Πρακτική άσκηση φοιτητών

IMG20221208093735

Στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης φοιτητών του Δ’ έτους από το ΠΤΔΕ – ΕΚΠΑ πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8/12/22 , διδασκαλία του γράμματος Γγ από τους φοιτητές Γιώργος Θ., Λευκοθέα Σ. και Στελίνα Ι..

Το σχέδιο διδασκαλίας είχε ως εξής

Στόχοι:

Ο καθένας μας να μπορεί

  • να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράψει το γράμμα Γγ
  • να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει  τις φωνές  του Γγ (γα,γε,γι,γη,γυ,γο,γω)
  • να βρει λέξεις που ξεκικούν ή εμπεριέχουν το γράμμα Γγ
  • να κατασκευάσει το βιβλίο του γράμματος Γγ και
  • να μπορείνα διηγηθεί την ιστορία με το γράμμα Γγ (ένα γράμμα μια ιστορία: “Ο γουρλομάτης γάιδαρος”)

Υλικό:

  • βιβλίο μαθητή
  • βιβλίο-τετράδιο εργασιών μαθητή
  • εκπαιδευτικό λογισμικό του Π.Ι.
  • εκπαιδευτικό λογισμικό του Π.Ι. “ένα γράμμα μια ιστορία”
  • Λάχανα και χάνανα , ψηφιακός δίσκος μελωποιημένων ποιημάτων από το βιβλίο της Α΄ τάξης.
  • ηλεκτρονικός υπολογιστής
  • βιντεοπροβολέας
  • παιχνιδοσελίδα.

Περιγραφή της Διδασκαλίας:

 

Έναρξη διδασκαλίας:  αφόρμηση με τις λέξεις γιαγια, γάτα, γιατρός

Διατύπωση στόχων: Να μπορεί ο καθένας από μας να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει τη φωνούλα Γγ και τις άλλες φωνούλες που κάνει παρέα…

Επεξεργασία:

  • Άκουσμα και αναγνώριση  της φωνούλας γ
  • γραφή στον αέρα,
  • κατασκευή του γράμματος με πλαστελίνη
  • άκουσμα  και αναγνώριση των φωνών του Γγ
  • Γραφή του γράμματος στη φωτοτυπία με την παιχνιδοσελίδα.
  • Σχολιασμός εικόνας του μαθήματος και ανάγνωση από τον δάσκαλο του βασικού κειμένου.
  • Ανάγνωση όλης της τάξης απο τον πίνακα το ορισμένο από το βιβλίο κείμενο.
  • Εξατομικευμένη ανάγνωση.

Στάδιο εμπέδωσης:

  • η άσκηση εμπέδωσης από το βιβλίο μαθητή
  • άκουσμα του τραγουδιού και εκμάθηση του.

Στο εργαστήριο του ΓΛΥΚΟΣΑΥΡΟΥ

Στα πλαίσια του γλωσσικού μαθήματος και της διδασκαλίας του γράμματος “Ζζ” μάθαμε για τη ζύμη, τη ζάχαρη και το ζαχαροπλαστείο. Επισκεφτήκαμε τη Λιλιπούλη και αναζητήσαμε το ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου!!!

Μόλις ανακαλύψαμε τον Γλυκόσαυρο, μας έδειξε πως να φτιάχνουμε γλυκά. Μας είπε και για το “πιο γλυκό γλυκό…”

Μπορεί ο Γλυκόσαυρος να έχασε τη συνταγή του “πιο γλυκό γλυκό”, αλλά εμείς ανακαλύψαμε τη συνταγή του “πολύ πιο γλυκό γλυκό”… και όλα αυτά χάρη σ’ αυτόν!!!

Αρχικά, βάλαμε τα υλικά:

βούτυρο, κακάο, ζαχαρούχο γάλα, μπισκότα και χυμό πορτοκαλιού.

Στη συνέχεια για να εκτελέσουμε τη συνταγή χωριστήκαμε σε δυο ομάδες των 10 παιδιών. Αφού είχαμε αφήσει το βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου για περίπου 1 ώρα (για να μην βάλουμε κατσαρολάκι και το λιώσουμε σε χαμηλή φωτιά), το βάλαμε στη λεκάνη. Επίσης, ρίξαμε και τις  κουταλίες κακάο και τα ανακατέψαμε.

Ταυτόχρονα, οι μπρατσαράδες της παρέας έβαλαν στην πετσέτα ένα- ένα το πακέτο με τα μπισκότα και τα χτύπησαν, ώστε να λιώσουν. Μόλις ετοιμάστηκε το μίγμα με το βούτυρο και το κακάο, ρίξαμε το κουτί με το ζαχαρούχο γάλα! Ανακατέψαμε για λίγο και ρίξαμε τα σπασμένα μπισκότα και συνεχίσαμε το ανακάτεμα.

Λίγο αργότερα, ρίξαμε και το χυμό πορτοκαλιού. Αφού τα ανακατέψαμε όλα, με τη βοήθεια του γλυκοσαυροδασκάλου μας τυλίξαμε σε λαδόκολλες τα γλυκά μας και τα βάλαμε στην κατάψυξη… Το γλυκό είναι έτοιμο ήδη, αλλά επειδή σχολάσαμε θα το απολαύσουμε τη Δευτέρα!!!

Σίγουρα, θα αναρωτηθήκατε πώς είναι το “πολύ πιο γλυκό γλυκό;”

Αυτό που γλυκαίνει οτιδήποτε είναι, όταν το κάνεις με αγάπη, αφοσιώση, ομαδοσυνεργατικά, δίχως εγωισμούς και γκρίνιες… Η παρασκευή του γλυκού έγινε ημέρα Παρασκευή, 2/12/2022. Η ημέρα ξεκίνησε με ανυπομονησία… Όλα έγιναν σωστά και τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες υγιεινής (πλύναμε τα χέρια μας, φορέσαμε ποδιά και γάντια μιας χρήσης που συνεχώς τα αλλάζαμε, μαζέψαμε τα μαλλιά μας κτλ.).

Η ώρα που ολοκληρώθηκε η συγγραφή του άρθρου είναι 16:22 και το “πολύ πιο γλυκό γλυκό” έγινε ΤΕΛΕΙΟ!!!!!

Η Συνταγή του γλυκού

 

Τα ζευγαράκια του 5

Σήμερα στα μαθημαγικά ασχοληθήκαμε με τον αριθμό 5 και τα ζευγαράκια του…

Πήραμε 5 κόκκινα μήλα και τα μοιράσαμε σε δύο καλάθια με πολλούς διαφορετικούς τρόπους…

Πάτησε εδώ και δες όσα κάναμε στην τάξη και ύστερα παίξε με τα ζευγαράκια του 5…bayar

“bayar” από null διατίθεται με άδεια χρήσης CC cc0-1.0