Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια για πάρτυ

παιχνίδια

Τα 20 ωραιότερα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια για party!
Η ωραιότερη γιορτή του χρόνου πλησιάζει!

Αυτή την εποχή έχουμε γιορτές, party, επισκέψεις σε φιλικά μας σπίτια και όλοι αναρωτιόμαστε το ίδιο πράγμα.

Πώς θα απασχολήσουμε δημιουργικά τα παιδιά;

Τι παιχνίδια να παίξουμε χωρίς να χαλάσουμε μια περιουσία;

Σας βρήκα λοιπόν και σας παρουσιάζω τα 20 ωραιότερα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια για party!

1.
Σ ένα χούλα χουπ κρεμάμε καμπανάκια εσωτερικά και το κρεμάμε από ψηλά. Μπορούμε να το κρεμάσουμε και κάτω από μια πόρτα .

Ζητάμε από τα παιδιά να περάσουν αθόρυβα χωρίς ν ακουμπήσουν τα καμπανάκια και να ακουστεί ο ήχος.

Νικητής είναι αυτός που θα περάσει τις περισσότερες φορές χωρίς να τα ακουμπήσει!

2.
Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι κόκκινα ποτηράκια και άσπρα πομ πομ.

Βάλτε ένα ποτηράκι και από πάνω ένα πομ πομ.

Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο, βάζουμε από πάνω ξανά ποτηράκι και πομ πομ μέχρι να φτιάξουμε έναν πύργο!

Νικητής θα είναι αυτός που θα βάλει στη σειρά τα περισσότερα ποτηράκια με πομ πομ χωρίς να τα ρίξει!

3.
Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι άσπρα ποτήρια του καφέ και μπαλάκια από βαμβάκι.

Ζωγραφίζουμε σαν χιονανθρωπάκια τα ποτηράκια, τα στήνουμε σε πυραμίδα και πετάμε από μακριά τις μπάλες.

Νικητής είναι αυτός που θα βάλει μέσα τις περισσότερες μπάλες!

4.
Φτιάχνουμε έναν χιονάνθρωπο από χαρτόνι όπως στη φωτογραφία.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ένα κουτί δημητριακών όπως είχα φτιάξει το τέρας των αριθμών εδώ.

Βάλτε μπροστά μπάλες από βαμβάκι και προσπαθήστε να ταΐσετε τον χιονάνθρωπο.

Για να τον ταΐσετε χρησιμοποιήστε ένα μπουκάλι με στόμιο ή μια τρόμπα.

Πατήστε ξανά και ξανά το μπουκάλι ή την τρόμπα, για να μετακινηθούν οι μπάλες με τον αέρα.

5.
Βάζουμε λίγη βαζελίνη στη μύτη μας και προσπαθούμε να κολλήσουμε πάνω της ένα κόκκινο πομ πομ.

Στη συνέχεια βάζουμε τα δυνατά μας να το κολλήσουμε στη μύτη του Ρούντολφ

που προηγουμένως έχουμε βάλει κ εκεί βαζελίνη!

6.
Μια κούτα μεταμορφώνεται σ ένα υπέροχο χριστουγεννιάτικο παιχνίδι!

Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να κολλήσουμε πάνω ματάκια και μύτη από χαρτόνι και για κέρατα να βάλουμε κλαδιά!

Το παιχνίδι αρχίζει!

Πετάξτε κρίκους από άλλα παιχνίδια ή φτιάξτε μόνοι σας από σύρμα πίπας.

Νικητής είναι αυτός που θα ρίξει στα κλαδιά-κέρατα τους περισσότερους κρίκους.

7.
Από τα πιο πρωτότυπα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια!

Βάλτε όλοι πάνω στο κεφάλι σας ένα χάρτινο πιάτο, πάρτε έναν μαρκαδόρο και ζωγραφίστε όλοι έναν χιονάνθρωπο!

Ποιός θα φτιάξει τον πιο όμορφο χιονάνθρωπο;

8.
Το ένα παιδί θα δέσει στην πλάτη του ένα καλάθι και τα άλλα παιδιά θα προσπαθούν να ρίξουν μέσα μπάλες από βαμβάκι!

Θα καταφέρουν να γεμίσουν το καλάθι ενώ το παιδί κινείται στον χώρο;

9.
Ντύστε τον μπαμπά χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Με λίγο πράσινο γκοφρέ μπορεί έναν μπαμπάς να μεταμορφωθεί σε δέντρο!

Αφού τυλίξτε γύρω του όλο το χαρτί μη σταματήσετε εκεί!

Κρεμάστε του και στολίδια!

Απαραίτητη προυπόθεση στο τέλος να βγάλετε μια αναμνηστική φωτογραφία!

10.
Ψαρέψτε χριστουγεννιάτικα γλυφιτζούρια.

Πώς; Μα με το στόμα σας φυσικά!

Προσπαθήστε να ψαρέψετε όσα περισσότερα χριστουγεννιάτικα γλυφιτζούρια μπορείτε!

11.
Για μεγάλα παιδιά αυτό το παιχνίδι!

Ενώστε 2 καρέκλες με σπάγγο.

Ανεβείτε πάνω στις καρέκλες και ρίξτε από ψηλά τα χριστουγεννιάτικα γλυφιτζούρια.

Νικητής θα είναι αυτός που θα πιάσει στον σπάγγο τα περισσότερα.

12.
Ένα από τα αγαπημένα μου χριστουγεννιάτικα παιχνίδια.

Βάλτε μέσα σε μια κάλτσα πολλά μικρά παιχνιδάκια.

Ζητήστε από το παιδί να βάζει μέσα στην κάλτσα το χέρι του και χωρίς να βλέπει

να σας λέει τι πιάνει!

13.
Για αυτό το δέντρο σας είχα μιλήσει ξανά εδώ, 25 χριστουγεννιάτικα δέντρα που δεν θα πέσουν στο κεφάλι του μωρού!.

Είναι ένα από τα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια που θα “ξεγελάσουν” το παιδάκι σας και θα παίζει με το παιχνίδι αντί με το δέντρο!

Φτιάξτε ένα δέντρο από χαρτόνι, ανοίξτε στρογγυλές τρύπες

και αφήστε το να ρίχνει μέσα χρωματιστά μπαλάκια.

Προσοχή το κάθε μπαλάκι μπαίνει μέσα στην τρύπα που έχει το ίδιο χρώμα!

14.
Ένα από τα αγαπημένα μου χριστουγεννιάτικα παιχνίδια κ αυτό.

Τα υλικά είναι άδεια κουτιά από χαρτομάντιλα.

Τα βάφουμε λευκά, κολλάμε χαρτόνια για μάτια, μύτη, στόμα, καπέλο και κουμπιά και τα βάζουμε το ένα πάνω στο άλλο.

Το παιδί πρέπει να καταφέρει να ρίξει τον χιονάνθρωπο με μια μπάλα!

15.
Τα μπουκάλια του νερού μεταμορφώνονται εύκολα σε Όλαφ.

Μπαίνουν στη σειρά όπως ακριβώς στο μπόουλινγκ

και με μια μπάλα προσπαθούμε να ρίξουμε όσα περισσότερα μπορούμε!

16.
Φτιάχνουμε ένα Όλαφ από χαρτόνι!

Δένουμε τα μάτια του παιδιού και του ζητάμε να κολλήσει τα μάτια, τη μύτη και τα κουμπιά!

Από τα πιο αστεία χριστουγεννιάτικα παιχνίδια!

17.
Με την ίδια λογική παίζουμε και αυτό το παιχνίδι.

Φτιάχνουμε έναν Ρούντολφ και προσπαθούμε να του κολλήσουμε τη μύτη με κλειστά μάτια!

18.
Σ ένα καλάμι δένουμε ένα χριστουγεννιάτικο γλυφιτζούρι και προσπαθούμε να ψαρέψουμε!

Ποιός θα είναι ο νικητής;

19.
Βάζουμε σαν πυραμίδα κόκκινα ποτηράκια και πετάμε μέσα μικρά κουδανάκια;

Ποιός θα βάλει μέσα τα περισσότερα;

20.
Φτιάχνουμε μπάλες από βαμβάκι ή από παλιές εφημερίδες!

Ο χιονοπόλεμος ξεκινάει!

Λεπτή κινητικότητα

Λεπτή κινητικότητα: Όλα όσα πρέπει να μάθεις και πως να βοηθήσεις το παιδί σου να την αποκτήσει

λεπτή κινητικότητα
Μπορεί να έχετε ακούσει πολλές φορές τον όρο λεπτή κινητικότητα. Είτε από κάποιον ειδικό, εργοθεραπευτή ή κάποια δασκάλα στο σχολείο του παιδιού. Τι είναι όμως η λεπτή κινητικότητα και γιατί είναι τόσο σημαντική;

Λεπτή κινητικότητα: ορισμός

Η λεπτή κινητικότητα είναι η ικανότητα ενός παιδιού να χειρίζεται σωστά τους μικρούς μυς. Επιτυγχάνεται όταν το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί τους μυς στα χέρια, τα δάχτυλα και τους καρπούς σε οποιαδήποτε ενέργεια ή κίνηση, όπως φαγητό, πιάσιμο, ντύσιμο, δέσιμο παπουτσιών και κράτημα μολυβιού (κρατώντας δηλαδή κάτι μεταξύ του μπροστινού δακτύλου και του αντίχειρα).

Η λεπτή κινητικότητα απαιτεί ακρίβεια κινήσεων και σωστό συντονισμό χεριού-ματιού. Δηλαδή ο εγκέφαλος του παιδιού πρέπει να συντονίζεται μεταξύ του τι κάνει και του τι βλέπει.

Σκεφτείτε τα νήπια σε έναν παιδικό σταθμό. Είναι μικρά παιδιά που ζωγραφίζουν και κάνουν χειροτεχνίες ή κόβουν με το ψαλίδι. Αυτά είναι παραδείγματα λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, τις οποίες τα παιδιά πρέπει να αναπτύξουν σε αυτήν την ηλικία.

Για μικρά παιδιά προσχολικής, νηπιαγωγείου και πρώιμης σχολικής ηλικίας, η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας είναι εξαιρετικά σημαντική.

Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες δεν είναι συγκεκριμένες δεξιότητες μάθησης όπως η ανάγνωση ή τα μαθηματικά. Αλλά επηρεάζουν άμεσα το πόσο καλά τα παιδιά μπορούν να μάθουν και να δείξουν τι ξέρουν. Για παράδειγμα, τα παιδιά χρειάζονται τη λεπτή κινητικότητα για να κυκλώσουν μια απάντηση ή για να γράψουν.

Γιατί είναι σημαντική η λεπτή κινητικότητα;

Οι γονείς παίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων του παιδιού. Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να παρέχετε ευκαιρίες που είναι διασκεδαστικές και διαδραστικές για το παιδί σας. Η ανάπτυξη λεπτών κινητικών δεξιοτήτων στην παιδική ηλικία βοηθά στη δημιουργία θεμελίων για σημαντικές μελλοντικές δεξιότητες, όπως η γραφή και η αυτο-φροντίδα.

Η λεπτή κινητικότητα είναι απαραίτητη για την εκτέλεση καθημερινών, αλλά και ακαδημαϊκών δεξιοτήτων. Χωρίς τη δυνατότητα ολοκλήρωσης αυτών των καθηκόντων καθημερινά, η αυτοεκτίμηση των παιδιών μπορεί να μειωθεί, η ακαδημαϊκή τους απόδοση πέφτει και οι επιλογές τους για παιχνίδι είναι πολύ περιορισμένες.

Τα παιδιά πρέπει να χρησιμοποιούν τη λεπτή κινητικότητα για να κάνουν πολλές εργασίες που σχετίζονται με το σχολείο, όπως:

να καρατάνε ένα μολύβι ή μαρκαδόρο

να σχεδιάζουν εικόνες ή να γράφουν

να στοιβάζουν τουβλάκια και να περνούν αντικείμενα μέσα από χάντρες

να χρησιμοποιούν ψαλίδι, χάρακες και άλλα εργαλεία

Αν δεν έχουν κατακτήσει αυτές τις δεξιότητες δεν μπορούν να είναι ανεξάρτητα στη ζωή τους σε δραστηριότητες, όπως το να ντυθούν και να φάνε μόνα τους, οι οποίες με τη σειρά τους έχουν κοινωνικές επιπτώσεις όχι μόνο στην οικογένεια, αλλά και στις σχέσεις με τους συνομηλίκους τους.

Πότε αναπτύσσεται η λεπτή κινητικότητα;

Η λεπτή κινητικότητα αναπτύσσεται από τη γέννηση μέχρι την ηλικία των 5 ετών. Πρώτα αναπτύσσεται η αδρή κινητικότητα που σχετίζεται με ενέργειες, όπως το να μπορεί το παιδί να ρίξει και να κλοτσήσει μία μπάλα, να μπορεί να περπατήσει ή να πηδήξει, να ανεβεί σκάλες, να τρέξει, να κολυμπήσει και άλλες δραστηριότητες που χρησιμοποιούν τους μεγάλους μυς των χεριών, των ποδιών και του κορμού.

Στην αδρή κινητικότητα δηλαδή, χρησιμοποιούνται μεγαλύτερες ομάδες μυών και απαιτούν λιγότερη ακρίβεια. Και έπειτα αναπτύσσεται η λεπτή κινητικότητα.

Λεπτή κινητικότητα ανά ηλικία

Στα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού παρατηρούμε ότι οι κινήσεις των χεριών είναι αδέξιες και πολλές ενέργειες δεν μπορεί ακόμα να τις κάνει. Καθώς μεγαλώνει αρχίζει και χρησιμοποιεί περισσότερο τους μυς των χεριών και συγκεκριμένα των δαχτύλων και του καρπού. Για αυτό το λόγο πρέπει να δίνουμε στα παιδιά ερεθίσματα από νωρίς, έτσι ώστε να εξασκούνται σε ενέργειες που θα κατακτήσουν μέσα από την επανάληψη.

Μάθε περισσότερα: Πότε αναπτύσσεται η λεπτή κινητικότητα

Πώς καταλαβαίνουμε ότι ένα παιδί έχει αναπτύξει τη λεπτή κινητικότητα;

Ένα εύκολο παράδειγμα είναι η σωστή λαβή του μολυβιού. Στην αρχή το παιδί χρησιμοποιεί ολόκληρο το χέρι του και το τυλίγει γύρω από ένα μολύβι για να γράψει το όνομά του. Τελικά, με την εξάσκηση μαθαίνει να κρατάει το μολύβι με τον αντίχειρά του και ένα ή δύο δάχτυλα, πράγμα που δείχνει ότι έχει αναπτύξει τη λαβή.

Ένα ακόμα θετικό σημάδι είναι η αυτοεξυπηρέτηση. Το να μπορεί δηλαδή να ντύνεται μόνο του, να δένει και να λύνει κορδόνια, να ανοιγοκλείνει κουμπιά, να ανεβοκατεβάζει φερμουάρ και να βάζει μόνο του τη ζώνη του.

Επιπλέον, αν έχει αναπτύξει τη λεπτή κινητικότητα, μπορεί να φάει μόνο του χρησιμοποιώντας μαχαιροπίρουνο ή ανοίγοντας το κουτάκι του μεσημεριανού γεύματος στον παιδικό σταθμό.

Τέλος, μπορεί να πλύνει μόνο του τα δόντια του, να χτενίσει τα μαλλιά του και να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα χωρίς να χρειάζεται βοήθεια από κάποιον με τα ρούχα.

Πώς μπορείτε να καταλάβετε εάν ένα παιδί έχει δυσκολία στη λεπτή κινητικότητα με μια ματιά;

Αποφεύγει να κάνει πράγματα που χρειάζονται λεπτούς χειρισμούς και γενικά προτιμάει τη σωματική άσκηση από το να κάτσει να ζωγραφίσει

Ενδιαφέρεται πιο πολύ για «παθητικές» δραστηριότητες (όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης που δεν απαιτεί δεξιότητες)

Δεν δείχνει ενδιαφέρον να πιάσει μολύβι, μπογιές ή ψαλίδι για να ζωγραφίσει και να κάνει κατασκευές

Ζητάει από άλλους να ζωγραφίσουν ή να κάνουν κάτι για αυτό, γιατί αποφεύγει τη χρήση των δαχτύλων

Περιμένει από τους γονείς να το ντύσουν ή να καθαρίσουν τα δόντια του αντί να δοκιμάσει μόνο του

Επίσης, η καθυστέρηση ομιλίας μπορεί μερικές φορές να αποτελεί ένδειξη καθυστέρησης στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας, επειδή για να μιλήσει ένα παιδί χρειάζονται λεπτές κινητικές δεξιότητες του στόματος, των χειλιών και της γλώσσας.

Αν οι δυσκολίες επιμένουν για πάνω από 6 μήνες, τότε θα χρειαστεί να δείτε έναν εργοθεραπευτή που μπορεί να καταλάβει πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία.

Αιτίες καθυστέρησης ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας

Μερικά παιδιά φτάνουν αργότερα στα ορόσημα της ανάπτυξής τους και δεν υπάρχει πρόβλημα. Όταν η καθυστέρηση στη λεπτή κινητικότητα οφείλεται σε ιατρικό πρόβλημα, το πρόβλημα μπορεί να σχετίζεται με τους μυς του παιδιού. Ή, μπορεί να σχετίζεται με ένα πρόβλημα συντονισμού – όταν ο εγκέφαλος και τα χέρια δεν μπορούν να συνεργαστούν. Δηλαδή, το παιδί δε μπορεί να συνδυάσει αυτό που βλέπει με αυτό που κάνει (συντονισμός χεριού-ματιού). Αυτό ονομάζεται δυσπραξία.