Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι νευρολογικές διαταραχές που μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα ενός ατόμου να αποκτά, να επεξεργάζεται και να διατηρεί πληροφορίες. Αυτές οι διαταραχές μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα ενός ατόμου να διαβάζει, να γράφει, να κάνει μαθηματικά, να οργανώνει και να διαχειρίζεται το χρόνο, να ακολουθεί οδηγίες, να επικοινωνεί και να κοινωνικοποιείται αποτελεσματικά.

Η κατανόηση και η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών είναι σημαντική, διότι μπορεί να επηρεάσουν την ακαδημαϊκή, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη ενός ατόμου. Όταν δεν αντιμετωπίζονται, μπορεί να οδηγήσουν σε απογοήτευση, χαμηλή αυτοεκτίμηση και κακές ακαδημαϊκές επιδόσεις. Ωστόσο, με έγκαιρη παρέμβαση και υποστήριξη, τα άτομα με ΜΔ μπορούν να ξεπεράσουν τις προκλήσεις τους και να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.

Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα

Η Ειδική Αγωγή είναι μία πρόσφατη σχετικά επιστήμη και ο σκοπός της δημιουργίας της είναι η ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο οικογενειακό, σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο όπου ζουν και την εξάλειψη της περιθωριοποίησης και απομόνωσής τους.

Η ιστορία των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες και της εκπαίδευσής τους, όπως γνωρίζουμε, έχει περάσει διάφορα στάδια αλλαγών με βάση τις κοινωνικές αντιλήψεις κάθε εποχής. Τα πιο διακριτά στάδια θα μπορούσαν να συνοψιστούν σε τρία: α) το στάδιο της απόρριψης και της κακομεταχείρισης, β) το στάδιο του οίκτου, της περίθαλψης, της προστασίας και της ξεχωριστής εκπαίδευσης και γ) το σημερινό στάδιο της διεκδίκησης ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης, συνεκπαίδευσης και ισότιμης συμμετοχής των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία.

Κατά τον αιώνα που πέρασε, σημειώθηκαν πάρα πολλές αλλαγές στις κοινωνικές αντιλήψεις για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες και την εκπαίδευσή τους. Από την πλήρη απόρριψη και τη φιλανθρωπική απομόνωση και εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες σε ιδρύματα και άσυλα φτάσαμε στη σημερινή πραγματικότητα της αναγνώρισης και του σεβασμού της διαφορετικότητας, της συνεκπαίδευσης όλων των μαθητών στην ίδια τάξη ανεξάρτητα από ιδιαιτερότητες και των διεκδικήσεων των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες για κοινωνική συμμετοχή.

Προς έναν κοινό ορισμό για την Π.Ε.

Ήδη από τη δεκαετία του 1960 ξεκίνησαν οι πρώτες συζητήσεις για την ανάπτυξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και για τη σημασία της στην εκπαίδευση ατόμων όλων των ηλικιών εξαιτίας των οξυμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Ο πιο αποδεκτός ορισμός για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση δόθηκε από την UNESCO το 1977, στην Τιφλίδα της πρώην Σοβιετικής Ένωσης: «Η περιβαλλοντική εκπαίδευση προωθεί την ανάπτυξη σαφούς αντίληψης και ενδιαφέροντος για την οικονομική, κοινωνική, πολιτική και οικολογική αλληλεξάρτηση σε αστικές και αγροτικές περιοχές. Παρέχει σε κάθε άτομο δυνατότητα απόκτησης γνώσεων, αξιών, στάσεων, αφοσίωσης και δεξιοτήτων που χρειάζονται για να προστατεύσει και να καλυτερεύσει το περιβάλλον. Συμβάλλει στη δημιουργία νέων προτύπων συμπεριφοράς, ατόμων, ομάδων, κοινωνιών προς το περιβάλλον.»

Σειρήνες ήχησαν

 

Σειρήνες ήχησαν σήμερα το απόγευμα στις ισραηλινές κοινότητες στο Γκολάν, κοντά στα σύνορα με τη Συρία, προειδοποιώντας τους κατοίκους για ενδεχόμενα πυραυλικά πλήγματα στην περιοχή, ανακοίνωσε ο ισραηλινός στρατός.

 

εικονολεξο δοκιμαστικό