Πραγματοποιήθηκε και φέτος, ο αγιασμός των υδάτων, με την πρέπουσα επισημότητα, στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας. Συνολικά 32 άτομα βούτηξαν για τον σταυρό. Ανάμεσα τους και αρκετά παιδιά. Ο καιρός ήταν ιδανικός αν και τα νερά ήταν παγωμένα. Η προσέλευση του κόσμου ήταν ιδιαίτερα πολυπληθής. Τον σταυρό πρώτος έπιασε ένας 28χρονος που τον έχει ξαναπιάσει αρκετές άλλες φορές στο παρελθόν.
Δεκ 13 2022
ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Το γνωστικό αντικείμενο Φυσική Λυκείου αφορά την εκπαιδευτική διάσταση της επιστήμης της Φυσικής, όπως αυτή πρέπει να μετασχηματιστεί στα μαθήματα Φυσικής στις τάξεις Α’, Β’ και Γ’ του Λυκείου. Οι μετασχηματισμοί αυτοί για κάθε τάξη λαμβάνουν υπόψη τις γνωστικές και γνωσιακές (ή ηλικιακές) δυνατότητες των μαθητών/-τριών, τις πολιτισμικές τους καταβολές ή/και την υλικοτεχνική υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εκλαμβάνονται ως τελικό μορφωτικό αγαθό των μαθητών/- τριών/μελλοντικών πολιτών.
Δεκ 13 2022
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1.1: ΒΑΡΥΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
- Ένταση βαρυτικού πεδίου και σχέση της με την επιτάχυνση της βαρύτητας
- Δυναμική ενέργεια και δυναμικό λόγω βαρυτικού πεδίου (έννοιες και μαθηματική περιγραφή)
- Κίνηση πλανητών και δορυφόρων σε κυκλικές τροχιές, Νόμοι του Kepler
- Ταχύτητα διαφυγής από το βαρυτικό πεδίο, Συνθήκες έλλειψης βαρύτητας
- Να περιγράφουν το βαρυτικό πεδίο χρησιμοποιώντας την έντασή του.
- Να αναφέρουν και να εξηγούν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η τιμή της επιτάχυνσης της βαρύτητας.
- Να αποδέχονται και να επιχειρηματολογούν στο ότι η ένταση του βαρυτικού πεδίου της Γης και άλλων σφαιρικών ουράνιων σωμάτων ταυτίζεται με την επιτάχυνση που αποκτούν τα σώματα στο αντίστοιχο πεδίο βαρύτητας.
- Να διακρίνουν ότι το βαρυτικό πεδίο κοντά στην επιφάνεια της Γης θεωρείται ομογενές και η δυναμική ενέργεια, μάζας m σε αυτό, δίνεται από τη γνωστή σχέση: m.g.h.
- Να εφαρμόζουν τους νόμους του Newton και το θεώρημα διατήρησης της μηχανικής ενέργειας:
− για τη μελέτη της κίνησης δορυφόρων σε κυκλικές τροχιές
− για τον υπολογισμό της ταχύτητας διαφυγής από βαρυτικό πεδίο
- Να εξηγούν ότι οι συνθήκες έλλειψης βαρύτητας (ΣΕΒ) δεν είναι πραγματικές αλλά φαινομενικές και να τις συνδέουν με επιταχυνόμενες κινήσεις.
- Να περιγράφουν τη διαδικασία δημιουργίας τεχνητής βαρύτητας σε έναν διαστημικό σταθμό.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1.2: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
- Ηλεκτρική ροή
- Νόμος του Gauss για το ηλεκτρικό πεδίο
- Ενέργεια φορτισμένου πυκνωτή
- Να δίνουν λειτουργικό ορισμό για την ηλεκτρική ροή και να αναγνωρίζουν τη φυσική της σημασία.
- Να εφαρμόζουν τον νόμο του Gauss για τον υπολογισμό της έντασης ηλεκτρικού πεδίου που
δημιουργείται από φορτία ή κατανομές φορτίων που παρουσιάζουν συμμετρία.
- Να εφαρμόζουν τον νόμο του Gauss για να αποδεικνύουν την έκφραση για την ένταση του
ηλεκτρικού πεδίου στο εσωτερικό πυκνωτή και τη χωρητικότητα επίπεδου πυκνωτή.
Δεκ 13 2022
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΦΥΣΙΚΗ Β΄ ΤΑΞΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ
1.1 Ηλεκτρικές Αλληλεπιδράσεις
- Ηλεκτρικό φορτίο
- Αρχή διατήρησης του ηλεκτρικού φορτίου
- Κβάντωση του ηλεκτρικού φορτίου
- Να διατυπώνουν την αρχή διατήρησης φορτίου κατά την ηλέκτριση σωμάτων.
- Να συνδέουν το φορτίο ενός σώματος με το φορτίο του ηλεκτρονίου.
1.2 Το ηλεκτρικό φορτίο συσσωρεύεται και το ηλεκτρικό φορτίο άγεται
- Αγωγοί και μονωτές
- Ημιαγωγοί
- Ηλεκτρική αγωγιμότητα ελεύθερα ηλεκτρόνια
- Το ηλεκτρικό φορτίο συσσωρεύεται
- Ηλεκτρόδια.
- Πυκνωτές -χωρητικότητα
- Να διακρίνουν τα υλικά (στερεά, υγρά, αέρια) σε αγωγούς και μονωτές ανάλογα με την αγωγιμότητα
που παρουσιάζουν.
- Να περιγράφουν το πρότυπο των ελεύθερων ηλεκτρονίων στα μέταλλα.
- Να αντιληφθούν ότι σε αγώγιμες επίπεδες επιφάνειες (ηλεκτρόδια) τα φορτία κατανέμονται /συσσωρεύονται.
- Να διαχωρίζουν τη συσσώρευση του φορτίου από τη μετακίνησή του στους αγωγούς.
- Να περιγράφουν έναν πυκνωτή (κενού/αέρα) ως σύστημα δύο αγωγών που προσφέρεται για την
αύξηση της συσσώρευσης φορτίου.
- Να συνδέουν τη χωρητικότητα με τη δυνατότητα συσσώρευσης φορτίων στον πυκνωτή και να
ανακαλούν ότι αυτή εξαρτάται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του συστήματος.
1.3 Ηλεκτρικές δυνάμεις
- Νόμος του Coulomb
- Να περιγράφουν ποιοτικά την ηλεκτρική αλληλεπίδραση με τη δύναμη Coulomb και να ανακαλούν τον αντίστοιχο τύπο με τους περιορισμούς του.
- Να σχεδιάζουν τις δυνάμεις που ασκούνται μεταξύ φορτίων.
-
- Να εφαρμόζουν τον τύπο που εκφράζει τον νόμο του Coulomb για την επίλυση απλών ασκήσεων (μέχρι τριών φορτίων σε ευθεία).
1.4 Ηλεκτρικό πεδίο
- Η έννοια του πεδίου
- Ένταση ηλεκτρικού πεδίου
- Να περιγράφουν ιδιότητες ενός «χώρου» αξιοποιώντας την έννοια του πεδίου.
Δεκ 13 2022
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΤΑΞΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
- Τι είναι η Φυσική
- Επιστημονικές πρακτικές
- Το διεθνές σύστημα μονάδων
- Να περιγράφουν τον ρόλο της Φυσικής στην επιστήμη, την τεχνολογία και την κοινωνία.
- Να γνωρίζουν ορισμένες από τις κοινές επιστημονικές πρακτικές οι οποίες διαμορφώνουν την επιστημονική εκπαιδευτική μεθοδολογία με διερεύνηση και να περιγράφουν τα βασικά βήματά της.
- Να διακρίνουν τα αντικείμενα, τα συστήματα αντικειμένων, τα πρότυπα όπως το υλικό σημείο και το άκαμπτο σώμα, τα φαινόμενα, τα φυσικά μεγέθη, και τους νόμους της Φυσικής δίνοντας παραδείγματα.
- Να αναφέρουν τα επτά θεμελιώδη μεγέθη και τις μονάδες μέτρησής τους στο Διεθνές Σύστημα Μονάδων.
- Να οικειοποιηθούν τη δομή μίας εργαστηριακής αναφοράς που προσομοιάζει με μία επιστημονική
εργασία και περιέχει τις βασικές παραγράφους (τίτλος, εισαγωγή, θεωρία, πειραματική διαδικασία, συμπεράσματα, συζήτηση, βιβλιογραφία).
ΔΥΝΑΜΗ
1.1 Η έννοια της δύναμης
- Νόμος του Hooke
- Μέτρηση δύναμης
- Ο διανυσματικός χαρακτήρας της δύναμης
- Ο νόμος δράσης αντίδρασης (Τρίτος νόμος του Newton)
- Να αξιοποιούν παραδείγματα, για να δείξουν ότι οι δυνάμεις προκαλούν μεταβολή της κινητικής
κατάστασης των σωμάτων καθώς και παραμόρφωση αυτών.
- Να αναγνωρίζουν ότι οι δυνάμεις αναφέρονται και περιγράφουν την αλληλεπίδραση μεταξύ ενός
εντολέα (πηγή) και ενός άλλου σώματος (αποδέκτης).
- Να διατυπώνουν τον νόμο του Hooke και να τον αξιοποιούν, για να μετρήσουν τη δύναμη που
ασκείται σε ένα ελατήριο (μέτρο δύναμης).
- Να αξιοποιούν παραδείγματα, για να αναδείξουν τον διανυσματικό χαρακτήρα της δύναμης.
- Να αναπαριστούν τις δυνάμεις ως διανύσματα (μέτρο, κατεύθυνση (διεύθυνση και φορά)) με αρχή
κάποιο υλικό σημείο.
- Να αναγνωρίζουν ότι δυνάμεις με ίσα μέτρα μπορεί να προκαλούν διαφορετικά αποτελέσματα, όταν δρουν σε διαφορετικές διευθύνσεις.
- Να εκφράζουν τον τρίτο νόμο του Newton με όρους δύο δυνάμεων που ασκούνται σε διαφορετικά σώματα (εντολέας/πηγή-αποδέκτης).
Δεκ 13 2022
ΣΚΟΠΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ Π.Σ.
Σκοπός του Προγράμματος Σπουδών είναι η αποτελεσματική μάθηση του περιεχομένου, των διαδικασιών και των εφαρμογών της Φυσικής, με στόχο τη καλλιέργεια ικανοτήτων (γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων) για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, την είσοδο στον εργασιακό στίβο και τη διαρκή
επαγγελματική ανέλιξη, και κυρίως με στόχο την καλλιέργεια ικανοτήτων για την ενεργό πολιτειότητα. Κύριος στόχος του Προγράμματος Σπουδών της Φυσικής Γενικής Παιδείας στη Δευτεροβάθμια Λυκειακή Εκπαίδευση είναι η διαμόρφωση μαθητών/-τριών/μελλοντικών πολιτών (επιδιωκόμενες στάσεις), με γνώση των αρχών και των νόμων που διέπουν τον φυσικό κόσμο, κατανόηση των φυσικών φαινομένων και των τεχνολογικών εφαρμογών αυτών των αρχών και των νόμων, αλλά και με δεξιότητες βέλτιστης αξιοποίησης και εκμετάλλευσής τους στον κοινωνικό χώρο και την επικοινωνία. Αυτός ο στόχος αφορά όλους/-ες τους/τις
μαθητές/-τριες/μελλοντικούς πολίτες. Κύριος στόχος του Προγράμματος Σπουδών της Φυσικής Προσανατολισμού στη Δευτεροβάθμια Λυκειακή Εκπαίδευση είναι η προετοιμασία μερικών μαθητών/-τριών για την επιτυχή διεκδίκηση της συνέχισης των σπουδών τους σε εξειδικευμένα επιστημονικά/τεχνικά/εκπαιδευτικά/επαγγελματικά πεδία, όπου απαιτείται εμβάθυνση των υπαρχουσών γνώσεων αλλά και επιπλέον γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις σχετικές με τα αντίστοιχα πεδία, για την επιτυχή είσοδό τους στον εργασιακό χώρο, τη
συνεχή επαγγελματική ανέλιξή τους και την υποστήριξη του κοινωνικού και ανθρωπιστικού ρόλου του τομέα τους.
Δεκ 07 2022
Εκπαίδευση στην ΚΑΡΠΑ και στην χρήση απινιδωτή
Πραγματοποιήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου, στο Εσπερινό ΓΕΛ Δράμας, εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου, από τον “Σύλλογο Δραμινών Εθελοντών Διάσωσης Καρδιακής Ανακοπής”, στην μέθοδο ΚΑΡΠΑ (Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση) και στην χρήση απινιδωτή.
Για τον σύλλογο μπορείτε να δείτε το δελτίο τύπου που δημοσιεύτηκε στα τοπικά sites παρακάτω.
Σύλλογος Δραμινών Εθελοντών Διάσωσης Καρδιακής Ανακοπής
Φωτογραφίες από την εκπαίδευση ακολουθούν παρακάτω
Δεκ 07 2022
Ενσωμάτωση πολυμέσων σε άρθρο
Μιας και πλησιάζουν τα Χριστούγεννα η Ξένια μας βάζει στο πνεύμα των Χριστουγέννων με το παρακάτω βίντεο.
Και κάτι από απλό προγραμματισμό στο scratch
Νοέ 29 2022
Πρώτο άρθρο μετά από χρόνια
Με την αφορμή των σεμιναρίων αυτών είναι ευκαιρία να ξανασχοληθώ με την δημιουργία ιστολογίων. Πάντα χρειαζόμαστε ένα κίνητρο και αυτό μου το προσφέρουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτές μέσω του e-twining. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ,
Ιαν 20 2022
Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων Μαυροβάτου
Το δημοτικό σχολείο Μαυροβάτου – Νέας Σεβάστειας έχει έναν δραστήριο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που πρόσφατα δημιούργησε το δικό του site που μπορείτε να δείτε εδώ
Νοέ 04 2013
Σενάριο εκπαιδευτικό στο Β΄ επίπεδο
Οξέα – Ιδιότητες των Οξέων, Βάσεις – Ιδιότητες των Βάσεων, pH-Μέτρηση του pH.
- 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
1.1 Τίτλος Διδακτικού Σεναρίου: Οξέα-Ιδιότητες των Οξέων, Βάσεις-Ιδιότητες των Βάσεων, pH –Μέτρηση του pH.
1.2 Εμπλεκόμενες Γνωστικές Περιοχές: Χημεία Γ΄ Γυμνασίου : Οξέα – Ιδιότητες των Οξέων, Βάσεις-Ιδιότητες των Βάσεων, pH –Μέτρηση του pH.
1.3 Τάξεις στις οποίες μπορεί να απευθύνεται: Γ΄ Γυμνασίου.
1.4 Συμβατότητα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα: Στο Α.Π. προβλέπεται η διδασκαλία της Ενότητας : Οξέα-Ιδιότητες των Οξέων, Βάσεις-Ιδιότητες των Βάσεων, pH –Μέτρηση του pH.
Η διδασκαλία τους με το Λογισμικό «Ο Θαυμαστός κόσμος της Χημείας Β΄-Γ΄ Γυμνασίου» είναι συμβατή με το Α.Π.
1.5.Οργάνωση της διδασκαλίας και απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή: Εφόσον οι μαθητές εργαστούν σε ομάδες των 2-3 ατόμων απαιτείται κατάλληλος αριθμός Η/Υ και το μάθημα μπορεί να γίνει στην αίθουσα πληροφορικής . Εναλλακτικά το μάθημα μπορεί να γίνει στην αίθουσα διδασκαλίας με έναν υπολογιστή και ένα βίντεο-προβολέα.
1.6.Διδακτικοί Στόχοι
- Να αποικοδομηθεί η λανθασμένη αντίληψη του μαθητή για τα Οξέα, ότι κάθε ένωση που έχει στο μόριο της υδρογόνο είναι οξύ.
- Να κατανοήσουν ότι ο όξινος χαρακτήρας που οφείλεται στα κατιόντα υδρογόνου απαιτεί την διάλυση του οξέως στο νερό.
- Να δουν ότι οι τιμές του pH δεν είναι μόνο ακέραιοι αριθμοί.
- Να γίνει εξοικείωση των μαθητών με τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
- Να γίνεται συνεργασία και επικοινωνία του μαθητή σε περιβάλλον ομάδας και τάξης.
1.7 Εκτιμώμενη διάρκεια : 3 διδακτικές ώρες.
Σεπ 15 2012
Καλή σχολική χρονιά 2012-2013
Δεκ 19 2011
Ευχές
Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά σε όλους μας
Ας φέρει το 2012 ότι στέρησε το 2011
και το σεμινάριο αυτό να βοηθήσει στην δουλειά μας και μην ξεχαστούν όλα όσα αποκομίσουμε του χρόνου που θα σας στέλνω τις ευχές για το 2013
Σεπ 05 2011
Solar impulse το πρώτο διεθνές Ηλιακό αεροπλάνο
Το solar impulse είναι το πρώτο ηλιακό αεροπλάνο που ολοκλήρωσε διεθνή πτήση 12 ωρών κινούμενο με ταχύτητα 25 μιλίων την ώρα σε ύψος 12.000 ποδών.
Το solar impulse ξεκίνησε από την Ελβετία, πέρασε πάνω από την Γαλλία και το Λουξεμβούργο και προσγειώθηκε στις Βρυξέλλες.
Στο ταξίδι του από την Ελβετία στο Βέλγιο διήνυσε 500 χιλιόμετρα μιας και κινούνταν με χαμηλή ταχύτητα.
Πιλότος του ήταν ο Andre Borschberg.
Το αεροπλάνο αν και μονοθέσιο έχει διαστάσεις κανονικού εμπορικού αεροσκάφους και ζυγίζει όσο ένα αυτοκίνητο.
Περισσότερα στο http://www.solarimpulse.com
Ιούν 02 2011
Αναπτήρας αυτοσχέδιος
Ένα απλό αλλά εντυπωσιακό πείραμα φυσικής με απλά καθημερινά υλικά και λίγο χρόνο για να επιτευχθεί.
Αν θες να μάθεις πως κατασκευάζεται αυτός ο αναπτήρας δες το βίντεο.
Μαρ 23 2011
pH και pOH παίξε ένα online παιχνίδι
Άν νομίζεις ότι έχεις καταλάβει καλά τις παραπάνω έννοιες παίξε εδώ το online παιχνίδι και δες το επίπεδο των γνώσεων σου.
Μαρ 22 2011
Σύγκρουση σωματιδίων στο CERN
Αν θέλετε να δείτε σε προσομοίωση μια σύγκρουση σωματιδίων στον μεγαλύτερο επιταχυντή σωματιδίων του κόσμου κάντε κλικ εδώ και ακολουθείστε τα βήματα όπως περιγράφονται στην οθόνη.
Μαρ 14 2011
Μετατροπή πλαστικού σε καύσιμη ύλη
Ιάπωνας μετατρέπει άχρηστα πλαστικά σε καύσιμη ύλη και προτείνει λύση για την μείωση του διοξειδίου του άνθρακα στον πλανήτη
Μαρ 10 2011
Ο Ερατοσθένης και η μέτρηση της περιφέρειας της Γης
Στο Ασουάν, περίπου 800 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, οι ηλιακές ακτίνες έπεφταν κάθετα το απόγευμα του θερινού ηλιοστασίου. Ο Ερατοσθένης (γεννήθηκε περίπου το 276 π.Χ.) πρόσεξε ότι την ίδια μέρα και ώρα στην Αλεξάνδρεια, το φως του ηλίου έπεφτε σε γωνία 7 μοιρών από την κατακόρυφο. Υπέθεσε πολύ σωστά ότι η απόσταση του ήλιου ήταν πολύ μεγάλη, ώστε οι ακτίνες του που φτάνουν στη γη καταλήγουν να είναι πρακτικά παράλληλες μεταξύ τους. Υπολογίζοντας την απόσταση μεταξύ του Ασουάν και της Αλεξάνδρειας μπόρεσε να μετρήσει την περιφέρεια της γης. Το ακριβές αποτέλεσμα των μετρήσεών του (που ήταν σε στάδια) είναι αμφίβολο και έτσι δεν είναι σίγουρη η ακρίβειά τους. Θεωρείται ότι ποικίλλει από 0,5 έως 17% σε σχέση με τις μετρήσεις που είναι αποδεκτές από τους σύγχρονους αστρονόμους.
Μαρ 08 2011
Διατήρηση Στροφορμής
Τι είναι το γυροσκόπιο?
Είναι περίεργοι οι νόμοι της Φυσικής?
Δείτε το παρακάτω video
Φοβερό
Μαρ 08 2011
Ο σωλήνας του Rubens
Ο σωλήνας του Rubens είναι ένα ιδανικό πείραμα για την οπτικοποίηση των ηχητικών κυμάτων και μάλιστα των στασίμων κυμάτων.
Στην επόμενη εικόνα φαίνεται η διάταξη αυτή.
Στο παρακάτω video μπορείτε να δείτε την εκτέλεση του πειράματος
καταπληκτικό
Φεβ 23 2010
Προσομοιώσεις-Βίντεο πειραμάτων, Αξιοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στα Γενικά Λύκεια
Την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη εκπαιδευτική ημερίδα, για το σχολικό έτος 2009-2010, του Σχολικού Συμβούλου κλάδου ΠΕ 04 Μακράκη Δημήτρη και του Υπεύθυνου Ε.Κ.Φ.Ε Δράμας Σταυρίδη Αριστομένη με τους καθηγητές που διδάσκουν Φυσική Χημεία και Βιολογία στα ΓΕ.Λ. του νομού Δράμας.
Το θέμα της ημερίδας ήταν “Προσομοιώσεις-Βίντεο πειραμάτων, Αξιοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών”
Παρουσίαση από τον σχολικό σύμβουλο Μακράκη Δημήτρη και τον συνάδελφο Πλατάκη Φίλιππο
Παρουσίαση από τον υπεύθυνο Ε.Κ.Φ.Ε. Δράμας Σταυρίδη Αριστομένη.
Οι συνάδελφοι παρακολούθησαν τα υποχρεωτικά πειράματα Φυσικής Χημείας και Βιολογίας.
Ιαν 25 2010
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου – Αξιοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια
Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη εκπαιδευτική ημερίδα, για το σχολικό έτος 2009-2010, του Σχολικού Συμβούλου κλάδου ΠΕ 04 Μακράκη Δημήτρη και του Υπεύθυνου Ε.Κ.Φ.Ε Δράμας Σταυρίδη Αριστομένη με τους καθηγητές που διδάσκουν Φυσική Χημεία και Βιολογία στα Γυμνάσια του νομού Δράμας.
Το θέμα της ημερίδας ήταν “Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου – Αξιοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και αξιοποίηση εκπαιδευτικών λογισμικών στα πλαίσια της ψηφιακής τάξης”
Οκτ 22 2009
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου – Αξιοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στα Λύκεια
Την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009 πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκπαιδευτική ημερίδα, για το σχολικό έτος 2009-2010, του Σχολικού Συμβούλου κλάδου ΠΕ 04 Μακράκη Δημήτρη και του Υπεύθυνου Ε.Κ.Φ.Ε Δράμας Σταυρίδη Αριστομένη με τους καθηγητές που διδάσκουν Φυσική Χημεία και Βιολογία στα Γενικά Λύκεια του νομού Δράμας.
Το θέμα της ημερίδας ήταν “Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου – Αξιοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών”
Οι συνάδελφοι πραγματοποίησαν τα υποχρεωτικά πειράματα Φυσικής Χημείας και Βιολογίας.
Οκτ 14 2009
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου – Αξιοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια
Την Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009 πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκπαιδευτική ημερίδα, για το σχολικό έτος 2009-2010, του Σχολικού Συμβούλου κλάδου ΠΕ 04 Μακράκη Δημήτρη και του Υπεύθυνου Ε.Κ.Φ.Ε Δράμας Σταυρίδη Αριστομένη με τους καθηγητές που διδάσκουν Φυσική Χημεία και Βιολογία στα Γυμνάσια του νομού Δράμας.
Το θέμα της ημερίδας ήταν “Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου – Αξιοποίηση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών”
Στο τέλος της ημερίδας δόθηκε σε όλους τους συναδέλφους DVD με λογισμικό των αντίστοιχων μαθημάτων, τα βιβλία σε ψηφιακή μορφή,τράπεζα θεμάτων και προγραμματισμός της διδακτέας ύλης.
Οι συνάδελφοι πραγματοποίησαν τα υποχρεωτικά πειράματα Φυσικής Χημείας και Βιολογίας.
Οκτ 06 2009
Βιντεοσκόπηση με γρήγορη ταχύτητα
Αν γίνει βιντεολήψη με γρήγορες ταχύτητες κλείστρου και στην συνέχεια αναπαραγωγή με πιο αργές ταχύτητες τότε μπορούμε να δούμε ακόμα και την κίνηση μιας σφαίρας καθώς διαπερνά διάφορα υλικά. Φυσικά για να πετύχουμε κάτι τέτοιο χρειαζόμαστε και τον κατάλληλο εξοπλισμό
Σεπ 30 2009
ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΦΟΡΗΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Στην ιστοσελίδα του 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου (http://2ekfe.ira.sch.gr) στο τμήμα “ΚτΠ”, υπάρχουν αναρτημένες χρήσιμες ανακοινώσεις σχετικά με τα netbook, που παραλαμβάνουν οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.
Επίσης υπάρχει στο ίδιο τμήμα και σχετικό link για να “κατεβάσετε” το λογισμικό που πρέπει να είναι εγκατεστημένο στο κάθε υπολογιστή, σε συμπιεσμένη μορφή.
Στο τμήμα “Χρήσιμα” μπορείτε να βρείτε τα απαραίτητα προγράμματα για αποσυμπίεση των αρχείων (winrar ή win-7).
ΠΡΟΣΟΧΗ :
Τα αρχεία είναι μεγάλα και απαιτείται “γρήγορη” σύνδεση.
Ο Υπεύθυνος του 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Δελλατόλας Στέλιος
Σεπ 29 2009
Υπολογισμός Ορθοδόξου Πάσχα
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Το Πάσχα γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή που ακολουθεί την πρώτη πανσέληνο μετά ή κατά την εαρινή ισημερία. Για τον καθορισμό του Ορθόδοξου Πάσχα η εαρινή ισημερία υπολογίζεται με βάση το παλιό ημερολόγιο (Ιουλιανό).
Η ημερομηνία του Ορθόδοξου Πάσχα δίνεται από τον τύπο του Gauss:
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Έστω α το υπόλοιπο της διαίρεσης του έτους (Ε) με το 19
δηλ. α=[Ε]19
Ομοίως β=[Ε]4
γ=[Ε]7
δ=[19α+16]30
ε=[2β+4γ+6δ]7
Ο τύπος του Gauss είναι
Πάσχα=3+δ+ε Απριλίου
Σύμφωνα με τους τύπους το 0<δ<29 και 0<ε<6 άρα θεωρητικά το Πάσχα είναι από 3 Απριλίου έως 8 Μαΐου
Π.χ. εφαρμογή για το Ε=2010
α=15, β=2, γ=1, δ=1, ε=0
Άρα Πάσχα=4 Απριλίου
Αν θέλεις να βρείς το Πάσχα ενός συγκεκριμένου έτους κάνε κλικ εδώ: Πάσχα
Οδηγία: Στο κελί Α1έως Α10 βάλε το έτος και πάτησε enter
Σεπ 29 2009
Η χρήση Σχημάτων και Χρωμάτων στο εργαστήριο φυσικών επιστημών
Οι οδηγίες ασφαλείας είναι απαραίτητες για να προειδοποιούνται οι εργαζόμενοι στο εργαστήριο φυσικών επιστημών σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους που υπάρχουν, ώστε να προλαμβάνονται τα ατυχήματα. Οι οδηγίες ασφαλείας πρέπει να τηρούνται σχολαστικά. Οδηγίες ασφαλείας υπάρχουν σε κάθε εργαστήριο, είτε αυτό είναι το σχολικό είτε ενός νοσοκομείου ενος επιστημονικού κέντρου η μιας βιομηχανίας.
Η επισήμανση των κινδύνων δεν αποτελεί μόνο πρόληψη κατά των ατυχημάτων στο σχολικό εργαστήριο φυσικών επιστημών (και στα άλλα σχολικά εργαστήρια) αλλά και συμπεριφορά, που θα επηρεάσει το παιδί στην προσωπική του ζωή. Η ασφάλεια πρέπει να διδάσκεται, δεν μπορεί να τη μάθει κανείς μόνος του! Έτσι, οι οδηγίες ασφαλείας που υπάρχουν στους (σχολικούς) εργαστηριακούς οδηγούς φυσικής, χημείας και βιολογίας πρέπει να μελετηθούν προσεκτικά από τους μαθητές.
Οι οδηγίες ασφαλείας πρέπει να αναρτηθούν στον πίνακα ανακοινώσεων που υπάρχει στο σχολικό εργαστήριο. Σκοπός τους δεν είναι να τρομάξουν τους μαθητές, αλλά να τους ασκήσουν στην αναγκαία πειθαρχία, που πρέπει να υπάρχει στο εργαστήριο είτε κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είτε, ιδιαίτερα, κατά τη διεξαγωγή των πειραμάτων. Και ας μην ξεχνάμε:
Επικίνδυνη κατάσταση + Ανθρώπινα λάθη = Ατύχημα
Ακολουθεί πίνακας σε pdf μορφή:Η χρήση Σχημάτων και Χρωμάτων στο εργαστήριο φυσικών επιστημών
απόσπασμα από τις σημειώσεις του Νίκου Παπασταματίου:
Σύνοψη οδηγιών ασφαλείας για το σχολικό εργαστήριο φυσικών επιστημών
Ιούλ 16 2008
φράγμα Καταφύτου
Ιούλ 16 2008
Ρόδος, παλιό εργοστάσιο
Ιούλ 15 2008
Ηλιοβασίλεμα στο Πευκάρι της Θάσου
Ιούλ 15 2008
πρόσφατες φωτογραφίες
Ιούλ 15 2008