ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Ο 12ος Διεθνής Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, καλεί τους μικρούς μας φίλους, ηλικίας 4-15 ετών να αναλάβουν δράση και να γίνουν οι προστάτες του περιβάλλοντος. Με θέμα «Προστάτες των Κυκλάδων», στόχος του φετινού διαγωνισμού είναι να εμπνεύσει και να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Οι μικροί καλλιτέχνες θα εκφράσουν τις ανησυχίες, τα όνειρα και τις προτάσεις τους για την προστασία του πλανήτη μας, μέσα από την τέχνη!

Ο διαγωνισμός ξεκινάει στις 12 Μαρτίου και η υποβολή των έργων θα ολοκληρωθεί στις 9 Μαΐου του 2025. Τα έργα των παιδιών θα εκτεθούν στις 27 και 28 Σεπτεμβρίου στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο του 3ου Cycladic Kids Festival.

Φέτος, τα παιδιά καλούνται να φανταστούν και να αποτυπώσουν τον «Προστάτη των Κυκλάδων», δίνοντάς του μοναδικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που θα τον βοηθήσουν στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος των νησιών μας! (απο το επίσημο site του μουσείου)

Πριν δημιουργήσουν το δικό τους προστάτη τα παιδιά, πρέπει να γνωρίσουμε τους προστάτες των Κυκλάδων αλλά και τι προστατεύει ο καθένας τους, όπως μας τους παρουσιάζει το μουσείο.

Αρχικά εντοπίσαμε στον χάρτη πού είναι οι Κυκλάδες και γιατί ονομάζονται έτσι.

IMG 20250403 124619 IMG 20250403 124624

Ο πρώτος προστάτης που γνωρίσαμε είναι “ο προστάτης της θαλάσσιας ζωής

IMG 20250404 091502

Θαλάσσια ζωή στις Κυκλάδες

Η θαλάσσια ζωή στις Κυκλάδες είναι ιδιαίτερα πλούσια. Στα νερά των Κυκλάδων φιλοξενούνται κοράλλια, σπάνια θαλάσσια θηλαστικά και δεκάδες είδη ψαριών. Τα καθαρά νερά της περιοχής προσφέρουν ένα ιδανικό περιβάλλον για την ανάπτυξή τους.

Ωστόσο, οι ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η υπεραλίευση, η ρύπανση και η κλιματική αλλαγή θέτουν σε κίνδυνο το ευάλωτο αυτό οικοσύστημα. Η φροντίδα των θαλάσσιων περιοχών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και την βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής. (απο το επίσημο site του μουσείου)

Γνωρίσαμε λοιπόν τη φάλαινα φυσητήρα, το ρινοδέλφινο και τη μεσογειακή φώκια. Είδαμε πως είναι και ο ξιφίας όπως επίσης και τα κοράλλια…

0757729001307283481 falaina1 fokia arthro KORALI mecoun obecny02

Ο δεύτερος προστάτης είναι  “ο προστάτης του πολιτισμού

IMG 20250404 091548

Πολιτιστική Κληρονομιά

Η φύση και ο πολιτισμός είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία και τα κέντρα ενημέρωσης λειτουργούν ως γέφυρες, μας συνδέουν με το παρελθόν και μας διδάσκουν την σημασία της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας ταυτότητας.

Μέσα από αυτή τη γνώση, μπορούμε να έρθουμε πιο κοντά στις ρίζες μας και να προωθήσουμε μια ζωή που σέβεται και προστατεύει το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, τόσο για εμάς όσο και για τις επόμενες γενιές. (απο το επίσημο site του μουσείου)

Γνωρίσαμε αλλά και αναπαραστήσαμε τα κυκλαδικά ειδώλια

500x500x90 000184 500x500x90 000191 c3c83d4583a64299a08eb38525726590 IMG 20250403 124612 kykla eik. 3 kykladikoeik. 1 preview

Ο τρίτος προστάτης είναι “ο προστάτης της μεσογειακής βλάστησης

IMG 20250404 091615

Μεσογειακή Βλάστηση

Η μεσογειακή βλάστηση είναι ένα μοναδικό και πολύτιμο οικοσύστημα με μεγάλη οικολογική σημασία. Διαθέτει φυτά ανθεκτικά στην ξηρασία και τις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ πολλά από αυτά έχουν αναπτύξει μηχανισμούς προσαρμογής για να επιβιώνουν σε αντίξοες συνθήκες.

Τα πεύκα παίζουν σημαντικό ρόλο, καθώς έχουν την ικανότητα να αναγεννιούνται φυσικά μετά από πυρκαγιές. Επίσης, φυτά όπως τα αρμυρίκια και τα αρωματικά βότανα σαν την ρίγανη, συμβάλλουν στην ιδιαιτερότητα του οικοσυστήματος των Κυκλάδων. (απο το επίσημο site του μουσείου)

almirikia 5 2048x1365 1 Pinus halepensis foliage oregano 600x394 1

Γνωρίσαμε επίσης τα ντοματίνια Σαντορίνης, την κάππαρη και τα τυριά των Κυκλαδων

44 capers caperberries CherryTomato TYRIA 1

Ο τέταρτος προστάτης που γνωρίσαμε είναι  “ο προστάτης του καιρού

IMG 20250404 091528

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν βιώσιμη λύση που έρχεται να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Χρησιμοποιούν φυσικούς πόρους, όπως η ηλιακή ενέργεια, ο άνεμος και το νερό, χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Παρ’ όλα αυτά, η σωστή μελέτη και ο σχεδιασμός είναι απαραίτητοι, ώστε η εγκατάσταση αιολικών και ηλιακών πάρκων να γίνεται με σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες. (απο το επίσημο site του μουσείου)

Μιλήσαμε για την αιολική και ηλιακή ενέργεια.

24bolta fotoboltaika panel 300W ekasto sthn stegh 450x320 1 Schuelp bilderbuchwindraeder

Ο πέμπτος και τελευταίος προστάτης είναι “ο προστάτης της περιβαλλοντικής διαχείρισης

IMG 20250404 091636

Υποδομές Περιβαλλοντικής Διαχείρισης

Στις Κυκλάδες, η βέλτιστη διαχείριση απορριμμάτων, λυμάτων και νερού είναι απαραίτητη. Τα νησιά φιλοξενούν χιλιάδες ανθρώπους ετησίως -κατοίκους και επισκέπτες- όμως οι φυσικοί πόροι είναι περιορισμένοι.

Γι’ αυτό, η περιβαλλοντική προστασία δεν είναι απλώς οικολογική ανάγκη, αλλά και βασικό στοιχείο για την τουριστική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής για τους ντόπιους. (απο το επίσημο site του μουσείου)

Μιλήσαμε στην τάξη για την ανακύκλωση, αλλά πιο αναλυτικά θα εμβαθύνουμε στο επόμενο διάστημα και μάθαμε τι είναι η αφαλάτωση και που μας χρησιμεύει.

5c388a113b0000530068896e

Αφού γνωρίσαμε τους προστάτες των Κυκλάδων ήρθε η ώρα να κάνουμε και τους δικούς μας προστάτες…

Σας παρουσιάζουμε με μεγάλη χαρά τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό!!!!

IMG 20250403 190432 IMG 20250403 190505 IMG 20250403 190527 IMG 20250403 190547 IMG 20250403 191103 IMG 20250403 191127 IMG 20250403 191141 IMG 20250403 191204 IMG 20250403 191311

το site του μουσείου Κυκλαδικής τέχνης που πήραμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμασταν είναι το εξής:

Παιδικός Διαγωνισμός

 

 

25 Μαρτίου 1821

Πλησιάζει η μεγάλη εθνική μας εορτή της 25ης Μαρτίου. Τι όμως γιορτάζουμε αυτήν την ημέρα; Τι έγινε τότε; Πρέπει να μάθουμε….

Αφορμή για συζήτηση αλλά και να εντοπίσουμε αρχικές γνώσεις των παιδιών στάθηκαν τα εξής βίντεο:

Πρώτα ασχοληθήκαμε με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Είδαμε την εικόνα της Παναγίας με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, περιγράψαμε τι βλέπουμε, φανταστήκαμε τι μπορεί να λένε και στη συνέχεια την δραματοποιήσαμε μέσα στην τάξη. Κάποια παιδιά βλέποντας σε εικόνα τον κρίνο είπαν πως έχουν στην αυλή τους αυτό το λουλούδι και μας το έφεραν στην τάξη.

EIKONA EVAGGELISOS IMG 20250312 095428 IMG 20250314 082140

Πολλές γνώσεις αλλά και αφορμές για συζήτηση πήραμε από το βιβλίο του Χρήστου Δημόπουλου, “Πως να τη βγάλεις καθαρή στην Ελλάδα της επανάστασης”, εκδόσεις Ψυχογιός.

pos na ti bgaleis kathari stin ellada tis epanastasis

Εντύπωση προκάλεσαν στα παιδιά τα ρούχα του τσολιά, και αφού τα μελετήσαμε και είδαμε από τι αποτελούνται αποφασίσαμε να κάνουμε το δικό μας τσολιά και τη δική μας Αμαλία και να τα στολίσουμε στην τάξη μας…

IMG 20250314 100708 IMG 20250323 174118 IMG 20250323 174205 IMG 20250323 174232 IMG 20250323 174245 IMG 20250323 174305 IMG 20250323 174327 IMG 20250323 174358 IMG 20250323 174421

Ένας μαθητής ανέφερε πως έχει αυτά τα ρούχα του τσολιά σε μια σακούλα στην ντουλάπα του ψηλά, και του ζητήσαμε εφόσον το θέλει να μας τα φέρει να τα δούμε και από κοντά… τα παιδιά ξετρελάθηκαν και ήθελαν να τα δοκιμάσουν. Η στολή των κοριτσιών είναι η παραδοσιακή στολή του Έμπωνα, ένα χωριό εδώ στη Ρόδο.

IMG 20250320 092139 IMG 20250320 092305 IMG 20250323 174853 IMG 20250323 174918 IMG 20250323 174932 IMG 20250323 174946 IMG 20250323 175004

κάναμε και κατασκευή με το τσαρούχι που τόσο τους εντυπωσίασε, και έναν τσολιά απο χαρτί υγείας…

IMG 20250317 114605 IMG 20250321 115412

Τι γνωρίζουμε για τη σημαία μας; Θυμόμαστε όσα μάθαμε για αυτήν τον Οκτώβριο; Πόσες γραμμές έχει; Τι συμβολίζουν; Ποια τα χρώματα της ελληνικής μας σημαίας και γιατί είναι αυτά;

IMG 20250317 093303 IMG 20250317 094557 IMG 20250317 111436 IMG 20250317 111503 IMG 20250317 112624 IMG 20250323 174447 IMG 20250323 174457 IMG 20250323 174511 IMG 20250323 174528 IMG 20250323 174544 IMG 20250323 174602 IMG 20250323 174630 IMG 20250323 174755

Βάλαμε σε σειρά τα γράμματα και τους αριθμούς για να γράψουμε 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821. Τα κρεμάσαμε όλα μαζί και ετοιμάσαμε το φόντο για την ημέρα που θα πούμε τα ποιήματά μας.

IMG 20250317 114555 IMG 20250323 174818

Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Ν. Γύζη, “το κρυφό σχολειό” και το δραματοποιήσαμε μέσα στην τάξη. Μιλήσαμε για τα χρώματα, τι βλέπουμε, τι συνέβαινε τότε και για ποιο λόγο…

Gizis kryfo skoleio

Γνωρίσαμε  τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά της ηλικίας μας την εποχή της επανάστασης. Είχαν ποδήλατα και tablet; Είχαν τηλεόραση και υπολογιστές; πως έπαιζαν; Παρατηρήσαμε πως αρκετά παιχνίδια υπάρχουν μέχρι και σήμερα.

Έτσι λοιπόν παίξαμε κουτσό…

IMG 20250318 105239 IMG 20250318 105243 IMG 20250318 105316

Κρυφτό…

IMG 20250318 105542

που’ ναι που’ ναι το δαχτυλίδι…

IMG 20250318 110000 IMG 20250318 110132

πετάει, πετάει…

IMG 20250318 111348

τυφλόμυγα…

IMG 20250318 111830 IMG 20250318 112138

γυρω γύρω όλοι…

IMG 20250318 112850

Τέλος ψηφίσαμε ποιο παιχνίδι μας άρεσε περισσότερο και συγκρίναμε τα αποτελέσματα μεταξύ τους. Το αγαπημένο παιχνίδι της τάξης είναι … η τυφλόμυγα!!!

IMG 20250318 113846 IMG 20250318 113924 IMG 20250318 114352

Το ρομποτάκι της τάξης μας ο Μόη, μπερδεύει την ημερομηνία της επανάστασης. Δεν μπορεί να την μάθει εύκολα. Έτσι τα παιδιά καλούνται να τον προγραμματίσουν να πατήσει στα νούμερα με τη σωστή σειρά για να μάθει το 1821.

IMG 20250320 093841 IMG 20250320 094235 1 IMG 20250320 094347 IMG 20250320 094521 IMG 20250320 094530 1 IMG 20250320 094742

Μάθαμε να τραγουδάμε με πολύ ενθουσιασμό το τραγούδι “Να΄τανε το 21”

 

Στη συνέχεια στην ολομέλεια της τάξης παρουσιάσαμε με εικόνες κάποιους από τους ήρωες της Επανάστασης του 1821, μιλήσαμε για την δράση τους και τον ρόλο τους στον αγώνα για την ελευθερία. Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε εικόνες και ονόματα ανακατεμένα ενώ τα παιδιά έπρεπε να βρουν τον ήρωα που περιγραφαμε κ έπειτα το όνομά του φτιάχνοντάς το σαν παζλ. Για παράδειγμα: “Ήταν καπετάνιος και στρατηγός της Επανάστασης του 1821. Τον έλεγαν και Γέρο του Μοριά. Συχνά φορούσε και μια περικεφαλαία “. Έτσι τα παιδιά έβρισκαν πρώτα ποιος είναι, μετά τη φωτογραφία του και τέλος την εικόνα με το όνομά του.

IMG 20250323 175833 Messenger creation 0FE8B863 FB8D 4F8C 9AAF 3B172C58CCF9 Messenger creation 9B6925DB 9DA0 4B32 A282 C7CD798882F6 Messenger creation 19B11F7C 90C4 4670 B0D6 CCBE610F67C9

Διαβάσαμε το παραμύθι του Φ. Μανδηλαρα, “Μαντώ Μαυρογένους, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, δυο γυναίκες στην επανάσταση”

0508814 1 και εντοπίσαμε στο χάρτη τα νησιά των δυο γυναικών.

Είδαμε και ακούσαμε την οπτικοποίηση του παραμυθιού “Ασπρογάλανο πανί”, της Γ. Σουρέλη μέσω διαδικτύου.

Έπειτα, συζητήσαμε το βίντεο που παρακολουθήσαμε. Τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις για το ποια είναι τα χρώματα που ταιριάζουν στην Ελλάδα και γιατί. Ακόμη απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης του παραμυθιού αλλά και κλήθηκαν μέσω της φαντασίας τους να βρουν στη φύση χρώματα γαλάζια και λευκά!

Η ημέρα της γιορτής έφτασε και τα παιδιά με πολύ καμάρι και ενθουσιασμό είπαν τα ποιήματά τους.

IMG 20250324 113651 IMG 20250324 113718 IMG 20250324 113740 IMG 20250324 113803

Κάνανε κατασκευή την ελληνική σημαία

IMG 20250324 090921 IMG 20250324 090925 IMG 20250324 090927

Στη συνέχεια χορέψαμε κιόλας…

IMG 20250324 113855

 

7 Μαρτίου, Ενσωμάτωση Δωδεκανήσων στην Ελλάδα

Με αφορμή τον εορτασμό της 7ης Μαρτίου, που γιορτάζεται η ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα,  συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης για το ποια νησιά ξέρουμε ή έχουμε επισκεφθεί που ανήκουν στα Δωδεκάνησα. Αφού τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες, είδαμε φωτογραφίες από τα νησιά. Για κάθε νησί μάθαμε κι ένα χαρακτηριστικό, ώστε να το συνδέσουμε με αυτό. Σε αυτό βοήθησε και η φωτογραφία του νησιού που παρέπεμπε σε αυτό π.χ. τη Ρόδο τη συνδέσαμε με το ελαφάκι, όπως έδειχνε και η φωτογραφία.

Messenger creation 0D3261CE 420F 4024 B125 11D8F29B820E Messenger creation 4B4B8AA6 C560 4B58 945E 025858E47CD7 Messenger creation BA95AC43 6BFE 4079 97C5 0EF67D90D71B

Ταιριάξαμε εικόνες με ονομασίες και τέλος, βρήκαμε που βρίσκονται στο χάρτη.

Το κάθε παιδί διάλεξε ένα νησί που του έκανε περισσότερη εντύπωση, έγραψε σε στρογγυλό χαρτί την ονομασία του, το κόλλησε σε στρογγυλό χαρτόνι, λίγες μπλε και γαλάζιες κορδέλες από γκοφρέ χαρτί και έτοιμος ο θυρεός!

Τα παιδιά ζωγράφισαν την μητέρα Ελλάδα που στο φόρεμά της απεικονίζονται τα Δωδεκάνησα. Κολλήσαμε και ένα ξυλάκι για το κρατούν!

Messenger creation 749ADD83 446D 40B3 BAEE 53FCF18C72DE Messenger creation 9394B0BA 2C09 49DE A808 BBE3C4E820BC Messenger creation 30456A3B 94F9 4EE2 BACC D529B8663F07 Messenger creation 25294358 1481 4203 AEB9 C3C439C5127F Messenger creation A1F0773C 2CCE 4A98 97D8 41244766BC5F Messenger creation C0F27C27 901E 4291 8C19 CEF9CB248279 Messenger creation E3805535 7601 4C2C A519 28717C9D95CA

IMG 20250323 165210

Παρασκευή 7 Μαρτίου, κάναμε παρέλαση στο χωριό μας αφού προηγήθηκε ο εκκλησιασμός και η κατάθεση στεφάνων.

IMG 20250323 165255

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΧΙΠΟΛΗΣ

ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ    2246098474

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Για το σχολικό έτος 2025-26

5-24 Μαρτίου 2025

 

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).
  • Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
  • Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους.
  • Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 12.00- 13.00

Πληροφορίες κα Γκέσιου Ευγενία

ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:

Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ” 

Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου  και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.  Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους,  τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Παραστατικά που χρειάζεται να προσκομίσουν οι γονείς-κηδεμόνες στη σχολική μονάδα.

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και  για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο (δίνεται από το σχολείο)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών  (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).

ε) Επίσης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ/ ΠΡΩΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Η εγγραφή στο συγκεκριμένο Τμήμα είναι Προαιρετική αλλά εφόσον επιλεγεί, η φοίτηση είναι υποχρεωτική (παρ 7δ και ε Κεφ Β άρθρο 11 ΠΔ 79 & άρθρο 13 Π.Δ.79 (ΦΕΚ 109 Α) )
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00(σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου) Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται.

 

ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!!!

Πλησιάζουν οι απόκριες και ευκαιρία να μάθουμε για την περίοδο αυτήν. Γιατί ονομάζονται απόκριες; Τι γιορτάζουμε; Τι συμβαίνει; Υπάρχουν άραγε ήθη και έθιμα; Ποια γνωρίζουμε εμείς;

Απαντήσεις αλλά και ερεθίσματα προς συζήτηση παίρνουμε από τα εξής βίντεο:

 

Μαθαίνουμε το εξής τραγούδι

Διαβάζουμε το παραμύθι “ο Αρλεκίνος ” της Ζωρζ Σαρρή, το δραματοποιούμε αλλά κάνουμε και το δικό μας αρλεκίνο μέσα στην τάξη.

03939

481425496 1074657398040171 4886431058249827834 n 481618706 1109825894248712 4607104419682439548 n 481709511 1170002381188193 3588784921591490726 n 481710749 1416239526024385 7645923038635199725 n 481762232 546712554466421 976518125058385348 n 481869944 1033575658599718 7411610381825269659 n 481914997 1272442197147653 7975505158230310875 n 482144585 2420000095008039 7219511246198851490 n 482146901 579686891697225 1332619283747636185 n 482333104 1148531189815929 332341071206319075 n 482753568 1833057617526271 404147992628687176 n

Γνωρίζουμε τον ζωγράφο  Κονσταντίν Μακόφσκι μέσα απο τους πίνακές του, διαλέγουμε τους αγαπημένους μας και τους βάζουμε σε σειρά για να φτιάξουμε μια δική μας ιστορία.

481615080 923936019613876 1663116742444600891 n 481783352 1351546619178118 6095766300260279510 n 481860772 655100583637076 4000822533624307453 n 481934196 1061395905794907 4521327960492746645 n 482093559 2015664382262138 3602427359302439965 n 482142574 966196568984892 7096235155070912873 n 482146156 657383016697011 4569665923168007278 n 482159462 1329187701696437 7766363314673800544 n 482273190 1359633175472944 3466155969953366299 n 482404953 1760353778221473 1963317647764711509 n 482563289 987402343487160 1534520299661060417 n

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και ο Πικάσο με τους Αρλεκίνους του.

482810808 931767619133736 1172738567377649886 n

Μαθαίνουμε τα ήθη και τα έθιμα της αποκριάς μέσα απο τα βιντεάκια που έχουμε δει στην τάξη και επιλέξαμε να ζωντανέψουμε στο σχολείο μας τα δυο αγαπημένα μας. Τα αλευρομουτζουρώματα και το γαϊτανάκι. Η χαρά και ο ενθουσιασμός τους δεν περιγράφεται!!!

481385595 3932634207053707 5993473531525507532 n 481492626 1268708000891924 965850763829552698 n 481862733 635393655753675 3881895914449044768 n 481875961 622131767194336 3695490177360779068 n 481892163 617566641185806 8331383507023484854 n 482267483 1162665198979866 3442629437871220131 n 482424099 1339540797365744 3602298596448192730 n 482430392 945451714456290 4841964153995335393 n 482616433 1292722498469540 1253179741786725130 n

Φτιάχνουμε μάσκες για το πρόσωπο επηρεασμένοι απο τον Μοντριάν, κάνουμε αποκριάτικες κατασκευές αλλά και ντυνόμαστε ζωγράφοι και φανάρια. κάνουμε κλόουν με τυπώματα αλλά και μουσικά όργανα με κουδουνάκια, χάρτινα πιάτα και κορδέλες

481395753 1362561721587686 7983771987864237909 n 481704497 640410805066475 6709065892148174509 n 481870692 2383245778718989 5880311348619253708 n 481872197 1979273709235895 2248177268888818083 n 482259614 1718484622097958 213144783857216554 n 482610388 1005787868102043 3191974000952700942 n 482727503 1204036134701917 7235123151221591851 n I3hIaFonmRPNyK5UpvG3CUfh9N ib0jo

AmS qL7w b8JCTPq2 CFe FeTf qSo3VfC SaDSH9rz SqDxCb0c

Αντιστοιχούμε τους κλόουν με τα συναισθήματα

481491185 662001156171081 2013321857717353767 n 481604640 607146318960856 6497515733465088657 n 482389296 563011416795895 545327769997682537 n 482490811 608387272031884 1659439973791587632 n 482687874 1338108510850437 422835950819006520 n 482838272 1689118005006844 5146569224196840504 n

Υποδεχόμαστε στο σχολείο μας τη Magic Dream Rodos και περνάμε μια αξέχαστη μέρα με γέλιο, διασκέδαση και πολλά πολλά παιχνίδια

481425496 1835324487229616 4780716524180709832 n 481483801 1153875499424095 1393613566532376137 n 482462961 1543720942980624 5433172796032128391 n 482479379 988298442749005 6487353113043723236 n

Μαθαίνουμε για την καθαρά Δευτέρα με αφορμή τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου και του Δημήτρη Μυταρά και φτιάχνουμε τους δικούς μας χαρταετούς! τους δοκιμάζουμε και στην αυλή!!

mitaras pinakas 1

481859366 616676211245446 7951756677168309493 n 1 481878676 967747435466052 7388282789302424249 n 1 482251928 636232132334060 2188517317995544471 n 482274464 1189924666095438 4961413654440991867 n 482389799 1114025280735349 335138847311247409 n 482395411 653494177148024 6274455534641652329 n 482427003 980621054170951 4521123939698557799 n 482820265 1354456549015161 4987079830464395435 n

 

Καλή Σαρακοστή σε όλους σας!!!!!

 

10ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ

Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ηµέρας κατά του σχολικού εκφοβισµού (bullying), ο ∆ιευθυντής Π.Ε. Ν. ∆ράµας κ. ∆ιαλεκτόπολος Αθανάσιος
σε συνεργασία µε τον Σύµβουλο Εκπαίδευσης της 2ης περιφέρειας Ν. ∆ράµας, κ. Σαλπιγκτή Αλκιβιάδη, «Το Χαµόγελο του Παιδιού», τον ∆ήµο ∆ράµας, την Αντιπεριφέρεια ∆ράµας και άλλους φορείς πραγµατοποιούν το 10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας στις 4, 5 και 6 Μαρτίου 2025. Κατά τη διάρκεια του τριήµερου φεστιβάλ πραγµατοποιούνται βιωµατικές δράσεις που αφορούν στο θέµα της σχολικής βίας, µέσα από το θεατρικό και εικαστικό εργαστήρι του κάθε σχολείου, την ψηφιακή µοντελοποίηση και τη γραφική απεικόνιση
µαθητικών συµπεριφορών, την προβολή ταινιών, την κριτική ανάλυση, την ανατροφοδότηση και τον αναστοχασµό.

 

Η συμμετοχή μας στο δέκατο πανελλήνιο φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας είναι γεγονός!!!

Η αφίσα μας ταξίδεψε μέχρι τη Δράμα και μαζί με άλλες αφίσες άλλων σχολείων απ’ όλη την Ελλάδα θα υπάρχουν στο χώρο του φεστιβάλ.

(αναλυτική περιγραφή του θέματος που αναπτύξαμε υπάρχει σε προηγούμενη ανάρτηση)

Η συμμετοχή μας είναι η εξής:

476776222 9087360944694313 7778719055116515323 n

Αν κάποιος σκανάρει το qrcode θα δει το βιντεάκι που φτιάξαμε…

Η αφίσα του φεστιβάλ με το σχολείο μας…



Λήψη αρχείου

 

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ είναι το ακόλουθο…



Λήψη αρχείου

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 10ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Αφορμή για την γνωριμία μας με τα συναισθήματα στάθηκε η συμμετοχή μας στο πανελλήνιο φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας. Πως μπορούμε να μιλήσουμε για τη βία και τα αποτελέσματά της, αν προηγουμένως δεν έχουμε γνωρίσει τα συναισθήματα; Έτσι λοιπόν η αρχή έγινε με το παραμύθι “το τερατάκι των χρωμάτων” της Άννα Λιενας, απο τις εκδόσεις Πατάκη.

690FEA59301AF1913AE9929A48A6D887

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, φτιάξαμε στην τάξη τα δικά μας βαζάκια συναισθημάτων και τα γεμίσαμε ανάλογα.

Για παράδειγμα στο κίτρινο βαζάκι,που είναι το βαζάκι της ΧΑΡΑΣ,  καταγράφουμε όσα μας κάνουνε χαρούμενους.

Στο μπλε βαζάκι, που είναι το βαζάκι της ΛΥΠΗΣ, καταγράφουμε όσα μας κάνουμε λυπημένους κοκ.

Ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία για όλα τα βαζάκια( θυμός, φόβος, ηρεμία, αγάπη)

IMG 20250204 093604 IMG 20250204 093608

Τα παιδιά τοποθετούνε τη σωστή λέξη(συναίσθημα) πάνω από κάθε βαζάκι, αλλά και το ανάλογο τερατάκι.

IMG 20250204 093634 IMG 20250204 093649 IMG 20250204 093715 IMG 20250204 093716 IMG 20250204 093729 IMG 20250204 102104 IMG 20250204 102344 IMG 20250204 102348

Έπειτα δίνονται στα παιδιά πλαστικοποιημένες εικόνες με κενά πρόσωπα και πρέπει με την πλαστελίνη να δώσουν στο πρόσωπο το ανάλογο συναίσθημα που τους ζητείται.

IMG 20250206 083643 IMG 20250206 083646 IMG 20250206 084319 IMG 20250206 084431 IMG 20250206 084434 IMG 20250206 085013

Η μουσική συνδέεται άμεσα και αυτή με τα συναισθήματά μας έτσι δε θα μπορούσε να μην υπάρχει στο θέμα μας. Ακούμε διάφορα κομμάτια μουσικής και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι συναισθήματα μας δημιουργεί.

Παρακολουθήσαμε , τραγουδήσαμε αλλά και μιμηθήκαμε το εξής βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=g0MM2Gwx5-Q

Τα συναισθήματα όμως έχουν εμπνεύσει και πολλούς ζωγράφους. Έτσι λοιπόν μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Κλίμτ, τον Μουνκ, τον Βαν Γκογκ, τον Νικόλαο Γύζη και τον Ντα Βίντσι. Αφού επεξεργαστήκαμε τους πίνακες, τα παιδιά τοποθέτησαν το ανάλογο τερατάκι στον σωστό πίνακα. Δηλαδή το κίτρινο τερατάκι, που είναι το τερατάκι της χαράς, τοποθετήθηκε στον πίνακα ζωγραφικής που εκφράζει την ΧΑΡΑ.Ακολούθησε η ίδια διαδικασία για όλους τους πίνακες. Στη συνέχεια οι πίνακες τοποθετήθηκαν μαζί με όλους τους άλλους που έχουμε επεξεργαστεί στην τάξη.

IMG 20250206 094936 IMG 20250206 095017 IMG 20250206 095018 IMG 20250206 095136 IMG 20250206 095201 IMG 20250206 095244 IMG 20250206 100953 IMG 20250216 203111

Αφού επεξεργαστήκαμε τους πίνακες ήρθε η ώρα να τους αναπαραστήσουμε…

IMG 20250216 202232 IMG 20250216 202302 IMG 20250216 202333 IMG 20250216 202352 IMG 20250216 202432 IMG 20250216 202505 IMG 20250216 202541 IMG 20250216 202603 IMG 20250216 202632 IMG 20250216 202708 IMG 20250216 202742 IMG 20250216 202812 IMG 20250216 202835 IMG 20250216 202923 IMG 20250216 202950 IMG 20250216 203015 IMG 20250216 203037 IMG 20250216 203051

Παίζουμε και με τα κυβάκια. Πρέπει να κάνουμε το πρόσωπο με το συναίσθημα που μας δείχνει. Μπορούμε να το πετύχουμε;

IMG 20250206 105539 IMG 20250206 105543 IMG 20250206 105633 IMG 20250206 105720 IMG 20250206 110657

Επειδή αγαπήσαμε πολύ το τερατάκι που κουβαλάει πάνω του όλα τα συναισθήματά του σαν και εμάς, αποφασίσαμε να κάνουμε το τερατάκι της τάξης μας. Πολύχρωμο από συναισθήματα σαν όλους μας.

IMG 20250210 084011 IMG 20250210 084441 IMG 20250210 085152 IMG 20250210 144310

Φτιάξαμε και τον τροχό των συναισθημάτων. Ανάλογα με το τί νιώθουμε κάθε φορά, τοποθετούμε το βελάκι στο ανάλογο συναίσθημα.

IMG 20250210 112125 IMG 20250210 112131 IMG 20250210 112139 IMG 20250210 115404 1 IMG 20250210 115704

Στη συνέχεια, αφιερώσαμε μια εβδομάδα στο σχολικό εκφοβισμό, καθώς πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρούμε ολοένα και περισσότερο στα σχολεία όλων των βαθμίδων. Η Θεματική “Συναισθήματα” που προηγήθηκε εξοικείωσε τα παιδιά με την έκφραση των συναισθημάτων αλλά και την αναγνώριση τους. Έτσι συνεχίσαμε, διαβάζοντας στην ολομέλεια το βιβλίο ” Είμαι σπουδαίος, είμαι Εγώ!” της Ann Meek. Ο ήρωας της ιστορίας ήταν λυπημένος όσο οι φίλοι του έλεγαν ότι δεν είναι αρκετά δυνατός να γίνει βασιλιάς της ζούγκλας και ότι είναι κοντός για γίνει αρχηγός των πειρατών. Η μαμά του όμως του έδειξε πως μπορεί να είναι φανταστικό να είναι μαϊμού που πηδά από δέντρο σε δέντρο! Ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, ενώ καταλήξαμε στην συνειδητοποίηση ότι μπορεί να γίνει κανείς ό, τι θέλει…

Messenger creation 0C30C271 F2B1 42E0 983D 45F17D088F7A

Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν τον εαυτό τους στο καθρέφτη και είπαν ένα θετικό χαρακτηριστικό για τον εαυτό τους.

IMG 20250216 203552 IMG 20250216 203633 IMG 20250216 203645

Στο θέμα του εκφοβισμού μας εισήγαγε το βιβλίο” Ποιος φοβάται τα τσακάλια;” του Μανδηλαρά. Αναρωτηθήκαμε πώς είναι να αποκλείουμε κάποιους από την παρέα, αλλά και μήπως κάποιους τους παρεξηγούμε ενώ μπορεί τελικά να κάνουμε ωραία παρέα !

IMG 20250216 203711

Έπειτα ζωγράφισαν το πορτραίτο τους!!!

Messenger creation D7CEF78A B5FE 4775 B844 B27A63BA1506

Με τη βοήθεια εποπτικού υλικού συζητήσαμε ποιες συμπεριφορές φανερώνουν βία και ποιες φιλία. Τα παιδιά εξέφρασαν την άποψη τους για το πώς νιώθουν τα παιδιά στις εικόνες αλλά και για το ποιες συμπεριφορές τα ίδια επιλέγουν στις συναναστροφές τους. Έβαλαν Χ στις ανεπιθύμητες συμπεριφορές και τικ στις επιθυμητές! Τέλος, χώρισαν τις εικόνες σε δύο κατηγορίες αυτήν της βίας και αυτήν της φιλίας.

IMG 20250216 203205 IMG 20250216 203222 IMG 20250216 203305

Σε κάθε τι που μας ενοχλεί αποφασίσαμε να προτάσσουμε το χέρι μας και να λέμε ΣΤΟΠ και έπειτα βέβαια να το λέμε σε έναν ενήλικα δάσκαλο/α και γονείς

Η συζήτηση αυτή αποτυπώθηκε και στο χαρτί με το χεράκι των παιδιών πάνω στο οποίο έγραψαν στοπ!

IMG 20250216 203724 IMG 20250216 203806 Messenger creation 1140487B 8B04 4F7F 9187 0B2B7779354E Messenger creation CEE78999 1C76 4794 993B 3990BF97F48C

Τα παιδιά έκοψαν καρδιές και στη συνέχεια κρατώντας τες μίλησαν για ό,τι τους στεναχωρεί την καρδιά. Στη συνέχεια υποθέσαμε ότι κάποιος τους κοροϊδεύει έτσι τα ενθαρρύναμε να τσαλακώσουν την καρδιά. Μπορεί να γίνει τώρα η καρδιά όπως πριν; Τα παιδιά προσπαθούν να τις επαναφέρουν στην αρχική τους κατάσταση.

Βλέποντας το αποτέλεσμα, όλοι συμφώνησαν ότι δεν μπορεί να γίνει ακριβώς όπως πριν! Άρα πρέπει να προσέχουμε πως εκφραζόμαστε, γατί στεναχωρούμε πραγματικά το φίλο μας.

IMG 20250216 203910 1 IMG 20250216 203946 1 IMG 20250216 204004 Messenger creation 1F24E297 1355 4D3F BE94 2A496CCB0151 Messenger creation 525BDF55 A20E 43BB 9CD3 F73A03C8E050 Messenger creation 7159CE4F F5AD 46FD A7EA 4D7B3AD4396C Messenger creation B6B73889 93D2 4A29 9D07 BC39949982DD

Δώσαμε λοιπόν υπόσχεση να προσέχουμε τις λέξεις που χρησιμοποιούμε για να μην πληγώσουμε κανέναν φίλο μας.

Όλοι μαζί τραγουδήσαμε: “ΜΙΛΑ”

Φτάνοντας σιγά σιγά στον τελικό μας στόχο που ήταν η συμμετοχή μας στο δέκατο πανελλήνιο φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας που διεξάγεται στη Δράμα, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε την αφίσα που θα στείλουμε στο φεστιβάλ. Όλα όσα μάθαμε και όσα θέλαμε να πούμε γίνανε μια αφίσα.

IMG 20250211 121312 IMG 20250211 194647 IMG 20250211 194814 IMG 20250211 194954 IMG 20250211 195518 IMG 20250211 195545 IMG 20250211 214326 Messenger creation 0E94F91C 76A7 420F A570 9C72D477D118

Ένα ουράνιο τόξο που από την μια πλευρά έχει ένα σκοτεινό σύννεφο που συμβολίζει τη βία και από την άλλη πλευρά ένα ροζ που παραπέμπει στη φιλία! Τα χρώματα από γκρι πλησιάζοντας στη φιλία χρωματίζονται με τα χρώματα του ουράνιου τόξου!!

Και το σύνθημα είναι: ” Διώξε τη βία ζήσε τη φιλία” . Το σύνθημα γράφτηκε στην αφίσα από τα παιδιά αλλά και ηχογραφήθηκε για να ντύσει ένα υπέροχο βίντεο που θα μπορεί κάποιος να το βλέπει σκανάροντας το qrcode που θα βρίσκεται στην αφίσα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν τόσο με την ηχογράφηση, όσο και με το βίντεο.

 

Το βίντεο που δημιουργήθηκε είναι το εξής:

Στην ολομέλεια συζητήσαμε ποια χαρακτηριστικά κάνουν κάποιον καλό φίλο. Τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες… σεβασμός, αγάπη, χαμόγελο είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που θα ήθελαν από τους φίλους τους!

Τέλος, οι μαθητές ζωγράφισαν και έκοψαν πέταλα λουλουδιών στα οποία έγραψαν το όνομά τους. Όλα αυτά τα “πέταλα- παιδιά” συνθέτουν το λουλούδι της φιλίας!

IMG 20250216 204025 Messenger creation 5A2A8CBA 67C9 4460 B789 FE4114FB080C Messenger creation 7BAE64CA 952A 479E AEA8 587DAAE31FFE Messenger creation 076A11B1 0E43 4359 B9F5 C493FF8830C4

 

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ!!!

Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική ενότητα “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη”, σύμφωνα με το Πρόγραμμα σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2024). Κατά την υλοποίηση του προγράμματος, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα το δάσος.

Τί ξέρουμε για το Δάσος;

Αρχικά ρωτήσαμε τα παιδιά τί είναι δάσος κ τί ξέρουν για αυτό…ενώ ταυτόχρονα μπορούν να το δουν από το παράθυρο της τάξης και να εμπνευστούν! Εμείς καταγράφουμε τις απαντήσεις. Εν συνεχεία, ρωτάμε τί θέλουν να μάθουν. Τα παιδιά με ενθουσιασμό μιλούν για τα ζώα που ζουν στο δάσος (ελάφια, σκίουροι, φίδια, πουλιά κ.α.).

Τέλος, συζητάμε με ποιους τρόπους θα βρούμε πληροφορίες. Έτσι προτείνουν να ψάξουμε στο διαδίκτυο, σε βιβλία, παραμύθια ακόμη και εκδρομή στο ίδιο το δάσος!

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για το τί μας προσφέρει το δάσος και έπειτα συζητήσαμε στην ολομέλεια. Τα βίντεο μεταφράστηκαν μιας και ακούγονταν στην αγγλική γλώσσα.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΡΟΔΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Σήμερα 6-2-25 η κινητή μονάδα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ρόδου, ήρθε στο σχολείο μας επίσκεψη, με σκοπό την προώθηση του βιβλίου και της γνώσης στα σχολεία της Ρόδου.

Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν καθώς όπως ανέφεραν δεν είχαν ξαναδεί μια κινητή βιβλιοθήκη και με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό άκουσαν όσα τους είπε ο υπεύθυνος για τη λειτουργία της και τον τρόπο δανεισμού των βιβλίων. Δανείστηκαν τα βιβλία τους, περίμεναν στη σειρά για να τα δείξουν στον υπεύθυνο και να τα περάσει στο σύστημα και φυσικά δώσανε και την αφίσα που ετοίμασαν στην τάξη για να ευχαριστήσουν την κινητή βιβλιοθήκη για την ευκαιρία που τους έδωσε να γνωρίσουν νέα βιβλία.

IMG 20250206 102221 IMG 20250206 121229 IMG 20250206 122819 IMG 20250206 122820 IMG 20250206 133651 IMG 20250207 163357 IMG 20250207 163435 IMG 20250207 163506 IMG 20250207 163523 IMG 20250207 163557 IMG 20250207 163625 IMG 20250207 163659 IMG 20250207 163733 IMG 20250207 163750 IMG 20250207 163828 IMG 20250207 163904 IMG 20250207 164042

Η αφίσα μας διακοσμεί πλέον την κινητή βιβλιοθήκη της Ρόδου!!!!!!

1000017179 1000017180

Ήρθε ο χειμώνας- Ζώα σε χειμερία νάρκη

Επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων και η αλλαγή στον καιρό είναι εμφανής. Συζητάμε με τη βοήθεια του παρακάτω βίντεο τι αλλαγές βλέπουμε…

474176086 1311513773330655 3323721728880854271 n

Κάποια από τα θέματα που ασχοληθήκαμε ήταν τα εξής: Με ποιους τρόπους ζεσταινόμαστε, τι ρούχα φοράμε, ποιες οι αλλαγές στη φύση, ποια τα φρούτα και λαχανικά του χειμώνα, τι κάνουν τα ζώα που έχει τόσο κρύο έξω κλπ

το τζάκι τους άρεσε πολύ και έτσι το κάναμε και ατομική κατασκευή..(ιδέα από το pinterest)

474513708 914158493870705 8099558620150826949 n

Χειμώνας χωρίς τη γνωριμία με τον Μονέ και το έργο του “η Κίσσα” δε γίνεται…

Μελετήσαμε λοιπόν τον πίνακα, σχολιάσαμε τα χρώματα, αντιλήφθηκαν την εποχή και εντόπισαν αμέσως την Κίσσα. Στη συνέχεια σαν τρομεροί καλλιτέχνες προσθέσανε λεπτομέρειες στον πίνακα του Μονέ και του έδωσε κάθε παιδί ένα νέο όνομα.

474259704 646816081339255 977494030883749659 n 474513708 927285639521868 6311992695127182975 n 474526865 486812557484523 3834738973486131514 n IMG 20250113 085506

Μάθαμε το “Χ” του Χειμώνα και παίξαμε με τη λέξη “ΧΕΙΜΩΝΑΣ”

473766758 1833689600787759 3187534421113564727 n 474177234 876258461145153 6618293447795437745 n 474190995 1702787103608505 282174842815014223 n 474239373 622204050301472 360445356309302606 n

Μάθαμε το τραγούδι του χειμώνα και το συνοδεύσαμε με τα μουσικά όργανα της τάξης μας παίζοντας ρυθμικά

474155649 1330135441246106 6781863537098330098 n 474863896 968442544753574 7498093507616365891 n

Γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, αλλά και ποιο ζώο πέφτει σε χειμέριο ύπνο.

Από εποπτικό υλικό γνωρίσαμε τα ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη και ποιες είναι οι φωλιές τους. Επίσης ταυτίσαμε κάθε ζώο με το όνομά του αλλά κάναμε και μια ομαδική εργασία…

474841245 622855236772945 6067152017415889869 n 474869669 2922913801218956 8201219942904374584 n 474189572 1155187489333628 2598397006901853364 n474223436 474032699110743 5717994501940897142 n 474099378 542918062095818 6154269776449773822 n

Κάποια ζώα όμως ξεχάσανε να πέσουν σε χειμερία νάρκη και το ρομποτάκι μας, ο Μόη ανέλαβε να τους το υπενθυμίσει. Θα τον προγραμματίσουν τα παιδιά σωστά, να πάει στο ζωάκι που τα ίδια επιλέγουν;

IMG 20250122 112148 IMG 20250122 112315 IMG 20250122 113020 IMG 20250122 113034 IMG 20250122 113511 IMG 20250122 113525 IMG 20250122 114056

Κάποιες φορές έχασε το δρόμο του ο Μόη, αλλά βρήκαμε τη λάθος οδηγία μας και τον επαναπρογραμματίσαμε να πάει στο ζωάκι να του υπενθυμίσει να πέσει σε χειμερία νάρκη.

IMG 20250122 112339 IMG 20250122 114504

Μιλήσαμε για τον Αρκτούρο και τη δράση του. Ποιος είναι και πως βοηθάει τις αρκούδες και τους λύκους στη χώρα μας. Σε ποιο μέρος της Ελλάδας βρίσκεται; Πόσο μακριά μας είναι; Πως μπορούμε να μετρήσουμε την απόσταση;

474080261 647001721222179 753335434864767345 n 474242246 620379070487944 1935125663446685769 n 474477968 3986743298318226 5911981773179545741 n 474495113 8998231203579257 5136811210944925709 n 474526206 1257393582035415 1348430215575196197 n 474661194 1086693373204432 3701030195708595267 n 474880144 474713795481339 7745616625271054943 n 474951739 1120691449370521 1779881498786067954 n 475096315 8692252534217518 8434158372880951274 n

Κάναμε και μια παραγγελία από τον Αρκτούρο για να τον ενισχύσουμε οικονομικά, ένα τετράδιο και ένα μολύβι για κάθε παιδί. Η πρωτοβουλία ήταν των παιδιών μετά τη συζήτησή μας για τον Αρκτούρο.

Είδαμε και γνωρίσαμε το μύθο της μεγάλης και μικρής Άρκτου. Και μελετήσαμε τον αστερισμό στον ουρανό. Με τι μας μοιάζει;

474259207 997129278949554 37504596484652737 n 474496795 1334335370908607 1301275225265671769 n 474525426 1122155335781009 3173774710420883953 n

unnamed

Το χειμώνα εκτός από το πολύ κρύο έχει και χιόνι. Έχουμε δει χιόνι; Έχουμε πιάσει; Έχουμε φτιάξει χιονάνθρωπο; Μπορούμε να φέρουμε χιόνι μέσα στην τάξη;Στη Γη μας που βρίσκονται τα μέρη με το περισσότερο κρύο; Τι είναι η υδρόγειος σφαίρα; ο πάγος πως γίνεται; Ώρα για πειράματα και παιχνίδι…

473659218 584151837857597 6437497327081199141 n 474242246 971653571699717 7472646929395675184 n 474253126 926653959542302 8659420600101814596 n 474440758 976907724352867 8136626818834447822 n 474731964 1587144731933559 6861279074148941010 n 474892484 993399502636897 2208540346412037693 n 474989378 532115146549625 6837050409385449440 n

Αφού φτιάξαμε και τον πάγο, αναρωτηθήκαμε με ποιον τρόπο λιώνει πιο γρήγορα. Μέσα στην τάξη σε μια γωνιά; μπροστά απο το air condition, ή έξω απο το παράθυρο; Δοκιμάσαμε και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας…

474185416 593934090107986 2534671466393969592 n 474323049 9566527386740485 2369755337863239236 n 474457119 619844090534614 2014733443349504711 n 474734845 590347587101020 2211247094794514037 n IMG 20250126 120200

τι σχήμα παίρνει κάθε ο πάγος;

474048408 1358724981822947 458995648919374397 n 474539985 1148083216893332 4447816973920637187 n 474550725 989915516343506 6263727866086569727 n 474929569 509419048851038 7723892782865255938 n 474944098 1172324808230049 1715719979821574930 n 474966159 1054254726715342 7749924495978565982 n IMG 20250126 120222 IMG 20250126 120234

Τελικά ο χιονάνθρωπος που μας ζήτησε βοήθεια, βρήκε το κατάλληλο σπίτι.

474189572 2336335926732008 6844886967009187110 n 474981800 635578855694926 9184556863601181126 n

Ζουν άραγε ζώα στους πάγους; Άνθρωποι;

https://www.youtube.com/watch?v=5qX5VFrOtWc

 

https://www.youtube.com/watch?v=MZv0I8z5idA

https://www.youtube.com/watch?v=gkGSk-MdtYU

Φτιάξαμε ομαδική εργασία, τοποθετώντας το κάθε ζώο στο σωστό πόλο που ζει.

474191441 1256810725396416 4420810869379725907 n IMG 20250122 092418 IMG 20250122 092425 IMG 20250122 092504 IMG 20250122 092657 IMG 20250122 093406 IMG 20250122 093604 IMG 20250122 093723 IMG 20250122 093906 IMG 20250126 115552

Φτιάξαμε τη δική μας αφίσα με ιγκλού, μεταμορφώνοντας το κάθε παιδί σε Ινουίτ.

IMG 20250122 111514 IMG 20250126 115725 IMG 20250126 115822 IMG 20250126 120124 IMG 20250122 090110

Τέλος μας επισκέφτηκαν δυο τεράστιες αρκούδες στην τάξη μας, που χάσανε το χρώμα τους. Αναλάβαμε να τους το δώσουμε πίσω αλλά και να δώσουμε τη σωστή τροφή στη καθεμία. Ο ενθουσιασμός τους ήταν τόσο μεγάλος με το αποτέλεσμα, που ζήτησαν να καλέσουμε και το δημοτικό σχολείο να τους παρουσιάσουμε τη δουλειά μας!!!

473036888 3443427619126460 5990508626029826756 n 474886788 625550596516450 5081297919788280679 n IMG 20250123 091423 IMG 20250123 092222 IMG 20250123 093535 IMG 20250123 093712 IMG 20250123 093853 IMG 20250123 093902 IMG 20250123 094240 IMG 20250123 094311 IMG 20250123 094423 IMG 20250126 115311 IMG 20250126 115346 IMG 20250126 115409 IMG 20250126 115435 474941186 1675470949985317 7294261782563112794 n