Νίτσε/στοχασμοί

Κύρια μειονεκτήματα του δραστήριου ανθρώπου.

Από τους επαγγελματικά δραστήριους ανθρώπους λείπει συνήθως η υψηλότερη δραστηριότητα, εννοώ την ατομική.

Εργάζονται ως υπάλληλοι, έμποροι, επιστήμονες, πράγμα που σημαίνει ως οντότητες γένους και όχι ως εντελώς συγκεκριμένοι, ατομικά προσδιορισμένοι και μοναδικοί άνθρωποι. Από αυτή την άποψη είναι αδρανείς.

Η δυστυχία των επαγγελματικά δραστήριων έγκειται στο ότι σχεδόν πάντοτε η δραστηριότητά τους είναι κάπως άλογη.

Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να ερωτήσεις τον τραπεζίτη που μαζεύει λεφτά ποιός είναι ο σκοπός της ακατάπαυστης δραστηριότητάς του: η δραστηριότητα αυτή είναι άλογη. Οι δραστήριοι κατρακυλούν, όπως κατρακυλάει η πέτρα, σύμφωνα με τη βλακεία της μηχανικής. Όπως σ’ όλες τις εποχές, οι άνθρωποι χωρίζονται και τώρα σε σκλάβους καιελεύθερους. γιατί  όποιος δεν έχει στη διάθεσή του τα δύο τρίτα της ημέρας του είναι σκλάβος, κι ας είναι κατά τα άλλα ό,τι θέλει: πολιτικός, έμπορος, υπάλληλος, επιστήμονας.

Άσκηση 4 (στερεού – κρούσης)

Ράβδος με σφαίρα

Άσκηση 4

Ράβδος με σφαίρα
Κρούση στερεού με σημειακή μάζα

Ράβδος μάζας Μ και μήκους L βρίσκεται σε λείο οριζόντιο επίπεδο. Μάζα m με ταχύτητα υο που έχει διεύθυνση κάθετη στη ράβδο, σφηνώνεται σε αυτή σε απόσταση d από το κέντρο C της ράβδου.

Α) Ποιες ποσότητες διατηρούνται κατά την κρούση;

Β) Υπολογίστε την ταχύτητα του κέντρου μάζας του συστήματος μετά την κρούση.

Γ) Υπολογίστε τη γωνιακή ταχύτητα περιστροφής του συστήματος αμέσως μετά την κρούση.

Δ) Πόσο πρέπει να είναι η απόσταση ώστε αμέσως μετά την κρούση το σημείο Α της ράβδου να μην κινηθεί; Θεωρείστε ότι η σφαίρα έχει αμελητέες διαστάσεις.


Φυσική Β’ Λυκείου κατεύθυνση

Ερωτήσεις θεωρίας για το διάβασμα από το σχολικό βιβλίο: Αρχείο ερωτήσεωνΑσκήσεις επανάληψης

Επαναληπτικές ασκήσεις θερμοδυναμικής: Κεφάλαιο 1ο και 2ο Επανάληψη

Νίτσε /στοχασμοί

Όποιος κατά βάση είναι δάσκαλος παίρνει τα πράγματα στα σοβαρά μόνο σε σχέση με τους μαθητές του – ακόμη και τον εαυτό του.

Όποιος δεν θέλει να δει την ανωτερότητα ενός ανθρώπου, προσπαθεί να διακρίνει πιό καθαρά ό,τι ταπεινό και επιφανειακό υπάρχει σ’ αυτόν – κι έτσι προδίδεται μόνος του.

Ασκηση 3 ( στερεό – Ταλάντωση)

Ο δίσκος του σχήματος έχει μάζα Μ=2kg, ακτίνα R=0,2m και το κέντρο μάζας του είναι συνδεδεμένο με οριζόντιο ελατήριο σταθεράς k=300N/m. Αρχικά, ο δίσκος ισορροπεί στη θέση x=0 και το ελατήριο έχει το φυσικό του μήκος. Εκτρέπουμε οριζόντια και προς τη θετική κατεύθυνση το δίσκο κατά 0,5m και τη χρονική στιγμή t=0 τον αφήνουμε ελεύθερο.
Α) Να βρείτε τη σχέση που συνδέει την επιτάχυνση του κέντρου μάζας του δίσκου με την απομάκρυνση x από τη θέση ισορροπίας του.
Β) Να δείξετε ότι το κέντρο μάζας του δίσκου θα εκτελέσει απλή αρμονική ταλάντωση και να γράψετε την εξίσωση της απομάκρυνσης από τη θέση ισορροπίας σε συνάρτηση με το χρόνο.
Γ) Να υπολογίσετε το μέτρο της γωνιακής ταχύτητας και το μέτρο του ρυθμού μεταβολής του δίσκου τη χρονική στιγμή που το κέντρο μάζας του έχει απομάκρυνση x=0,3m.
Ο συντελεστής τριβής είναι αρκετά μεγάλος ώστε ο δίσκος να κυλίεται χωρίς να ολισθαίνει στη διάρκεια της ταλάντωσης.
Δίνεται η επιτάχυνση της βαρύτητας g=10m/s2 και η ροπή αδράνειας του δίσκου ως προς τον άξονα περιστροφής του I=1/2 MR2.

Άσκηση 2 (στερεό)

Το ελατήριο σταθεράς k με το σώμα μάζας m εκτελεί ταλάντωση με πλάτος Α και τη στιγμή ποimage1υ διέρχεται από τη θέση ισορροπίας κινούμενο προς τα αρνητικά, διασπάται σε δύο κομμάτια ίσων μαζών. Το ένα μάζας m1 μένει κολλημένο στο ελατήριο ενώ το άλλο κινείται προς τον δίσκο στο οποίο και προσκολλάται. Ο δίσκος με το κομμάτι m2 μόλις εκτελεί ανακύκλωση. Να βρεθούν:

α) Το πλάτος της ταλάντωσης του σώματος m1

β) Ο χρόνος που θα χρειαστεί το κομμάτι m1 για να ξαναγυρίσει στη θέση ισορροπίας μετά την διάσπαση

γ) Η γωνιακή επιτάχυνση του δίσκου-σώματος m2 όταν αυτό ανεβαίνοντας έχει ύψος h=R από το έδαφος. Δίνεται Ι=ΜR²/2

Η άσκηση είναι από ένα φυλλάδιο του συναδέλφου Φυσικού: Παπαδημητρίου Χ. Γιώργου.