ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ OSOS

Σεισμοί και Ηφαίστεια

“Τον σεισμό γνωρίζω, τον φόβο εξανεμίζω”

Κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος OSOS (OpenSchoolsforOpenSocietes), οι μαθητές/τριες της Γ1 τάξης του 5ου Δ.Σ. Ρόδου υλοποίησαν το πρόγραμμα «Τον σεισμό γνωρίζω, τον φόβο εξανεμίζω!–Μια μελέτη για τους σεισμούς και τα ηφαίστεια»

 Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που πλήττει συχνά την Ελλάδα και άλλες χώρες του πλανήτη. Η χώρα μας, καθώς βρίσκεται σε σημείο σύγκλισης λιθοσφαιρικών πλακών, χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα σεισμογενής. Οι περισσότεροι σεισμοί,βέβαια, που γεννιούνται στη χώρα μας δεν προκαλούν ιδιαίτερα προβλήματα, ωστόσο μερικοί είναι πολύ ισχυροί και έχουν επιπτώσεις στον άνθρωπο και στο δομημένο περιβάλλον.

 Το πρόγραμμα αυτό είχε ως σκοπό να εισαγάγει τους μαθητές στον κόσμο των σεισμών και των συνεπειών τους, τόσο των φυσικών και επιστημονικών, όσο και των κοινωνικών. Επίσης, αφού μελετήσουν το φαινόμενο, να είναι σε θέση να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα προστασίας.

 Πιο συγκεκριμένα, το παρόν σχέδιο εργασίας στόχευε στο να βοηθήσει τους μαθητές:

  • Να γνωρίσουν το φαινόμενο των σεισμών και των ηφαιστείων
  • Να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση σεισμού
  • Να ευαισθητοποιηθούν κοινωνικά και συναισθηματικά και να αντιδρούν ψύχραιμα σε έκτακτες ανάγκες.
  • Να μάθουν τρόπους αποτελεσματικής προστασίας από τους σεισμούς

Τελικός στόχος του προγράμματος ήταν η κατασκευή ενός σεισμογράφου με απλά υλικά, που να ανταποκρίνεται στις ηλικιακές τους δυνατότητες.

Μέσα από το πρόγραμμα αυτό δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με μεθόδους επιστημονικής έρευνας, να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.

Για τον σκοπό αυτό πολλές δραστηριότητες του προγράμματος σχεδιάστηκαν έτσι, ώστε να αποτελούνται από τρία μέρη:

  • Διατύπωση αρχικών εκτιμήσεων:

Στηριζόμενοι στις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, οι μαθητές κάνουν υποθέσεις, καταγράφουν τις απόψεις τους σχετικά με τα φαινόμενα που μελετάμε.

  • Μελέτη νέων δεδομένων:

Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τη νέα γνώση και ενθαρρύνονται να υλοποιήσουν σε ομάδες συγκεκριμένα πειράματα.

  • Επαλήθευση των αρχικών εκτιμήσεων και καταγραφή των αποτελεσμάτων:

Με το τέλος των πειραμάτων, οι μαθητές αναθεωρούν ή επαληθεύουν τις αρχικές τους εκτιμήσεις και καταγράφουν τα αποτελέσματά τους.

Σκοπός αυτής της διαδικασίας ήταν να εξοικειωθούν οι μαθητές με ερευνητικές διαδικασίες.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη μεθοδολογία του προγράμματος OSOS, το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε 4 πεδία:

α. Feel (Αισθανθείτε)

β. Imagine (Φανταστείτε)

γ. Create (Δημιουργήστε)

δ. Share (Μοιραστείτε)

 

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΕΝΑ ΣΩΣΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

kid-eating-healthy-breakfast

Το πρωινό αποτελεί ένα πολύ σημαντικό γεύμα για τα παιδιά, καθώς όχι μόνο τους παρέχει την απαραίτητη ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας, αλλά σχετίζεται επίσης τόσο με τη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη σχολική απόδοση, όσο και με την υγεία και τη διαμόρφωση των διατροφικών τους συνηθειών.
Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πρωινού βοηθά στην καλύτερη ρύθμιση της όρεξης και του σωματικού βάρους, καθώς αυξάνει το αίσθημα κορεσμού και συμβάλλει στην αποφυγή υπερκατανάλωσης τροφής στα επόμενα γεύματα της ημέρας. Επιπλέον, έχει βρεθεί ότι τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό τείνουν να έχουν καλύτερες διατροφικές συνήθειες και μεγαλύτερη πιθανότητα να καλύπτουν τις ανάγκες τους σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Ένα ισορροπημένο πρωινό για τα παιδιά θα πρέπει να περιλαμβάνει συνδυασμό επιλογών από τις παρακάτω ομάδες τροφίμων:
– Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα: Αποτελούν πλούσιες πηγές πρωτεΐνης και ασβεστίου που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και την υγεία των οστών και των δοντιών. Για παιδιά μεγαλύτερα από 2 ετών, θα ήταν καλό να προτιμώνται προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (1,5-2%).
– Ψωμί ή δημητριακά, κατά προτίμηση ολικής άλεσης: Περιέχουν φυτικές ίνες που συμβάλλουν στην αύξηση του αισθήματος κορεσμού και προάγουν την καλή λειτουργία του εντέρου, καθώς επίσης και βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Είναι σημαντικό ώστόσο να δίνεται προσοχή στο είδος των δημητριακών, καθώς πολλά προϊόντα, ειδικότερα αυτά που απευθύνονται σε παιδιά, είναι πλούσια σε ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά οξέα και φτωχά σε φυτικές ίνες. Επομένως, θα πρέπει να επιλέγονται δημητριακά χωρίς προσθήκη ζάχαρης και πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως για παράδειγμα ολικής αλέσεως ή μούσλι.
– Φρούτα: Παρέχουν στα παιδιά φυτικές ίνες και μικροθρεπτικά συστατικά (βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία) απαραίτητα για την υγεία και την ανάπτυξή τους. Ιδανικά, θα πρέπει να καταναλώνονται ολόκληρα και όχι σε μορφή χυμών που έχουν μικρότερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και είναι ενεργειακά πυκνότεροι.

Στην πράξη ας δούμε ορισμένες επιλογές ισορροπημένου πρωινού για τα παιδιά:
– Γάλα (χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά) με δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτο
– Γάλα με φρυγανιές ολικής άλεσης με λίγο μέλι/ταχίνι και φρούτο
– Γιαούρτι (χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά) με δημητριακά ολικής άλεσης και κομμάτια φρέσκων φρούτων
– Γιαούρτι (χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά) με μέλι και ξηρούς καρπούς
– Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης και τυρί χαμηλών λιπαρών και φρούτο
– Βραστό αυγό με ψωμί ολικής άλεσης και φρούτο
– Κουλούρι Θες/νίκης με τυρί κρέμα και φρούτο

Τέλος, προσπαθήστε να αποφύγετε επιλογές όπως κρουασάν, σφολιάτες, συσκευασμένα μπισκότα και έτοιμα αρτοσκευάσματα τα οποία είναι πλούσια σε λίπος, ζάχαρη και θερμίδες. Εναλλακτικά, μπορείτε να προσφέρετε σπιτικό κέικ, σταφιδόψωμο ή κουλουράκια.

Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΓΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟ

Ο πολεμιστής έχει την ασπίδα του….. Εμείς τη μάσκα μας !!!

Ο κορωνοϊός είναι ένας ιός που μολύνει τον άνθρωπο. Είναι τόσο μικρός που μπορούμε να τον δούμε μόνο με ειδικό μικροσκόπιο. Δυστυχώς κολλάει πολύ εύκολα από τον ένα στον άλλον. Συνήθως προκαλεί βήχα και πυρετό και μας κάνει να νιώθουμε κουρασμένοι.

Τα παιδιά δεν αρρωσταίνουν σοβαρά και μερικές φορές μπορεί να μην το καταλάβουν ότι έχουν κολλήσει. Οι μεγάλοι όμως και κυρίως οι γιαγιάδες και οι παππούδες  μπορεί να αρρωστήσουν βαριά και να νοσηλευτούν στο νοσοκομείο για πολλές ημέρες, ή να κινδυνεύσει και η ζωή τους.

Για να περιορίσουμε τη κυκλοφορία του ιού πρέπει όλοι μαζί να προσπαθήσουμε!!!

Πρέπει να ακολουθούμε συνεχώς 4 χρυσούς κανόνες:

  1. Κρατάμε αποστάσεις μεταξύ μας ειδικά όταν δεν φοράμε μάσκα
  2. Φτερνιζόμαστε και βήχουμε μόνο στο χαρτομάντηλο ή μέσα στον αγκώνα μας
  3. Πλένουμε προσεκτικά τα χέρια μας
  4. Φοράμε ΟΛΟΙ μάσκα

Δείτε στο παρακάτω βίντεο πώς μπορείτε να προφυλαχτείτε από τον κορωνοϊό στο σχολείο:

Και τώρα ώρα για παιχνίδι!

Παιχνίδι μνήμης με εικόνες που δείχνουν τα μέτρα πρόληψης από τον κορωνοϊό. Καλή διασκέδαση!

 

ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ1 και Δ2 του σχολείου μας, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Νοιάζομαι και δρω», αιτήθηκαν στο Library4all  τη δωρεά-χορηγία βιβλίων για τον εμπλουτισμό της ιδρυμένης σχολικής μας βιβλιοθήκης. Η ανταπόκριση ήταν άμεση στο αίτημα των μαθητών μας.

Με τη δωρεά 30 λογοτεχνικών βιβλίων, σε μια δύσκολη σχολική χρονιά, όπως αυτή που διανύουμε, το Library4all γέμισε με χρώμα το σχολείο μας, έφερε το χαμόγελο στα μάτια των μαθητών μας και την ελπίδα πως μπορούμε ακόμα να ονειρευόμαστε για ένα όμορφο και δημιουργικό μέλλον.

Ευχόμαστε να συνεχίσουν το αξιέπαινο έργο τους και να προσφέρουν τη χαρά της ανάγνωσης και της γνώσης σε όλο και περισσότερα παιδιά.

Ευχαριστούμε από καρδιάς το Library4all για αυτή τη σημαντική τους προσφορά.

Δείτε εδώ την ευχαριστήρια επιστολή του σχολείου μας: Ευχαριστήρια επιστολή_Library4all

 

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΩΔΙΚΑ

codeweek_ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ_ΕΙΚΟΝΑ

Οι μαθητές της Δ1 τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα (European Code Week).  Έχοντας ως στόχο να βάλουν την υπολογιστική σκέψη και τον προγραμματισμό στο σχολείο και στη ζωή τους, σχεδίασαν δραστηριότητες προγραμματισμού εκτός διαδικτύου, ώστε να κατανοήσουν σε ένα πρώτο στάδιο τις δυνατότητες του προγραμματισμού, ο οποίος αποτελεί τον αποτελεσματικότερο τρόπο για να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης.

https://codeweek.eu/view/322251/coding-games