Το Το 5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας ,το σχολείο στο οποίο υπηρετώ τα τελευταία οκτώ χρόνια είναι ένα μικρό,περιφερειακό σχολείο, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί συνεργάζονται αρμονικά με μεράκι και κυρίως με αγάπη για να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Το σχολικό έτος 2018-2019  λειτουργούν στο σχολείο 8 τμήματα με 150 περίπου μαθητές.

Το συγκρότημα, πέρα από τις αίθουσες διδασκαλίας, διαθέτει εργαστήρια Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής και Τεχνολογίας, Βιβλιοθήκη, αίθουσες Ξένων γλωσσών και Καλλιτεχνικών, αίθουσα εκδηλώσεων, εξωτερικούς χώρους άθλησης (γήπεδο ποδοσφαίρου, βόλεϋ, μπάσκετ και τένις). Επίσης, έχει προδιαγραφές για άτομα με ειδικές ανάγκες.Αξίζει να σημειωθεί πως στο χώρο του  λειτουργούν τα μοναδικά στο νομό Μεσσηνίας σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήματα Ένταξης Κωφών και Βαρηκόων.

Το σχολείο μας έχει μακρά παράδοση στα θεατρικά δρώμενα, καθώς παρουσιάζει θεατρικές παραστάσεις από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσής του. Η θεατρική ομάδα όμως  του σχολείου δημιουργήθηκε  επίσημα το 2013  και από την ίδρυσή της έχει ήδη ανεβάσει με επιτυχία δύο θεατρικές παραστάσεις. Το σχ.έτος 2013-2014 την Ποντικοπαγίδα της Αγκάθα Κρίστι και το 2014-2015 την τραγωδία του Ευριπίδη “Ανδρομάχη”, η οποία μάλιστα ανέβηκε στο Εκκλησιαστήριο της αρχαίας Μεσσήνης στο πλαίσιο του Διεθνούς νεανικού Φεστιβάλ αρχαίου δράματος. Τη φετινή σχολική χρονιά στο πλαίσιο των σχολικών εορτών της 28ης Οκτωβρίου και 17ης Νοεμβρίου διασκευάσαμε και παρουσιάσαμε τα παρακάτω έργα της Άλκης Ζέη:

  • Ο μεγάλος Περίπατος του Πέτρου

  • Τα γενέθλια.

5o Γυμνάσιο καλαμάτας foto 

Θεατροδράσεις στο σχολείο μας

“Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου” της Άλκης Ζέη

Πριν από περ. δύο χρόνια επιχειρήσαμε να διασκευάσουμε το μυθιστόρημα της Άλκης Ζέη “Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου” για να το κάνουμε θεατρικό κείμενο. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να φτιάξουμε τα ημερολόγια των πρωταγωνιστών της ιστορίας σε α΄ πρόσωπο και ταυτόχρονα να μετασχηματίσουμε την αφήγηση σε διάλογο, όπου αυτό ήταν δυνατό. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε: Ο Πέτρος και η οικογένειά του ζωντάνεψαν στη σκηνή του σχολείου μας και όλοι απολαύσαμε μια παράσταση που είχε να μας πει πολλά…

11 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα του παιδιού

Είτε έχουμε δικά μας παιδιά είτε όχι, η λέξη “παιδι” σημαίνει πολλά για τον καθένα μας. ‘Ομως, ενώ τα δικαιώματα του κάθε παιδιού σ΄αυτόν τον πλανήτη είναι κάτι αυτονόητο, κάθε μέρα και κάθε στιγμή παραβιάζονται. Νομίζω ότι επιβάλλεται να κάνουμε λίγο μια στάση και να σκεφτούμε τι γίνεται…

http://www.syllogosksotiriou.gr/11-%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1/

 

Αφιέρωμα στα Α.με.Α.

Σε συνέχεια προηγούμενου άρθρου μου στα άτομα με αναπηρία, νομιζω ότι αξίζει να μοιραστώ μαζί σας το παρακάτω βίντεο από το youtube.

Θα ήθελα επίσης να σας προτείνω το παρακάτω υλικό από το slide share.

Δείτε το στο slideshare.net

Το θέατρο στην εκπαίδευση

Φεστιβάλ Νεανικού Δράματος στην ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

Σκέφτομαι πολλές φορές πόσα σπουδαία πράγματα γίνονται στα σχολεία μας με ελάχιστα υλικά μέσα αλλά με πάρα πολλή διάθεση και ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια. Ζωντανή μένει στη μνήμη μου η ανάμνηση της σχολικής μας παράστασης  της αρχαίας τραγωδίας “Ανδρομάχη” του Ευριπίδη στο αρχαίο θέατρο Μεσσήνης πριν από περ. πέντε χρόνια.

Η προετοιμασία μας σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν σκληρή. Συστηματικά τα Σαββατοκύριακα και κάποιες φορές και άλλες μέρες συγκεντρωνόμασταν και προετοιμαζόμασταν: κίνηση, λόγια και το σπουδαιότερο συντονισμός και ομαδική δουλειά. Τα παιδιά το απόλαυσαν κι εμείς αποκομίσαμε μια φοβερή εμπειρία…

Πραγματικά, το θέατρο είναι απίστευτος τρόπος έκφρασης και δημιουργικότητας τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Είμαστε τυχεροί του το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας φιλοξενεί τις θεατροδράσεις των σχολείων στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς.

Δοκιμάστε το κι εσείς στο σχολείο σας. Είναι μοναδική εμπειρία!

3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες

Παράθεμα από το βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Γυμνασίου, σελ. 47:

“Αλήθεια, έχεις ποτέ σκεφτεί πώς θα ήταν η ζωή σου, αν δεν μπορούσες να δεις ή να ακούσεις, αν κυκλοφορούσες με αναπηρικό αμαξίδιο ή αν είχες μεγάλη δυσκολία να μάθεις ανάγνωση και γραφή;

(…)Προσπάθησε να έρθεις στη θέση αυτού του παιδιού. Πώς θα ένιωθες, αν καταλάβαινες ότι οι γύρω σου σε θεωρούν μειονεκτικό και κατώτερο από αυτούς; Όταν οι άλλοι σε μειώνουν συνέχεια συγκρίνοντάς σε με τους συμμαθητές σου, τα ξαδέρφια σου και τους φίλους σου; Όταν σου ζητούν να φύγεις από το «σχολείο τους»; Δε θα ένιωθες βαθιά μέσα σου την απόρριψη και τον οίκτο; Δε θα ένιωθες άραγε αδικημένος και «μη κανονικός»;

Τι κι αν έχεις –ας πούμε– πρόβλημα όρασης; Δε θα μπορούσες να χορέψεις και να τραγουδήσεις, να σκεφτείς και να μάθεις χιλιάδες πράγματα, να διαβάσεις και να γράψεις με το σύστημα Μπράιγ, να διηγηθείς ωραίες ιστορίες, να απολαύσεις τη φύση, να κάνεις φίλους και να δώσεις χαρά; Κι αν δεν ακούς, δε θα μπορούσες να τρέξεις και να παίξεις, να χαρείς τα χρώματα, να ζωγραφίσεις, να μιλάς τη νοηματική γλώσσα, να γράφεις, να κάνεις φίλους, να παίρνεις και να δίνεις χαρά; Kι αν δεν μπορείς χωρίς βοήθεια να κινηθείς, δε θα μπορούσες πάλι να χαρείς την ομορφιά της φύσης, ν’ ακούσεις μουσική, να διαβάσεις και να μάθεις, να σκεφτείς και να δημιουργήσεις, να γίνεις φίλος ευχάριστος και πιστός; […]

Σίγουρα Ναι!”

  • Έχουμε ποτέ αναρωτηθεί για κάτι από τα παραπάνω;
  • Έχουμε ποτέ προσπαθήσει να μπούμε στη θέση του άλλου, του διαφορετικού;

Χρειάζεται πολλή διάκριση, αν πραγματικά θέλουμε να μπούμε στη θέση του άλλου…

Δύσκολο πολύ να διαχειριστεί κανείς τη διαφορετικότητα!…

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση