Για δεκαετίες, το standard model της φυσικής των σωματιδίων έχει εξυπηρετήσει τους φυσικούς καλά ως μέσο κατανόησης των θεμελιωδών νόμων της φύσης, αλλά δεν λέει ολόκληρη την ιστορία. Μόνο τα πειραματικά δεδομένα που θα παρθούν με τη χρήση υψηλών ενεργειών, σε πειράματα της Ε.Ε. που θα ξεκινήσουν σε λίγους μήνες στον επιταχυντή του CERN, μπορούν να ωθήσουν τη γνώση προς τα εμπρός. Αυτά τα πειράματα (όπως το ATLAS και το CMS), αποτελούν πρόκληση για όσους αναζητούν επιβεβαίωση της υπάρχουσας γνώσης και (μάλλον περισσότερο) για όσους τολμούν να ονειρεύονται πέρα από το σημερινό «παράδειγμα». (Μια εξαιρετική παρουσίαση του εγχειρήματος μπορείτε να δείτε εδώ).
Στη διάρκεια της εβδομάδας 7-12 Ιουλίου 2008, 40 εκπαιδευτικοί Φυσικών Επιστημών από όλη την Ελλάδα, παρακολούθησαν το σχετικό επιμορφωτικό πρόγραμμα (Greek Teachers Programme) στο CERN.
Ήταν η δεύτερη ομάδα των 80 συνολικά Ελλήνων εκπαιδευτικών που, με την οργανωτική υποστήριξη της κας Τζένης Τσιτοπούλου (υπεύθυνης ΕΚΦΕ Αιγάλεω) και του κου Εμ. Τσεσμελή (CERN), επιμορφώθηκαν σχετικά με τις εξελίξεις στο CERN.
Έλληνες επιστήμονες που εργάζονται σε προγράμματα του CERN, όπως οι Τσεσμελής, Γαζής, Σεμερτζίδης, Φούντας, Βήχου, Ζιούτας, Παπαφιλίππου, Κορατζίνος, Τσίρου, Σαββίδης, Δημοβασίλη, Αποστολάκης κα απογείωσαν στους επιμορφούμενους σε ένα ταξίδι στο χώρο, το χρόνο, στο παρελθόν και στο μέλλον της επιστήμης και όχι μόνο…
Πραγματοποιήθηκε εξάσκηση σε εργαστηριακές δραστηριότητες και επίσκεψη κάθοδος στους νέους ανιχνευτές. Κορυφαίες εμπειρίες αποτέλεσαν:
η κάθοδος στον ανιχνευτή ATLAS,
100 m κάτω από την επιφάνεια της γης (βλ. τα επόμενα 2 βίντεο)
και η κάθοδος στον ανιχνευτή CMS,
150 m κάτω από την επιφάνεια της γης (βλ. τα επόμενα 2 βίντεο)
Και, γιατί όλα αυτά?
Ένας από τους λόγους είναι να λειτουργήσουν οι 80 επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί ως πολλαπλασιαστές, διαχέοντας τις εμπειρίες τους και τον ενθουσιασμό τους στους μαθητές τους και εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία τους…
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.