Οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

ΤΠΕ και Εκπαίδευση Ενηλίκων

Επιμόρφωση

Η αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην εκπαίδευση ή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.), όπως έχει καθιερωθεί να αναφέρονται, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά και να φέρει θετικά αποτελέσματα στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης.

Για το λόγο αυτό, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει, σε παγκόσμιο επίπεδο, σημαντικές επενδύσεις σε υπολογιστικές και δικτυακές υποδομές εξοπλισμού για τα σχολεία, καθώς και για την ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Ωστόσο, οι επενδύσεις αυτές δεν είναι δυνατόν να φέρουν τα αναμενόμενα οφέλη στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς τη συμβολή παράλληλων υποστηρικτικών ενεργειών με σπουδαιότερη μάλλον, την κατάλληλη αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποτελούν την κινητήρια δύναμη του εκπαιδευτικού συστήματος.

Στην Ελλάδα, η ανάγκη αναβάθμισης των γνώσεων και δεξιοτήτων Τ.Π.Ε. της εκπαιδευτικής κοινότητας προσεγγίστηκε αρχικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε. το διάστημα 2000-2004, γνωστή ως «Επιμόρφωση Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.» και στη συνέχεια με την επιμόρφωση στην αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, γνωστή ως «Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.».

Το έργο «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», που υλοποιείται για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε.), ως δικαιούχο φορέα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), αφορά στη συνέχιση και μετεξέλιξη της Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., την οποία επικαιροποιεί, αναβαθμίζει και εμπλουτίζει ως προς το περιεχόμενο και επεκτείνει σε όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Η ανάπτυξη και υλοποίηση της νέας επιμόρφωσης αφορά σε δυο επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων:
α) Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε., 36 διδακτικές ώρες) και
β) Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε., 42 διδακτικές ώρες και δράσεις «εφαρμογής στην τάξη»),
ο συνδυασμός των οποίων οδηγεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση κι εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.).

Η επιμόρφωση απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα προγράμματα θα υλοποιούνται σε όλη την Ελλάδα, σε Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης του Μητρώου Κ.Σ.Ε. Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και θα συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ομοειδών – «συναφών» κλάδων, δηλαδή ανά συστάδα κλάδων εκπαιδευτικών.
Για την επιμόρφωση Β1 επιπέδου προβλέπονται τέσσερεις (4) συστάδες «συναφών» κλάδων εκπαιδευτικών και κατά συνέπεια, η ανάπτυξη και υλοποίηση τεσσάρων (4) διακριτών σεμιναρίων (courses), ανά επίπεδο επιμόρφωσης, ενώ για την επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., δεδομένης της εξειδίκευσης και της εμβάθυνσης του προγράμματος σε ειδικότερα θέματα γνωστικών αντικειμένων, προβλέπονται περισσότερες συστάδες (12-13 συστάδες) και ισάριθμα διακριτά courses.
Τα μαθήματα θα διεξάγονται εκτός σχολικού ωραρίου, σε ομάδες των 10-15 ατόμων, σε τρίωρες συνεδρίες, εν γένει μία φορά την εβδομάδα, από επιμορφωτές του Μητρώου Επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.
Για την κάλυψη ειδικών επιμορφωτικών αναγκών (πχ. εκπαιδευτικών από απομακρυσμένες περιοχές, περιοχές με μικρό αριθμό δυνητικών επιμορφούμενων ή που παρουσιάζουν έλλειψη επιμορφωτών, αποσπασμένους στο εξωτερικό που υπηρετούν σε ελληνικά σχολεία της ομογένειας), προβλέπεται μέρος των προγραμμάτων επιμόρφωσης να υλοποιηθεί με βάση το μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης (blended learning).

Δραστηριότητες και εργασία 3ης συνεδρίας

Δραστηριότητα 1
Δημιουργήστε μια παρουσίαση ακολουθώντας τους κανόνες ορθής χρήσης των λογισμικών παρουσιάσεων

Δραστηριότητα 2
Δημιουργήστε μια παρουσίαση η οποία να έχει στοιχεία από πολυμεσική εφαρμογή. Δηλαδή διαφάνειες με πολλαπλές επιλογές. Κάθε επιλογή να οδηγεί σε διαφορετική διαφάνεια. Η παρουσίαση μπορεί να αποτελεί διαδραστική ιστορία όπου η δράση εκτυλίσσεται σύμφωνα με τις επιλογές του χρήστη ή άσκηση πρακτικής και εκγύμνασης για την αξιολόγηση των μαθητών, όπου οι επιλογές τους οδηγούν στην αντίστοιχη διαφάνεια ανατροφοδότησης.
Αδειοδοτήστε το έργο σας με άδεια creative commons
https://creativecommons.org/choose/?lang=el
Στη συνέχεια κάντε κλικ πάνω στον τίτλο της άδειας και use the license στο κάτω μέρος της σελίδας.

Δραστηριότητα 3
Σχεδιάστε μια παρουσίαση στο Prezi. Κάντε έγγραφή στην δωρεάν έκδοση της εφαρμογής
https://prezi.com/pricing/#basic
Μετά τη σχετική επίδειξη.

Δημιουργείστε μια παρουσίαση συνεργατικά ανά 2-3, η οποία αξιοποιεί την ειδική ροή των πληροφοριών στο Prezi.

Δραστηριότητα 4
Εξοικείωση με το λογισμικό του διαδραστικού πίνακα:
Εγκαταστήστε το από εδώ: http://openboard.ch/download.en.html
Χρησιμοποιήστε και εισαγάγετε στον πίνακα εικόνες που θα βρείτε στο διαδίκτυο, γράψτε κείμενο με τη γραφίδα ή το εικονικό πληκτρολόγιο. Υπολογίστε τον χώρο στον οποίο οι μαθητές σας θα γράψουν τις δικές τους σκέψεις (απαιτήσεις). Σχεδιάστε στο βασικό περιβάλλον του διαδραστικού πίνακα (λογισμικό) που είναι εγκατεστημένο στον υπολογιστή και συνδέστε τις εικόνες ή τα σχήματα με ηχητικό υλικό ή τα ηχογραφημένα σχόλια σας, εάν αυτό είναι εφικτό.


ΕΡΓΑΣΙΑ

To πρότυπο PechaKucha 20X20 επινοήθηκε από τους αρχιτέκτονες Astrid Klein and Mark Dytham και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2003 (http://www.pechakucha.org). Είναι ένα πρότυπο παρουσίασης σύμφωνα με το οποίο θα πρέπει να παρουσιαστούν 20 διαφάνειες και να αφιερωθούν σε καθεμία από αυτές 20 δευτερόλεπτα. Η παρουσίαση είναι έτσι ρυθμισμένη ώστε μετά από 20 δευτερόλεπτα να προχωρά αυτόματα στην επόμενη διαφάνεια. Ως πρωτοβουλία, έχει στόχο την εύκολη και γρήγορη παρουσίαση ιδεών. Από το 2003 μέχρι σήμερα διοργανώνονται παγκοσμίως εκδηλώσεις σύμφωνα με αυτό το πρότυπο σε σχολεία, επιχειρήσεις, μουσεία, πανεπιστήμια, αλλά και μπαρ, εστιατόρια, υπαίθριους χώρους. Για τις εκδηλώσεις στην Ελλάδα δείτε και τον σύνδεσμο http://www.pechakucha.org/cities/athens/events (τελευταία προσπέλαση Νοέμβριος 2017). Οι περιορισμοί του προτύπου ωθούν τον ομιλητή να παρουσιάσει το θέμα σύντομα, συνοπτικά, και περιεκτικά.
Δημιουργήστε μια παρουσίαση για συγκεκριμένο θέμα σύμφωνα με αυτό το πρότυπο ή ακολουθώντας τους κανόνες ορθής χρήσης των λογισμικών παρουσιάσεων. Η δραστηριότητα θα μπορούσε να προσαρμοστεί ανάλογα με τον διαθέσιμο χρόνο. Για παράδειγμα, να δημιουργήσετε μια παρουσίαση με 8 ή 10 διαφάνειες, αντί για 20 διαφάνειες. Καλείστε μαζί με την παρουσίασή σας, να γράψετε και ένα μικρό κείμενο (μια παράγραφο) για την πιθανή προστιθέμενη αξία της παραπάνω προσέγγισης
Τα δύο αυτά αρχεία να αναρτηθούν στον «Χώρο ανάρτησης εργασιών μεσοδιαστήματος 3 & 4» με ονόμα: «S3_O2_erg3_eponymo_onoma»

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Για την επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. …

Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά εισαγωγική επιμόρφωση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. αποτελεί η πιστοποίηση στις βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επίπεδο Τ.Π.Ε.), με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ19/20, καθώς και τους επιμορφωτές Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε. που είναι ενταγμένοι στα σχετικά μητρώα παλαιότερων πράξεων επιμόρφωσης σε βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε.1 .

Αντικείμενο της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για τη χρήση και αξιοποίηση στην τάξη:
α) νέων ψηφιακών υποδομών που αναπτύσσονται για τα σχολεία μέσα από δράσεις και έργα του Υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα τα διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας σε συνδυασμό με τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού, καθώς και
β) σύγχρονων εργαλείων γενικής χρήσης και του διαδικτύου (περιλαμβανομένων θεμάτων ασφάλειας διαδικτύου), μέσα από παραδείγματα και πρακτικές, που θα αξιοποιούν όλα τα παραπάνω.
Στόχοι της επιμόρφωσης αυτής είναι οι επιμορφούμενοι:
να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά, τη λειτουργία και τους τρόπους αποδοτικής χρήσης των διαδραστικών συστημάτων και μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία,
να μπορούν να αξιοποιούν εκπαιδευτικά τις δυνατότητες που παρέχουν οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού,
να αποκτήσουν εποπτεία για τα σύγχρονα εργαλεία γενικής χρήσης, το διαδίκτυο και τις νέες διαστάσεις του, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφαλούς χρήσης του,
να κατανοούν τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στο σχολείο, για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στο περιεχόμενο της επιμόρφωσης, περιλαμβάνονται: εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ, ανοικτά εργαλεία – περιβάλλοντα που ενθαρρύνουν τη συνεργατικότητα και τη συμμετοχικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, περιβάλλοντα παρουσίασης, διαμοίρασης υλικού, διαχείρισης μάθησης και εκπόνησης δραστηριοτήτων (πχ. Moodle), ιστολόγια και wikis, εννοιολογικοί χάρτες, σύγχρονα λογισμικά γενικής χρήσης με έμφαση στο ανοικτό ελεύθερο λογισμικό (ΕΛ/ΛΑΚ), αποθετήρια και άλλες πλατφόρμες εκπαιδευτικού υλικού που έχουν δημιουργηθεί για τα ελληνικά σχολεία (πχ. Φωτόδεντρο, διαδραστικά σχολικά βιβλία, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, ΑΙΣΩΠΟΣ), εφαρμογές – εργαλεία ειδικής αγωγής, θέματα ασφάλειας διαδικτύου, απλά σενάρια – δραστηριότητες με αξιοποίηση διαδραστικών πινάκων και όλων των παραπάνω.
Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συγκροτούνται εν γένει από εκπαιδευτικούς ομοειδών – «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών) και υλοποιούνται από επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., εκτός σχολικού ωραρίου, σε Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σε όλη την Ελλάδα. Προβλέπονται κατ’ αρχάς, τέσσερις (4) «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών περιλαμβανομένων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ως εξής:

ΣΥΣΤΑΔΕΣ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ
Τίτλος «συστάδας» κλάδων
Κλάδοι – ειδικότητες επιμορφούμενων
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.1
Θεωρητικές επιστήμες και Καλλιτεχνικά
Φιλόλογοι, Θεολόγοι, Ξένων Γλωσσών, Μουσικής, Καλλιτεχνικών κλπ.
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.2
Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογικοί κλάδοι, Επαγγέλματα γης, Φυσικής Αγωγής, Κλάδοι Υγείας, Οικιακής Οικονομίας κλπ.
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.3
Μαθηματικά, Πληροφορική και Οικονομία – Διοίκηση
Μαθηματικοί, Πληροφορικής, Οικονομολόγοι, Διοίκηση κλπ.
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.4
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Δάσκαλοι, Νηπιαγωγοί

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει 36 διδακτικές ώρες και θα έχει διάρκεια περίπου 12 εβδομάδες (εν γένει 1 τρίωρο την εβδομάδα, δηλαδή μία δια ζώσης επιμορφωτική συνεδρία που λαμβάνει χώρα στο Κ.Σ.Ε.). Ως συμπληρωματικό και αναπόσπαστο μέρος της επιμορφωτικής διαδικασίας, στο μεσοδιάστημα των συνεδριών, οι επιμορφούμενοι υλοποιούν μικρές εργασίες – δραστηριότητες που τους ανατίθενται από τους επιμορφωτές τους.
Το υλικό της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. διατίθεται μέσω πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle), η οποία αξιοποιείται επίσης για την εκπόνηση – ανάρτηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών από τους επιμορφούμενους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τον επιμορφωτή, στο πλαίσιο του προγράμματος.

Εργασία 2ης συνεδρίας

Στο παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε μια ενδεικτική απάντηση της 2ης συνεδρίας για την επιμόρφωση επιπέδου Β1

ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2ΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ_ΓΚΡΕΣΤΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

Δραστηριότητες και εργασία 2ης συνεδρίας

1 . Δοκιμάστε να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες της αναζήτησης της google
https://support.google.com/websearch/answer/134479?hl=el
Στη συνέχεια αναζητήστε σε ομάδες, εκπαιδευτικά λογισμικά και ψηφιακά περιβάλλοντα το οποίο θα παρουσιάσετε στην ολομέλεια (σχετικά με τη χρησιμότητά του και την προστιθέμενη αξία του στην καθημερινή διδακτική τους πράξη).

2. Κατηγοριοποιήστε τα εκπαιδευτικά λογισμικά/εκπαιδευτικά ψηφιακά περιβάλλοντα της 1ης Δραστηριότητας που βρήκατε στις κατηγορίες όπου ανήκουν σύμφωνα με τον πίνακα https://docs.google.com/document/d/11r9VrMQcoRJ45sVHKnBHTwBzNl8edluCYp9VeGvKpj8/edit?usp=sharing
Φτιάξτε ένα συνεργατικό έγγραφο google στο οποίο θα αποτυπώσετε την προηγούμενη κατηγοριοποίηση. Θα συνθέσουμε τα αποτελέσματά μας στο συνεργατικό περιβάλλον padlet

Μετάβαση στο padlet.com

3. Θεωρείτε ότι τα λογισμικά που αποκαλούνται «διδακτικά» (tutorials) έχουν κάποια σημαντική θέση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα; Σε ποιες περιπτώσεις;


ΕΡΓΑΣΙΑ

Στο επιμορφωτικό υλικό της 2 ης Συνεδρίας αναφέρεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί πολύ οι εκπαιδευτικές εφαρμογές που σχετίζονται με το λεγόμενο Web 2.0 όπως ιστότοποι της ονομαζόμενης «κοινωνικής δικτύωσης» (social networking) που σχετίζονται με wikis, blogs και μια σειρά υπηρεσιών νέας γενιάς.
Κατά τη γνώμη σας ποιες από αυτές τις υπηρεσίες έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν με ουσιαστικό τρόπο την εκπαίδευση;
Ποιες από αυτές θα υιοθετούσατε στη διδακτική πρακτική σας;

Δραστηριότητες και εργασία 1ης συνεδρίας

1. Χωριστείτε σε ομάδες των 2. Αποτυπώστε με λέξεις κλειδιά τις προσδοκίες σας από το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Προσοχή! Θα χειριστούμε ένα συνεργατικό έγγραφο, αυτό σημαίνει ότι γράφετε όλοι ταυτόχρονα. Βρείτε πρώτα τη σελίδα της ομάδας σας (Ομάδα 1, Ομάδα 2 κοκ) και στη συνέχεια πληκτρολογήστε χρησιμοποιώντας μόνο μικρά ελληνικά ορθογραφημένα στην εξής φόρμα:
https://goo.gl/vSqWF7

2.Στη συνέχεια φτιάχνουμε ένα word cloud στο https://www.wordclouds.com/
Εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε local λογισμικό
https://www.mosaizer.com/Wordaizer/

2. Πλοηγηθείτε στην πλατφόρμα Moodle. Πηγαίνετε στην 1η συνεδρία, δείτε το επιμορφωτικό υλικό και το υποστηρικτικό υλικό. Στη συνέχεια ας αποδείξουμε την (ψηφιακή) κοινωνικότητα μας δοκιμάζοντας τη σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία

3. Ανοίξτε από το Υποστηρικτικό Υλικό τις δραστηριότητες
α) σε Geogebra
· kefa1_1_drastiriotita_1.ggb
· kefa4_3_pinakes_kai_grafimata.ggb
· kefa6_1_eisagogi_b.ggb
β) σε χελωνόκοσμο http://etl.ppp.uoa.gr/malt2/
orthogonio.mltorthogonio.mlt
Χωρισμένοι σε ομάδες επιλέξτε μια από τις δραστηριότητες και παρουσιάστε στην ολομέλεια απαντώντας τις ερωτήσεις :
· .Τι συνιστά νέα μάθηση;
· . Πώς αναπτύσσεται;
· . Ποιον ρόλο έχει η τεχνολογία;

4. Η google είναι ο μίτος για το λαβύρινθο της πληροφορίας. Δοκιμάστε να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες της αναζήτησης της google
https://www.google.com/intl/el/insidesearch/tipstricks/all.html

5. Δείτε κάποιες από τις εφαρμογές που ακολουθούν, …στον ελεύθερο σας χρόνο ( 🙂 ) δοκιμάστε να φτιάξετε κάτι:
http://kreatortools.com/

6. Εγγραφείτε (αν δεν έχετε λογαρισμό στο ΠΣΔ) στο https://blogs.sch.gr/ Δημιουργείστε τα βασικά στοιχεία του blog σας, (Εμφάνιση, αρχική σελίδα)


ΕΡΓΑΣΙΑ

Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης: Να αναζητήσετε ένα σενάριο ή φύλλο εργασίας που αξιοποιεί τις ΤΠΕ που θα μπορούσατε να το χρησιμοποιήσετε διδακτικά σε ένα γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς σας. Να δημιουργήσετε ένα έγγραφο κειμένου (μέχρι 200 λέξεις) με αναφορά στα ιδιαίτερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την αξιοποιήση των ΤΠΕ. Να το αναρτήσετε στην πλατφόρμα moodle
Επεξήγηση: Αυτό που θέλουμε να αναρτήσετε είναι η δική σας τεκμηρίωση των 200 λέξεων στην οποία θα αναφέρεστε στα στοιχεία εκείνα που δείχνουν ότι όντως υπάρχει μια προστιθέμενη αξία από τη χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού ή του ψηφιακού μαθησιακού περιβάλλοντος. (Για παράδειγμα αξιοποιώντας ένα Wiki θα τονίζαμε τον συνεργατικό χαρακτήρα του περιβάλλοντος, με το Geogebra τη δυνατότητα οπτικοποίησης αφηρημένων μαθηματικών εννοιών, με το χελωνόκοσμο τη δυνατοτήτων κατασκευής νοητικών και γνωστικών σχημάτων για την κατανόηση γεωμετρικών εννοιών ή προγραμματιστικών εννοιών κ.λπ.). Δεν χρειάζεται να αναρτήσετε το σενάριο που βρήκατε, μπορείτε να παραθέσετε την πηγή με μορφή link.
Ένα πιο συγκεκριμένο παράδειγμα: Βασίζομαι στο ακόλουθο σενάριο:
http://aesop.iep.edu.gr/node/20513
Αξιοποιώντας ένα περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού με πλακίδια όπως το scratch, οι μαθητές δεν επιβαρύνονται με επιπλέον γνωστικό φορτίο προσπαθώντας να απομνημονεύσουν τις εντολές κάποιας γλώσσας προγραμματισμού, ενώ παράλληλα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τη λύση ενός προβλήματος βασιζόμενοι στη θεωρία του εποικοδομισμού …. κ.λπ.

Copyright © ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση