Το φιδάκι της υγιεινής διατροφής!

Το σχολικό έτος 2016-2017, με τα παιδιά της ΄Β τάξης ( ΄Β1), μελετήσαμε στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας, την υγιεινή διατροφή. Και επειδή λατρεύουμε τα παιχνίδια, δημιουργήσαμε ένα δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι, με θέμα την υγιεινή διατροφή! Το παιχνιδάκι αυτό μας κράτησε συντροφιά τις χειμωνιάτικες ημέρες που έβρεχε και δεν μπορούσαμε να βγούμε έξω για να παίξουμε, μας γέμισε με δημιουργικό χρόνο πολλά διαλείμματα, μας έκανε παρέα σε επισκέψεις και εκδρομές και μας έφερε κοντά με τους συμμαθητές μας. Κι όλα αυτά, τα κατάφερε, μαθαίνοντας μας κι ένα σωρό πράγματα σχετικά με την υγιεινή διατροφή!!!

Ένα μικρό, απλό, αλλά θαυματουργό “Φιδάκι”…

ΤΟ ΤΑΜΠΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΔΑΚΙ ΜΑΣ

 

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το φιδάκι της υγιεινής διατροφής!

Το βιβλίο των…”Γιατί”

Σχολικό έτος 2014-2015…

Το ΄Δ1 πρωτοτυπεί γράφοντας ένα βιβλίο που έλειπε από όλες τις βιβλιοθήκες!

Μιλάμε για το “Βιβλίο των…Γιατί”, με το οποίο δίνονται απαντήσεις σε πλήθος ερωτημάτων που για χρόνια ταλάνιζαν τον επιστημονικό κόσμο…

Ερωτήματα όπως:

  • Γιατί οι ντομάτες έχουν κόκκινο χρώμα;
  • Γιατί το μπρόκολο ήθελα να γίνει πράσινο;
  • Γιατί η μπανάνα είναι κίτρινη;

Εμείς τολμήσαμε, ψάξαμε, διαβάσαμε, ρωτήσαμε και δημιουργήσαμε το βιβλίο που άφησε εποχή!

Δια του λόγου το αληθές, ακολουθεί το εξώφυλλο του βιβλίου  μας και ένα μικρό δείγμα από τα περιεχόμενα…



Λήψη αρχείου

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΩΝ ΜΠΑΝΑΝΩΝ

Μια φορά κι έναν καιρό, φύτρωσε η πρώτη μπανανιά στον κόσμο. Το δέντρο είχε πάνω του πολλές μπανάνες.

Οι μπανάνες, όμως, όπως ξέρετε, όταν βγαίνουν είναι άγουρες και πράσινες. Και αυτό ακριβώς ήταν το πρόβλημα, γιατί σ’εκείνες δεν άρεσε καθόλου το χρώμα τους.

Τότε αποφάσισαν να κάνουν ένα συμβούλιο.

Ο αρχηγός τους πρότεινε ότι κάτι πρέπει να κάνουν για το χρώμα τους. Οι μπανάνες τότε άρχισαν να φωνάζουν όλες μαζί: « Να ψάξουμε να βρούμε άλλα φρούτα που από το χυμό τους να πάρουμε το χρώμα μας!». Αλλά ο αρχηγός τους ξέσπασε αμέσως, φωνάζοντας πως το χρώμα τουςπρέπει να είναι μοναδικό και όχι δανεικό.

Τους πρότεινε, λοιπόν, να ταξιδέψουν στον κόσμο για να βρουν το μοναδικό τους χρώμα.

Κι έτσι μπήκαν σ’ένα καράβι. Καθώς, όμως, περνούσαν τον ωκεανό, η θάλασσα ήταν φουρτουνιασμένη. Όλες οι μπανάνες άρχισαν να ζαλίζονται κι έγινα κίτρινες από τη ζαλάδα!!!

Κι έτσι οι μπανάνες από τότε, έγινα κίτρινες. Εξαιτίας μιας…ζαλάδας!!!

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το βιβλίο των…”Γιατί”

ΤΟ ΜΈΛΙ & Η ΜΈΛΙΣΣΑ

Σχολικό έτος 2023-2014!  Η ΄Γ τάξη αναλαμβάνει δράση!

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, επιλέγουμε να ασχοληθούμε με τις μέλισσες και το μέλι!!! έτσι, δημιουργήθηκε το ομώνυμο πρόγραμμα, το οποίο το εντάξαμε κάτω από την “ομπρέλα” της Αγωγής Υγείας. Και τι δεν κάναμε εκείνη τη χρονιά…

  • Επισκεφτήκαμε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, για να δούμε από κοντά όσα αφορούν στη μελισσοκομία!
  • Είδαμε ταινίες με ήρωες τις μέλισσες!
  • Ακούσαμε τραγούδια για τις μέλισσες και το μέλι!
  • Πήραμε συνέντευξη από μελισσοκόμο που μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας και μας έκανε επίδειξη όλων των εργαλείων που χρησιμοποιεί!
  • Παίξαμε παιχνίδια, κάναμε παντομίμα και φυσικά… ζωγραφίσαμε!!! Εδώ μπορείτε να απολαύσετε μερικές από τις δημιουργίες μας…DSC01282 DSC01277 DSC01275 DSC01276 DSC01286 DSC01274 DSC01288 DSC01283

 

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΜΈΛΙ & Η ΜΈΛΙΣΣΑ

Το τραγούδι των παιδιών

Το σχολικό έτος 2007-2008,  με τα παιδιά της Έ ( τότε) τάξης,  ασχοληθήκαμε με ένα Περιβαλλοντικό πρόγραμμα, το οποίο είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση μας για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στα πλαίσια του αναστοχασμού – αξιολόγησης του προγράμματος,  και με αφορμή το παρακάτω φύλλο εργασίας:

Τώρα που μιλήσαμε για το περιβάλλον και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να το προστατεύσουμε, συμπλήρωσε τις παρακάτω προτάσεις με τη βοήθεια της φαντασίας σου!!

Αν όλα τα παιδιά της Γης έκαναν ……………………………………………………………………………………………………………τότε όλος ο κόσμος θα ……………………………………………………………………………………………………………”

δημιουργήσαμε ένα τραγούδι. Με τη βοήθεια του καθηγητή της Μουσικής το μελοποιήσαμε και το παρουσιάσαμε στις εκδηλώσεις λήξης της σχολικής χρονιάς. Το τραγούδι που φτιάξαμε το ονομάσαμε “Το Τραγούδι των Παιδιών” και είναι το παρακάτω:

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Αν όλα τα παιδιά της Γης θέλαν έναν καθαρό πλανήτη,

τότε όλος ο κόσμος θα έπρεπε τη μόλυνση να σταματήσει.

Αν όλα τα παιδιά της Γης λέγανε στους μεγάλους να μην πετάνε σκουπίδια κάτω,

ο κόσμος θα γινότανε πολύ πολύ καλός.

Αν όλα τα παιδιά της Γης δεν κάνανε σαν τους μεγάλους,

τότε όλος ο κόσμος θα νοιαζόταν για το μέλλον.

Γίνε κι εσύ παιδί, μπορείς, φρόντισε τη φύση,

Ένωσε τα χεράκια σου ο κύκλος για να κλείσει!

Αν όλο τα παιδιά της Γης έπειθαν τους γονείς να κάνουμε ανακύκλωση,

όλοι μαζί σε ομάδες παιδιά και γονείς,

τότε όλος ο κόσμος θα γέμιζε χαρά και ζωή

και τότε τα σκουπίδια δε θα’ ταν καταγής.

Αν όλα τα παιδιά της Γης έκαναν παρέα

τότε όλος ο κόσμος θα γέλαγε και θα’ ταν όλα ωραία.

Αν όλα τα παιδιά της Γης γινόντουσαν μια ομάδα και ρίχναν τα σκουπίδια μας στις χωματερές,

τότε όλος ο κόσμος θα χαιρόταν πολύ και θα πιάνανε τα χέρια,

και όλοι θα γίνονταν χαρούμενοι χορευτές.

Γίνε κι εσύ παιδί, μπορείς, φρόντισε τη φύση,

Ένωσε τα χεράκια σου ο κύκλος για να κλείσει.

Αν όλα τα παιδιά της Γης αγαπούσαν και προστάτευαν το περιβάλλον,

τότε όλος ο κόσμος θα γινότανε καλύτερος και ομορφότερος, μάλλον.

Αν όλα τα παιδιά της Γης σταματούσαν να καταστρέφουν τα δάση και τις ακτές,

τότε όλος ο κόσμος θα ανάπνεε και οι παραλίες θα’ ταν καθαρές.

Γίνε κι εσύ παιδί ,μπορείς, φρόντισε τη φύση,

ένωσε τα χεράκια σου ο κύκλος για να κλείσει.

Αν όλα τα παιδιά της Γης φτιάχνανε τον κόσμο καλύτερο από τώρα,

τότε όλος κόσμος θα ήτανε πολύ πολύ ωραίος μέσα σε λίγη ώρα.

Αν όλα τα παιδιά της Γης βοηθούσαν τους μεγάλους να καταλάβουν τα λάθη τους,

τότε όλος ο κόσμος θα είχε γιατρευτεί και θα είχε γίνει μεγάλος.

Γίνε κι εσύ παιδί μπορείς, φρόντισε τη φύση,

ένωσε τα χεράκια σου ο κύκλος για να κλείσει.

Αν όπλα τα παιδιά της Γης έκαναν για να διατηρήσουν το περιβάλλον καθαρό,

τότε όλος ο κόσμος θα αντιμετώπιζε με σεβασμό το χώρο που ζούμε.

Αν όλα τα παιδιά της Γης έπιαναν γερά τα χέρια και φύτευαν λουλούδια, δέντρα και καρπούς στη γη,

τότε όλος ο κόσμος θα ζούσε σε μια πολύχρωμη πόλη ονείρων.

Γίνε κι εσύ παιδί μπορείς, φρόντισε τη φύση,

ένωσε τα χεράκια σου ο κύκλος για να κλείσει.

( δυο φορές)

Αν όλοι μας θυμηθούμε πως ήμασταν παιδιά, τότε θα καταλάβουμε καλύτερα τι νιώθουν τα παιδιά μας και τότε ο κόσμος μας σίγουρα θα γινόταν πολύ πολύ πολύ καλύτερος…

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το τραγούδι των παιδιών

ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ…ΑΝΟΙΞΕ ΠΑΝΙΑ!!!

Πότε θ’ ανοίξουμε πανιά
για τα νησιά του νότου,
πότε το ρου θ’ ανέβουμε
του ποταμού Αμαζόνα,
καιρός μας πια να πάψουμε
να βλέπουμε μπροστά μας,
των ίδιων, πάντα, λιμανιών,
τη νυσταγμένη εικόνα.
Θα σβήσει η νέα μας ορμή
σα βήματα στην άμμο,
από το κύμα, την παλιά,
ασάλευτη ζωή μας,
σημαία, υψώστε την ψυχή,
στο πιο ψηλό κατάρτι,
δεν είν’ αλήθεια ότ’ ήρθαμε
αργά στην εποχή μας.
Μπορούμ’ ακόμα μια ζωή
να ζήσουμε καινούργια,
αντίς να μαραζώνουμε
σαν τον κομμένο δυόσμο,
φτάνει να κάνουμε πανιά,
σαν τους θαλασσοπόρους,
που μια πατρίδα αφήνοντας,
έβρισκαν έναν κόσμο,
φτάνει να κάνουμε πανιά,
σαν τους θαλασσοπόρους,
που μια πατρίδα αφήνοντας,
έβρισκαν έναν κόσμο.
Στίχοι: Κώστας Ουράνης, Μουσική: Παντελής Θαλασσινός
Άντε και καλό ταξίδι να΄χουμε!!!
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ…ΑΝΟΙΞΕ ΠΑΝΙΑ!!!