Η Μεθοδολογία του Μοντέλου PBL

Η μεθοδολογία Project-based learning δίνει έμφαση στις μαθησιακές δραστηριότητες που είναι μακροπρόθεσμες, διαθεματικές – διεπιστημονικές και μαθητοκεντρικές. Αντίθετα από τις παραδοσιακές, καθοδηγούμενες από το δάσκαλο δραστηριότητες στην τάξη, οι μαθητές συχνά πρέπει να οργανώσουν την εργασία τους και να διαχειριστούν το χρόνο τους, βάσει οργανωμένου σχεδίου. Η Project-based προσέγγιση διαφέρει από την παραδοσιακή έρευνα. Η βασική ιδέα της μεθοδολογίας αυτής είναι να εμπλακούν οι μαθητές στην επίλυση προβλημάτων πραγματικού χρόνου, ώστε να προκληθεί  το ενδιαφέρον για εποικοδομητική σκέψη πάνω σ’ αυτα. Μέσα από τη δημιουργική εμπλοκή που η διαδικασία προβλέπει, οι μαθητές αποκτούν και εφαρμόζουν νέα γνώση. Η μεθοδολογία αυτή ενισχύει την αυτοκατευθυνόμενη μάθηση (self-directed learning) μέσα από την από την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων (problem-centered) σε αυθεντικά πλαίσια, προσφέροντας δραστηριότητες που περιέχουν πολλαπλές αναπαραστάσεις της γνώσης και δίνοντας έμφαση στην διαχείριση του χρόνου.

Κατηγορίες: Project Base Learning, Διδακτικές Μέθοδοι | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Το Μοντέλο Project Base Learning (PBL)

Το PBL αποτελεί ένα διδακτικό μοντέλο που στοχεύει μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη κρίσιμων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η συνεργασία, η επικοινωνία και η κριτική σκέψη. Τα σχέδια εργασίας υποστηρίζουν τη συλλογική δράση, συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση και στην αυτονομία των μαθητών και ενισχύουν την κριτική ικανότητα. Ειδικότερα, η χρήση Νέων Τεχνολογιών και η αξιοποίηση αυθεντικών πηγών κατά τη συλλογή πληροφοριών, υποστηρίζεται ότι αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών και οδηγεί σε αποτελεσματικότερη μάθηση. Οι υποστηρικτές του Projectbased learning (PBL) αναφέρουν πολλά οφέλη από την εφαρμογή αυτής της μεθοδολογίας για τους μαθητές. Περιλαμβάνει βαθύτερη κατανόηση των εννοιών, διεύρυνση της βάσης γνώσεων, βελτίωση της επικοινωνίας και ενίσχυση των διαπροσωπικών / και κοινωνικών δεξιοτήτων, ενίσχυση ηγετικών ικανοτήτων, και αυξημένη δημιουργικότητα.

Κατηγορίες: Project Base Learning, Διδακτικές Μέθοδοι | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

Η Ανεστραμμένη Τάξη – Μια Προσέγγιση

Ένα video για την Ανεστραμμένη Τάξη.

 

Σκέψεις μαθητών για την εξ’αποστάσεως εκπαίδευση τον καιρό της πανδημίας.

Μετάβαση στο padlet.com

 

Κατηγορίες: Flipped Classroom, Διδακτικές Μέθοδοι | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Η Ανεστραμμένη Τάξη στην Πράξη

Πώς εφαρμόζεται η  Ανεστραμμένη Τάξη στην Πράξη και ποια είναι τα Μειονεκτήματα και τα Πλεονεκτήματα της.

Μελέτη των αποτελεσμάτων της εφαρμογής της Ανεστραμμένης Τάξης

Η Μέθοδος με εικόνες.

Κατηγορίες: Flipped Classroom, Διδακτικές Μέθοδοι | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

Το Μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης

Η ανεστραμμένη τάξη (Flipped Classroom) προσδιορίζεται ως μια εκπαιδευτική
μέθοδος «η οποία μεταφέρει την παράδοση του μαθήματος (όπου συνήθως γίνεται
μονόλογος) έξω από την αίθουσα διδασκαλίας (κυρίως μέσα από βίντεο), προκειμένου ο διδακτικός χρόνος στην τάξη να αφιερωθεί περισσότερο σε αλληλεπιδραστικού
τύπου δραστηριότητες όπου οι μαθητές εμπλέκονται ενεργητικά με το διδακτικό περιεχόμενο». Στο πλαίσιο της μεθοδολογίας της ανεστραμμένης τάξης, η πρακτική της παράδοσης μέσω της διάλεξης στη σχολική τάξη και η διεκπεραίωση δραστηριοτήτων μελέτης και εμβάθυνσης στα διδακτέα περιεχόμενα από τον μαθητή στο σπίτι αντιστρέφονται.

Κατηγορίες: Flipped Classroom, Διδακτικές Μέθοδοι | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο