Έχω, έχεις, έχει ….. δικαιώματα

Μια ολιστική προσέγγιση προαγωγής της υγείας στο σχολείο πρέπει ουσιαστικά να προάγει την κοινωνική ισότητα, την κοινωνική ένταξη και τα δικαιώματα, στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα με την ψυχική υγεία, την κοινωνική ευημερία και ευτυχία των ατόμων. Στοιχεία ταυτόχρονα που ορίζουν την έννοια της υγείας, σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, όχι μόνο ως έλλειψη ασθένειας ή αναπηρίας, αλλά ως κατάσταση της πλήρους
σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας.

Τα άτομα που μαθαίνουν να σέβονται τα Δικαιώματα των Παιδιών και κατ επέκταση τα Ανθρώπινα Δικαιώματα,  είναι ευαισθητοποιημένα στο περιβάλλον στο οποίο ζουν, σκέφτονται, δημιουργούν, λαμβάνουν σωστές αποφάσεις,  αναπτύσσουν δεξιότητες κοινωνικής συμμετοχής, υιοθετούν επιστημονικές μεθόδους για τη δημιουργία γνώσεων και έχουν γνώση των δικών τους δικαιωμάτων και ευθυνών.

Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού (1924)

Το κείμενο της διακήρυξης, όπως δημοσιεύτηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Σώστε τα Παιδιά στην Γενεύη στις 23 Φεβρουαρίου 1923, έχει ως εξής :

  1. Κάθε παιδί πρέπει να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέσα για την φυσιολογική του ανάπτυξη, τόσο σε υλικό όσο και σε πνευματικό επίπεδο.
  2. Κάθε παιδί που πεινάει πρέπει να τρέφεται, κάθε παιδί που είναι άρρωστο πρέπει να λαμβάνει περίθαλψη, κάθε παιδί που είναι αβοήθητο πρέπει να λαμβάνει βοήθεια, κάθε παραβατικό παιδί πρέπει να αποκαθίσταται πίσω στην κοινωνία, κάθε ορφανό και κάθε άστεγο παιδί πρέπει να αποκτά στέγη και κάθε είδους βοήθεια.
  3. Κάθε παιδί πρέπει να είναι το πρώτο άτομο που θα λαμβάνει ανακούφιση σε περιόδους δυστυχίας και πένθους.
  4. Κάθε παιδί πρέπει να είναι σε θέση να βιοπορίζεται μόνο του και πρέπει να προστατεύεται ενάντια σε κάθε μορφή εκμετάλλευσης.
  5. Κάθε παιδί πρέπει να ανατρέφεται μέσα στην συνειδητοποίηση των ταλέντων του, τα οποία πρέπει να αφιερώνονται στην υπηρεσία των συνανθρώπων του.

Το κείμενο επικυρώθηκε από την γενική συνέλευση της Κοινωνίας των Εθνών στις 26 Νοεμβρίου 1924 και καθιερώθηκε ως ο Παγκόσμιος Χάρτης για την Προστασία των Παιδιών. Αποτέλεσε το πρώτο επίσημο έγγραφο για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το οποίο εγκρίθηκε από ένα διακυβερνητικό θεσμικό όργανο. Επικυρώθηκε εκ νέου από την Κοινωνία των Εθνών το 1934. Οι αρχηγοί των κρατών και των κυβερνήσεων δεσμεύτηκαν να ενσωματώσουν τις αρχές της διακήρυξης στην νομοθεσία του εκάστοτε κράτους ή κυβέρνησης. Στην Γαλλία διατάχθηκε να εφαρμόζεται η διακήρυξη σε όλα τα σχολεία.

Το πρωτότυπο έγγραφο, που περιλαμβάνεται στα ιστορικά αρχεία στην Γενεύη, φέρει τις υπογραφές διάφορων εκπροσώπων κρατών και κυβερνήσεων, μεταξύ των οποίων οι Τζεμπ, Γιάνους Κόρτσακ και Γκυστάβ Αντόρ (πρώην πρόεδρος της ελβετικής συνομοσπονδίας).

Πηγή: Βικιπαίδεια,

 

Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι

Η Μελίνα Αποστολίδου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και της Διεθνούς Αμνηστίας (10 Δεκεμβρίου), μας μαθαίνει τα δικαιώματά μας από την έκδοση «Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι», εκδόσεις Παπαδόπουλος.

http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip8/Default.html

Δραστηριότητες Δεκεμβρίου

Οι δραστηριότητες του Δεκεμβρίου ήταν οι εξής:

  • στολισμός ενός δέντρου της αυλής του σχολείου με φυσικά υλικά
  • δημιουργία ενός βίντεο όπου τα παιδιά θα τραγουδούν τα κάλαντα και θα δίνουν ευχές για τα Χριστούγεννα
  • συγκέντρωση τροφίμων για καλό σκοπό
  • δημιουργία Χριστουγεννιάτικης Κάρτας

Δραστηριότητες Νοεμβρίου

Στις Δραστηριότητες του Νοεμβρίου παιδιά είχαν:

  • να παίξουν παιχνίδια για να μάθουν να υπολογίζουν την ηλικία των δέντρων
  • να δημιουργήσουν ένα δέντρο με την ηλικία τους όπως ο ζωγράφος Kandinsky
  • να φτιάξουν ένα γλυκό κορμό με τη βοήθεια των γονιών τους

Δραστηριότητες Οκτωβρίου

Οι δραστηριότητες του Οκτωβρίου περιελάμβαναν:

  • τη δημιουργία ενός λαβύρινθου για τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα
  • τη δημιουργία ενός βίντεο παρουσίασης των δέντρων γύρω από το σχολείο μας
  • το φύτεμα ενός δέντρου στην αυλή του σχολείου μας

Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα!

Τα παιδιά του 2ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας αφού παρακολούθησαν μία παρουσίαση που περιέγραφε τα έθιμα των Χριστουγέννων,την οποία βρήκαμε εδώ:

http://

δημιούργησαν χριστουγεννιάτικες κάρτες με την τεχνική του τυπώματος και στη συνέχεια τραγούδησαν τα Κάλαντα των Χριστουγέννων και έδωσαν τις δικές τους ευχές για τις γιορτές! Απολαύστε τα!!!

 

 

 

 

eTwinning Program: Yes I Can Do It!

bfe8a8e7

Το έργο μας

Yes I can Do It

Το έργο αυτό έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να συνεργαστούν και να εργαστούν προς την κατεύθυνση των αρχών STEM ενισχύοντας την ψυχική ανθεκτικότητα και την προαγωγή του θετικού σχολικού κλίματος μέσα από την χρηση κοινών τεχνολογιών και υποστηρίζοντας τα παιδιά με χαμηλό οικογενειακό -οικονομικό υπόβαθρο. Ταυτόχρονα με τις συνεργασίες μας ευελπιστούμε να δημιουργήσουμε πολιτισμικές γέφυρες που προάγουν την ουσιαστική διαπολιτισμική κατανόηση, συνεργασία και δράση.

Οι δραστηριότητες θα είναι διασκεδαστικές και δημιουργικές ώστε να επιτρέπουν στους μαθητές να αναπτύξουν μαθησιακές δεξιότητες σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος. Θα ανακαλύψουν την επιστήμη, την τεχνολογία, επικοινωνιακές πρακτικές μέσα από την γλώσσα, τα μαθηματικά και την πληροφορική, τα ψυχοκινητικά παιχνίδια ώστε να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη καθώς και επικοινωνιακές δεξιότητες, οργανώνοντας στο τέλος ένα σχέδιο διάχυσης των αποτελεσμάτων.

Το σχολείο μου

school

Το σχολείο μου είναι το 2o Χαλκίδας το οποίο βρίσκεται στην Αγγελέτου 21 στην πόλη της Χαλκίδας.

Το σχολείο διαθέτει και ιστολόγιο στη διεύθυνσηhttp://2nip-chalk.eyv.sch.gr/site/

Στο παρακάτω βίντεο σας παρουσιάζουμε τα παιδιά την ώρα του παιχνιδιού!!!

https://animoto.com/play/qtAGOWjGdDrbE9x6MiwUqw

Εχθές είχαμε την χαρά να στολίσουμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και σας το παρουσιάζουμε!!!

https://animoto.com/play/Zr7doSG1h4s0NwMQfxOrmg