Ενσωμάτωση

 

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Κατηγορίες: Εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενσωμάτωση

Επισυναπτόμενο αρχείο και συλλογή στα πλαίσια σεμιναρίου eTwinning

Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα

 

03  02  01  04

Κατηγορίες: Εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επισυναπτόμενο αρχείο και συλλογή στα πλαίσια σεμιναρίου eTwinning

Μία δημοτική αρχή, ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, οφείλει να τολμά και να κινείται στα όρια των αρμοδιοτήτων της, αν όχι και να τα υπερβαίνει (αναδημοσίευση συνέντευξης από το mustmag.gr)

Ο Αδάμος Δημήτριος είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο πλευρό του υποψηφίου Δημάρχου Νίκου Γαμβρούλα, με τον συνδυασμό Ορμή Ανανέωσης, διεκδικώντας την ψήφο των Λαρισαίων. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα και είναι 41 ετών. Είναι πτυχιούχος Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής από το Πολυτεχνείο Πατρών και έχει πραγματοποιήσει δύο μεταπτυχιακές σπουδές: στα Πληροφοριακά Συστήματα και στα Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. Ταυτόχρονα έχει εξειδικευτεί στην Συμβουλευτική Ψυχολογία. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός Μέσης Εκπαίδευσης, έχοντας επίσης διδάξει σε ένα ευρύ φάσμα δομών τυπικής και μη τυπικής Εκπαίδευσης, όπως το ΤΕΙ Λάρισας, το ΕΚΔΔΑ, δημόσια ΙΕΚ κ.α. Έχει δημοσιεύσει έρευνες σε διάφορα επιστημονικά συνέδρια, με τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα να επικεντρώνονται στη χρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και στη διοίκηση της Εκπαίδευσης, ενώ διατελεί και ο ίδιος τακτικό μέλος οργανωτικών επιτροπών διαφόρων επιστημονικών συνεδρίων. Υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία στην Κύπρο στο σώμα Έρευνας και Πληροφορικής και είναι παντρεμένος και πατέρας ενός παιδιού. Έχοντας ήδη διαβάσει ένα μέρος των απόψεών του για τις Δημοτικές Αρχές, μου κέντρισε την περιέργεια θέλησα να μάθω και άλλα για την υποψηφιότητά του:

– Τι σας έκανε να εμπλακείτε ενεργά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και να ενταχθείτε στην Ορμή Ανανέωσης, κατεβαίνοντας ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος;

Το ενδιαφέρον μου για τα κοινά ήταν ανέκαθεν έντονο. Θεωρώ τον εαυτό μου άνθρωπο με πολιτική άποψη και όραμα για την κοινωνία, ποτέ εντούτοις δεν εντάχθηκα σε κάποιο κομματικό συνδυασμό, παρά τις προτάσεις που δεχόμουν ακόμα και από φοιτητής. Ο λόγος είναι γιατί αφενός πάντα ήθελα να παραμένω ανεξάρτητος και αφετέρου είχα δυσπιστία για το πολιτικό σύστημα. Τον Νίκο δεν τον γνώριζα πριν την προεκλογική περίοδο, συζητώντας όμως μαζί του κατάλαβα πως ο συνδυασμός του εκφράζει ότι επιθυμώ από μία συλλογικότητα και ήρα κάθε επιφύλαξή για το εγχείρημά του. Η Ορμή Ανανέωσης αποτελείται από νέους ανθρώπους που στο σύνολό τους κατεβαίνουν στο στίβο της Αυτοδιοίκησης για πρώτη φορά, εκφράζοντας την αυθεντική ανησυχία μιας γενιάς που έχει βιώσει την κρίση στο πετσί της αλλά δυστυχώς έχει συνηθίσει να παραμένει άπραγη. Αυτό εμείς το αλλάζουμε, αντιτάσσοντας την συνειδητοποιημένη νεολαία απέναντι στους αριβίστες πολιτικούς και την καινοτόμα σκέψη απέναντι στην ανακύκλωση ιδεοληψιών. Θα μου ήταν αδύνατο να μη συμμετάσχω σε μια τέτοια προσπάθεια.

– Πως κρίνετε τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές και τι παραπάνω πιστεύετε ότι μπορεί να προσφέρει η Ορμή Ανανέωσης;

Νομίζω ότι η υπάρχουσα Δημοτική Αρχή κινήθηκε στη λογική της διαχείρισης, εκπληρώνοντας τα ελάχιστα που ένας Δήμος πρέπει να κάνει, χωρίς να πραγματοποιήσει κάποιου είδους υπέρβαση προς όφελος των δημοτών. Ως δημότης δεν επιθυμώ έναν Δήμο παθητικό που απλά θα κόβει κλίσεις για παράνομες σταθμεύσεις και θα εκδίδει βεβαιώσεις για τους δημότες αλλά ένα Δήμο ζωντανό, που θα αφουγκράζεται τα προβλήματα και τις ανάγκες των πολιτών και ιδιαίτερα των νέων και θα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες ανταποκρινόμενος σε αυτά. Ο Δήμος, για παράδειγμα, δεν κάνει τίποτα για να κρατήσει τους νέους ανθρώπους στον τόπο τους και να ανακόψει την μαζική φυγή τους στο εξωτερικό. Αν όχι να επιδοτεί, θα μπορούσε να διευκολύνει το άνοιγμα νέων επιχειρήσεων εντός των ορίων του, προσφέροντας για παράδειγμα χώρο στέγασής σε ανεκμετάλλευτα δημοτικά κτίρια ή απαλλάσσοντας για ένα εύλογο χρονικό διάστημα τις νεοφυείς επιχειρήσεις από τα δημοτικά τέλη. Ειδικά για την τόνωση της νεανικής επιχειρηματικότητας, η Ορμή Ανανέωσης επεξεργάζεται ένα σύνολο δράσεων, από την υλοποίηση προγραμμάτων συμβουλευτικής καθοδήγησης, μέχρι την διάθεση υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Παρόμοιες παρεμβάσεις ο Δήμος μπορεί να πραγματοποιήσει και σε άλλα φλέγοντας ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία μας, μετριάζοντας κοινωνικά προβλήματα που γιγαντώθηκαν κατά την περίοδο της κρίσης, όπως η υπογεννητικότητα, η ανισότητες στο μορφωτικό επίπεδο, η ακραία φτώχια κλπ. Η Ορμή Ανανέωσης ως δημοτική αρχή έχει να προτείνει πολύ συγκεκριμένες δέσμες μέτρων για όλα αυτά.

– Από τα λεγόμενά σας αντιλαμβάνομαι πως η Ορμή Ανανέωσης επιθυμεί μία ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου που ο Δήμος έχει στην καθημερινότητα του πολίτη.

Πολύ σωστά. Δεν είναι τυχαίο που αποφεύγω να αναφερθώ σε αρμοδιότητες “ρουτίνας” του Δήμου, όπως η καθαριότητα, η φωταγώγηση, οι τεχνικές παρεμβάσεις κλπ. Αν και θεμελιώδεις, τις θεωρώ αυτονόητες και δε θα μπορούσα να αρκεστώ σε μία δημοτική αρχή που λίγο-πολύ επαναπαύεται σε αυτές. Όπως ανέλυσα και προηγουμένως, ο Δήμος πρέπει από έναν εσωστρεφή οργανισμό που κρύβεται πίσω από τη γραφειοκρατία και δεν επιθυμεί ανοίγματα στην κοινωνία, να μετατραπεί σε μία δραστήρια και πολυδιάστατη δομή, η οποία θα στέκεται αρωγός στην καθημερινότητα των δημοτών και θα προσφέρει ουσιαστικές υπηρεσίες, συμπληρώνοντας τις λειτουργίες του κεντρικού κράτους. Αντιλαμβάνεστε ότι μία δημοτική αρχή, ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, οφείλει να τολμά και να κινείται στα όρια των αρμοδιοτήτων της, αν όχι και να τα υπερβαίνει. Προκειμένου να τα επιτύχει όλα αυτά, βέβαια, είναι απαραίτητη η συνέργειά του Δήμου με πλήθος φορέων και υπηρεσιών καθώς και η στελέχωσή του με επιστήμονες και ειδικό προσωπικό.

– Η δική σας συμβολή στο έργο του Δήμου σε περίπτωση που εκλεγείτε που θα εστιάζεται;

Δε σας κρύβω ότι δείχνω μία ιδιαίτερη ευαισθησία σε ζητήματα που σχετίζονται με την κοινωνική μέριμνα και ιδιαίτερα την Παιδεία. Έχοντας περάσει από ένα μεγάλο πλήθος φορέων εκπαίδευσης, από Τριτοβάθμια Ιδρύματα μέχρι Ευρωπαϊκά προγράμματα λειτουργικού αλφαβητισμού, αντιλαμβάνομαι πως είναι εφικτό ο Δήμος να συγκροτήσει υπό την εποπτεία του κατάλληλες δομές μάθησης που θα παρέχουν γνώσεις τόσο γενικού ενδιαφέροντος, απευθυνόμενες στο σύνολο των δημοτών, όσο και πιο εξειδικευμένες, για συγκεκριμένες ομάδες-στόχους όπως οι νεοσύστατες επιχειρήσεις που προανέφερα. Η συμβολή του Δήμου στη βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου της κοινωνίας μας θα αποτελέσει βασικό άξονα της θητείας μου στο Δημαρχείο. Η υπάρχουσα δημοτική αρχή είναι η αλήθεια ότι έχει κάνει αρκετά θετικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, δημιουργώντας για παράδειγμα το “Πανεπιστήμιο των Πολιτών”, θεωρώ όμως πως έχουν να γίνουν ακόμα πολλά προκειμένου να καταστεί πραγματικά η Λάρισα “μία πόλη που μαθαίνει”. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου παραμένει στις μέρες μας ως επι το πλείστων αδρανές, περιμένοντας να υλοποιηθούν προγράμματα επιμόρφωσης που σχεδιάζονται και εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας. Γιατί ο Δήμος να μην αξιοποιήσει στο μέγιστο τις υποδομές που διαθέτει υλοποιώντας τα δικά του προγράμματα; Ιδιαίτερα εάν εκμεταλλευτούμε τις Νέες Τεχνολογίες και επενδύσουμε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι προοπτικές για τους δημότες μας γιγαντώνονται. Ο Δήμος επίσης θα πρέπει να δείξει πραγματικό ενδιαφέρον για το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ας μη ξεχνάμε ότι είναι υπεύθυνος για τα σχολικά κτίρια ενώ θα πρέπει να πιέσει για την δημιουργία αυτόνομου Πανεπιστημίου στην πόλη μας, του “Ιπποκράτειου Πανεπιστημίου”. Για όλα τα παραπάνω θα αγωνιστώ ως δημοτικός σύμβουλος.

– Τι έχετε να πείτε στους Λαρισαίους ψηφοφόρους, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές;

Καταρχήν να μην αγνοήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Είναι παράδοξο το γεγονός ότι ενώ υπάρχουν τα τεχνολογικά μέσα που θα μας επέτρεπαν εύκολα, ακόμα και από τις κινητές μας συσκευές, να υποβάλουμε τις θέσεις μας για φλέγοντα ζητήματα δημοσίου ενδιαφέροντος, τις ελάχιστες φορές που θεσμικά μας καλούν να αποφασίσουμε για το μέλλον μας, επιλέγουμε να σιωπήσουμε μέσω της αποχής. Κατά δεύτερο λόγο καλώ τους Λαρισαίους ψηφοφόρους να μην μας ψηφίσουν μόνο ως αντίδραση στους “συστημικούς” συνδυασμούς. Η ψήφος αντίδρασης, ελλοχεύει τον κίνδυνο να αναδείξει δυνάμεις ακραίες, αν όχι μόνο ακατάλληλες. Η Ορμή Ανανέωσης, ένας συνδυασμός μετριοπάθειας και συγκαταβατικότητας, απαρτίζεται από ανθρώπους με ειλικρινή ανησυχία και ανιδιοτελή κίνητρα, ενώ διαθέτει ένα πλήρες, ρεαλιστικό πρόγραμμα για την πόλη μας. Ας μας δώσουν την ευκαιρία να τους το αποδείξουμε.

– Σας ευχαριστώ.

Εγώ σας ευχαριστώ για το βήμα που μου δώσατε.

Κατηγορίες: Διάφορα | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μία δημοτική αρχή, ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, οφείλει να τολμά και να κινείται στα όρια των αρμοδιοτήτων της, αν όχι και να τα υπερβαίνει (αναδημοσίευση συνέντευξης από το mustmag.gr)

Περί σημαίας ο λόγος;

Μεγάλη κουβέντα γίνεται για το πώς θα πρέπει να επιλέγονται οι σημαιοφόροι στις μαθητικές παρελάσεις. Αν και πολλοί υπέρμαχοι της κλήρωσης επιχειρούν να κεντρίσουν το πατριωτικό αίσθημα, προβάλλοντας την ανάγκη για ισότιμη πρόσβαση στα εθνικά σύμβολα, την ισάξια αναγνώριση του φρονήματος σε όλα τα παιδιά, την αποσύνδεση της φιλοπατρίας από το ανταγωνιστικό σύστημα ως κάτι ανώτερο και άλλες παρεμφερείς εθνοκεντρικές λογικές, θα έλεγα ότι χάνουν το νόημα και φτάνουν στο σωστό συμπέρασμα μέσω της λάθος οδού, αφού οι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να σχετίζεται η παράδοση της σημαίας με τη σχολική επίδοση είναι πολύ πιο απλοί: διότι απλά το σχολείο δε θα πρέπει να διδάσκει στα παιδιά την αναζήτηση της προσωπικής επιβράβευσης και, γενικότερα, την επιδίωξη του ατομικού οφέλους, έστω και εάν αυτό συνίσταται στην κατοχή της σημαίας.

Το εκπαιδευτικό σύστημα δυστυχώς εξακολουθεί να συντηρεί μια στρεβλή εικόνα για τους λόγους για τους οποίους ένας μαθητής πρέπει να επιζητά την πρόοδό του, ένα υπεραπλουστευμένο σετ συμπεριφοριστικών κινήτρων του τύπου “πάλεψε και θα ανταμειφθείς”, γεννώντας πολίτες κατάλληλους να ενταχθούν και να αναπαράγουν έναν ανταγωνιστικό κόσμο όπου ζεις και αφήνεις τους άλλους να πεθάνουν. Σαφώς και ζούμε σε μια εποχή που επιτάσσει την παροχή ισχυρών κινήτρων στους νέους ανθρώπους για να προκόψουν και να ενδυναμωθούν. Περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Είναι όμως υποχρέωσή μας να δώσουμε τα σωστά κίνητρα. Ας αφήσουμε επομένως τη ρηχές τεχνικές της επιλεκτικής ανταπόδοσης εκεί που ταιριάζουν, στα ανήμπορα να κινητοποιηθούν αλλιώς βρέφη και στα ζώα του τσίρκου.

Σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που θα στοχεύει σε ένα πραγματικά ανθρωποκεντρικό σύστημα αξιών και θα προάγει την ανώτερη σκέψη, οι μαθητές δεν θα αποζητούν τη βελτίωση τους για να αποκομίσουν άμεσα προσωπικά αντικρίσματα, όπως η συμπλήρωση του απουσιολογίου της τάξης, η λήψη μιας υποτροφίας ή η αποδοχή της σημαίας. Ούτε κατά προέκταση θα τους ενδιαφέρει να ολοκληρώσουν τη μαθητεία τους απλά για να αποκτήσουν τα εφόδια που θα τους επιτρέψουν να βγουν αυτοί πρώτοι στον αγώνα για την κατάκτηση της ατομικής επιτυχίας και να γευτούν αποκλειστικά τα όποια προνόμια της. Απεναντίας, θα κατανοήσουν πως η προσωπική ευτυχία δεν μπορεί να αποτελεί προϊόν μεμονωμένων success stories αλλά έρχεται ως φυσική συνέπεια της προόδου της ίδιας της κοινωνίας ως σύνολο και της συνεπακόλουθης διάχυσης των ευεργετημάτων πίσω, σε κάθε πολίτη ξεχωριστά. Είναι καθήκον μας επομένως να δείξουμε στους μαθητές μας πως οφείλουν να αξιοποιήσουν τα χρόνια τους στα θρανία και τα έδρανα, με τρόπο που θα τους επιτρέψει να συμμετάσχουν αργότερα σε μια κοινωνία ομόνοιας και ομοψυχίας, όπου κάθε μέλος προσφέρει από τη θέση που μπορεί, όπως μπορεί, για το κοινό καλό. Και τότε θα έρθει η πρόοδος, η ευημερία και η ανταμοιβή για κάθε έναν από αυτούς.

Κατηγορίες: Διάφορα | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περί σημαίας ο λόγος;