ΣΧΗΜΑΤΑ

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία ΣΧΗΜΑΤΑ | , στις 14-01-2022

Εδώ μπορείτε να βρείτε ένα παιχνίδι που δημιούργησα στο schratch με θέμα τα σχήματα και πιο συγκεκριμένα το τετράγωνο! Για να ξεκινήσει το παιχνίδι κάντε κλικ στη Πράσινη σημαία!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

 

ΒΥΘΙΣΗ-ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ!

4

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, Χωρίς κατηγορία | , στις 13-02-2019

  1. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

1.1 «Βύθιση-Επίπλευση»

1.2 ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Παιδί και Περιβάλλον: Φυσικό Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση

Παιδί και Πληροφορική

1.3 ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Τάξη Νηπιαγωγείου μεικτή με νήπια και προνήπια

1.4 ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ Α.Π.Σ.

Το θέμα που επιλέχθηκε να παρουσιαστεί έρχεται σε απόλυτη συνάφεια με το Α.Π.Σ καθώς στο Δ.Ε.Π.Π.Σ στην γνωστική περιοχή «Παιδί και Περιβάλλον» και πιο συγκεκριμένα στην ενότητα «Φυσικό περιβάλλον και Αλληλεπίδραση» αναφέρει ως ικανότητα που επιδιώκεται να αναπτυχθεί: να αρχίσουν να κατανοούν τη σημασία της παρατήρησης, των «πειραμάτων» και της περιγραφής για τη μελέτη υλικών και φαινομένων.

1.5 ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

          Για την υλοποίηση της δραστηριότητας θα χρησιμοποιηθούν:

  • Διαδραστικός Πίνακας
  • 2 Υπολογιστές που βρίσκονται στην γωνιά του υπολογιστή
  • Μεγάλες λεκάνες (τόσες ώστε κάθε 3-4 παιδιά να αντιστοιχεί μια λεκάνη)
  • Διάφορα αντικείμενα (πέτρες, πιρούνι, φελλός, πλαστικό μπουκάλι, μπάλακια κλπ)

1.6 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Οι μαθητές θα δουλέψουν ατομικά, σε μικρές ομάδες και με το σύνολο της τάξης.

 1.7 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Α. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Στο τέλος της δραστηριότητας οι μαθητές θα μπορούν να:

  • Να συσχετίσουν ότι η βύθιση ή επίπλευση των σωμάτων εξαρτάται τόσο από τα υλικά από τα οποία αποτελούνται, όσο και από το αν είναι ή δεν είναι συμπαγή.
  • Να διακρίνουν ορισμένα αντικείμενα που επιπλέουν από αυτά που βυθίζονται.
  • Να επαληθεύσουν ή απορρίψουν τις υποθέσεις τους σε σχέση με την βύθιση και επίπλευση κάποιων αντικειμένων.

Β. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

  • Να χρησιμοποιήσουν τον διαδραστικό πίνακα και τον Ηλεκτρονικό υπολογιστή και να τους συνδυάζουν ως ένα μέσο μάθησης.
  • Να οικοδομήσουν τη νέα γνώση μέσω των δυναμικών οπτικών αναπαραστάσεων
  • Να δημιουργήσουν έναν πίνακα διπλής εισόδου στο power point.

Γ. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  • να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργατικής μάθησης

1.7 ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 3 διδακτικές ώρες.

1.8 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ

Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας υποθέτουμε ότι τα παιδιά μπορούν να περιγράφουν τη βύθιση και την επίπλευση  και να την αναγνωρίζουν ως φυσική ιδιότητα των αντικειμένων στο νερό.

  1. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Η πορεία της διδασκαλίας θα έχει την εξής μορφή:

1.Έναυσμα με τη χρήση του παρακάτω βίντεο «The Little Mermaid – Part Of Your World – Greek (Blu-ray HD)» https://www.youtube.com/watch?v=tqUhezcPICI

Προβάλουμε το συγκεκριμένο video στο διαδραστικό πίνακα και έπειτα συζητάμε για την επιθυμία της γοργόνας να δει και άλλα πράγματα των ανθρώπων που δεν έχει δει ως τώρα. Πιθανές ερωτήσεις προς τα παιδιά:

Γιατί θέλει η Άριελ να ανέβει στην επιφάνεια και στη γη;

Γιατί κάποια πράγματα των ανθρώπων δεν τα έχει δει ποτέ;

Γιατί κάποια άλλα τα έχει δει;

Πώς φτάσανε όλα αυτά τα πράγματα στο βυθό;

Γιατί κάποια αντικείμενα βυθίζονται  ενώ κάποια άλλα όχι; κλπ

Μέσω αυτής της συζήτησης διερευνώνται οι προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών γύρω από την βύθιση και την επίπλευση. (ολομέλεια)

 2.Σε μια δεύτερη φάση, καλούμε τα παιδιά να υποθέσουν και να μας αναφέρουν αντικείμενα που υποθέτουν ότι μπορεί να έχει δει και να γνωρίζει η Άριελ (αντικείμενα που βυθίζονται) και αντικείμενα που υποθέτουν ότι δεν γνωρίζει (αντικείμενα που επιπλέουν). Γίνεται καταγραφή αυτών και με τη χρήση ενός φυλλομετρητή  αναζητούμε και επιλέγουμε σχετικές εικόνες από το διαδίκτυο. Η εκπαιδευτικός της αποθηκεύει.

Έπειτα σε ένα αρχείο power point δημιουργούμε έναν πίνακα διπλής εισόδου και σημειώνουμε τις υποθέσεις μας για το αν αυτά τα αντικείμενα βυθίζονται ή επιπλέουν. Τα παιδία εισάγουν τις εικόνες  με (drag and drop), τις μορφοποιούν (μεγεθυνθούν ή μικραίνουν) και τις τοποθετούν στα κελία με τα οδηγίες της εκπαιδευτικού. Το κάθε παιδί αναλαμβάνει να φέρει ένα από αυτά τα αντικείμενα από το σπίτι του ώστε την επόμενη ημέρα να πραγματοποιήσουμε το πείραμα (ολομέλεια)

 

 ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΥΘΙΣΗ-ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ

3.Πραγματοποίηση πειράματος: τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες των 3-4 ατόμων, κάθε ομάδα έχει στη διάθεση της από μια μεγάλη λεκάνη με νερό 3-4 αντικείμενα και εκτυπωμένο τον πίνακα δημιουργήσαμε την προηγούμενη ημέρα στο power point. Τα παιδιά πειραματίζονται ελεύθερα με τα αντικείμενα και κατόπιν σημειώνουν τα αποτελέσματα τους στον πίνακα. Ακολούθως, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα στην ολομέλεια και διορθώνουμε τον πίνακα με τις αρχικές μας υποθέσεις σημειώνοντας στον διαδραστικό πίνακα.

4. Χρήση εκπαιδευτικού παιχνιδιού στον διαδραστικό πίνακα  «FLOAT OR SINK»                        http://www.eduplace.com/kids/hmsc/activities/simulations/gr1/unite.html.

Tα παιδιά καλούνται να υποθέσουν για κάθε αντικείμενο ξεχωριστά εάν θα επιπλεύσει η θα βυθιστεί και γιατί; Ακολούθως «σέρνουν» με την γραφίδα το αντικείμενο στην δεξαμενή και επιβεβαιώνουν ή απορρίπτουν τις αρχικές τους υποθέσεις. Ακολούθως, ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά που επικεντρώνεται στους λόγους για τους οποίους ένα αντικείμενο βυθίζει ή επιπλέει και προσπαθούμε να ανατρέψουμε σκέψεις που σχετίζονται με το βάρος, το μέγεθος ή τη σκληρότητα ενός αντικειμένου κλπ. Εξηγήσεις δηλαδή που συνηθίζουν να δίνουν τα παιδιά για την επίπλευση ή την βύθιση των σωμάτων στο νερό. (ολομέλεια)

5. Χρήση λογισμικού παρουσίασης – παιχνίδι «ΒΥΘΙΣΗ ή ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ» σε δυάδες στους 2 διαθέσιμους υπολογιστές της γωνιάς του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Δίνεται το φύλλο εργασίας 1,  1 σε κάθε δυάδα και δουλεύεται από όλη την ομάδα, με ανάγνωση του από την εκπαιδευτικό.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΥΘΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ

ΒΥΘΙΣΗ-ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ

6. Δίνεται το φύλλο εργασίας 2 εκτυπωμένο 1 σε κάθε παιδί και οι οδηγίες διαβάζονται από την εκπαιδευτικό. Τα παιδιά καλούνται να κόψουν και να τοποθετήσουν τα αντικείμενα στη σωστή στήλη ανάλογα με το αν βυθίζονται ή επιπλέουν.

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΥΘΙΣΗ -ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τα συμπληρωμένα φύλλα εργασίας καθώς και η διόρθωση του πίνακα στις αρχικές υποθέσεις των παιδιών, δίνουν τους δείκτες αξιολόγησης του σεναρίου και το βαθμό υλοποίησης των μαθησιακών στόχων.

 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

    Ως επέκταση των παραπάνω δραστηριοτήτων και εφόσον διατηρείται αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών μπορούμε χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό λογισμικό kidspiration να πραγματοποιηθούν κάποιες, ή ακόμα και όλες, από τις παρακάτω δράσεις:

  • Σε μια πρώτη φάση, μπορούμε να δώσουμε 2 ιστογράμματα κενά, ένα για την βύθιση και ένα για την επίπλευση, και να ζητήσουμε από τα παιδιά να τους συμπληρώσουν ελεύθερα στο kidspiration.                                        
  • Ακολούθως, μπορούμε να δώσουμε 2 ιστογράμματα λανθασμένα, ένα για την βύθιση και ένα για την επίπλευση, και να ζητήσουμε από τα παιδιά να τα συμπληρώσουν.                                                                                              Τα παιδιά θα δουλέψουν σε δυάδες, το φύλλο εργασίας 3  θα δοθεί 1 σε κάθε δυάδα και η ανάγνωση του θα γίνει από την εκπαιδευτικό της τάξης. Τα αντίστοιχα αρχεία θα είναι ήδη ανοιχτά στους υπολογιστές.
    1. ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ

    Ακολουθούν τα φύλλα εργασίας που θα δώσουμε στους μαθητές.

     

ΠΑΡΑΜΥΘΟΧΩΡΑ!

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 06-02-2019

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΚΑΙ Η ΓΟΡΓΟΝΑ – ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΟΥΔΡΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2015-2016

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΦΤΙΑΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β1 – ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ 5

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 21-01-2019

ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΕΛΕΝΑ ΤΣΙΜΩΡΗ

ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΗΜΕΡΑΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑΣ…!

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | , στις 20-01-2019

Για την Εναλλαγή Ημέρας και Νύχτας παρουσιάζεται το παρακάτω Μικρό Σενάριο, το  οποίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια της Β1 εισαγωγικής επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ.

S7_m_senario_tsimori_eleni

Φύλλο αξιολόγησης 3 που μπορεί είτε να εκτυπωθεί είτε να δουλευτεί στο πρόγραμμα της ζωγραφικής.

¨παιχνίδι αυτοαξιολόγησης” ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2

Ενναλακτικά δημιούργησα το Φύλλο εργασίας 2 στο Scratch


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Ουράνιο Τόξο!

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ | , στις 16-12-2018

αρχείο λήψης

 Διαβάζουμε στα παιδιά το “Παραμύθι με τα Χρώματα” του Αλέξη Κυριτσόπουλου

το οποίο μπορούμε να το βρούμε και εδώ

να το ακούσουμε και εδώ

Το παραμύθι αυτό μπορεί να αποτελέσει αφορμή να ξεκινήσει μια συζήτηση για το Ουράνιο Τόξο!

-Τι είναι το Ουράνιο Τόξο;

-Έχετε δει Ουράνιο Τόξο;

-Τι ξέρετε για αυτό; κλπ

Μετά από τη συζήτηση και αναλόγως της προυπάρχουσες γνώσεις των παιδιών δίνουμε απαντήσεις για την δημιουργία του Ουράνιου Τόξου μέσα από πειράματα με πρίσμα και βιντεάκια τα οποία επεξηγούμε στα παιδιά.

Σε μια επόμενη φάση, μπορούμε να κατασκευάσουμε με τα παιδιά τα δικά μας Ουράνια Τόξα είτε ατομικά, είτε ομαδικά.

“Βροχή από Ομπρέλες και Ουράνιο Τόξο”

Φωτογραφίζουμε τα παιδιά σαν να κρατάνε κάτι και εκτυπώνουμε τις φωτογραφίες τούς ασπρόμαυρες, κάθε παιδί κόβει από μια ομπρελίτσα στο χρώμα που επιθυμεί, χρωματίζουμε όλοι μαζί το Ουράνιο Τόξο συνθέτουμε και τελειώσαμε!

“Ουράνια Τόξα στο Μπουκάλι”

Χρωματίζουμε ρύζι μαζί με τα παιδιά:

Γεμίζουμε πλαστικά σακουλάκια που κλείνουν αεροστεγώς με ρύζι και χρώμα της αρεσκείας μας, αφαιρούμε όλο τον αέρα και τα κλείνουμε καλά, τώρα τα παιδιά τα “ζουπάνε” μέχρι το χρώμα να βάψει όλο το ρύζι, απλώνουμε σε λαδόκολλα και το αφήνουμε να στεγνώσει καλά.

 

Την επόμενη ημέρα γεμίζουμε τα μπουκαλάκια μας με ρύζι με τα χρώματα και τη σειρά που εμφανίζονται στο Ουράνιο Τόξο.

 

Με το ρύζι που περισσεύει φτιάχνουμε ένα κολλάζ με Ουράνιο Τόξο!

Ουράνιο Τόξο με Παλάμες…!

Ουράνια Τόξα από γκοφρέ μπαλάκια ατομικά…

Θερμά και Ψυχρά Χρώματα!

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 13-12-2018

βινσεν καφενειο_0

Συζητάμε με τα παιδιά για τα χρώματα και τα αφήνουμε ελεύθερα να εκφράσει το καθένα τη δική του άποψη:

-Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε το χρώμα Κόκκινο, κίτρινο, μπλε, πράσινο κλπ ;

-Τι συναίσθημα σας προκαλεί το χρώμα κόκκινο, πορτοκαλί, ροζ κλπ;

Δείχνουμε στα παιδιά των παρακάτω πίνακα “Το Νυχτερινό Καφενείο” του Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Τους ζητάμε να τον περιγράψουν και έπειτα τους ρωτάμε αν θα μπορούσανε να πηδήξουν και να βρεθούν μέσα σε αυτό τον πίνακα  σε ποιο σημείο του πίνακα θα θέλανε να βρίσκονται και γιατί;

 

Έτσι ξεκινάμε μια συζήτηση γύρω από τα συναισθήματα που μας προκαλούν τα χρώματα και την κατηγοριοποίηση του σε ψυχρά-κρύα και θερμά-ζεστά.  Μπορούμε να δείξουμε και άλλους πίνακες και να αφήσουμε τα παιδιά να μας τους κατηγοριοποιήσουν. Ακολούθως μαντεύουμε δίνουμε στα παιδιά 2 στεφάνια και τα φίλτρα και τους μιλάμε για 2 άλλες Μάγισσες την Μάγισσα ΣΑΛΕΜ και την Μάγισσα ΚΛΙΝ-ΚΛΑΝ. Η μάγισσα ΣΑΛΕΜ αγαπάει μόνο τα θερμά χρώματα και φτιάχνει φίλτρα μόνο με αυτά, ενώ η μάγισσα ΚΛΙΝ-ΚΛΑΝ αγαπάει μόνο τα ψυχρά χρώματα και φτιάχνει φίλτρα μόνο με ψυχρά χρώματα. Τοποθετούμε μέσα στο στεφάνι την κάθε μάγισσα και τα παιδιά καλούνται να κατηγοριοποιήσουν τα χρώματα.

Τέλος, δημιουργούμε ένα κολλάζ με τα ψυχρά και τα θερμά χρώματα!

 

 

 

 

 

 

 Σε συνεργασία με την καλύτερη συνάδελφο ever!

Αναμείξεις Χρωμάτων!

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 12-12-2018

Για την ΑΝΑΜΕΙΞΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ δίνουμε στα παιδιά χάρτινες παλέτες, τα τρία βασικά χρώματα “ΚΟΚΚΙΝΟ, ΚΙΤΡΙΝΟ & ΜΠΛΕ” σε τέμπερες, πινέλα και τους αφήνουμε χρόνο να πειραματιστούν! Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά πειραματίζονται με τα χρώματα και ανακαλύπτουν το αποτέλεσμα των αναμίξεων από μόνα τους!

Σε μια δεύτερη φάση, καλούμε τα παιδιά στην ολομέλεια της ομάδας και τους αφηγούμαστε το εξής σενάριο: «Υπήρχε κάποτε μια χώρα, η χώρα του ΜΠΛΕ σε αυτή τη χώρα οι άνθρωποι ήταν μπλε, τα σπίτια ήταν μπλε, τα αυτοκίνητα ήταν μπλε κλπ. (παράλληλα ζωγραφίζουμε με το πινέλο μας μια μπλε κουκίδα), κάπου εκεί κοντά υπήρχε και μια άλλη χώρα η χώρα του ΚΙΤΡΙΝΟΥ σε αυτή τη χώρα όλα ήταν κίτρινα οι άνθρωποι που ζούσαν εκεί ήταν κίτρινοι, τα καπέλα ήταν κίτρινα, τα ζώα ήταν κίτρινα κλπ. (παράλληλα ζωγραφίζουμε με το πινέλο μας μια κίτρινη κουκίδα λίγο πιο μακριά από την μπλε). Μια μέρα ένας άνθρωπος από τη χώρα του Μπλε αποφάσισε να φύγει γιατί βαρέθηκε να τα βλέπει όλα μπλε, το ίδιο όμως και ένας άνθρωπος από τη χώρα του κίτρινου αποφάσισε να φύγει γιατί βαρέθηκε όλα γύρω του να είναι κίτρινα. (ξεκινώντας από τις κουκίδες ζωγραφίζουμε 2 γραμμές-δρόμους έναν  μπλε και ένα κίτρινο οι οποίοι συναντιούνται-μπερδεύονται- ανακατεύονται και φτιάχνουν το ΠΡΑΣΙΝΟ χρώμα)  Εκεί που περπατούσαν δεν πρόσεξαν και σκόνταψαν ο ένας πάνω στον άλλο τα χρώματα τους μπερδεύτηκαν και  οι δύο μαζί εφτιάξαν την χώρα του….. ΠΡΑΣΙΝΟΥ.

Το ίδιο επαναλαμβάνουμε και για τις υπόλοιπες αναμίξεις

ΜΠΛΕ + ΚΟΚΚΙΝΟ =ΜΩΒ 

ΚΙΤΡΙΝΟ+ ΚΟΚΚΙΝΟ=ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

ΠΕΙΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΕΙΞΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ

ΥΛΙΚΑ:

  • 6 Διάφανα ποτήρια πλαστικά ή γυάλινα
  • Χρώματα Ζαχαροπλαστικής (κόκκινο, μπλε, κίτρινο)
  • 6 Φύλλα χαρτί κουζίνας

Γεμίζουμε τα 3 ποτήρια με νερό και χρωματίζουμε με χρώμα ζαχαροπλαστικής τo κάθε ένα με διαφορετικό. Στην συνέχεια, τοποθετούμε τα ποτήρια κυκλικά και διαδοχικά ένα γεμάτο- ένα άδειο.

Ακολούθως, διπλώνουμε το χαρτί κουζίνας ώστε να δημιουργήσουμε πιο λεπτές λωρίδες. Τοποθετούμε, την κάθε άκρη από τις λωρίδες χαρτιού μέσα σε κάθε ποτήρι και περιμένουμε….

Το χαρτί κουζίνας θα λειτουργήσει ως “γέφυρα” και θα μεταφέρει το νερό από τα γεμάτα ποτήρια στα άδεια.  Με αυτό τον τρόπο το χρωματιστό νερό θα ανακατευτεί- αναμιχθεί και θα προκύψουν νέα χρώματα!Πριν, από το πείραμα μπορούμε να προβληματίσουμε τα παιδιά και να τους ρωτήσουμε τι πιστεύουμε ότι θα συμβεί έτσι ώστε να κάνουν τις δικές τους υποθέσεις που θα επιβεβαιωθούν ή θα απορριφθούν μετά την ολοκλήρωση του πειράματος.

Καταγραφή Χρωμάτων!

0

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 12-12-2018

 

Καταγραφή χρωμάτων 

Το κάθε παιδί μπορεί να επιλέξει το αγαπημένο του χρώμα, να χρωματίσει μια μικρή επιφάνεια ή   ένα σχέδιο που θα του δοθεί (πχ. συννεφάκι, τέμπερα, μπουκαλάκι, μολυβάκι) και με την βοήθεια της αντίστοιχης καρτέλας να το                               αντιγράψει ή να το γράψει από μνήμης όπως μπορεί!

καταγραφή σε απλή στήλη

« Η Παλέτα των Χρωμάτων»

                                                                      

 

Το Λεξικό των Χρωμάτων 

Καταγραφή των Χρωμάτων με το Ηλεκτρονικό Λεξικό στη γωνιά του υπολογιστή!

ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΕΛΕΝΑ ΤΣΙΜΩΡΗ

Το ίδιο παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και στον διαδραστικό πίνακα. Στην 1η σελίδα τα παιδιά επιλέγουν ένα τσουκάλι και προσπαθούν να υποθέσουν-διαβάσουν τι χρώμα μπορεί να αναγράφει.

Πατώντας πάνω επιβεβαιώνουν ή απορρίπτουν την υπόθεση τους. Εάν έχουν βρει την σωστή απάντηση τότε αντιγράφουν το χρώμα εάν όχι πατώντας πάνω στο κάστρο της μάγισσας γυρνάνε στην αρχική σελίδα και ξαναπροσπαθούν!

 

 

Η Μάγισσα Μπερδεψούρα!

2

Συγγραφέας: ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 11-12-2018

Η πολυγνωστή και αγαπητή σε όλους μας Μάγισσα Μπερδεψούρα αποτελεί μια καλή αφορμή για να μας εισάγει στη Θεματική τα Χρώματα!

«Η Μάγισσα Μπερδεψούρα λοιπόν, εκεί που ξεσκόνιζε και τακτοποιούσε τα φίλτρα της ….. κάνει μια αδέξια κίνηση και ….ΜΠΡΑΦΦΦ…. τα σκορπίζει όλα στο πάτωμα! Μπουκαλάκια με χρώματα και ταμπελίτσες έγιναν όλα σαλάτα! Απελπισμένη όπως ήταν έτρεξε γρήγορα σε έμενα και μου διηγήθηκε τι συνέβη. – Μη στεναχωριέσαι Μπερδεψούρα μου της είπα και την έφερα σήμερα εδώ στο σχολείο μας για να την βοηθήσουμε.»

Καθώς αφηγούμαστε στα παιδιά το παραπάνω σενάριο σκορπίζουμε στο πάτωμα τα χάρτινα χρωματιστά φίλτρα και τις ταμπελίτσες με τα χρώματα. Τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν ταμπελίτσα και φίλτρο!

Η Μάγισσα Μπερδεψούρα Πατόν-converted

ΦΙΛΤΡΑ ΠΑΤΡΟΝ-ΤΣΙΜΩΡΗ ΕΛΕΝΑ-converted

Έπειτα, απαγγέλουμε και μαθαίνουμε με τα παιδιά το παρακάτω  ποίημα:

      

Τέλος, μπορούμε να κολλήσουμε την Μάγισσα σε κάποιο σημείο της τάξης μας πχ.ντουλάπι ή τοίχο και γύρω της φίλτρα ή καπέλα. Κάτω από κάθε φίλτρο ή καπέλο με βέλκρο τοποθετούμε την ονομασία του χρώματος. Τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες μπορούν να απασχολούνται και να αντιστοιχούν χρώμα και ονομασία.   

Δημιουργία και ιδέα της καλύτερης συναδέλφου ever!

 

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση