ΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Ερευνητική εργασία» κατά τη διάρκεια του Α΄ και Β΄ τετραμήνου του σχολικού έτους 2019-2020 οι μαθητές του Β1 ασχολήθηκαν με θέματα Ψυχικής Υγείας των Εφήβων. Επιλέξαμε να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα, καθώς μεγάλο ποσοστό εφήβων υποφέρει από άγχος, φοβίες, κατάθλιψη και δεν μπορεί να διαχειριστεί εύκολα καταστάσεις απώλειας αγαπημένων προσώπων με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται σημαντικά η ψυχική τους υγεία.

      Για τους παραπάνω λόγους θέσαμε ως σκοπό τα ακόλουθα ερευνητικά  ερωτήματα:

Α) Άγχος: Ορισμός, αίτια, συμπτώματα, συνέπειες, διαταραχές άγχους, τρόποι αντιμετώπισης

Β) Φοβίες: Ορισμός, αίτια, μορφές, συμπτώματα, τρόποι αντιμετώπισης

Γ) Κατάθλιψη:Ορισμός, αίτια, συμπτώματα, τρόποι αντιμετώπισης

       Δ) Πένθος: Συμπτώματα, στάδια, τρόποι αντιμετώπισης

       Για την υλοποίηση της ερευνητικής εργασίας βάλαμε στόχους και αποφασίσαμε αρχικά να κάνουμε μια βιβλιογραφική έρευνα. Αφού μελετήσαμε διάφορες πηγές, καταγράψαμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας και συζητήσαμε σχετικά με αυτά. Έπειτα, κατασκευάσαμε διάφορα υποθετικά σενάρια και βιώσαμε περιπτώσεις εφήβων με δύσκολα προβλήματα. Με αφορμή αυτά, σκεφτήκαμε και γράψαμε διάφορες συμβουλές που θα τους δίναμε, τις οποίες συνοδεύσαμε με σκίτσα και φωτογραφίες. Τέλος, δώσαμε στην εργασία ηλεκτρονική και έντυπη μορφή, ενώ το τελικό στάδιο ήταν η δημιουργία power point για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνάς μας.

Για να δείτε την παρουσίαση της εργασίας, πατήστε εδώ.

Για να δείτε το κείμενο της εργασίας, πατήστε εδώ.

Για να δείτε την εργασία με τίτλο “Αυτοεκτίμηση”, πατήστε εδώ.

Για να δείτε την εργασία με τίτλο “Σκέψεις για την αυτοεκτίμηση”, πατήστε εδώ.

                            Η καθηγήτρια που ανέλαβε την εποπτεία και καθοδήγηση των μαθητών

                                                       Ελένη Γεωργούση (Θεολόγος – Φιλόλογος)

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ “ΚΑΛΟΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ”

Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019 , μαθητές της Α΄τάξης του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό παιχνίδι “Μυστήριο στο Γηροκομείο” στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών με υπεύθυνη την καθηγήτρια Ελένη Γεωργούση (Θεολόγο- Φιλόλογο). Συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν το Γηροκομείο “Καλός Σαμαρείτης” στη Νέα Φιλαδέλφεια, όπου είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους ηλικιωμένους και να συνεργαστούν μαζί τους προκειμένου να επιλύσουν μια υπόθεση μυστηρίου. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι που έχει σχεδιαστεί από την Challedu, μια Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, με σκοπό οι μαθητές να λειτουργήσουν συνεργατικά, να αξιοποιήσουν με κριτική και συνδυαστική σκέψη τις πληροφορίες που λαμβάνουν, να εφεύρουν τρόπους επικοινωνίας με τους ηλικιωμένους και να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα της τρίτης ηλικίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες των υπευθύνων του παιχνιδιού, συνεργάστηκαν άψογα τόσο μεταξύ τους όσο και με τους ηλικιωμένους και κατάφεραν να επιλύσουν την υπόθεση που είχαν αναλάβει. Μετά το τέλος του παιχνιδιού πρόσφεραν στους φιλοξενούμενους του Γηροκομείου δώρα και χριστουγεννιάτικες κάρτες, που οι ίδιοι είχαν κατασκευάσει και αφού αντάλλαξαν ευχές για Χαρούμενα Χριστούγεννα, αναχώρησαν ευχαριστημένοι και συγκινημένοι από αυτήν την εμπειρία που είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν.

Ενημέρωση μαθητών για το Γηροκομείο ” Ο Καλός Σαμαρείτης”

 

Από το υλικό των φακέλων για την επίλυση του μυστηρίου
Οι μαθητές συνεργάζονται με τους ηλικιωμένους για την επίλυση του μυστηρίου
Η ομάδα είναι κοντά στη λύση του μυστηρίου
Ευχάριστες στιγμές με ευχετήριες κάρτες που έφτιαξαν οι μαθητές
Τα δώρα αγάπης

ΟΔΗΓΟΣ ΞΕΝΑΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΞΩΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

 

ΟΔΗΓΟΣ ΞΕΝΑΓΗΣΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΕΞΩΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

Την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019, οι μαθητές του τμήματος Α1 του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη σε παλαιά εξωκλήσια του Δήμου Σαρωνικού στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γεωργούση Ελένη, Θεολόγο- Φιλόλογο.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές με τη συνοδεία της υπεύθυνης καθηγήτριας επισκέφτηκαν αρχικά τον Άγιο Παντελεήμονα Αναβύσσου, όπου παρατήρησαν τα κύρια χαρακτηριστικά του ναού και σημείωσαν τις παρατηρήσεις τους στα αντίστοιχα φύλλα εργασίας.

Στη συνέχεια, μετακινήθηκαν στα Καλύβια, όπου ξεναγήθηκαν στους Ταξιάρχες, τον Άγιο Πέτρο και την Παναγία τη Μεσοσπορίτισσα, από την κ. Πέτρου Δήμητρα, αρχαιολόγο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής.

Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του Α΄τετραμήνου είχαν μελετήσει από βιβλιογραφικές και διαδικτυακές πηγές τα παλαιά εξωκλήσια του Δήμου Σαρωνικού και είχαν καταγράψει τα αποτελέσματα της έρευνάς τους σε σχετικές εργασίες. Με την επίσκεψη στα παραπάνω εξωκλήσια είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν με διερευνητικό και βιωματικό τρόπο χαρακτηριστικά της αρχιτεκτονικής, ζωγραφικής και γλυπτικής τους προκειμένου να αντλήσουν στοιχεία για να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους. Μάλιστα, δήλωσαν ενθουσιασμένοι που ήλθαν σε επαφή με τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου τους και έμαθαν σημαντικές πληροφορίες για αξιόλογα μνημεία της περιοχής τους.

 

ΔΡΑΣΗ: ΠΟΛΥΜΕΡΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ/ COMENIUS 2010-2012 ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ

COMENIUS- SOYNIO
COMENIUS- SOYNIO

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ : ΕΛΕΝΗ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η σύμπραξη θα ασχοληθεί με τη στάση της νέας γενιάς απέναντι στην παράδοση και τον πολιτισμό της χώρας τους σε σχέση με τον πολιτισμό άλλων χωρών στα πλαίσια της Ενωμένης Ευρώπης. Οι νέοι είναι ανάγκη να γνωρίζουν, να σέβονται, να διατηρούν και να αξιοποιούν δημιουργικά τις παραδόσεις του τόπου τους προκειμένου να διατηρήσουν την εθνική τους ταυτότητα. Παράλληλα, μαθαίνουν να σέβονται και τον πολιτισμό άλλων χωρών, με τις οποίες καλό είναι να υπάρχει συνεργασία και γόνιμη επικοινωνία μέσα από την ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων. Μόνο με μια τέτοιου είδους συνεργασία μπορεί να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος της παγκοσμιοποίησης και της ισοπέδωσης των ιδιαίτερων ιδεών και αξιών κάθε λαού από τη μαζική κουλτούρα.

Στα πλαίσια λοιπόν, αυτού του σχεδίου γίνεται μια προσπάθεια να εφαρμοστεί αυτού του είδους η συνεργασία σε ένα πειραματικό στάδιο ανάμεσα  στο Γενικό Λύκειο Αναβύσσου από την Ελλάδα, που έχει αναλάβει το συντονισμό του προγράμματος, στο Ιnstitut d’Educacio Secundaria El Pedro από την Ισπανία, στο σχολείο Grupul Scolar Industrial “Sf. Pantelimon” από τη Ρουμανία, το Λύκειο Αγίου Νεοφύτου Πάφου από την Κύπρο, το Liceo Scientifico “ Ettore Majorana” από την Ιταλία και το Lycee Thiers από τη Γαλλία.

Συνολικά συμμετέχουν  150 περίπου μαθητές (ηλικίας 15-18 ετών) και 38 περίπου καθηγητές απ’ όλες τις παραπάνω χώρες.

Για την επίτευξη των στόχων του σχεδίου, προγραμματίζονται γλωσσική προετοιμασία εκπαιδευτικών και μαθητών στη γλώσσα της σύμπραξης (αγγλική) προκειμένου να διασφαλιστεί η επικοινωνία των μελών, ανταλλαγή εμπειριών με σχολεία- εταίρους μέσα από ανταλλαγές εκπαιδευτικών και μαθητών, θεματικές εργασίες και έρευνα, σύνταξη, δημοσίευση και διάδοση υλικού με τη χρήση των τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας.

Φυσικά, είναι απαραίτητο να εφαρμστεί και αξιολόγηση του προγράμματος, τόσο κατά τη διάρκεια, για να διορθώνονται τυχόν ελλείψεις, όσο και στο τέλος, για να ελεγχθεί κατά πόσο ικανοποιήθηκαν οι στόχοι του σχεδίου. Αυτή θα πραγματοποιηθεί με ερωτηματολόγια που θα απευθύνονται στους μαθητές και εκπαιδευτικούς μέλη του σχεδίου.

Τέλος, τα αποτελέσματα της σύμπραξης θα ανακοινωθούν, τόσο στις τοπικές κοινωνίες των εταίρων, όσο και διαδικτυακά, ενώ ευελπιστούμε ότι ανάμεσα στα τελικά προϊόντα, θα φτιάξουμε ένα DVD που θα περιέχει τις δραστηριότητες και τις εργασίες όλων των εταίρων, καλλιτεχνικά αντικείμενα αντιπροσωπευτικά των παραδόσεων των εταίρων, ένα CD με μουσική και τραγούδια από τις χώρες της σύμπραξης και ένα Λεύκωμα με φωτογραφίες αντιπροσωπευτικές του πολιτισμού των εταίρων.

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ ΣΟΥΝΙΟ

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΙΣΠΑΝΙΑΣ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ   ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ  2007-2008

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΛΕΝΗ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στα πλαίσια του προγράμματος αδελφοποίησης της Κοινότητας Παλαιάς Φωκαίας και της πόλης L’Escala της Ισπανίας , το σχολείο μας είχε λάβει μέρος στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν προς τιμή του σχολείου IES EL PEDRO,που πραγματοποίησε επίσκεψη στην Παλαιά Φώκαια  το Φεβρουάριο του 2007.

Ύστερα από πρόσκληση του Διευθυντή του Ισπανικού σχολείου, πραγματοποιήσαμε  επίσκεψη στην πόλη L’ Escala της Ισπανίας (1-3-2008 ως 8-3-2008), ώστε να γνωρίσουμε από κοντά την ιστορία αυτού του τόπου  που σχετίζεται με την ιστορία της Παλαιάς Φώκαιας στην αρχαιότητα.

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ

 

  • Να έρθουμε σε επαφή με το ισπανικό σχολείο και να ανταλλάξουμε σκέψεις, προβληματισμούς, ιδέες και εμπειρίες.
  • Να γνωρίσουμε μια διαφορετική κουλτούρα και να προβάλλουμε τον                     ελληνικό πολιτισμό.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

  1. Μετάβαση στη L’ Escala και υποδοχή από τις τοπικές αρχές και το σχολείο IES EL Pedro.Ξενάγηση στην πόλη και γνωριμία με τον παραδοσιακό τρόπο ζωής.

2.  Επίσκεψη στο Εμπούριες, όπου το 550 π.Χ. οι Έλληνες ίδρυσαν ελληνική πόλη με το όνομα  Εμπόριον. Ξενάγηση στην αρχαία ελληνική πόλη και το Μουσείο.

3. Επίσκεψη στα νησιά Μέντες, όπου θαυμάσαμε το φυσικό τοπίο.

4. Μετάβαση στο λόφο Μοντγκρί, όπου κάναμε πεζοπορία ως το μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης. Εκεί,οι Καταλανοί καθηγητές και μαθητές μας είχαν προετοιμάσει ένα γεύμα με νοστιμιές της καταλανικής κουζίνας με αντιπροσωπευτικότερη, την παέλια.. Ακόμα, τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς( σαρντάνα), όπου πήραν μέρος και Έλληνες μαθητές.

5. Επίσκεψη στις υπέροχες μεσαιωνικές πόλεις, Παλς, Περαταλάντα, Μπεσαλού,καθώς και στη λίμνη Μπανιόλες. Επίσκεψη στην πόλη Χιρόνα, όπου περπατήσαμε στους δρόμους της και θαυμάσαμε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, τον καθεδρικό ναό, ενώ είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και το πανεπιστήμιο της περιοχής.

6. Επίσκεψη στην πόλη Φιγκέρες και το Μουσείο του Νταλί, όπου γνωρίσαμε από κοντά τα έργα αυτού του μεγάλου ζωγράφου. Επίσκεψη στο Καντακές, όπου βρίσκεται η οικία του Νταλί.

7. Επίσκεψη στο χώρο του σχολείου, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα ( Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφία,Καταλανικά, Μαθηματικά, Πληροφορική και Αγγλικά).

8. Μετάβαση στη Βαρκελώνη,όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στη Σαγράδα Φαμίλια, στον Καθεδρικό ναό στη Γοτθική συνοικία, στο πάρκο Γκουέλ γνωρίζοντας έτσι έναν μεγάλο αρχιτέκτονα, τον Γκαουντί. Ακόμα, θαύμασαν το άγαλμα του Κολόμβου κι επισκέφτηκαν το Μεγάλο Ενυδρείο, Μάρε Μάγκνουμ.

9. Επίσκεψη στο μοναστήρι Μονσεράτ, όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις θρησκευτικές συνήθειες της περιοχής και παρακολούθησαν το «Βιρολάι», τον περίφημο ύμνο προς την Μαύρη Παναγία της Καταλονίας.

10. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλη τη διάρκεια της παραμονής μας στη L’ Escala, είχαμε την ευκαιρία να εντοπίσουμε όχι μόνο διαφορές, αλλά και πολλές ομοιότητες ως προς τον τρόπο ζωής με τους Καταλανούς, τις συνήθειες, ακόμα και ως προς το φυσικό τοπίο. Σ’αυτές βέβαια, αναφερθήκαμε και σε συνέντευξη που δώσαμε σε τοπικό κανάλι τηλεόρασης, καθώς και στον κοινό μας  σύνδεσμο από το παρελθόν, εννοώντας βέβαια την αρχαία ελληνική πόλη Εμπόριον που βρίσκεται σε ισπανικό έδαφος. Γι’ αυτό και ανάμεσα στα δώρα που ανταλλάξαμε, εμείς τους προσφέραμε ως δώρο- σύμβολο φιλίας ένα ανάγλυφο που παρουσιάζει την Αθηνά σκεπτόμενη, ενώ εκείνοι, από τη μεριά τους, μας πρόσφεραν το άγαλμα του Ασκληπιού, αντίγραφο αυτού που βρέθηκε στο ιερό του Ασκληπιού στην αρχαία ελληνική πόλη Εμπόριον.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΧΟΡΟ “ΣΑΡΝΤΑΝΑ”

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΤΑΛΙ

ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΟΝΣΕΡΑΤ

ΣΑΓΡΑΔΑ ΦΑΜΙΛΙΑ

ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΤΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

ΚΑΛΛΙΣΤΩ
ΚΑΛΛΙΣΤΩ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ  ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ  2007-2008

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ «ΚΑΛΛΙΣΤΩ» ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

 

Ελένη Γεωργούση (ΠΕ 01) (συντονίστρια)

Σπύρου Χριστίνα (ΠΕ 03),

Σωτηρίου Κατερίνα (ΠΕ 09)

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Τα καμένα οικοσυστήματα είναι πλέον μια καθημερινή πραγματικότητα δεδομένου ότι σχετίζονται και με το άμεσο περιβάλλον του σχολείου μας, αφού πολλές δασικές εκτάσεις έχουν καεί στην Ανάβυσσο, στην Παλαιά Φώκαια, ακόμα και στον Εθνικό Δρυμό Σουνίου.

Γι’ αυτό το λόγο, το πρόγραμμα αφορά τη μελέτη και παρατήρηση λειτουργίας των δασικών οικοσυστημάτων πριν την πυρκαγιά, την προσφορά τους στην τοπική κοινωνία, τον τρόπο που γινόταν η διαχείρισή τους, τους λόγους που συνετέλεσαν στην καταστροφή τους και τις συνέπειες που έχει αυτή σε συνδυασμό με τους τρόπους διαχείρισής τους μετά την πυρκαγιά και τα αποτελέσματα αυτών τόσο στο ανθρωπογενές όσο και στο φυσικό περιβάλλον σε σχέση με την αειφορία.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

Στα πλαίσια του Προγράμματος «Καλλιστώ» πραγματοποιήθηκε τριήμερη επίσκεψη στην Ολυμπία ( 4-6/4/2008), όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το αρχαιολογικό μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο και να μελετήσουν τα έργα αποκατάστασης του Κρονίου Λόφου. Επιπλέον, έλαβαν μέρος σε δενδροφύτευση που οργάνωσε ο «Φυσιολατρικός και Πολιτιστικός Σύλλογος» της Αρχαίας Ολυμπίας στον καμένο λόφο της Γαλανής. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή ήταν μια πολύτιμη εμπειρία και ότι η εκπρόσωπος του Συλλόγου κ. Έλκε Σπηλιοπούλου ζήτησε από το σχολείο να στείλει μία αναμνηστική πέτρινη πινακίδα με τα στοιχεία του για να τοποθετηθεί στο χώρο της δενδροφύτευσης. Την πινακίδα αυτή φιλοτέχνησε και πρόσφερε στο σχολείο  ο γλύπτης κ. Δημήτρης Σκαλκώτος, στον οποίο εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες.

Ακόμα, στα πλαίσια της τριήμερης επίσκεψης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το παραδοσιακό χωριό της Ανδρίτσαινας που κινδύνεψε να καταστραφεί από τη φονική πυρκαγιά του Αυγούστου 2007. Εκεί θαύμασαν την περίφημη αρχιτεκτονική, το Λαογραφικό μουσείο καθώς και την Νικολοπούλειο Βιβλιοθήκη, την τρίτη στα Βαλκάνια με σπάνιες εκδόσεις. Επίσης, είδαν από κοντά το γνωστό Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, ο οποίος χτίστηκε στα τέλη του 5ου αιώνα π. Χ.  από τον αρχιτέκτονα του Παρθενώνα, Ικτίνο.

Τέλος, οι μαθητές ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι για την τεράστια οικολογική καταστροφή σε σημαντικές περιοχές του νομού Ηλείας, όπως στο δάσος και τη λίμνη Καϊάφα, θέλησαν να γνωρίσουν από κοντά και μια άλλη περιοχή με ιδιαίτερη οικολογική αξία, το Δρυοδάσος της Φολόης, όπου πραγματοποίησαν πεζοπορία.

Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι με αφορμή αυτό το Πρόγραμμα οι μαθητές έζησαν ιδιαίτερες στιγμές, προβληματίστηκαν και θέλησαν να εκφράσουν τα έντονα συναισθήματά τους μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Έτσι, ζωγράφισαν κι έφτιαξαν καταπληκτικές κάρτες. Μάλιστα εντυπωσιάστηκαν πολύ όταν διαπίστωσαν ότι με υλικά της φύσης μπορούσαν να φτιάξουν πολύ ωραία πράγματα. Στα πλαίσια λοιπόν, μιας δραστηριότητας που οργανώθηκε από το ΚΠΕ Λαυρίου στην καμένη περιοχή των Καλυβίων, που αναδασώθηκε χάρη στις προσπάθειες του Δήμου, είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν με κάρβουνο και να φτιάξουν καταπληκτικά θέματα σχετικά με τα δάση.

Ακόμα, έγραψαν κείμενα αλλά και ποιήματα που προκαλούν μεγάλη συγκίνηση. Χαρακτηριστικοί είναι μερικοί στίχοι από το ποίημα της μαθήτριας Καμπόσου Ανέζας με τίτλο « Η Κραυγή των Δασών»:

« Δεν λυπάμαι για μένα.

Τι κι αν έχω χαθεί;

Άνθρωπος είσαι,

μα δεν έχεις ψυχή.

…………………………..

Άνθρωπε αφάνισες

Την πνοή της ζωής».