Προσομοιώσεις θεσμικών οργάνων

Προσομοίωση των εργασιών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Δεν υπάρχει πιο άμεσος και παραστατικός τρόπος για να μάθουμε πώς λειτουργούν κάποια θεσμικά όργανα από τη συμμετοχή μας σε μια προσομοίωση των εργασιών τους. Η συμμετοχή μας στις προσομοιώσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τις οποίες διοργανώνει ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός  “Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων Ελλάδας” και  στις οποίες συμμετέχουμε ως σχολείο μας έχει ωφελήσει πολλαπλά :

  • ΑσχολούΑΦΙΣΑ 2ου ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗμαστε με επίκαιρα θέματα και ζητήματα ευρωπαϊκού και παγκόσμιου ενδιαφέροντος
  • Μαθαίνουμε πώς λειτουργούν οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης – ενισχύεται η ευρωπαϊκή ταυτότητα
  • Προβληματιζόμαστε, συζητάμε δημοκρατικά, προτείνουμε λύσεις
  • Προωθούμε το σεβασμό, τον διαπολιτισμικό διάλογο, τη συνεργασία
  • Αναπτύσσουμε επικοινωνιακές δεξιότητες, μαθαίνουμε να ακούμε, να κατανοούμε, να επιχειρηματολογούμε
  • Μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε το χρόνο μας, να προσαρμοζόμαστε, να έχουμε υπομονή και επιμονή
  • Αναπτύσσουμε πρωτοβουλίες, κριτική και δημιουργική σκέψη
  • Ενισχύουμε το θάρρος, την αυτοπεποίθηση και την αυτοεπίγνωσή μας
  • Γνωριζόμαστε, δημιουργούμε φιλίες, περνάμε όμορφα

Παρουσιάσαμε την εμπειρία μας στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο “Νέοι και Ευρώπη” στις 26 Απριλίου 2023 στο Σεράφειο Κέντρο του Δήμου Αθηναίων και την μοιραστήκαμε με παιδιά από άλλα σχολεία της Αθήνας και όχι μόνο.

https://blogs.sch.gr/ddellaporta/files/2023/05/Συμμετέχοντας-σε-μια-προσομοίωση-2ο-ΓΕΛ-Αγ-Παρασκευής.pdf

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια ημέρα για τα άτομα με αναπηρία

Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα  των ατόμων με αναπηρία

Μετάβαση στο padlet.com

Κατηγορίες: Σύγχρονα θέματα | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Προφορική και τοπική ιστορία

Μικρά γεγονότα, μικρές περιπέτειες, αφανείς ήρωες, σιωπές που φωτίζουν μεγάλα γεγονότα. Η ιστορία όπως δεν γράφτηκε από τους ειδικούς, αλλά όπως βιώθηκε από τους πρωταγωνιστές ή και τους δευτεραγωνιστές στην καθημερινή ζωή τους.

Κατηγορίες: Μαθήματα | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια

Από τους βόλους και το κουτσό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και από τις αλάνες της γειτονιάς στις οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών. Φαίνεται ότι το παιχνίδι, που αποτελεί σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης και εξέλιξης του παιδιού, ακολουθεί παράλληλη πορεία με τα άλματα της τεχνολογίας. (Newton, 2008). Συγχρόνως, οι βιομηχανίες της ψυχαγωγίας επενδύουν στην έρευνα και παραγωγή καινοτόμων λογισμικών, συσκευών και διαδικτυακών εφαρμογών. Με αυτόν τον τρόπο διεκδικούν την προσοχή του νεανικού καταναλωτικού κοινού, που έχει ήδη αναγάγει το ηλεκτρονικό παιχνίδι σε κυρίαρχο στοιχείο της κουλτούρας του (Τζαβέλλα, 2011). 

Συνέχεια

Κατηγορίες: Ερευνητικές εργασίες | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Το ανοιχτό σχολείο

Σύμφωνα με τη συστημική προσέγγιση το εκπαιδευτικό σύστημα θεωρείται υποσύστημα του ευρύτερου κοινωνικού οικονομικού συστήματος και το σχολείο ως υποσύστημα του εκπαιδευτικού. Ως ανοιχτό σύστημα καλείται να προσαρμοστεί στις ραγδαία μεταβαλλόμενες συνθήκες, ώστε να είναι αποτελεσματικό (Αθανασούλα – Ρέππα, 2008). Η σχολική μονάδα δέχεται εισροές (μαθητές, εκπαιδευτικούς, διοικητικό προσωπικό, οικονομικά μέσα), τις επεξεργάζεται μέσω διεργασιών (αναλυτικό πρόγραμμα, διδακτική πράξη) και δίνει εκροές (γνώσεις, κοινωνικοποίηση) (Αθανασούλα – Ρέππα, 2008· Μπουραντάς, 2002). Συνέχεια

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

μπαίνω στα παπούτσια σου …

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Σχολική Διαμεσολάβηση Συνομηλίκων ή ας δώσουμε τα χέρια

Για πέμπτη χρονιά φέτος, στο 2ο ΓΕΛ Αγ. Παρασκευής υλοποιούμε το πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης Συνομηλίκων. Μια ιδέα, ένα όραμα για ένα σχολείο χωρίς βία, όπου οι μαθητές του θα λύνουν τα προβλήματά τους ειρηνικά με τη βοήθεια συμμαθητών τους, ξεκίνησε δειλά, διστακτικά και με τα χρόνια έγινε αποδεκτό από τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου και αγκαλιάστηκε και συνεχίζει… Συνέχεια

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο