη τεχνική υποστήριξη.
Τέλος, ευχαριστούμε τον Διευθυντή του σχολείου μας, κ. Κωνσταντίνο Μεριβάνη, τη φιλόλογο κα Ειρήνη Δήμητσα και την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κα Μαρία Κυριακίδου για τη διευκόλυνση που μας παρείχαν στο ωρολόγιο πρόγραμμα.