Πατήστε πάνω στην εικόνα και θα μεταφερθείτε σε μια “βιβλιοθήκη” πληροφοριών για ένα από τα πιο όμορφα έντομα στη γη, την πεταλούδα.
Πολύχρωμες Πεταλούδες παντού
Έντομα παντού
Ενοχλητικά, ωφέλημα, βλαβερά, φασαριόζικα, εργατικά, επικίνδυνα, πετούν, πηδούν, τσιμπάνε, κεντρίζουν, όλα τους έντομα. Παντού έντομα.
Επισκεπτόμαστε ψηφιακά το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και να περιηγηθούμε τη φύση από το σπίτι μας μέσα από ένα ολοκληρωμένο Virtual Tour .
Στην περιήγησή μας μπορούμε να εντοπίσουμε 65 σημεία ενδιαφέροντος με το σύμβολο i. Εκεί θα έχουμε τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε τα εκθέματα, κάνοντας κοντινές λήψεις και να παρακολουθήσουμε θεματικά βίντεο επιλεγμένων εκθεμάτων του Μουσείου, όπου παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες, υπό την επιστημονική επιμέλεια των Υπεύθυνων Συλλογών του Μ.Γ.Φ.Ι.
Παρακολουθούμε το video για να γνωρίσουμε βασικά χαρακτηριστικά των εντόμων
https://safeyoutube.net/w/d2HE
A – κεφαλή | B – θώρακας | C – κοιλία | |
1. κεραία | 2. οφθαλμίδιο | 3. οφθαλμίδιο | 4. σύνθετος οφθαλμός |
5. εγκέφαλος | 6. προθώρακας | 7. αορτή | 8. τραχείες |
9. μεσοθώρακας | 10. μεταθώρακας | 11. α’ ζευγάρι πτερύγων | 12. β’ ζευγάρι πτερύγων |
13. μεσέντερο | 14. καρδιά | 15. ωοθήκη | 16. ορθόν |
17. έδρα | 18. κόλπος | 19. νευρικό σύστημα με γάγγλια | 20. μαλπιγγιανά σωληνάρια |
21. ταρσομερές | 22. προταρσός | 23. ταρσός | 24. κνήμη |
25. μηρός | 26. τροχαντήρας | 27. προσθέντερο | 28. θωρακικό γάγγλιο |
29. ισχίο | 30. σιελογόνος αδένας | 31. υποοισοφαγικό γάγγλιο | 32. στοματικά εξαρτήματα |
ΠΗΓΗ: Βικιπαίδεια
Θαυμάζουμε την οργανωμένη κοινωνία των μυρμηγκιών
Μυρμήγκια- Ο μαγικός κόσμος των ζώων
1ο μέρος από το 9ο DVD από τη συλλογή της Disney: Ο μαγικός κόσμος των ζώων
https://safeyoutube.net/w/F0bF
Διασκεδάζουμε με τα τραγούδια
Το Ψειροχωριό, Ναταλία Λαμπαδάκη
Στίχοι: Σταυρούλα Παγώνα Μουσική: Παντελής Κυραμαργιός
Ενορχήστρωση: Βάιος Πράπας σε συνεργασία με τον Παντελή Κυραμαργιό και τους μουσικούς.
Παραγωγή: Panik Records
Διεύθυνση Παραγωγής: Βάιος Πράπας
Μίξη – mastering: Κυριάκος Κυριακού στο στούντιο “Sounds from the ground”
Όλοι οι μουσικοί ηχογράφησαν στο Home Studio του Βάιου Πράπα με ηχολήπτη τον ίδιο.
Η χορωδία του Ωδείου Νικόπολις ηχογράφησε στο Studio Polytropon με ηχολήπτη τον Κάρολο Γκακίδη.
https://safeyoutube.net/w/1Q2F
Μια ψείρα εδώ μια ψείρα εκεί, παιδικό τραγουδάκι από το κανάλι: Pinelopi Kerasoviti, στο youtube
https://safeyoutube.net/w/qe3F
Ακούμε και βλέπουμε το παραμύθι
“Ούπι Το Κουνούπι” του ΚΡΙΝΓΚΣ ΑΝΤΟΥΝ, εκδ.: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, από το κανάλι: CUCUVAYA, στο youtube
https://safeyoutube.net/w/bybF
Η τεχνική του κολάζ
Παρακολουθούμε ένα βίντεο που δείχνει πως είναι φτιαγμένος “ο κήπος” έργο του Χουάν Μιρό (Juan Miro), μέσα από το οποίο τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν την τεχνική του κολάζ. Περιμένουμε τα δικά σας έργα.
https://safeyoutube.net/w/UubF
Καλές δημιουργίες!!!
Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2020-2021
Για το σχολικό έτος 2020-2021 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 15 έως και 30 Μαΐου 2020.
Στο Νηπιαγωγείο εγγράφονται υποχρεωτικά οι μαθητές που είναι γεννημένοι το 2015 και το 2016 και διαμένουν εντός των χωροταξικών ορίων της σχολικής περιφέρειας.
Συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο Λάλουκα έχουν δικαίωμα εγγραφής όσοι διαμένουν στα χωριά Λάλουκα, Κουρτάκι και Πυργέλα.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τις εγγραφές στο Νηπιαγωγείο
Προσοχή
Οι αιτήσεις εγγραφής παιδιών που για πρώτη φορά θα φοιτήσουν σε δημόσιο νηπιαγωγείο πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους κηδεμόνες των παιδιών στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr)
Κατά τη δημιουργία αίτησης είναι απαραίτητο ο κηδεμόνας να έχει συγκεντρώσει:
- Κωδικοί πρόσβασης στο gov.gr (TaxisNet)
- τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου
- ένα αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες χρήσης της εφαρμογής.
Οδηγίες χρήσης εφαρμογής για κηδεμόνες
Αφού υποβάλλεται την αίτησή σας επικοινωνήστε πρωινές ώρες με τη διεύθυνση του Νηπιαγωγείου στο τηλ.: 2751024302 για να προσκομίσετε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εντός των 15 ημερών.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο .
Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00 – 16:00)
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:
1. Μαθητές/τριες των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς/κηδεμόνες, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα/κηδεμόνα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.
2. Μαθητές/τριες, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως:
Ι) Πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς/κηδεμόνες με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι.
II) Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Όσοι έχουν αιτηθεί παρακολούθηση του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος είναι απαραίτητο να διαθέτουν τα παρακάτω δικαιολογητικά
βεβαίωση του φορέα εργασίας και των δύο γονέων/κηδεμόνων ή
βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα/κηδεμόνα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο
Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.
Μαθητές/τριες, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: Ι) Πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς/κηδεμόνες με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι. II) Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.
Προφορικός και γραπτός λόγος με αφορμή τη γιορτή της μητέρας
Ζωγραφίζω ελεύθερα και γράφω ευχούλες με αφορμή το ποίημα του Γεώργιου Μαρτινέλλη “Η Μάνα”
Αγαπητοί γονείς αφού διαβάσετε στα παιδιά σας το παρακάτω ποίημα, συζητήστε το μαζί τους, ζητήστε τους να ζωγραφίσουν ό,τι τα εντυπωσίασε από αυτό, σκεφτείτε ευχές που μπορούν να πουν στη μαμά και βοηθήστε τα να τις γράψουν είτε με το δικό τους τρόπο είτε αντιγράφοντάς τες.
Είπαν του ήλιου «γιορτάζει η μάνα»
κι εκείνος βάλθηκε με φως τη γη να ντύνει.
Είπαν της θάλασσας «γιορτάζει η μάνα»
κι αμέσως έγινε η φουρτούνα γαλήνη.
Το ‘μαθαν τα πουλιά, «γιορτάζει η μάνα»
και το τραγούδι τους ξεχείλισε πλημμύρα.
Το ‘μαθαν τα άνθη, «γιορτάζει η μάνα»
και μοσχοβόλησε η πλάση χίλια μύρα.
Τ’ άκουσε η βροχή, αλλά δεν έκλαψε
δάκρυ δεν κάνει να κυλήσει αυτή τη μέρα.
Τ’ άκουσε ο ουρανός κι άνοιξε διάπλατα
πείτε ευχές, μύριες ευχές για τη μητέρα.
Φτιάχνω ακροστιχίδες
Αφού διαβάσετε το κείμενο της Αγγελικής Βαρελλά με τίτλο “Πώς γράφεται η μητέρα”, μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να φτιάξουν τις δικές τους ακροστιχίδες για τη μία και μοναδική μαμά τους. Μπορείτε να δείτε παραδείγματα στην ιστοσελίδα
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/05/blog-post_8.html
Πώς γράφεται η μητέρα
Μόλις έμεναν σι δυο τους μόνοι, κάθονταν στον καναπέ δίπλα δίπλα, πατέρας και κόρη, και τα έλεγαν ψιθυριστά:
– Ψουψουψού, ο ένας.
– Ψουψουψού, η άλλη.
Να πάρει η ευχή!
Γιόρταζε η μητέρα, κι έψαχναν να βρουν ένα δώρο, μα τι δώρο. Κάτι που να μην το είχε σκεφτεί Κανένας άλλος πριν από αυτούς.
«Αυτό είναι μεγαλείο», έτσι έλεγε ο μπαμπάς.
– Το κακό είναι που είσαι μικρή και δεν ξέρεις να γράφεις, της είπε.
– Να μάθω, προθυμοποιήθηκε η Φιλιώ.
– Αλήθεια το λες;
– Αλήθεια…
– Φέρε λοιπόν χαρτιά ν’ αρχίσουμε. Θα σε μάθω να γράφεις τη λέξη ΜΗΤΕΡΑ
– Και θα χαρεί μ’ αυτό;
– Ουουου!
– Και θα ευχαριστηθεί πολύ;
– Ουουου!
– Αυτά του «ουουου» του μπαμπά της την ενθουσίασαν Κι άρχισαν οι πρόβες. Πρώτα έπρεπε να μάθει να γράφει το Μι. Της έπιανε το χέρι ο πατέρας και της το πήγαινε περίπατο πάνω στο χαρτί, ζιγκ-ζαγκ. Ούτε σκάλα να ήταν το Μι. Πόσες φορές ανεβοκατέβηκε αυτή τη σκάλα η Φιλιώ ούτε το Θυμάται. Μα έκανε υπομονή. Αφού από Μι αρχίζει η λέξη μητέρα, έπρεπε οπωσδήποτε να μάθει να το γράφει. Και να οι κόλλες, και να τα γράμματα. Κόλλες ατελείωτες με Η με Τ, με Ρ, με Ε, με Α. Στα κρυφά. Να μην την πάρει μυρωδιά η μάνα της. Να είναι πραγματική έκπληξη. Στο τέλος, μια λέξη που έμοιαζε πολύ στη λέξη μητέρα ζωγραφίστηκε πάνω σ’ ένα κομμάτι χαρτί και η Φιλιώ τη στόλισε με λουλούδια, αστεράκια και ήλιους.
Όταν ήρθε η μέρα της γιορτής της μαμάς, στήθηκαν μπροστά της και οι δύο, και η παράσταση … άρχισε. Γιατί δεν ήταν μόνο η κάρτα που της έδωσαν, ήταν και το θέατρο που της έπαιξαν. Βέεεβαια!
Η μάνα άνοιξε την κάρτα και διάβασε: ΜΗΤΕΡΑ.
– Η Φιλιώ μου το έγραψε αυτό; Αν είναι δυνατόν, είπε και γούρλωσε τα μάτια της. Πριν προλάβει να πει κάτι άλλο, ο πατέρας άρχισε να ρωτάει τη Φιλιώ:
– Για να γράψουμε τη λέξη μητέρα, από πού πήραμε το Μι, Φιλιώ μου;
– Από το Μέλι, απάντησε το πιτσιρίκι.
– Και ποιος μας έδωσε το Ήτα του;
– Ο Ηλιος!
– Και ποιος μας δάνεισε το Ταφ;
-Το Τραγούδι.
– Και από πού αρπάξαμε το Έψιλον;
– Από το Ευχαριστώ!
– Και ποιος μας χάρισε το Ρο;
– Το Ρόδο!
– Κι από πού πήραμε το Άλφα; – Από την Αγάπη.
– Και μ’ όλα αυτά τα γράμματα τι γράψαμε, Φιλιώ μου;
– Δε γράψαμε! Εγώ το έγραψα! διαμαρτυρήθηκε η Φιλιώ.
– Ωραία. Τι έγραψες, λοιπόν, μ’ αυτά τα γράμματα, Φιλιώ μου;
– Έγραψα τη λέξη ΜΗΤΕΡΑ, αλλά ίδρωσα μέχρι να το γράψω.
– Τελειώσαμε! Αυλαία! φώναξε ο μπαμπάς και χειροκρότησε την κόρη του.
Και μετά; Μετά τι έγινε; Πού να ξέρω; Όταν πέσει η αυλαία, δεν ξέρεις τι γίνεται από πίσω της. Φαντάζομαι, όμως, αγκαλιές και φιλιά. Τι άλλο;
Γράμμα Μ,μ
Παρακολουθούμε το video για το γράμμα Μ,μ από το κανάλι του you tube “Ένα Γράμμα Μια Φωνούλα”.
https://safeyoutube.net/w/QbMB
και από την εκπαιδευτική τηλεόραση ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ-Η Μικρή Μαϊμού (Μ)
Η πρώτη εκπαιδευτική σειρά κινουμένων σχεδίων ελληνικής παραγωγής. Στοχεύει στη μάθηση της ελληνικής αλφαβήτου και γλώσσας μέσα από την ψυχαγωγία. Η γνωριμία του παιδιού με τα γράμματα και τους ήχους της γλώσσας γίνεται μέσα από 24 έμμετρες χιουμοριστικές, σουρεαλιστικές ιστορίες, οι οποίες συνδυάζουν την παιδαγωγική με την παραμυθική και την τηλεοπτική γλώσσα. Το κάθε επεισόδιο λειτουργεί σε ένα πλαίσιο διαθεματικής και ολιστικής προσέγγισης της γνώσης στηρίζοντας το Αναλυτικό Πρόγραμμα με μία καινοτόμο, πρωτότυπη και ελκυστική διάσταση.
https://safeyoutube.net/w/SkMB
Βρίσκω λέξεις
Ζητήστε από τα παιδιά να πουν λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα: μ μύγα, μανιτάρι
ή που τελειώνουν στη φωνούλα: α αβγά, κανάτα
στην κατάληξη -άνα μπανάνα, πάνα
στην κατάληξη -έρα μπανιέρα, ψηστιέρα
Παροιμίες και εκφράσεις
Μπορείτε να δείτε εικονογραφημένες παροιμίες και εκφράσεις για την μητέρα σε ανάρτηση της Ανθής Ζήση στον παρακάτω σύνδεσμο
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/05/blog-post_7382.html
ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ!!!
Παιδιά γιορτάζει η μαμά
Η γιορτή της μητέρας είναι εορτή προς τιμήν της μητέρας και της μητρότητας. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του μήνα Μάη.
Οι πρώτες αναφορές για Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα.
Η μητέρα Γη (Γαία) σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα. Η λατρεία περνά στη συνέχεια στην κόρη της, Ρέα, σύζυγο και αδερφή του Κρόνου. Η Ρέα λατρεύεται σαν η “Μητέρα των Θεών”, καθώς φαίνεται να είναι η πρώτη, που γέννησε με τοκετό και ανάθρεψε τα παιδιά της με μητρικό γάλα. Οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν τιμές στη Ρέα κάθε άνοιξη, καθώς ήταν και θεά της γης και της γονιμότητας.
Καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών. Η Αμερικανίδα Ann Maria Reeves Jarvis διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings, κατά τις οποίες οι μητέρες αντάλλασσαν απόψεις και εμπειρίες. Το 1870 η Julia Ward Howe διοργάνωσε μια εκδήλωση φιλειρηνικής συγκέντρωσης μητέρων με το σλόγκαν peace and motherhood με σκοπό, τα παιδιά να μη στέλνονται στον πόλεμο.
Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου). Τότε η ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ που πηγαίνουν τον 40ήμερο Ιησού στο Ναό για ευλογία. Να “σαραντίσει”, με σύγχρονη ορολογία. Μια κίνηση που ακόμα σήμερα κάνουν οι χριστιανές μητέρες (Σαραντισμός). Ο παράλληλος εορτασμός της μητέρας ξεκίνησε το 1929 με προφανή τον συμβολισμό. Όμως κατά την δεκαετία του 1960, ο εορτασμός ατόνησε και ενισχύθηκε η δυτικόφερτη συνήθεια εορτασμού της 2ης Κυριακής του Μαΐου.
ΠΗΓΗ: Βικιπαίδεια
ΑΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕΤΕ
https://safeyoutube.net/w/U8LB
ΕΧΩ ΜΙΑ ΓΛΥΚΙΑ ΜΑΝΟΥΛΑ
Από το CD: Γεια σου σουσουράδα γεια σου,2015
Παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου
Μουσική/Στίχοι: Χατζηνάσιος Γιώργος/Τηλιακού Σέβη
Έχω μια γλυκιά μανούλα
που την αγαπάω πολύ
νύχτα μέρα την φροντίζω
και για με καρδιοχτυπά
Έχω μια γλυκιά μανούλα
που πολύ με αγαπά
νύχτα μέρα με φροντίζει | 2x
και για με καρδιοχτυπά | 2x
Σαν γλιστρήσω και χτυπήσω
θε να τρέξω στο λεπτό
στην αγκάλη της να πέσω | 2x
με λαχτάρα και καημό | 2x
Μ’ ένα της γλυκό φιλάκι
κάθε πόνος πάει μακριά
κι ειν’ η πιο ζεστή φωλίτσα | 2x
η γλυκιά της αγκαλιά | 2x
Στο σημείο αυτό επαναλαμβάνεται ο 1ος στίχος:
Έχω μια γλυκιά μανούλα…
Δε με μαλώνει
https://safeyoutube.net/w/xTLB
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μουσική: Μάνος Βαφειάδης
Στίχοι: Μάνος Βαφειάδης
Ερμηνεία: Candy Girls, Artemis
ΑΣ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
“Μόνο εσένα αγαπώ τόσο πολύ”, Jutta Langreuter, εκδ.: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
https://safeyoutube.net/w/t0LB
ΑΣ ΤΗΣ ΧΑΡΙΣΕΤΕ ΚΑΤΙ
Ο Μάιος μας έφτασε εμπρός βήμα ταχύ…
Σε λίγες ημέρες παιδιά φτάνει ο τρίτος μήνας της Άνοιξης ο Μάιος ή Κερασάρης (γιατί βγαίνουν τα κεράσια) ή Πράσινος (γιατί πρασινίζει ο τόπος) ή Πενταδείλινος (γιατί μεγαλώνει η μέρα) ή Λούλουδος (γιατί ανθίζουν τα λουλούδια).
Ας τον υποδεχτούμε λοιπόν με τραγούδια
https://safeyoutube.net/w/6xr9 Πρωτομαγιά χορωδία Σπύρου Λάμπρου
https://safeyoutube.net/w/T6D9 Παντελής Θαλασσινός – Ο Μάης έχει μυστικά
Ας τον ζωγραφίσουμε με αφορμή το ποίημα της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη “Ο Μάης”.
Το Μάη στόλισαν γαμπρό
του βάλανε στεφάνι
με κρίνα, τριαντάφυλλα
στ’ αυτί του ένα γεράνι.
Την άνοιξη θα παντρευτεί
χρυσό θα κάνει ταίρι,
που ‘χει στα πράσινα ντυθεί
βέρα φορά, αστέρι.
Ας φτιάξουμε πρωτότυπες κατασκευές.
Και μην ξεχάσετε όταν φτιάξετε τα δικά σας πρωτομαγιάτικα στεφάνια (ένα παραδοσιακό έθιμο με το οποίο στολίζει κάποιος την πόρτα του σπιτιού του μέχρι τις 24 Ιουνίου οπότε και θα το κάψει στις φωτιές του Αϊ-Γιάννη του Κλήδονα) να τα φωτογραφίσετε και να μας τα στείλετε. Τα περιμένουμε με χαρά όπως και κάθε άλλη δημιουργία σας.
Τώρα, με τη βοήθεια και της μαμάς και του μπαμπά, ας συμπληρώσουμε το αλφαβητάρι των λουλουδιών στην εφαρμογή padlet που θα βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση.
https://el.padlet.com/golemiagg/jnkd27pwescvleoz
Φωτογραφίστε λουλούδια, ανθισμένα δέντρα, τον κήπο σας, φτιάξτε λίστες με ονόματα λουλουδιών αλφαβητικά και βοηθήστε τα παιδιά σας να τις αντιγράψουν ή να τις πληκτρολογήσουν στον υπολογιστή σε ένα αρχείο κειμένου .
Περάστε τες στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.
Ανοίξτε την παραπάνω ηλεκτρονική διεύθυνση του padlet και σύρτε και αφήστε. Η φωτογραφία ή το αρχείο κειμένου σε λίγο θα έχει περάσει στην εφαρμογή και θα εμφανιστεί.
Διαφορετικά πατάτε δεξιά κάτω στο κυκλάκι με το σταυρό (add post) και μπορείτε στο πλαίσιο που θα σας εμφανιστεί να γράψετε. Μπορείτε και να ανεβάσετε αρχεία κειμένου ή εικόνας πατώντας το εικονίδιο με το βελάκι που δείχνει προς τα επάνω (Ανεβάστε).
Και ας κλείσουμε την ανάρτηση με online παιχνίδια
παζλ
παιχνίδι μνήμης
αλφάβητο
αριθμοί
ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
Περιμένοντας το Πάσχα παίζουμε και δημιουργούμε
Θυμάστε τη συνταγή για πλαστελίνη σπιτική;
Τώρα σας λέμε να πλάσετε ζύμη χρωματιστή
που μπορεί μέσα στο χρόνο να διατηρηθεί.
ΣΥΝΤΑΓΗ ΑΛΑΤΟΖΥΜΗΣ
μισή κούπα αλάτι
μισή κούπα νερό (συν1-2 κουταλιές ανάλογα στο αλεύρι)
μιάμιση κούπα αλεύρι
Ανακατεύουμε αλεύρι και αλάτι, προσθέτουμε νερό και ζυμώνουμε.
Μπορούμε να χρωματίσουμε τη ζύμη μας με χρώματα ζαχαροπλαστικής ή τέμπερες και να τη διατηρήσουμε τυλιγμένη με μεμβράνη κουζίνας στο ψυγείο. Δεν παθαίνει τίποτα για εβδομάδες ή και μήνες.
Τις δημιουργίες μας τις ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 160-170 βαθμούς για 20-25 λεπτά ανάλογα με το πάχος που τους έχουμε δώσει. Μπορούμε και να τις ζωγραφίσουμε μετά, με ακρυλικά κυρίως χρώματα.
Φέτος μπορούμε να βάψουμε τα ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΒΓΑ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΤΡΟΠΟ
Για κόκκινα / ροζ αυγά: Χρησιμοποιήστε ψιλοκομμένα πατζάρια ή φύλλα τριανταφυλλιάς
Για κίτρινα αυγά: Χρησιμοποιήστε φλούδες από κρεμμύδι ή φλούδες από πορτοκάλι. Επίσης μπορείτε να προσθέστε λίγο κρόκος Κοζάνης.
Για πράσινα αυγά: Για φυσικό πράσινο χρώμα χρησιμοποιήστε μαϊντανό ή και φύλλα από σπανάκι
Για καφέ-μπεζ αυγά: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καφέ ελληνικό ή ακόμα και φίλτρου!
Για πορτοκαλί αυγά: Χρησιμοποιήστε τριμμένο καρότο και προσθέστε λίγη πάπρικα.
Για μοβ αυγά: Τα φύλλα του κόκκινου λάχανου δίνουν ένα μοβ-μπλε χρώμα. Χρειάζεστε μισό κόκκινο λάχανο, κομμένο σε φαρδιές λωρίδες. Μπορείτε να χρησιμοποιήστε και βατόμουρα.
Η διαδικασία είναι απλή!
Σε μια κατσαρόλα ρίχνουμε το υλικό που ανταποκρίνεται στο χρώμα που επιθυμούμε και γεμίζουμε με νερό, έτσι ώστε να καλύπτει τα υλικά και να τα ξεπερνάει κατά 2-3 δάχτυλα. Είναι σημαντικό να βεβαιωθούμε ότι έχουμε ρίξει αρκετό νερό, ώστε να σκεπάσει τα αυγά που θα ρίξουμε στη συνέχεια. Προσθέτουμε λευκό ξίδι και βράζουμε για 30 λεπτά (ή για 60΄ αν θέλουμε πιο έντονο χρώμα).
Σουρώνουμε και ρίχνουμε πάλι το νερό στην κατσαρόλα, τοποθετώντας τώρα και τα αυγά, τα οποία βράζουμε για 10 λεπτά.
Αφήνουμε τα αυγά να στεγνώσουν καλά και τα σκουπίζουμε με ένα πανάκι που έχουμε βουτήξει σε λίγο λάδι για να γυαλίσουν.
Μπορούμε να παίξουμε ΠΑΖΛ και να θυμηθούμε παλιές μας κατασκευές ή να γνωρίσουμε πίνακες ζωγραφικής.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Αν έχετε τη δυνατότητα εκτυπώστε την παρακάτω εικόνα, ζωγραφίστε την και παίξτε με πούλια και ζάρι. Οι κανόνες είναι απλοί: Ξεκινάμε από την εικόνα της Κυριακής των Βαΐων, προχωράμε τόσα τετράγωνα όσα μας δείχνει κάθε φορά η ζαριά που θα φέρουμε, οι παίκτες παίζουν εναλλάξ, όταν πέσουμε σε λευκό βέλος οδηγούμαστε σε παρακάτω τετράγωνο , ενώ στο μαύρο οπισθοχωρούμε, κερδίζει αυτός που πρώτος θα φτάσει στον αναστημένο Χριστό.
Περιμένοντας το Πάσχα
Αγαπητά μας παιδιά περιμένοντας το Πάσχα μπορείτε, πάντα με τη βοήθεια του μπαμπά και της μαμάς,
1 να γνωρίσετε τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας παρακολουθώντας το σχετικό video.
2 να εξασκηθείτε με το διαδραστικό παιχνίδι “Η πορεία του Ιησού Χρηστού προς την Ανάσταση”.
3 να δείτε γνώριμα και σπάνια πασχαλινά ήθη και έθιμα επιλέγοντας τα κόκκινα σημεία πάνω στο χάρτη της Ελλάδας.
4 Το ξέρουμε πως είμαστε μακριά,
τα πράγματα δεν είναι όπως παλιά
με τα πολλά υλικά,
έχουμε και λίγο ακεφιά.
Μα εσείς πάρτε χρώμα και μπογιά, κόλλα, ψαλίδι, χαρτί
και ετοιμαστείτε για κατασκευή.
Βάλτε φαντασία πολύ, σχεδιάστε με την παλάμη ανοιχτή
και έτοιμη θα είναι στη στιγμή η πασχαλινή ευχή.
Μην ξεχάσετε να “γράψετε” λόγια από καρδιάς.
Και τέλος χαρίστε την σε αυτούς που αγαπάτε.
Μα πρώτα φωτογραφήστε και στείλτε και σε μας να δούμε και να ενθουσιαστούμε.
Οι κυρίες εξακολουθούμε να σας αγαπάμε 😆 😆
και ευχόμαστε να βρεθούμε και πάλι μαζί.
Παρακάτω υπάρχουν δείγματα που πιστεύουμε πως θα σας εμπνεύσουν.
Και μην ξεχνάτε πως στο σπίτι υπάρχουν πολλά υλικά που με φαντασία γίνονται εκπληκτικές πασχαλινές δημιουργίες (με ρολάκια χαρτί υγείας, ποτήρια μιας χρήσης, χαρτοδιπλωτική.
5 να μάθετε το πασχαλινό τραγουδάκι
Ήρθε πάλι η Πασχαλιά
Μουσική/Στίχοι: Γιάννης Μαρκόπουλος/Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το τραγούδι εκδόθηκε το 1966 σε δίσκο 45 στροφών
Ήρθε πάλι η Πασχαλιά
Πασχαλιά Πασχαλιά
με αγάπη με φιλιά
Πασχαλιά Πασχαλιά
Με αυγό και με αρνί
Πασχαλιά Πασχαλιά
με αυγό και με αρνί
χαίρονται οι Χριστιανοί
Τι φορέματα καλά
Πασχαλιά Πασχαλιά
τι γλυκίσματα πολλά
Πασχαλιά Πασχαλιά
Τι τραγούδι και φωνή
Πασχαλιά Πασχαλιά
τι τραγούδι και φωνή
χαίρονται οι Χριστιανοί
Στον σύνδεσμο το ακούτε από την παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου
6 Μπαμπάδες και μαμάδες, αν υπάρχει η δυνατότητα να εκτυπώσετε παρακάτω σας παραθέτουμε ιστοσελίδες με δωρεάν πασχαλινά φύλλα εργασίας.
https://www.kindykids.gr/images/stories/fylla-ergasias-pasxa/fylla-ergasias-pasxa.pdf
να και μερικές άλλες προτάσεις
Ας μιλήσουμε για τον κορονοϊό
Η καθημερινότητα των νηπίων, όπως και των περισσοτέρων από εμάς, άλλαξε ριζικά.
Κλειστά σχολεία, μακριά από φίλους, συνομηλίκους, συγγενείς. Κλεισμένα στο σπίτι και με το νέο ιό να “παραμονεύει” έξω από την πόρτα οι απαγορεύσεις είναι πολλές, πολλές και οι απορίες και η απογοήτευση και η ανυπομονησία τους όλο και μεγαλώνει.
Τα νήπια πρέπει
- να γνωρίζουν για τη νέα πανδημία που έχει εξαπλωθεί στον πλανήτη μας,
- να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, τις αγωνίες, τους φόβους και τις ελπίδες τους και
- να μάθουν και να υιοθετήσουν απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και κανόνες υγιεινής
Ας τους μιλήσουμε λοιπόν με το δικό τους τρόπο
- διαβάζουμε το παραμύθι
Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν και άλλα αρκετά ενδιαφέροντα παραμύθια όπως “το πάθημα του κορονοϊού”- Παραμύθι της Βασιλικής Νίκου
- 2α ζωγραφίζουν πως φαντάζονται τον κορονοϊό
- 2β τον εαυτό τους να κάνει κάτι ή τα χαρακτηριστικά στο πρόσωπό τους ή το αρνητικό τους συναίσθημα σε ένα μπαλόνι και το αφήνουν να ξεφουσκώσει σιγά σιγά ή επιλέγουν ένα από τα προσωπάκια της εικόνας και εξηγούν το γιατί (η δραστηριότητα αυτή μπορεί να επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και έτσι να έχουμε το ημερολόγιο των συναισθημάτων του παιδιού)
- 2γ παίζουν κουκλοθέατρο με κουτάλες ή πλαστικά κουταλάκια μιας χρήσης στα οποία έχουν ζωγραφίσει τα συναισθήματα
- 2δ κατασκευάζουν τον δικό τους κορωνοϊό με “σπιτική” πλαστελίνη (εδώ μπορείτε να δείτε τον τρόπο)
- 2ε γίνονται μικροί επιστήμονες και ζωγραφίζουν τις προτάσεις και τις ιδέες τους για να τον διώξουν μακριά.
- βλέπουμε μαζί με τα παιδιά τα σχετικά βίντεο
πως και πότε πλένουμε τα χέρια μας Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus
γενικές συμβουλές Κορωνοϊός Συμβουλές για παιδιά – by Counia Bella
Πρώτη προσπάθεια
Τα σχολεία παραμένουν κλειστά. Όλοι εμείς όμως, όλοι όσοι εμψυχώνουμε το Νηπιαγωγείο Λάλουκα, βρήκαμε τρόπο να επικοινωνούμε!!!
Είναι η πρώτη προσπάθεια, δείξτε κατανόηση. Σταδιακά το ιστολόγιο θα εμπλουτίζεται και ευελπιστώ να αποτελέσει πηγή γνώσης, ενημέρωσης, διασκέδασης και δημιουργικής απασχόλησης
Πρόσφατα σχόλια