Συμμετοχή στο 2ο Φεστιβάλ STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Ανακοινώσεις - Νέα, Ρομποτική | , στις 12-06-2024

Για 4η χρονιά συμμετέχω στο Φεστιβάλ STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με το Νηπιαγωγείο Αγίας Τριάδας για το σχολικό έτος 2023-2024 με θέμα: Μεσόγειος πηγής ζωής & πολιτισμού. Με τη βοήθεια εκπαιδευτικού σεναρίου τα παιδιά απέκτησαν γνώσεις για την Μεσόγειο Θάλασσα , τη θαλάσσια πανίδα της και την μεγάλη σημασία που έχει για τη ζωή όλων μας  ,αλλά και για  τις χώρες που την περιβάλλουν. Τα παιδιά κατασκεύασαν τους σταθμούς – κινδύνους της Μεσογείου και δημιουργήσαμε το βίντεο με το οποίο συμμετείχαμε στο Φεστιβάλ

Την 1η Ιουνίου παρουσιάσαμε το έργο μας στο Φεστιβάλ που διοργανώθηκε από τα Αρσάκεια σχολεία και τη Stem Education  και πήραμε το βραβείο ” Κατασκευής των βασικών σταθμών” . Πολλά συγχαρητήρια στους μικρούς μαθητές μου !

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 164633  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ    Βραβείο 2ου Φεστιβάλ Ρομποτικής

1000012457 Exported 1000012460 Exported 1000012461 Exported

 

 

1,2,3 …άναψε φως!!!

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 30-05-2024

20240528 090911

Σύμφωνα με το Ν.Π.Σ. τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας έχουν ήδη αναπτύξει φυσική περιέργεια για τον κόσμο που τα περιβάλλει, ενώ παράλληλα δομούν την αντίληψη και την κατανόησή τους για το περιβάλλον αξιοποιώντας ιδέες και πρακτικές που αφορούν την παρατήρηση και ερμηνεία του φυσικού και  τεχνητού κόσμου. Οι πρώιμες αυτές ιδέες και αναπαραστάσεις των παιδιών, που σχημάτισαν βιωματικά,  αποτέλεσαν  τη βάση για τη μελέτη και τη σταδιακή ανάπτυξη των εννοιών και των διαδικασιών στο σχεδιασμό του διδακτικού σεναρίου  για την κατανόηση της λειτουργίας του ηλεκτρικού κυκλώματος στο Θεματικό Πεδίο των Θετικών Επιστημών (Πεντέρη κ.α., 2022).

Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Εργαστηρίου δεξιοτήτων από το θεματικό κύκλο

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ  ΚΑΙ  ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία και την Υποθεματική Ενότητα : STEM-εκπαιδευτική Ρομποτική.



Λήψη αρχείου

Act for Forests

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα | , στις 20-02-2024

2023 09 06 080528

Κύριος σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να ευαισθητοποιήσει, να εκπαιδεύσει και να αλλάξει τη συμπεριφορά των μικρών παιδιών σε θέματα που σχετίζονται με το οικοσύστημα του δάσους. Μέσα από παιχνιδιάρικες δράσεις, θα μάθουν την αξία του δάσους, τα μέτρα πρόληψης των πυρκαγιών.

Στο έργο συνεργάζονται 17 εκπαιδευτικοί από ΕΛΛΑΔΑ ,ΤΟΥΡΚΙΑ, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ,ΡΟΥΜΑΝΙΑ, ΣΛΟΒΕΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ.

Δράσεις 
Μέτρα Προστασίας από τις Πυρκαγιές 
Τα παιδιά προτείνουν τρόπους για να προστατέψουμε τα δάση από τις πυρκαγιές και ασχολούνται με την ρομποτική για να στείλουν την πυροσβεστική σε μία κατάσβεση !!!
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 20 181009από Ελένη Μπούκλα ΕΔΩ

ΠαραμυθοSTEM

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Ανακοινώσεις - Νέα, Μαθηματικά | , στις 17-02-2024

Στο Νηπιαγωγείο μας επικεντρωθήκαμε στον ουσιαστικό ρόλο του παραμυθιού ” Ο Τζακ και η φασολιά” ως εκπαιδευτικού εργαλείου, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην ενσωμάτωση της προσέγγισης STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά). Το παραμύθι παρέχει μια πολύτιμη ευκαιρία για την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, προωθώντας τη γλωσσική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την προσέγγιση STEM παρέχοντας ένα υποστηρικτικό γεμάτο νόημα για τα μικρά παιδιά πλαίσιο για την εφαρμογή της.

Στο πεδίο Γεωμετρία και Μετρήσεις του ΝΠΠΣ  Στοχεύσαμε: iv. στην εισαγωγή στη μέτρηση του μήκους

Γνώσεις

  • Να αντιλαμβάνονται ότι το μήκος ενός αντικειμένου δεν αλλάζει, όποια κι αν είναι η διάταξη στον χώρο
  •  Να εξηγούν τη διαδικασία της επικάλυψης (από ποιο σημείο ξεκινάω την επικάλυψη/ μέτρηση, χωρίζω την επιφάνεια σε ίσα μέρη, χρησιμοποιώ τη μονάδα μέτρησης όσες φορές χρειάζεται) (iv).
  • Να αντιλαμβάνονται ότι το αριθμητικό αποτέλεσμα της μέτρησης εξαρτάται από τη μονάδα μέτρησης (αν αλλάξω μονάδα, θα αλλάξει το αριθμητικό αποτέλεσμα) (iv).

Δεξιότητες

  • Να εκτελούν άμεσες και έμμεσες συγκρίσεις μεγεθών ως προς το μήκος τους ή σε σχέση με την απόσταση (iv).
  • Να χρησιμοποιούν μη συμβατικές μονάδες μέτρησης (iv).
  • Να μετρούν με επαναληπτική χρήση της μονάδας (iv).
  • Να χρησιμοποιούν τυπικά εργαλεία μέτρησης (iv

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1)    Διαβάσαμε το παραμύθι και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε μία μακέτα για να αντιληφθούν τα παιδιά τις 3 διαστάσεις αλλά και για να υλοποιήσουν δραστηριότητα Μηχανικής από τη STEM προσέγγιση του παραμυθιού.

2)    Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες για την κατασκευή της μακέτας

Ο Chesloff είπε ότι ” Τα παιδιά είναι γεννημένοι επιστήμονες και μηχανικοί” και το αποδεικνύουν

1η ομάδα : Τα παιδιά με συνεργατική διάθεση επιλέγουν από τη γωνιά του οικοδομικού υλικού υλικά για να κατασκευάσουν το σπίτι του Τζακ.

2η Ομάδα: Κατασκευή σκάλας

3η ομάδα: Κατασκευή φασολιάς

 

20240206 090917 20240206 091058 20240206 094844

20240206 120533

Όταν ολοκληρώθηκαν οι κατασκευές,  τα  παιδιά εξέφρασαν το θαυμασμό τους για το ύψος της φασολιάς.

Παιδιά:Κυρία έγινε πολύ μεγάλη !!!

Κυρία: Μεγάλη ή ψηλή;

Παιδιά: Ψηλή

Κυρία: Πόσο ψηλή είναι η φασολιά;

( έδειχναν με τα χέρια τους διάφορα μήκη)

Παιδιά: Πρέπει να την μετρήσουμε!

Κυρία: Με τι θα την μετρήσουμε;

Υπάρχουν διάφορες προτάσεις άτυπων μονάδων μέτρησης και ξεκινάμε

Παιδιά: με τις καρτέλες με τους αριθμούς , με τους μαρκαδόρους κλπ. Και αρχίζουν οι μετρήσεις με την μέθοδο της δοκιμής και πλάνης

Τα παιδιά παρατηρούν ότι μένουν κομμάτια ακάλυπτα άρα το αποτέλεσμα δε θα είναι αληθινό….

20240206 104831 20240206 105337

…με  την δοκιμή και πλάνη τα παιδιά  αποφασίζουν ότι πρέπει να πραγματοποιήσουν την μέτρηση

  • με επαναληπτική χρήση της μονάδας
  • Να εξηγούν τη διαδικασία της επικάλυψης (από ποιο σημείο ξεκινάω την επικάλυψη/ μέτρηση κλπ. )

20240206 110413

Τα παιδιά μέτρησαν με μαρκαδόρους ένα ξύλο , τη φασολιά και τη σκάλα και κατέγραψαν τις μετρήσεις τους .

 Στη συνέχεια αλλάξαμε μονάδα μέτρησης και ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία

Τα παιδιά βοηθήθηκαν :

  • Να αντιλαμβάνονται ότι το αριθμητικό αποτέλεσμα της μέτρησης εξαρτάται από τη μονάδα μέτρησης (αν αλλάξω μονάδα, θα αλλάξει το αριθμητικό αποτέλεσμα)
  • Να χρησιμοποιούν τυπικά εργαλεία μέτρησης

Μετά από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά διαπιστώνουν ότι αλλάζει το αποτέλεσμα των μετρήσεων όταν αλλάζει η μονάδα μέτρησης. Προκύπτει η ανάγκη ενιαίας μονάδας μέτρησης όπως ο χάρακας ή το μέτρο .

20240206 115149 20240206 114937

20240206 120727 20240206 120718 20240206 120703

Στο τέλος παίξαμε και ένα online παιχνίδι στο οποίο έπρεπε με τις πέτρες τα παιδιά να φτιάξουν μία σκάλα με την μέθοδο “σύρε και άφησε” για το Τζακ και να την μετρήσουν

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 17 211232

 

 

 

 

Happy Birthday CodeWeek 2022

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Εβδομάδα προγραμματισμού | , στις 16-09-2023

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 09 16 175615

Το σχολικό έτος 2022-2023 με το 9ο Νηπιαγωγείο Περαίας συμμετείχαμε στην εβδομάδα Προγραμματισμού με την ακόλουθη δράση  ΕΔΩ

Λάβαμε και βεβαίωση συμμετοχής 

Στιγμιότυπο οθόνης 2022 10 26 192541

Water Power Stem#3

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, eTwinning Έργα | , στις 16-09-2023

20230316 143741

Water Power Stem#3 ήταν το 2ο συνεργατικό έργο που υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2022-2023 στο 9ο Νηπιαγωγείο Περαίας , το σχολείο που υπηρετούσα.  Στο έργο συμμετείχαμε 16 συνεργάτες από την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Σερβία και την Τουρκία.

Το έργο στόχευε  στην τόνωση της δημιουργικότητας των μαθητών μας, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία STEM. Μέσα από πειράματα, έρευνα, ρομποτική και υπαίθρια εκπαίδευση, οι μαθητές έμαθαν για το νερό ως πολύτιμο πόρο για να γίνουν ευαίσθητοι σε αυτό, αναζητώντας τρόπους για να αξιοποιήσουν την εξουσία του. Τις δράσεις του έργου μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ

Το έργο βραβεύτηκε με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας .

national quality label project nql pdf 2960164 user 680394 d1e55f7524 page 0001 1

Traditional Children’s Games

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, eTwinning Έργα | , στις 16-09-2023

whatsapp image 2023 01 01 at 13.18.20

Το συνεργατικό έργο Traditional Children’s Games υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2022-2023 που υπηρετούσα στο 9ο Νηπιαγωγείο Περαίας. Την πορεία και τις δράσεις του έργου μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ

Το έργο βραβεύτηκε με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας . 

national quality label project nql pdf 2962503 user 680394 d2383fa109 page 0001

 

 

How will our fairy tale end ?

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, Υλικό | , στις 21-07-2022

b68b74ce6 opt

b68b74ce6 opt

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 19 νηπιαγωγοί από 4 χώρες, με δράσεις που διήρκησαν από τον Σεπτέμβριο  έως τον Μάιο. Αξιοποιήθηκε διδακτικά το θέμα των 17 Βιώσιμων Στόχων Ανάπτυξης μέσα από 5 κλασσικά παραμύθια, κυρίως με συνεργατικές δραστηριότητες STEM. Σκοπός ήταν η διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών για συνεργασία και διάχυση καλών πρακτικών στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία.T o πρόγραμμα στόχευσε στο να βοηθήσει τα παιδιά να εκφραστούν και να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά, ολόπλευρα, μέσα από κοινωνικά  θέματα που τα ενδιαφέρουν  και τα κινητοποιούν με σκοπό την συμβολή όλων στη δημιουργία ενός καλύτερου και βιώσιμου κόσμου. Κάθε μήνα λάμβαναν χώρα διαφορετικές συνεργατικές  αποστολές-δράσεις από τα νηπιαγωγεία, οι οποίες και συγκεντρώθηκαν σε συνεργατικά εργαλεία.Υπήρξε συνεχής ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων, δραστηριοποίηση και ανατροφοδότηση με αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων και της πλατφόρμας.Το έργο παρουσιάστηκε στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία από τα συμπραττόμενα σχολεία.

Μπορείτε να δείτε την πορεία του προγράμματος  Κάντε κλικ ΕΔΩ

Με το συγκεκριμένο έργο λάβαμε μέρος με τους συνεργάτες στο Διαγωνισμό του BRAVO SCHOOLS και λάβαμε Βεβαίωση συμμετοχής  συμμετοχής και οριστήκαμε πρεσβευτές των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. 

in action eimai presveytis



Λήψη αρχείου

 

 

Τα παιδιά παρουσιάζουν τα Έθιμα των Χριστουγέννων

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Υλικό, Χριστούγεννα | , στις 20-12-2020

Χριστούγεννα 2020,

Άλλες εποχές τέτοιες μέρες θα ήμασταν στα σχολειά μας με πυρετώδεις προετοιμασίες για τη γιορτή των Χριστουγέννων , μιλώντας για τα έθιμα και φτιάχνοντας όμορφες κατασκευές …

Φέτος όμως, λόγω της πανδημίας, είμαστε αναγκασμένοι να προσπαθούμε από  μακριά και ταα ζήσουμε έστω και λίγο το πνεύμα των γιορτών !

Τα παιδιά του 7ου Νηπιαγωγείου Θέρμης , με τη βοήθεια των γονιών τους, μας παρουσιάζουν με το δικό τους μοναδικό τρόπο τα έθιμα των Χριστουγέννων !!!

α΄μέρος

β΄μέρος

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ , ΜΕ ΥΓΕΙΑ !!!

 

Σεισμός ! STEM εξ ΑΕ εκπαιδευτική δράση με την ενεργό συμμετοχή παιδιών και γονέων

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Ανθρωπογενές περιβάλλον, Υλικό | , στις 03-12-2020

natural-disaster-5545299_640

Σεισμός…

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση