Λόγια ενθάρρυνσης

teacher4

Σε ποιον άραγε δεν αρέσει να ακούει έναν καλό λόγο για τη δουλειά του; Ειδικά οι μαθητές μας χαίρονται να δέχονται θετικά σχόλια. Επιδρούν θετικά στην ψυχολογία τους και δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων.Το να νιώθουν την εκτίμηση των άλλων είναι κάτι που τους κινητοποιεί και τους κάνει να προσπαθούν για  καλύτερη επίδοση. Τους κατευθύνει προς την αυταξία, το χτίσιμο της αυτοεκτίμησής τους.

   Εμπλουτίζοντας την καθημερινή μας  διδακτική πρακτική με λόγια ενθάρρυνσης και επιβράβευσης και χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εκφράσεων, τους κινητοποιούμε προς την κατεύθυνση αυτή. Εξάλλου, το έχουν ανάγκη όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές μας.

   Έχω παρατηρήσει μαθητές  μου πώς αντιδρούν σε ένα θετικό μου σχόλιο. Ενθουσιάζονται, χαμογελούν και συχνά πανηγυρίζουν. 

  Ο δημιουργικός εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί πλήθος θετικών σχολίων πέρα από τα συνηθισμένα (καλά, πολύ καλά, κ.α.).

 Ενδεικτικά αναφέρω:

  • Αυτό είναι το καλύτερο που έχεις κάνει ποτέ
  • Συνέχισε έτσι!
  • Πολύ καλύτερα!
  • Καλή σκέψη
  • Πολύ έξυπνη η ιδέα σου
  • Το κάνεις να φαίνεται εύκολο
  • Δεν έχω δει κανένα να το κάνει καλύτερα από εσένα
  • Πραγματικά δούλεψες σκληρά σήμερα
  • Τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει τώρα!
  • Συνέχισε να προσπαθείς
  • Είμαι περήφανος για σένα
  • Αλήθεια, βελτιώνεσαι στ… 
  • Για κοίτα, πώς τα κατάφερες  
  • Δεν θα μπορούσες να το κάνεις καλύτερα
  • Η δουλειά σου με κάνει να χαμογελώ
  • Eίσαι πολύ καλός σε αυτό
  • Τα πήγες τέλεια σήμερα
  • Συνέχισε την καλή δουλειά
  • Μαθαίνεις γρήγορα 
  • Εντυπωσιακά(τέλεια, φανταστικά,κ.ά.)
  • Το έκανες τόσο καλά
  • Λοιπόν, αυτό είναι που αποκαλώ τέλεια δουλειά
  • Το ήξερα ότι μπορούσες να τα καταφέρεις
  • Πώς το κατάφερες αυτό; 
  • Έχεις πολύ ταλέντο
  • Αξιέπαινη δουλειά
  • Είναι πολύ αστείο.Χα,χα,χα!
  • Μου αρέσει ο ενθουσιασμός σου
  • Καλή συνεργασία
  • Είσαι υπέροχος!
  • Εκτιμώ ότι έκανες
  • Μου αρέσει ο τρόπος που δουλεύεις
  • Πολύ δημιουργικός
  • Αυτό είναι μια πολύ καλή παρατήρηση
  • Νομίζω ότι οι άλλοι θα ήθελαν να το δουν
  • Μου αρέσει ο τρόπος που…
  • Βλέπω ότι έκανες με προσοχή την εργασία σου

Αργοναυτική εκστρατεία

1Με το όνομα Αργοναυτική εκστρατεία φέρεται, στην Ελληνική Μυθολογία, η εκστρατεία του Ιάσονα και του πληρώματος του από την Ιωλκό στην Κολχίδα του Εύξεινου Πόντου για να πάρουν το χρυσόμαλλο δέρας, η οποία και εκφράζει αλληγορικά τη δεύτερη ιστορική μεγάλη αποίκηση των Ελλήνων στον Εύξεινο Πόντο. Η εκστρατεία αυτή πήρε το όνομά της από το πλοίο του Ιάσονα, την Αργώ, η οποία με τη σειρά της ονομάστηκε έτσι λόγω του κατασκευαστή της, Άργου. Το χρυσόμαλλο δέρας το χρειαζόταν ο Ιάσονας για να κερδίσει το θρόνο του που του είχε υφαρπάξει ο αδελφός του πατέρα του, ο Πελίας.

Η αποστολή

Αφού συγκεντρώθηκαν οι Αργοναύτες, ο Ιάσονας τους ζήτησε να  εκλέξουν τον αρχηγό τους. Όλοι τότε στράφηκαν στον Ηρακλή. Αυτός, όμως, υπέδειξε για αρχηγό τον Ιάσονα, αφού ετούτος είχε οργανώσει το ταξίδι. Οι υπόλοιποι Αργοναύτες συμφώνησαν με την πρόταση του Ηρακλή και έτσι η αρχηγία της εκστρατείας ανατέθηκε στον Ιάσονα.

Ο αριθμός των Αργοναυτών, ο οποίος αναφέρεται στα αρχαία ελληνικά κείμενα, ποικίλλει. Ο Πίνδαρος αναφέρει δέκα, ο Απολλόδωρος ο Αθηναίος σαράντα οκτώ, ο Απολλώνιος ο Ρόδιος, στα Αργοναυτικά, πενήντα πέντε, ενώ άλλοι συγγραφείς, εξήντα. Μόνο είκοσι οκτώ  ονόματα περιλαμβάνονται σταθερά σε όλα τα αρχαία ελληνικά κείμενα.

Δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο για το μάθημα της Αργοναυτικής εκστρατείας:

Τώρα μπορείτε να  κάνετε την παρακάτω άσκηση:

 

Σχολική εφημερίδα: Ρουτίνα ή δημιουργική διαδικασία(ΙΙ)

«Κύριε, πρέπει  τώρα να τη βαφτίσουμε!». Πρότειναν ίσαμε 25-30 ονόματα! (Στην εφημερίδα συμμετέχει και το 2ο τμήμα της Δ΄τάξης, εξ ου και τα πολλά ονόματα). Από τα πολλά, επιλέξαμε τελικά τέσσερα, με ψηφοφορία. Γράψανε και δυο λόγια, εξηγώντας  γιατί διάλεξαν αυτό το όνομα. Οι υπεύθυνοι ύλης είχαν το καθήκον να συντονίσουν την ομάδα. Δύσκολο έργο Συνεχίστε την ανάγνωση →

Αυτή η συλλογή περιέχει 6 φωτογραφίες.

Εργασίες μαθητών για το σπίτι-Πολύτιμες συμβουλές

300x249 1200x996 c

«Η διδασκαλία που δεν αφήνει ερωτηματικά, βοηθάει πολύ το παιδί στην εργασία του σπιτιού. Πολλοί όμως κάνουν αυτό το λάθος: παρενείρουν μέσα στις εργασίες, στις ασκήσεις ή στα θέματα δυσκολίες ανώτερες από τις δυνάμεις των μαθητών και προπαντός σε πρωτόπειρους, πράγμα, που οδηγεί, στην απογοήτευση, στη δειλία ή στο φόβο με πολύ κακά αποτελέσματα στην απόδοση, τόσο στο πεδίο της μαθήσεως όσο και της αγωγής. Άλλοι πάλι προσπαθούν να ορίσουν, τις εργασίες που οφείλει να κάνει ο μαθητής στο σπίτι, την τελευταία στιγμή, που δεν βλέπουν την ώρα, πότε να βγουν στο διάλειμμα, οπότε οι εργασίες δεν μπορούν να καθορισθούν ούτε κατά το περιεχόμενό τους ούτε κατά την έκτασή τους. Έτσι  ποτέ δεν μπορεί ο δάσκαλος  να δώσει ασκήσεις δημιουργικής και αυτενεργούς υφής, που να ανεβάζουν την αυτενέργεια των μαθητών κατά προοδευτικό τρόπο, τέτοιες που να αναπτύσσουν την σκέψη, τη φαντασία, τη μνήμη, την ευκινησία του μυαλού, τη θέληση και τις άλλες ικανότητες. Δε σκέπτεται και δεν προβλέπει, πως για να δώσει και να ορίσει τις εργασίες, που ο μαθητής θα κάνει στο σπίτι, πρέπει να έχει στη διάθεσή του λίγο χρόνο, να έχει την άνεση και να εξηγεί στους μαθητές του, καθαρά χωρίς βιασύνη, κατανοητά και για τους πιο αδύνατους ακόμη και προπαντός γι’ αυτούς. Να αποφεύγει, όσο μπορεί, τις μηχανικές εργασίες, αλλά και στις δημιουργικές θα πρέπει να προσέχει, ώστε να μη διαβαίνει τα όρια, πράγμα, που μπορεί να ζημιώσει πολύπλευρα το μαθητή.»

Ιωάννης Ξηροτύρης,«Οι κατ’ οίκον εργασίες των μαθητών» ,σσ.8-9, 1956

Το πλήρες κείμενο  διαθέσιμο εδώ: 

 http://digital.lib.auth.gr/record/113075/files/1.pdf

Αναδημοσίευση από :Είσαι και δάσκαλος!