Με την έναρξη του προγράμματος “Νοιάζομαι και Δρώ”, πραγματοποιούνται στην τάξη δράσεις που στ’οχο έχουν την καλλιέργεια της ομαδικότητας κια της καλλιέργειας κλίματος εμπιστοσύνης μέσα στην τάξη. Στη συνάχεια εισάγουμε τις έννοιες και τις αξίες του “Νοιάζομαι και Δρώ”.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι μαθητές να αρχίσουν να υιοθετούν στάσεις και
συμπεριφορές μέσα στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου.Να μην αντιλαμβάνονται το “Νοιάζομαι και Δρω” σαν ένα πρόγραμμα στα πλάισια του οποίου δρουν αποσπασματικά αλλά σαν ένα υποστηρικτικό πλαίσιο καλλιέργειας στάσεων και αντιλήψεων ενργού πολίτη.Έτσι ο εκπαιδευτικός προετείνει στα παιδιά να συντ’αξουν το συμβόλαιο των εθελοντών του τμήματος.Η τήρηση τπυ συμβολαίου παρακολουθείται από τους ίδιους τους μαθητές.
Φτιάξαμε και εμείς λοιπόν το δικό μας συμβόλαιο. Καθώς δεν έχουμε ακόμα εξοικειωθεί με όλες τις έννοιες του εθελοντισμού, επικεντρωθήκαμε σε αυτές που είναι ήδη γνωστές στα παιδιά. Προσφορά και Αλληλεγγύη.
Πώς θα γίνει πιο εύκολα η προσέγγιση;
Με ένα βιβλίο που υμνεί την προσφορά και την αλληλεγγύη: “Το δώρο της Παπλωματούς” του Jeff Brumbeau.
Θα φτιάξουμε λοιπόν το πάπλωμα τη ςπροσφοράς και της αλληλεγγύης. Το πάπλωμα του εθελοντισμού. Αυτό θα αποτελεί το συμβόλαιό μας. Ο καθένας φτιάχνει το δικό του κομμάτι. όλα μαζί ενώνονται. Γύρω γύρω υπογράφουμε ότι θα τηρούμε το συμβόλαιο. Ο καθένας γράφει το όνομά του και υπογράφει κάνοντας τύπωμα με το δαχτυλάκι του και τέμπερα:
Επιστροφή σήμερα στο σχολείο μετά από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές.ήρθαν όλοι χαρούμενοι και γεμάτοι όρεξη να μας διηγηθούν πώς πέρασαν τις χριστουγενιάτικες διακοπές.Μετά από πολλή κουβέντα και αφού τα είπαμε όλα (ε! όχι και όλα! Θα έχουμε και τις επόμενες μέρες να λέμε!) υποδεχθήκαμε το Γενάρη.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή