Τέλος;;; -μάλλον.

the-end

Αναστέλλω τη λειτουργία του blog μου μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, λόγω σοβαρών περιορισμών που επιβάλλει. Στο εξής θα με βρίσκετε στη διεύθυνση:

https://kostashagi.wordpress.com/

Ποιος ξέρει ΠΣΔ, ίσως οι δρόμοι μας ξανασυναντηθούν.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

 

Κώστας Χατζηκωνσταντίνου

Κύριε, Θέλω να σπουδάσω στο εξωτερικό. Τι πρέπει να κάνω;

Τελευταία, στο σχολείο που υπηρετώ, βρέθηκα αντιμέτωπος με ένα ασυνήθιστο ερώτημα από μερικούς μαθητές της Γ -κυρίως- Λυκείου:
«Κύριε, τι πρέπει να κάνω για να σπουδάσω στο εξωτερικό;»

Και ενώ θεωρώ ότι γνωρίζω πολύ καλά το ντόπιο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, δεν είχα μια ολοκληρωμένη άποψη για τις ακριβείς κινήσεις που πρέπει να κάνει κάποιος, που θέλει να ξεκινήσει τις σπουδές του στο εξωτερικό, αμέσως μόλις τελειώσει το Γενικό Λύκειο.

Έτσι ζήτησα τη βοήθεια του Δημήτρη. Ο Δημήτρης Σωτηρίου είναι αυτό που λέμε «ο μαθητής που θέλεις κάποια στιγμή να συναντήσεις στην καριέρα σου ως εκπαιδευτικός». Ένα προικισμένο μυαλό, ένα ανήσυχο πνεύμα. Δημιουργικός , εφευρετικός και πολύ πρακτικός. Και βραβευμένος επίσης. (Αργυρό μετάλλιο στο διαγωνισμό της μαθηματικής εταιρείας το 2011).
Τελειώνει το σχολείο μας τον Ιούνιο του 2012 και πετυχαίνει εύκολα στη σχολή που θέλει: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Δεν πηγαίνει όμως. Προτιμά τις σπουδές στη Μεγάλη Βρετανία. Γίνεται δεκτός από δύο κορυφαία πανεπιστήμια: το Cambridge και το πολυτεχνείο του Εδιμβούργου. Προτιμά το δεύτερο για τους δικούς του λόγους.

Τον παρακάλεσα να μου περιγράψει τις κινήσεις που έκανε για να πάει για σπουδές στη Μεγάλη Βρετανία. Να μάθω και εγώ, να μάθουν κι άλλοι. Εκείνος μου έστειλε το παρακάτω κείμενο, με όλες αυτές τις λεπτομέρειες που δεν τις φανταζόμουν και που είμαι σίγουρος ότι θα φανούν χρήσιμες σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δημήτρη σε ευχαριστώ. Το κείμενο του Δημήτρη εδώ.

Nervous Breakdown: Το ζήτημα Γ4 και οι αδικίες με τους γραπτά και προφορικά εξεταζόμενους. Υπάρχει λύση;;;

Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι η λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε με το ακυρωθέν ερώτημα Γ4, θα προέκυπτε τόσο αβίαστα (και άδικα). Ο απόφαση διαμοιρασμού των 7 μονάδων που πιάνει, στα τρία προηγούμενα έχει ταράξει τον κόσμο, ακόμα περισσότερο και από την ίδια τη διαπίστωση του επιστημονικού λάθους του ερωτήματος.

Η λύση αυτή είναι άδικη κατ’ αρχήν για τους γραπτώς εξεταζόμενους: Κάποιος που αφιέρωσε τον πολύτιμο χρόνο του και έλυσε όλο το Γ (μαζί με το Γ4) και δεν έλυσε το Δ4 παίρνει τελικό βαθμό 100-7=93. Κάποιος που έλυσε τα πάντα εκτός από το επίμαχο Γ4 παίρνει 100 διότι οι μονάδες του Γ4 πάνε στα Γ1, Γ2 και Γ3.

Ακόμα πιο περίεργη είναι η περίπτωση των φυσικώς αδυνάτων: Όπως ξέρουμε όλοι όσοι έχουμε εξετάσει εκεί, η βαθμολόγηση τους έχει ήδη γίνει και δεν υπάρχει αρχείο των προφορικά λεχθέντων την ώρα της εξέτασης (το τετράδιο δε βαθμολογείται). Έτσι θα πρέπει να κλιθούν και πάλι οι επιτροπές που τους εξέτασαν να αλλάξουν τη βαθμολογία τους στα ερωτήματα Γ1,Γ2 και Γ3, απουσία των προφορικώς εξεταζόμενων. (!!!)


Και τί μπορεί να γίνει τώρα και να είναι και δίκαιο;

Νομίζω ότι το πιο δίκαιο είναι να κλιθούν όλοι οι μαθητές να εξεταστούν σε μία επαναληπτική πανελλαδική εξέταση στη Φυσική κατεύθυνσης όπου θα πρέπει να λύσουν μόνο ένα πρόβλημα επιπέδου Γ θέματος και η οποία να διαρκέσει μία ώρα. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος να προκύψει από τις μονάδες των θεμάτων Α, Β και Δ της χθεσινής εξέτασης συν τις μονάδες από την νέα εξέταση του Γ θέματος.

Ετικέτες: , , , ,

Συνέντευξη στο web radio της Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας

Μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση είχα με το συνάδελφο και γ. γραμματέα της Α ΕΛΜΕ Κορινθίας κ. Άρη Χαρμπίλα.

Το βασικό θέμα μας ήταν η εσωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, αλλά η συζήτηση που άνοιξε μας οδήγησε και σε άλλα ενδιάφεροντα εκπαιδευτικά θέματα.

Η εκπομπή θα μεταδοθεί την Παρασκευή 30/3/2012 στις 9.00 το βράδυ από την ιστοσελίδα του web radio της Α ΕΛΜΕ Κορινθίας. Μπορείτε να την παρακολουθήσετε ζωντανά, αλλά και ασύγχρονα οποιαδήποτε άλλη στιγμή εσείς επιθυμείτε από τον ίδιο ιστότοπο.

Ετικέτες: , , ,

Νέες Σελίδες

Δημιούργησα δύο νέες στατικές σελίδες: η μία είναι για τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων που έχουν μπει από το 2002 μέχρι και το 2011 για τη Φυσική και την Ηλεκτρολογία της Γ Λυκείου.

Η δεύτερη  περιέχει ένα μέρος από το υλικό που χρησιμοποιώ στην τάξη.

Θα τις βρείτε πάνω δεξιά. Ελπίζω να φανούν χρήσιμες.

Ένας Κόσμος Ανάποδα

Ο Ουρουγουανός συγγραφέας Eduardo Galeano στην πλατεία Καταλούνια της Βαρκελώνης το Σεπτέμβρη του 2011.

Game Of Thrones

Κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων είδα τον πρώτο κύκλο της πολυσυζητημένης τηλεοπτικής σειράς Game Of Thrones. Προβλήθηκε στην αμερικάνικη τηλεόραση από τις 17/4 έως τις 19/6 του 2011 και είχε αρκετά μεγάλη τηλεθέαση. Μάλιστα βραβεύθηκε με δύο emmy και είναι και υποψήφια για δύο χρυσές σφαίρες (μία εκ των οποίων για καλύτερη τηλεοπτική σειρά).

Πρόκειται για σειρά δράσης, ωμής βίας, ίντριγκας και ανατροπών που αναφέρεται σε μία εποχή αντίστοιχη με του βασιλιά Αρθούρου (σπαθιά, δόρια κλπ). Ο τόπος είναι φανταστικός (κάτι σαν τον άρχοντα των δακτυλιδιών) και βασίζεται στο χιλίων σελίδων μυθιστόρημα του George R.R. Martin τίτλο “A Song of Ice and Fire”.

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η παραγωγή της σειράς. Σκηνικά, κοστούμια και εφέ που δεν υστερούν σε τίποτα από τις πολύ γνωστές ταινίες του είδους, διατηρώντας μία καταιγιστική ροή κάτι που συχνά είναι το μεγάλο μειονέκτημα των πολύωρων τηλεοπτικών σειρών.

Βέβαια έχει και τα αδύνατα σημεία της, που ως συνήθως πηγάζουν από την υπερβολή (αμερικάνικη είπαμε είναι).

Αν λοιπόν σας αρέσουν οι ιστορίες αυτού του είδους ψάξτε για τα επεισόδια και τους υπότιτλους και.. καλή προβολή.

Ετικέτες: ,

Γ Λυκείου: Κύματα (εισαγωγή – εξίσωση αρμονικού κύματος και συμβολή)

Για τους μαθητές του 4ου ΓΕΛ Κορίνθου (και όχι μόνο): η θεωρία των μαθημάτων που έχουμε κάνει ως τώρα στα κύματα.

Εισαγωγή στα κύματα – Εξίσωση αρμονικού κύματος – Συμβολή

Ετικέτες: , ,

Melancholia (2011) – Lars von Trier

Η στιγμή της σύγκρουσης ενός πλανήτη με τη Γη. Το τέλος της ζωής; Ναι αν αυτή υπάρχει μόνο στη Γη. (Παρεμπιπτόντως: η Γη είναι αριστερά).

Τί έγινε; Ο Δανός Lars von Trier έγινε science fiction blockbuster kind of guy? ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ.

Η κατάθλιψη θα γίνει η 2η ασθένεια παγκοσμίως το 2020. Αιτία απώλειας ποιότητας ζωής, Aιτία θανάτου. Αναρωτιέμαι σε ποια θέση θα είναι το 2120.

Μήπως πρέπει να προετοιμαστούμε; Μπορούμε να προετοιμαστούμε; Ίσως να μπορούσαμε, αν πριν 100 χρόνια είχαμε πάρει διαφορετικές αποφάσεις για το μέλλον της κοινωνίας και τις αξίες που την πλαισιώνουν.  Τώρα ελπίζουμε να μας γλυτώσουν οι φαρμακευτικές εταιρείες.

Θα μπορούσαμε να προετοιμαστούμε αν κάποιος πλανήτης ονόματι melancholia βρισκόταν στην τροχιά της Γης και θα την χτυπούσε μοιραία σε λίγες μέρες;;;

Έτσι όπως το βλέπω εγώ όχι. Ο Δανός μάλλον αυτό θέλει να μας πει. Μέσα από ένα film βουτηγμένο στις αντιθέσεις (γάμος, πλούτος, κατάθλιψη, ελπίδα, τέλος για όλα), αντιστοιχίζει τη ψυχοσύνθεση του καταθλιπτικού με το τέλος της ζωής, προκαλεί το αναπόφευκτο, μας μαλώνει που δεν καταλάβαμε ότι έρχεται, μας μαλώνει που μέχρι τελευταία στιγμή ελπίζαμε ότι θα το αποφύγουμε, κλείνει και τα δυο μάτια στο τέλος και μας αφήνει με το ερώτημα: μπορούσαμε να κάνουμε κάτι;

melancholia (2011) δείτε την ταινία. Βραβείο Καλύτερης ερμηνείας για την Kirsten Dunst και υποψήφια ταινία για χρυσό φοίνικα στις Κάννες.

Ετικέτες: , , ,

Διαγωνισμός EUSO 2012: Πρωτιά για το 4ο Λύκειο Κορίνθου

Σούρλος Νίκος

Σπυρόπουλος Σπύρος

Χρισταράς Χάρης

Τρεις μαθητές του σχολείου μας που κόπιασαν για 4 εβδομάδες μέσα στο εργαστήριο φυσικών επιστημών, καθώς προετοιμάζονταν για τον τοπικό διαγωνισμό πειραμάτων σε φυσική, χημεία και βιολογία.

Επειδή όμως όποιος κοπιάζει ανταμείβεται, κατάφεραν να διακριθούν από όλα τα διαγωνιζόμενα σχολεία της Κορινθίας και να βγουν πρώτοι στο διαγωνισμό.

Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και έχουν τις ευχές μου για διάκριση στον Πανελλήνιο διαγωνισμό το Γενάρη.

Ετικέτες: , , , ,

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση