Εργαστήρια Δεξιοτήτων 1ος Κύκλος
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2021
https://blogs.sch.gr/evchatzi/files/2021/12/Codeweek_2021_EL-.pdf
Crack the Code /Unplugged Activities
Η αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης του μαθητή ως προϋπόθεση για τη διερεύνηση της σχέσης που συνδέει το ρόλο του εκπαιδευτικού με το μάθημα.
Χατζηγιάννη Ευανθία Σουλιώτη Ιουλία Κουράκη Άννα
Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Εκπαιδευτικός ΠΕ60 Εκπαιδευτικός ΠΕ70
Περίληψη
Η διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής επίδοσης των μαθητών επηρεάζει τον τρόπο διδασκαλίας και αυτό έχει ισχυρή επίδραση στην ζωή των μαθητών και στην επαγγελματική τους αποκατάσταση. Η αυθεντική αξιολόγηση ως ισχυρό εργαλείο μάθησης παρέχει στον μαθητή την ευκαιρία να αυτενεργεί, να δομήσει την γνώση και να καλλιεργήσει την ικανότητα της δια βίου μάθησης γνώσεων και δεξιοτήτων. Στην χώρα μας, αν και η θεσμοποιημένη αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης του μαθητή, συνάδει με την φιλοσοφία της αυθεντικής αξιολόγησης, αυτή χρησιμοποιείται σπάνια ή αποφεύγεται λόγω άγνοιας ή ανύπαρκτης παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Η αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών τίθεται υπό αμφισβήτηση, εφόσον «ως αξιολογητές» δεν τους ενδιαφέρει ο μαθητής ως «όλον» και δεν επιδιώκουν την συνεχή ανατροφοδότηση πληροφόρησης για το πώς αυτός μαθαίνει. Η συγκεκριμένη μελέτη στηρίχθηκε στην κριτική ανάλυση εμπειρικών, θεωρητικών και βιβλιογραφικών ερευνών με σκοπό να επισημανθεί ότι η αξιολογική διαδικασία συνιστά αναπόσπαστο κομμάτι της παιδαγωγικής πρακτικής και ότι χρήζει ανάγκης οι αξιολογητές να έχουν σαφή και καταγεγραμμένα κριτήρια, καθώς σήμερα υπάρχουν αρκετές αδυναμίες στον τρόπο με τον οποίο αυτή εφαρμόζεται.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαιδευτικό σύστημα, αξιολόγηση, σχολική επίδοση, εκπαιδευτικός, μαθητής.
Πρόσφατα σχόλια