ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ “ΜΑΖΙ”

Το Γυμνάσιο Δελβινακίου και το Γυμνάσιο Δολιανών συνέπραξαν, δημιουργώντας κοινή χορωδία, με πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού μουσικής παιδείας και των δύο σχολείων,  κ. Σπύρη Γκέρκη, και παρουσίασαν πρωτότυπο τραγούδι με τίτλο ” Μαχητής της ζωής”, στο μαθητικό Φεστιβάλ “Μαζί”.

Πρόκειται για ετήσιο φεστιβάλ ενταγμένο στο πρόγραμμα “Κι αν ήσουν εσύ“,  που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία για τους πρόσφυγες, με στόχο την ευαισθητοποίηση  της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας για τα ανθρώπινα δικαιώματα . Φέτος έλαβε χώρα, τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών στα Ιωάννινα.

Με όχημα το θέατρο, τη μουσική το χορό, το τραγούδι και οποιοδήποτε άλλο δρώμενο άπτεται θεμάτων που απασχολούν εν δυνάμει ενεργούς πολίτες,  οι μαθητές/ τριες εκφράζουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους και αλληλεπιδρούν αξιοποιώντας βιωματικές δραστηριότητες ,τεχνικές θεάτρου και καλλιτεχνικά δρώμενα.

Οι μαθητές/τριες  των σχολείων μας απόλαυσαν τις δημιουργίες συνομηλίκων τους, ένιωσαν ικανοποίηση από την υποδοχή του έργου τους από το κοινό και είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να εκφραστούν μέσω δημιουργικών και βιωματικών δραστηριοτήτων.IMG 525d99232162c4f239e02f1c950feb96 V censored

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Γενικό Λύκειο Δολιανών

Την Τρίτη 09-04-2024, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Δολιανά με σκοπό: την ενημέρωση των μαθητών/τριών για το Πρόγραμμα Σπουδών  και τον τρόπο λειτουργίας του Γενικού Λυκείου Δολιανών, στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων  του Σχεδίου Δράσης , Άξονα 2, του Συλλογικού Προγραμματισμού Δράσεων για την εσωτερική αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας με τίτλο: “Μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας”.

Πραγματικά , το Λύκειο Δολιανών υποδέχτηκε θερμά τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου μας. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας κ. Βράνος  Νικόλαος, όπως και οι εκπαιδευτικοί  κ. Τάτση Σωσάννα, κ. Αντωνόπουλος Αντώνιος και η κ. Βανδέρα Ελπινίκη παρουσίασαν αναλυτικά και με ευφάνταστο τρόπο όλες τις αναγκαίες και απαραίτητες πληροφορίες, που χρειάζεται ένας μαθητής για να σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη για τις γνώσεις και τις προοπτικές που του εξασφαλίζει η φοίτηση σε ένα Γενικό Λύκειο.  Ακόμη,  οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στους χώρους του Λυκείου και συνομίλησαν με εκπαιδευτικούς και με  μαθητές/τριες του Λυκείου Δολιανών

Τέλος, περιηγηθήκαμε στο χωριό και  οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε κοινές αθλητικές δραστηριότητες με μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου και Γυμνασίου Δολιανών υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση των εκπαιιδευτικών  Φυσικής Αγωγής κ. Παπασπυρου Νικόλαο και κ. Φούκη  Χαράλαμπο.

Ευχαριστούμε θερμά το Γενικό Λύκειο Δολιανών για τη θερμή υποδοχή και την άψογη ενημέρωση που μας παρείχαν.

 

 

Επίσκεψη στο Λύκειο Δολιανών 1 Λύκειο Δολιανών 4   Λύκειο Δολιανών 6 Λύκειο Δολιανών 7                       Επίσκεψη Λύκειο Δολιανών 2              Λύκειο Δολιανων 5

ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ

 

Πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας μια δράσεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (4η Απριλίου) που είχαν στόχο:  την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών, σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων, την προστασία των άγριων ζώων και αδέσποτων ζώων.

Έγινε παρουσίαση και ενημέρωση  που αναφερόταν σε δύο θέματα: α) δικαιώματα των ζώων  και προστασία της βιοποικιλότητας και β) Νομικό πλαίσιο για την προστασία των αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων.

Φροντίσαμε, όπως κάθε μέρα, τους αδέσποτους σκύλους που βρίσκουν καταφύγιο στην αυλή του σχολείου και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε μια φάρμα με άλογα στα όρια του χωριού.

Τέλος, παρακολουθήσαμε την ταινία “Hatchico” που συνεισφέρει στην ανάπτυξη αισθημάτων ενσυναίσθησης , ευαισθησίας για κάθε ζωντανό ον και ανάδειξης των σπάνιων σχέσεων που καλλιεργούνται μεταξύ των ανθρώπων και των ζώων.

 

 

 

 

σχολική ημερα φιλοζωίας2 σχλική ημερα φιλοζωιας ημέρα φιλοζωίας 7 ημερα φιλοζωίας 5 censored ημερα φιλοζωιας 4 ημέρα φιλοζωίας 3

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!

 

Σε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Ιωάννινα, περιηγηθήκαμε στην έκθεση εικαστικών έργων των μαθητών/τριων  Γυμνασίων -Λυκείων του Ν. Ιωαννίνων, στην ισόγεια αίθουσα των ΓΑΚ, τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024. Αναμεσά τους ξεχωρίζει η συνθετική, συλλογική δημιουργία  ευμεγέθους εικαστικού έργου , δημιουργία μαθητών/τριων  τεσσάρων Γυμνάσιών του Νομού – Δελβινακίου, Κόνιτσας, Παρακαλάμου, Πραμάντων. Πρόκειται για έργο που αντλεί την έμπνευση του από στίχους τραγουδιών παγκόσμιας αποδοχής και εμβέλειας με μηνύματα για ειρήνη, όραμα, αλληλεγγύη και συμπερίληψη.

Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί δύο εκ των Γυμνασίων που συνέπραξαν στη δημιουργία του έργου -Δελβινακίου και Πραμάντων- είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν εμπειρίες, σκέψεις και συναισθήματα τόσο για την επιλογή των στίχων, την δημιουργία, το συντονισμό, τη σύνθεση, τη προσθήκη, συμπλήρωση, επαναδιαπραγμάτευση του συλλογικού έργου σε κάθε φάση της σύνθεσής του.

Συγχαίρουμε τους/τις μαθητές/τριες των σχολείων μας για την εμπνευσμένη δημιουργική τους αφοσίωση, επιμονή προς την επίτευξη του εξαιρετικού τους έργου.

Ευχαριστούμε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς  των σχολείων μας, ιδιαίτερα τον κ. Τσολάκογλου Νικόλαο, για τη συμβολή τους  στην υλοποίηση ενός προγράμματος δημιουργικής αλληλεπίδρασης και καλλιτεχνικής αναζήτησης.

 

 

Messenger creation 7188102875536251147Στοιχεία λογοτεχνικού έργουΈκθεση Τέχνη και Λόγος ΓΑΚ 2Τέχνη και Λόγος Αιθουσα ΓΑΚ censoredΤεχνη και λόγος ΕκπαιδευτικοιΠαραλιμνια οδός

 

 

«Τέχνη και Λόγος, σχέση αμφίδρομη»

20240401 19055720240401 19154020240401 190121 220240401 192244 20240329 215031 1 20240401 204504 1 IMG 5d4a08ebe3f09a7c273fffe4bf4a918a V 1 20240329 211158

Η δράση αναπτύχθηκε μέσα από τη διασύνδεση των πεδίων της τέχνης και του λόγου, με την παράλληλη κινητοποίηση των μαθητών/τριων. Οι στίχοι που επιλέχθηκαν σαν αφόρμηση, αναλύθηκαν και ενέπνευσαν με έννοιες και συναισθήματα διαχρονικά και παγκόσμια, όπως η ελευθερία, η ισότητα και η ψυχική δύναμη.

Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν ομαδικά και δημιούργησαν εικαστικό έργο με απόλυτη ελευθερία στο υλικό και στο ύφος. Συνεργάστηκαν, αλληλεπίδρασαν και κοινωνικοποιήθηκαν μέσα από τη διαθεματική διδασκαλία. Εμβάθυναν στο λογοτεχνικό πλούτο και καλλιεργήθηκαν στην κριτική και αισθητική αντίληψη.

Το εικαστικό έργο πέρασε τα σύνορα της τάξης, συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε με την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριων τεσσάρων γυμνασίων, μικρών και απομακρυσμένων χωριών της Ηπείρου. (Παρακάλαμος, Δελβινάκι, Κόνιτσα, Πράμαντα) Ο δίαυλος επικοινωνίας που δημιουργήθηκε μέσα από την έμπνευση και την καλλιτεχνική δημιουργία, συνέδεσε μαθητές/τριες, σχολεία και τοπικές κοινωνίες.

Μέσα από τη δράση «Τέχνη και Λόγος» ενδυναμώθηκαν οι μαθητές/τριες, οι καθηγητές και ο ρόλος του σχολείου μέσα στην τοπική κοινωνία. Ενδυναμώθηκε η θετική στάση για μάθηση και καλλιτεχνική έκφραση.

Τέχνη και Λόγος -Μια σχέση αμφίδρομη

IMG b33caed87361b81f9ad07c5c120642ad V 2 IMG fe22fd495fa7acb0b468f3506ea90e83 V

Δελτίο Τύπου _Τέχνη και Λόγος_Εκδήλωση Λογοτεχνική-Εγκαίνια_1-4-2024_ΓΑΚ

Πρόσκληση παρουσίασης της Δράσης Τέχνη & Λόγος_Εκδήλωση Λογοτεχνική-Εγκαίνια εικαστικής Έκθεσης_1-4-2024_ΓΑΚ (2)

ΑΦΙΣΑ Εκδήλωση Λογοτεχνική Εκδήλωση Λογοτεχνική Εγκαίνια εικαστικής Έκθεσης 1 4 2024 ΓΑΚ ΙΩΆΝΝΙΝΑ

Δράση κατά του σχολικού εκφοβισμού

Σε συνέχεια της ενημερωτικής δράσης του σχολείου μας για τη σχολική βία και το σχολικό εκφοβισμό, την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας κατασκεύασαν πανό και ζωγράφισαν  χαρτόνια με  μηνύματα ενάντια στη χρήση βίας τόσο στο σχολείο όσο και σε άλλους χώρους και τομείς της κοινωνικής ζωής. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κ. Φούκη Χαράλαμπου.

20240329 12453120240329 124427

Το σχολείο μας οργάνωσε, την Πέμπτη,7 Μαρτίου 2024, στην αίθουσα προβολών του Γυμνασίου Δελβινακίου, παρουσίαση με θέμα “Σχολικός εκφοβισμός- σχολική βία”. Στην δράση συμμετείχαν οι μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Σκοπός της δράσης ήταν : να ορίζουν και να κατανοούν οι μαθητές/τριες την σχολική βία και τον σχολικό εκφοβισμό, τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού, τις συνέπειες και τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του. Μας δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε για τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας, σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό, να κατανοήσουμε το εύρος και το μέγεθος των συνεπειών των βίαιων πράξεων εις βάρος μελών της σχολικής κοινότητας.

1710780979945 1710780979939 1710780979931 1710780979971

Σχολικός εκφοβισμός