sleeping bear clipart 3 150x150

Ζώα σε Χειμερία Νάρκη

Αναρωτηθήκαμε τι να κάνουν άραγε τα ζωάκια το Χειμώνα; Είπαμε διάφορες ιδέες και τις καταγράψαμε. Κάποια παιδιά ανέφεραν ότι μερικά ζώα κοιμούνται το Χειμώνα. Οπότε προσπαθήσαμε να μαντέψουμε ποια ζωάκια κοιμούνται. Αφού τα καταγράψαμε, διαβάσαμε το παραμύθι:

«Ξενοδοχείο για Ζώα»

Ψάξαμε εικόνες των ζώων που πέφτουν σε Χειμερία Νάρκη στον Υπολογιστή, τις εκτυπώσαμε, γράψαμε τα ονόματα των ζώων  σε Word τα εκτυπώσαμε και φτιάξαμε πίνακες αναφοράς.

αναφοράς Ζώα σε χειμερία νάρκη 2jpg

αναφοράς Ζώα σε χειμερία νάρκη

Είδαμε τα video:

Φτιάξαμε μάσκες των ζώων , τις φορέσαμε και παίξαμε κινητικά παιχνίδια με συνοδεία μουσικής και με χρήση υφασμάτων – τα υφάσματα γίνονταν οι φωλιές κάτω από τις οποίες κρυβόμασταν.

Εδώ υπάρχει κι ένα φύλλο εργασίας σχετικό :

Ζωάκια σε χειμερία νάρκη

Το επόμενο παιχνίδι ήταν με το ρομποτάκι beebot. Υπήρχαν οι φωλιές των ζώων στο ταμπλό του Beebot και τα παιδιά έπρεπε να βάλουν στο ρομποτάκι το κάθε ζωάκι και να το βάλουν στη φωλιά του για ύπνο. Μετά δημιουργούσαμε τον κώδικα – διαδρομή που ακολουθούσε κάθε φορά το ρομποτάκι.

IMG 20220209 131928 1 IMG 20220209 133104

2022 4

σκίτσα χειμωνιάτικα ρούχα και συλλογή εξαρτημάτων 202393366

Χειμωννιάτικα Ρούχα

Παίξαμε με τα  χειμωννιάτικα ρουχαλάκια. Το παιχνίδι μας ήταν ένας διαγωνισμός ποιος θα ντύσει πιο γρήγορα το παιδάκι του με τα κατάλληλα για την εποχή μας ρούχα.

ρούχα χειμωνιάτικα  

Το αγοράκι βέβαια ντύθηκε λίγο ” ελαφριά” αλλά έτσι γιατί μαε λείπει το καλοκαίρι!!!

Κατόπιν, παίξαμε με τις λέξεις τνω ρούχων. Ακούγαμε τη λέξη  και την αντιστοιχίζαμε με το κατάλληλο ρουχαλάκι.

ρούχα 2

Τέλος, αντιστοιχίζαμε τη λέξη με το αρχικό της γράμμα ή τα συμπλέγματα γραμμάτων:

ρούχα 1

Χειμώνας Τι γνωρίζουμε

Κατά την ανίχνευση των προϋπαρχουσών γνώσεων των παιδιών αρχίσαμε το παιχνίδι του κατεγισμού  ιδεών με σκοπό να φτιάξουμε ένα ιστόγραμμα. το κάθε παιδί είπε τι γνωρίζει, ομαδοποιήσαμε τις ιδέες και φτιάξαμε το τελικό ιστόγραμμα που είναι αυτό:

Χειμώνας

Σύμφωνα με το ιστόγραμμα αρχίσαμε να αναλύουμε την κάθε ενότητα:

  • Ο καιρός το Χειμώνα
  • Το χιόνι
  • Τα ζώα
  • Η φύση
  • Γιορτές του Χειμώνα
  • Ρούχα του Χειμώνα
  • Συνήθειες των ανθρώπων :  – Μέσα θέρμανσης
  •                                                    – Φαγητά, ροφήματα
  •                                                    – Αθλήματα Χειμωνιάτικα

Scratch Ο πύραυλος

Ο πύραυλος : πόσο μας αρέσουν οι πύραυλοι!!!

Πάτησε το πλήκτρο space για να αλλάξει η σκηνή. Πάτησε πάνω στον πύραυλο για σε χαιρετήσει σε διάφορες γλώσσες. Πείτε σε κάποιον μεγάλο να σας διαβάσει τους χαιρετισμούς.


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Scratch Το προβατάκι

Εδώ μπορείτε να παίξετε με το προβατάκι. Έχετε 10 δυτερόλεπτα για να κινήσετε το προβατακι με τα βελάκια Επάνω, Κάτω, Αριστερά, Δεξιά. Μόλις περάσουν …. πού πήγε το προβατάκι;

Πατήστε τη σημαία για να ξεκινήσει ο χρόνος και μετά τα βελάκια απο το πληκτρολόγιο για να κινήσετε το προβατάκι.


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Τέλος χρόνου. Πώς σας φάνηκε;

kapakia amaxidio660

Μαζεύουμε καπάκια

Στο σχολείο μας μαζεύουμε καπάκια από μπουκάλια νερου, αναψυκτικά, απορρυπαντικά και ό,τι άλλο καπάκι μπορεί κανεις να φανταστεί, για καλό σκοπό. Δίνονται σε συλλόγους  αναπήρων, παραπληγικών και ατόμων -θυμάτων απο τροχαία ατυχήματα για αγορά αναπηρικών αμαξιδίων. Η πρωτοβουλία αυτή  ξεκίνησε το 2010 στα Γιαννιτσά.

mcx1bb1580819509126

Έρευνες, έχουν δείξει ότι τα καπάκια από πλαστικά μπουκάλια είναι ένα από αντικείμενα που βρίσκονται περισσότερο στα σκουπίδια παραλιών, κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων καθαριότητας και είναι το δεύτερο πιο συχνά πεταμένο αντικείμενο μετά τα αποτσίγαρα.

Δίνονται σε εταιρίες ανακύκλωσης με κάποιο αντίτιμο. 1 τόνος – περίπου 540.000 καπάκια μπουκαλιών,  αποφέρει περίπου 180 Ευρώ. Ενώ ένα αναπηρικό αμαξίδιο κοστίζει από 150 – 3000 Ευρώ.

 

Ας προσπαθήσουμε όλοι μας να κρατάμε τα καπάκια και να τα χαρίζουμε για να μαζευτεί οσο το δυνατό μεγαλύτερο ποσό.

 

αναπηρία

Αναπηρίες

Γνωρίσαμε πρώτα τους ανθρώπους με αναπηρίες.

Συζητήσαμε για ποιες αναπηρίες γνωρίζουμε:

  • Ανθρώπους  με κινητικές δυσκολίες
  • Ανθρώπους  με προβλήματα όρασης
  • Ανθρώπους με προβλήματα ακοής

Συζητήσαμε για το τι νομίζουν τα παιδιά ότι μπορούν να κάνουν άτομα με κάποια απο τις παραπάνω αναπηρίες. Τα παιδιά είπαν διάφορες απόψεις με βάσεις τις προηγούμενες αντιλήψεις τους.

Είδαμε βιντεάκι με Παραολυμπιακούς αγώνες

Ξανασυζητήσαμε τι μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι με κάποια αναπηρία για να δούμε αν άλλαξαν οι απόψεις των παιδιών, μετά το βίντεο.

Είδαμε εικόνες με παιδιά με διαφορετικές αναπηρίες και αποφασίσαμε να γνωρίσουμε κάθε μία απο αυτές τις αναπηρίες ξεχωριστά.

        

Τις εικόνες τις αναρτήσαμε στη γωνιά της Διαφορετικότητας

     

9917 1585907805 e2129649 4

Διαφορετικότητα

Μετά την ανάλυση των παραμυθιών και αφού παίξαμε μεταξύ μας τις ομοιότητες και τις διαφορές μας, αναγνωρίζουμε πλεον οτι Διαφορετικότητα σημαίνει ποικιλία στην εμφάνιση στα χαρακτηριστικά, στις προτιμήσεις…

Συγκρίναμε τον εαυτό μας με τους συμμαθητές μας :

Βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές

  • Ως προς το ύψος μας
  • Ως προς το βάρος μας
  • Το χρώμα των μαλλιών μας
  • Το χρώμα των ματιών μας
  • Το χρώμα του δέρματός μας
  • Αυτά που μας αρέσουν
  • Αυτά στα οποία είμαστε καλοί
  • Αυτα που δεν μπορούμε να κάνουμε
  • Τα ζωγραφίσαμε

Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι ¨Μουσικά αγαλματάκια»  που το κάθε παιδί στο σταμάτημα της μουσικής έπρεπε να πάρει μια διαφορετική σταση σώματος .

Αυτό το αποτυπώσαμε σε χαρτί του μέτρου και το βάψαμε. Είναι ο διαφορετικός εαυτός μας.

         

Καταλήξαμε πως η τάξη μας και κατ επέκταση ο κόσμος μας θα ήταν πολύ βαρετός αν ήμασταν όλοι ίδιοι. Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βιντεο  «Τα γυαλιά της Διαφορετικότητας»

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο

Αφού παρακολουθήσουμε το βιντεο, συζητάμε για τους ανθρώπους που αγνοούσε ο κύριος στο βίντεο που είδαμε, τι το ιδιαιτερο έχουν, γιατί μπορεί να τους αγνοούσε. Τι άλλαξε και πώς αποφάσισε «να βλέπει» απο τώρα και στο εξής.
Screenshot 2022 01 18 103437

Παραμύθια για τη Διαφορετικότητα

Διαβάσαμε το πολύ ωραίο βιβλίο «ο Ιπποπόκαμπος» της Κατρίνας Τσάνταλη

που μιλάει για ένα ζωάκι τον Ιπποπόκαμπο που δεν είναι ούτε ιππόκαμπος, ούτε ιπποπόταμος. Το ζωάκι αυτό πηγαίνει σε ένα καινουριο μέρος  και τα ζώα που ζουν εκεί τον υποδέχονται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Άλλα ζώα είναι τελείως αρνητικά, άλλα είναι επιφυλακτικά και άλλα πιο θετικά και θέλουν να του δώσουν την  ευκαιρία να γνωριστεί μαζί τους και να ζήσουν όλοι μαζί στο ίδιο μέρος αρμονικά. Ο ιπποπόκαμπος αφού ακούει τα σχόλια όλων των ζώων, στο τέλος μιλάει και ο ίδιος δείχνοντας το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του που πηγάζει απο την πίστη στον εαυτό του και την αυτοπεποίθηση του.

Το παραμύθι μπορείτε να το δείτε σε μορφή pdf  εδώ:

Ippopokampos

Το παραμύθι μας άρεσε πάρα πολύ. Το αναδιηγηθήκαμε, το δραματοποιήσαμε, και συζητήσαμε για τη δική μας άποψη και στάση απέναντι σε ένα τέτοιο διαφορετικό ζωάκι.

Έτσι αρχίσαμε να γνωρίζουμε τη Διαφορετικότητα.

Φτιάξαμε ένα πρώτο Ιστόγραμμα με το τι πιστέυουμε ότι είναι η διαφορετικότητα.

Σιγά – σιγά αρχίσαμε να συζητάμε για διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους : Φύλο – αγόρι , κορίτσι, Χρώμα μαλλιών, χρώμα ματιών, χρώμα δέρματος, ύψος, πάχος. Συγκρίναμε τον εαυτό μας με τους συμμαθητές μας, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ μας. Είδαμε εικόνες ανθρώπων διαφορετικών και τους συγκρίναμε.

Διαβάσαμε και το παραμύθι : «Το Χαρούμενο λιβάδι» της Φυλλιώς Νικολούδη

Το παραμύθι μπορείτε να το διαβάσετε εδώ σε pdf :

Το χαρούμενο λιβάδι pdf

και να το  παρακολοθήσετε εδώ:

 

Ακολούθησε πάλι συζήτηση με ερωτήσεις :

Για τι μιλάει το παραμύθι;

Τι σου άρεσε πιο πολύ;

Ποιοι είναι οι ήρωες ;

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου ήρωας;

Εσύ αν ήσουν στη θέση της παπαρούνας πώς θα ένιωθες;

Τι θα έκανες;

Πώς αντέδρασαν οι μαργαρίτες;

Πώς τεειώνει το παραμύθι;

Εσύ τι τέλος θα έδινες;

Τέλος ζωγραφική αποτύπωση του παραμυθιού.

παζλ

Χριστουγεννιάτικες αποστολές

Στις διακοπές των Χριστουγέννων μπορούμε πολύ όμορφα να ασχοληθούμε με τα παρακάτω παιχνίδια απο την eme :

Τον πίνακα ” Τα κάλαντα” του Νικηφόρου Λύτρα

Πατήστε με το ποντίκι σας πάνω σε κάθε εικονίδιο Screenshot 2021 12 29 233241

ώστε να σας διαβάσουν κάθε  σχετική πληροφορία.

 

Εδώ μπορείται να παίξετε ένα παιχνίδι βάζοντας τις εικόνες της Γέννησης του Χριστού  σε χρονολογική σείρα

 

Τώρα σας παραθέτουμε μια πολλή ωραία πρόταση απο το  13ο Δημοτικό σχολείο Χαλανδρίου για κατασκευή Χριστουγεννιάτικων στολιδιών απο χαρτοπολτό. Μπορείτε να τα φτιάξετε αν θέλετε, μαζί με τους γονείς σας.

Και μια πρόταση πιο “παιχνιδιάρικη”  με …..ρομποτάκια απο το 1ο Δημοτικό σχολείο Τυρνάβου