ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2016-2017 η εκπαιδευτική Ρομποτική ενσωματώνεται στο πρόγραμμα σπουδών του τομέα Πληροφορικής. Σύμφωνα με το Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών του τομέα Πληροφορικής, τα μαθήματα στο ΕΠΑΛ έχουν κατά το μεγαλύτερο μέρος σαφώς εργαστηριακό προσανατολισμό. Στα εργαστήρια Πληροφορικής δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες που αφορούν το γνωστικό τους τομέα (κατασκευή προϊόντων, ανάπτυξη λογισμικού, τεχνητή νοημοσύνη, προηγμένη μηχανολογία κ.λ.π.) , αναπτύσσοντας παράλληλα το συναισθηματικό (αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση, δημιουργικότητητα, φαντασία ), αλλά και τον κοινωνικό τομέα (κοινωνικοποίηση, συνεργατικότητα, ομαδικότητα).
ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ με τη χρήση MBot
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας μαθητές του τομέα Πληροφορικής – ΕΠΑΛ Καστοριάς, οι οποίοι αποτελούν και τα βασικά μέλη της νεοσύστατης ομάδας Ρομποτικής έκαναν επίδειξη ενός μέρους των εργασιών που πραγματοποιούνται στα εργαστήρια κατά την εκδήλωση υπογραφής του μνημονίου συνεργασίας του ΕΠΑΛ Καστοριάς με το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Δ. Μακεδονίας.
Μπράβο στα παιδιά για την άψογη παρουσίαση!!!
Α΄ΕΠΑΛ – ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Στα πλαίσια του μαθήματος “Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων“, της Α΄τάξης ΕΠΑΛ, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα μέσα από τις θεματικές ενότητες που δουλέψαμε στην τάξη, να εκφραστούν, να δημιουργήσουν, να πειραματιστούν και τέλος να παρουσιάσουν ένα πολύ ενδιαφέρον έργο μέσα από τη δική τους διαφορετική, νεανική ματιά.
Όλο το σχετικό υλικό για το μάθημα ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ υπάρχει στο σύνδεσμο: ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν τα 2 τμήματα της Α΄τάξης είναι :
1. Η Ένατη Τέχνη πάει Σχολείο: Η Ιστορία και η Λογοτεχνία μέσα από τη δημιουργική γραφή και τη δημιουργία Ψηφιακού Κόμικ
2. Μια εικόνα χίλιες ευαίσθητες λέξεις: ο ρόλος της Κοινωνικής Διαφήμισης στην ευαισθητοποίση και αφύπνιση της κοινωνίας.
1. Ομάδα ComicArt:
Οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα κεφάλαια της Ιστορίας:
και με τα κείμενα της Λογοτεχνίας:
α) Οι φιλίες είναι δύσκολες γιαγιά
Μέσα από την επεξεργασία των κειμένων της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας, οι μαθητές παρουσιάζουν γεγονότα, σκέψεις, προβληματισμούς κάνοντας χρήση ψηφιακών εργαλείων με τρόπο πρωτότυπο και διασκεδαστικό.
* Για τη δημιουργία των κόμικ χρησιμοποιήθηκαν τα ψηφιακά εργαλεία Pixton και Toondoo
2. Oμάδα VideoMakers:
Με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων επεξεργασίας εικόνας και βίντεο οι μαθητές δημιούργησαν διαφημίσεις με κοινωνικό περιεχόμενο. Η κάθε υποομάδα παρουσιάζει ένα θέμα δικής της επιλογής με στόχο να επισημάνει, να προβληματίσει και να αφυπνίσει την κοινωνική μας συνείδηση. Τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν:
α) Πρόσφυγες
β) Ρατσισμός
δ) Ναρκωτικά
* Για τη δημιουργία των βίντεο χρησιμοποιήθηκαν τα εργαλεία Animoto και Movie Maker.
Πρόσκληση για παρουσίαση αποτελεσμάτων Διαγωνισμού Αφίσας
Το Κέντρο Ημέρας για παιδιά, εφήβους και νεαρούς ενήλικες με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού Ν. Καστοριάς σας προσκαλεί στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού αφίσας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ν. Καστοριάς με θέμα
«Έχω αυτισμό σημαίνει…»
και την παρουσίαση αποτελεσμάτων του διαγωνισμού διαδραστικής αφίσας για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ν. Καστοριάς με Θέμα « Έφηβοι και Ενήλικες με Αυτισμό» την Πέμπτη 26 Μαΐου 2016 στις 11:00 π.μ. στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.
Την ίδια ημέρα θα ανακοινωθούν και τα αποτελέσματα των διαγωνισμών.
Συνημμένα
προσκληση διαγωνισμών αφίσας.doc[ ]583 kB
Nα είστε εκεί!
Με αφορμή τη μέρα για την Ενδοσχολική Βία
Ένα σύντομο βίντεο για τον εκφοβισμό λόγω διαφορετικότητας. Ο μικρός προκαλεί την προσοχή γιατί έχει κόκκινα μαλλιά, μερικές φορές όμως τα πράγματα εξελίσσονται απροσδόκητα καλά, βρίσκοντας συμμάχους και αργότερα φίλους εκεί που δεν το περιμένουμε…
Επειδή τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται…
Κάντε κλικ στο σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=rY50uVeMkmc