Τα ζώα που ζουν κοντά μας

οικοσιτα ζώα

Οικόσιτα ή  κατοικίδια ζώα

Στο κεφάλαιο αυτό της Μελέτης  του Περιβάλλοντος μάθαμε για τα ζώα που ζούν κοντά στον άνθρωπο.

Ο άνθρωπος από τα αρχαία ακόμα χρόνια εξημέρωσε πολλά είδη ζώων για να τα έχει κοντά του είτε για συντροφία , είτε για τα προιόντα που θα έπαιρνε από αυτά.

Οι άνθρωποι λοιπόν εκτρέφουν κατοικίδια ζώα για να παίρνουν τα προϊόντα τους, δηλαδή το γάλα, το κρέας, τα αυγά, το μαλλί, το δέρμα, ή για να τους βοηθούν στις αγροτικές δουλειές. Στην εποχή μας όλο και λιγότερα ζώα χρησιμοποιούνται για τις αγροτικές δουλειές.

Όμως υπάρχουν και ζώα όμως, που ζουν μαζί μας στο σπίτι, επειδή μας προσφέρουν ασφάλεια και συντροφιά.

Όλα τα κατοικίδια ζώα έχουν ανάγκη από τη φροντίδα μας.

Για να γνωρίσουμε καλύτερα τα ζώα που ζουν κοντά στον άνθρωπο επισκεφτήκαμε με την τάξη μας μια υπέροχη φάρμα. Τα παιδία έμειναν κατάπληκτα.

 

Μαθαίνω να μετρώ

images 2

Η μέτρηση με το μέτρο είναι μια απαιτητική διαδικασία για τα παιδιά. Όχι όμως , αν γίνεται με τη μορφή παιχνιδιού και με τη χρήση του μέτρου σε πραγματικές συνθήκες. Το να φτιάξουμε κορνίζες για τις ζωγραφιές μας ήταν μια ευκαιρία να εξασκηθούμε στην μέτρηση.Οι μαθητές και οι μαθήτριες εργάστηκαν σε ομάδες. Άφου ζωγράφισαν μια αγαπημένη τους εικόνα στο χαρτί , μέτρησαν τις διαστάσεις του και βρήκαν το σχήμα του. Από ένα πλήθος κομματίων κορνίζας διάλεξαν το σωστό και η κορνίζα τους ήταν έτοιμη. Οι ζωγραφιές τους κορνιζαρισμένες στόλισαν την τάξη.

 

Πάνω κάτω τρέχω………..ρήματα μαθαίνω

images 1

Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας εξετάσαμε των σχηματισμό των ρημάτων στους παρελθοντικούς χρόνους.

Στα παιδιά δόθηκαν κείμενα και μετά από την ανόλογη επεξεργασία τους ζητήθηκε να υπογραμμίσουν τα ρήματα του κειμένου. Στη συνέχεια μεταφέραμε τα κείμενα στο παρελθόν και παρατηρήσαμε τις μεταβολές των ρημάτων.

Παίζω και μαθαίνω

Την επόμενη μέρα δουλέψαμε πάνω στο αντικείμενο που εξετάζαμε με παιγνιώδη τρόπο. Σχηματίσαμε δυο ομάδες και βγήκαμε στην αυλή.Κάθε ομάδα είχε το χρώμα της , αλλά και την σκυτάλη – μολύβι.  Σε ένα κουτί είχαμε όλα τα ρήματα. Οι παίκτες παίρνανε το χαρτάκι του δικού τους χρώματος και αφού συμπληρώνανε το σωστό χρόνο του ρήματος το ρίχνανε στο δικό τους κουτί. Έτσι κάναμε μια σκυταλοδρομια ρημάτων.

Νικήτρια ήταν η ομάδα με τα λιγότερα λάθη.

 

Στο τέλος δόθηκε ένα φύλλο εργασίας για περισσότερη εξάσκηση.

θεωρία και ασκήσεις

Video τραγουδώ και μαθαίνω

 

Πότε πάνω , πότε κάτω κύκλο κάνουν οι σταγόνες……

thumbnail 29

Στα πλαίσια του μαθήματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων κατασκευάσαμε με τα παιδιά ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τον κύκλο του νερού. Πήραμε τα ζάρια και ταξιδέψαμε μαζί με τις σταγόνες σε βουνά και θάλασσες , κάμπους και ουρανούς ,σπίτια και αγρούς.

Ήταν ένα φανταστικό ταξίδι και ας μην κερδίζαμε πάντα .

 

Εικόνα4