Sharing time – Connecting learnigs

Erasmus +

“Sharing time, connecting learnings”

Tο 2o Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου συμμετέχει στο διετές πρόγραμμα Erasmus+ KA2 «Στρατηγικές Συμπράξεις στον Τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης» από 1.9.2018, με τίτλο: «Sharing time, connecting learnings – moments partagés, apprentissages connectés». Η συντονίστρια χώρα είναι η Γαλλία με εταίρους σχολεία από την Ισπανία, την Ουαλία, την Λιθουανία και την Ελλάδα. Ο κεντρικός σκοπός του προγράμματος είναι να αναδειχθεί η κοινωνική και εκπαιδευτική αξία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ πραγματοποιήθηκε η 1η Διακρατική συνάντηση  μεταξύ των εταίρων από τις 5/11/18 έως τις 9/11/18 στην Γαλλία και συγκεκριμένα στα σχολεία  “Ecole elementaire de Cosnac” και “Ecole primaire de Saint Viance”.

Τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του Προγράμματος Erasmus+ κ. Ελένη Μπύρου δασκάλα της Ε΄2 Τάξης και υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος, κ. Γιώργος Ευθυβουλίδης δάσκαλος της Δ΄3 Τάξης και η κ. Ευαγγελία Πελεκάνου δασκάλα Αγγλικών συμμετείχαν σε όλες τις δράσεις της πρώτης συνάντησης μαζί με τους συναδέλφους τους εκπροσώπους από τις χώρες – εταίρους.

Οι πέντε εταίροι μέσα από τις κοινές δράσεις τους επιδιώκουν «ν’ ανοίξουν» τα σχολεία που εκπροσωπούν και να  φέρουν σε επαφή τους μαθητές τους  με τους πολιτισμούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Επίσης το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση των προφίλ των εκπαιδευτικών δίνοντας νόημα και κίνητρο στο λειτούργημά τους με την ανταλλαγή ορθών πρακτικών και ειδικότερα δίνει βαρύτητα στην εφαρμογή της θεωρίας της Πολλαπλής Νοημοσύνης. Μέσα από την διεξαγωγή της έρευνας για την ανίχνευση των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης των μαθητών και την ανάλυση των συμπερασμάτων που θα προκύψουν, οι παιδαγωγικές ομάδες του προγράμματος θα συμβάλλουν στον αγώνα κατά του φαινομένου της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την χρήση μαθησιακών στρατηγικών που να ανταποκρίνονται στο μαθησιακό προφίλ του εκάστοτε μαθητή, με την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και με τη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η προετοιμασία και η οργάνωση των Γάλλων συναδέλφων ήταν υποδειγματική και οι δραστηριότητες εντός και εκτός των σχολείων πολύ ενδιαφέρουσες και εποικοδομητικές. Το πρόγραμμα κάθε ημέρας έκλεινε με μια ξενάγηση και δείπνο με παραδοσιακά εδέσματα.

Η ελληνική αποστολή, που εκπροσώπησε το 2ο Δ.Σ. Πόλεως Ρόδου στην  πρώτη κινητικότητα στην πόλη Brive La Gaillarde, επέστρεψε στη Ρόδο με πολλές εμπειρίες, καινοτόμες ιδέες,  αξέχαστες στιγμές και ενθουσιασμό.

Μέσα από αυτό το ευρωπαϊκό πρόγραμμα το 2ο Δ. Σ. Πόλεως Ρόδου προσδοκά να βελτιώσει και να αναβαθμίσει το επαγγελματικό προφίλ του εκπαιδευτικού και να προάγει τη δικτύωση του σχολείου με φορείς και σχολεία τοπικά, στην Ευρώπη και σε διεθνές επίπεδο. Επιδιώκει επίσης να καλλιεργήσει την πεποίθηση ότι η εκπαίδευση είναι δικαίωμα για κάθε μαθητή χωρίς αποκλεισμούς, να εμπνεύσει τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και την αποδοχή και την ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στη σχολική κοινότητα και στην κοινωνία ευρύτερα.

 

Κατηγορίες: Αρχική, Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus + | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Sharing time – Connecting learnigs

Το σπάσιμο του ροδιού την Πρωτοχρονιά



Λήψη αρχείου

 

 


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

 

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Αρχική, Χριστουγεννιάτικα Έθιμα | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το σπάσιμο του ροδιού την Πρωτοχρονιά

Ο ρόλος της Βιωματικής Μάθησης

 

Ο ρόλος της βιωματικής μάθησης στα σχολικά προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Κατηγορίες: Αρχική, Περιβάλλον | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ρόλος της Βιωματικής Μάθησης

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου στην Ουαλία

Από τις 18 έως τις 21 Μαρτίου 2019, πραγματοποιήθηκε στην Ουαλία η δεύτερη εταιρική συνάντηση για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ KA2 με τίτλο «Sharing time, connecting learning» στο οποίο το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου συμμετείχε μεταξύ έξι σχολείων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από πέντε διαφορετικές χώρες με συντονίστρια χώρα τη Γαλλία.  

Η διακρατική εκπαιδευτική συνάντηση έλαβε χώρα στο Stebonheath Primary School στην πόλη Llanelli της Ουαλίας. Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν τρεις (3) εκπαιδευτικοί Π.Ε. 70 η κ. Ελένη Μπύρου δασκάλα της Ε΄2 Τάξης και υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος, η κ. Αικατερίνη Ζαφειρίου, δασκάλα Ειδικής Αγωγής στο Τμήμα Ένταξης και ο κ. Γιώργος Ευθυβουλίδης δάσκαλος της Δ’ 3 Τάξης.

Μετά την όμορφη εκδήλωση καλωσορίσματος, ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Έπειτα και σύμφωνα με την εγκεκριμένη πρόταση του σχεδίου, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους πραγματοποίησαν διδακτικές παρεμβάσεις μέσα από τις οποίες θέλησαν να κάνουν γνωστά στους Ουαλούς μαθητές αλλά και στους συναδέλφους τους στοιχεία της ελληνικής κουλτούρας και παράδοσης. Είχε προηγηθεί η απαραίτητη προετοιμασία  γι’ αυτές τις παρεμβάσεις με τη δημιουργία βίντεο που αφορούσαν το σχολείο, την Ρόδο, την ιστορία της Ρόδου, ήθη και έθιμα αλλά και την Ελλάδα γενικότερα.

Τις επόμενες ημέρες το πρόγραμμα περιελάμβανε παρακολούθηση μέσα στην τάξη του έργου των  Ουαλών δασκάλων και γενικά παρατήρηση όλων των εκφάνσεων του τρόπου ζωής στην Ουαλία μέσα από το σχολείο. Κατά τη διάρκεια της παραμονής στο Llanelli πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στα αξιοθέατα της περιοχής, ξεναγήσεις σε κάστρα, μουσεία και φυσικά γευσιγνωσία με τα τοπικά παραδοσιακά φαγητά.  Η φιλοξενία των Ουαλών συναδέλφων ήταν άψογη. Γενικά ήταν μια πετυχημένη συνάντηση των μελών της ομάδας Erasmus +  που πέτυχε τον στόχο του προγράμματος, δηλαδή να  αναδειχθεί η κοινωνική και εκπαιδευτική αξία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι έξι εταίροι μέσα από τις κοινές δράσεις τους κατόρθωσαν «ν’ ανοίξουν» τα σχολεία που εκπροσωπούν και να  φέρουν σε επαφή τους μαθητές τους με τους πολιτισμούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Μέσα από αυτό το ευρωπαϊκό πρόγραμμα επιδιώκεται να αναβαθμιστεί το επαγγελματικό προφίλ του εκπαιδευτικού και να προαχθεί η δικτύωση του σχολείου με φορείς και σχολεία στην Ευρώπη και σε διεθνές επίπεδο. Η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες έχει ως αποτέλεσμα την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη καθώς μελετώντας τις κουλτούρες διαφορετικών λαών, μπορούμε να γνωρίσουμε καινοτόμες ιδέες και να δημιουργήσουμε τις δικές μας.

Η ανταλλαγή παιδαγωγικών μεθόδων και αποτελεσματικών πρακτικών αναμένεται να αποφέρει θετικά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στη μαθησιακή διαδικασία  καθώς δίνονται ευκαιρίες να εκσυγχρονιστούν τα συστήματα της εκπαίδευσης ώστε να ανταποκρίνονται πιο αποτελεσματικά στις βασικές προκλήσεις της σημερινής κοινωνίας.

Κατηγορίες: Αρχική, Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus + | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το 2ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου στην Ουαλία