ΠΟΤΑΜΙΑΝΟΥ ΑΝΝΑ

Το προσωπικό μου blog

Πόσα δεδομένα παράγουμε καθημερινά;

Ιαν 202012

Η ποσότητα των δεδομένων που παράγουμε κάθε μέρα είναι πραγματικά συναρπαστική. Υπάρχουν 2,5 πεντάκις εκατομμύρια δεδομένα που δημιουργούνται καθημερινά υπό τον τρέχοντα ρυθμό, αλλά αυτός ο ρυθμός επιταχύνεται με τη διαρκή ανάπτυξη του Ίντερνετ των Πραγμάτων (IoT). Μόνο τα τελευταία δύο χρόνια παρήχθη το 90% των όλου του πλανήτη. Αυτό αξίζει να το ξαναδιαβάσετε! Παρόλο που είναι σχεδόν αδύνατο να συντονίσει κανείς το μυαλό του με αυτούς τους αριθμούς, συγκεντρώσαμε μερικά από τα αγαπημένα μου στατιστικά στοιχεία για να απεικονίσουμε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους δημιουργούμε αυτές τις κολοσσιαίες ποσότητες δεδομένων κάθε μέρα.

Διαδίκτυο
Με τόσες πολλές πληροφορίες στα χέρια μας, ενισχύουμε το απόθεμα δεδομένων κάθε φορά που στρεφόμαστε στις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου για απαντήσεις.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: ΤΠΕ και εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πόσα δεδομένα παράγουμε καθημερινά;    

Συναντήσεις για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής

Δεκ 201922
Πραγματοποιήθηκε, την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019, συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τους αντιδημάρχους του Δήμου Αθηναίων, των τομέων Υγείας-Παιδείας κ. Καλαμπόκα και Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Αποστολόπουλο.

Παρόντες στη συνάντηση ήταν ο Διευθυντής Παιδείας κ. Γαλούνης και ο συνεργάτης του κ. Καλαμπόκα κ. Κερραμίδας. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε έπειτα από αίτημα του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προς τον Δήμαρχο Αθηναίων κι ήταν η πρώτη από τη σειρά συναντήσεων που θα πραγματοποιηθούν στις έδρες και των 40 δήμων που εντάσσονται στην τρίτη φάση εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αφού ανέφερε τις θέσεις του κλάδου για την υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, ζήτησε από τους αντιδημάρχους να εκθέσουν τις ενέργειες και το χρονοδιάγραμμα του Δήμου μέσω των οποίων σκοπεύει να αντιμετωπίσει τα πολλά κτηριακά προβλήματα και ζητήματα υποδομών που δυσχεραίνουν την πλήρη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Δήμο της Αθήνας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Έχοντας γνώση των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών στους τομείς αυτούς, τονίσαμε την αναγκαιότητα της, σε πρώτη φάση, αξιοποίησης όλων των χώρων που ενδείκνυνται για την τοποθέτηση αιθουσών, χρήσης κτηρίων που ανήκουν στον Δήμο καθώς και της προσπάθειας για νέες ενοικιάσεις κτηρίων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση  στην ανάγκη για την εφαρμογή λύσεων με μόνιμο χαρακτήρα (εξεύρεση οικοπέδων και ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων).

Από την πλευρά του Δήμου δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι πρόθεση της νέας δημοτικής αρχής είναι η υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, αναφέρθηκαν αναλυτικά όλα τα υφιστάμενα προβλήματα που θέτουν εμπόδια ενώ ως πρώτη ενέργεια αναφέρθηκε ο σχεδιασμός για χρήση ελεύθερων αιθουσών των βρεφονηπιακών σταθμών του Δήμου. Ζήτησαν από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. πίστωση χρόνου μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2020 ώστε να μπορούν οι υπηρεσίες να δώσουν πιο συγκεκριμένες απαντήσεις.Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε επιτακτικά τα τεράστια προβλήματα που παρουσιάζονται στην ομαλή  χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων που ανήκουν στο Δήμο της Αθήνας, έχοντας αφήσει τις σχολικές μονάδες δίχως χρήματα για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τους καθώς και το απαράδεκτο γεγονός ότι (με ευθύνη της κυβέρνησης) καθαρίστριες και σχολικοί τροχονόμοι παραμένουν μέχρι και σήμερα απλήρωτες.

Από την πλευρά του Δήμου δόθηκε η απάντηση ότι μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες θα έχουν ξεπεραστεί όλες οι γραφειοκρατικές δυσκολίες σε σχέση με τη λειτουργία των νέων σχολικών επιτροπών και οι σχολικές μονάδες θα μπορέσουν πριν τα Χριστούγεννα να αποκτήσουν πρόσβαση στις οφειλόμενες επιχορηγήσεις. Μας απάντησαν, επίσης, ότι με ενέργειες του Δήμου θα πληρωθούν ως το τέλος του έτους καθαρίστριες και σχολικοί τροχονόμοι. Μας ανακοίνωσαν, τέλος, ότι ο Δήμος θα διαθέσει έκτακτο κονδύλιο ύψους 33 εκ. ευρώ για επισκευές – βελτιώσεις στις σχολικές μονάδες.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιήσει σειρά συναντήσεων με το Υπουργείο Εσωτερικών, την ΚΤ.ΥΠ. και όλους τους Δήμους  ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης τον Σεπτέμβριο του 2020.

από κάτω από: Επικαιρότητα | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συναντήσεις για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής    

Η υπέρβαση του χρόνου στην οθόνη αλλάζει τον εγκέφαλο

Δεκ 201922
Ίσως πρέπει να το σκεφτείτε διπλά και τριπλά πριν δώσετε στο παιδί σας ένα νέο tablet ή κινητό τηλέφωνο ως δώρο τα Χριστούγεννα

Έρευνα έδειξε ότι ο χρόνος παραμονής μπροστά σε μια οθόνη μπορεί να προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό.

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορεί να διατρέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο, γι ‘αυτό και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) συνιστά να περιοριστεί η χρήση για παιδιά ηλικίας 2-5 ετών σε μία ώρα “υψηλής ποιότητας ψυχαγωγίας και διαπαιδαγώγησης” παρακολουθώντας μαζί τους, ώστε να μπορείτε να υποστηρίξετε τη μάθηση.

Η παρακολούθηση πέραν αυτής της ώρας θα μπορούσε να έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στην υγεία του παιδιού σας, ακόμη και να βλάψει την ανάπτυξη του εγκεφάλου, σύμφωνα με μελέτη των ερευνητών του Ιατρικού Κέντρου Νοσοκομείου Παίδων του Σινσινάτι. Όσα παιδιά παρέμειναν για μεγαλύτερο χρόνο στην οθόνη είχαν «χαμηλότερη μικροδομική ακεραιότητα» της λευκής ουσίας του εγκεφάλου, μια περιοχή που συνδέεται με τη γνωστική λειτουργία και τη γλώσσα.Η υπέρβαση του χρόνου στην οθόνη αλλάζει τον εγκέφαλο

Στην έρευνα συμμετείχαν 47 παιδιά ηλικίας μεταξύ 3 και 5 ετών. Το ScreenQ χρησιμοποιήθηκε για τη μέτρηση της χρήσης της οθόνης σύμφωνα με τις συστάσεις της AAP, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η πρόσβαση στις οθόνες, η συχνότητα χρήσης, ο τύπος περιεχομένου που προβλήθηκε και τι συνέβη όταν την προβολή παρακολουθούσε και ένας ενήλικας μαζί με το παιδί και συζητούσε μαζί του για το περιεχόμενο.

Ορισμένες πρόσφατες μελέτες έχουν επισημάνει τους κινδύνους υπερβολικού χρόνου προβολής για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Μια μελέτη στον Καναδά έδειξε ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας περνούν κατά μέσο όρο δύο ώρες καθημερινά μπροστά σε οθόνες και όσα περνούσαν περισσότερο χρόνο από αυτόν είχαν 7,7 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πληρούν τα κριτήρια για διαταραχή υπερκινητικότητας έλλειψης προσοχής (ADHD).

από κάτω από: Επικαιρότητα | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η υπέρβαση του χρόνου στην οθόνη αλλάζει τον εγκέφαλο    

Προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα στην Ελλάδα

Δεκ 201922

Στην Ελλάδα, η προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα προσφέρεται:

Α. Σε βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς αρμοδιότητας κυρίως των Δήμων (Υπουργείο Εσωτερικών).

Β. Σε αντίστοιχες ιδιωτικές δομές προσχολικής αγωγής και φροντίδας (κερδοσκοπικού και μη χαρακτήρα), καθώς και μονάδες απασχόλησης βρεφών ή/και παιδιών για λίγες ώρες και βρεφονηπιακούς σταθμούς ολοκληρωμένης φροντίδας που λειτουργούν υπό την επίβλεψη του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Υπουργική Απόφαση Δ22/οικ. 11828/293/ 2017).

Η λειτουργία των δημοτικών βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών διέπεται από τον «Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας Δημοτικών Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών» (Κοινή Υπουργική Απόφαση 41087/29-11-2017).

Βάσει αυτού, οι βρεφικοί, βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί είναι χώροι αγωγής και ασφαλούς διαμονής για παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Ειδικότερα:

  • Σε βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς υπάρχει δυνατότητα εγγραφής βρεφών από 2 μηνών, υπό προϋποθέσεις, έως την ηλικία εγγραφής τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση (από 4 ετών).
  • Οι παιδικοί σταθμοί φιλοξενούν παιδιά από 2,5 ετών έως την ηλικία εγγραφής τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

Σκοπός των βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών είναι:

  1. Να παρέχουν ενιαία προσχολική αγωγή σύμφωνα με τα πλέον σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα
  2. Να βοηθούν τα παιδιά να αναπτυχθούν ολόπλευρα, σωματικά, νοητικά συναισθηματικά και κοινωνικά
  3. Να εξαλείφουν κατά το δυνατό, τις διαφορές που τυχόν προκύπτουν από το πολιτιστικό, οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο των γονιών τους
  4. Να εξυπηρετούν τους γονείς και παράλληλα να τους ευαισθητοποιούν πάνω σε θέματα σύγχρονης παιδαγωγικής και ψυχολογίας
  5. Να βοηθούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας στην ομαλή μετάβασή τους από το οικογενειακό στο σχολικό περιβάλλον
  6. Να παρέχουν ημερήσια διατροφή και φροντίδα στα παιδιά που φιλοξενούν τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.

Στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς μπορεί να επιβάλλονται μηνιαία τροφεία στις οικογένειες των φιλοξενούμενων παιδιών, σύμφωνα με την οικονομική τους δυνατότητα.

Στην αρμοδιότητα των Δήμων εντάσσεται, μεταξύ άλλων, η χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας δημοτικών και ιδιωτικών βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών (Νόμος 3463/2006).

Γ. Σε νηπιαγωγεία, δημόσια και ιδιωτικά, αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η προσχολική εκπαίδευση που παρέχεται στα νηπιαγωγεία ανήκει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Νόμος 1566/1985) και παρουσιάζεται αναλυτικά στο Κεφάλαιο 5.

Η φοίτηση στα δημόσια νηπιαγωγεία είναι δωρεάν.

από κάτω από: Σύγχρονα ρεύματα | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα στην Ελλάδα    

Έννοιες της παιδαγωγικής του Φρενέ

Δεκ 201922
  • Η παιδαγωγική της εργασίας (pédagogie du travail): οι μαθητές ενθαρρύνονται να μάθουν κατασκευάζοντας προϊόντα ή προσφέροντας υπηρεσίες.
  • Η μάθηση που βασίζεται στην δοκιμή και στο λάθος (tâtonnement expérimental).
  • Συνεργατική μάθηση(travail coopératif) : οι μαθητές συνεργάζονται στην διαδικασία της παραγωγής.
  • Κέντρα ενδιαφέροντος (complexe d’intérêt) : τα ενδιαφέροντα των παιδιών και η φυσική τους περιέργεια είναι τα σημεία εκκίνησης για μία διαδικασία μάθησης.
  • Η μέθοδος του περιβάλλοντος (méthode naturelle): αυθεντική μάθηση με την χρήση των πραγματικών εμπειριών των παιδιών.
  • Δημοκρατία : Όταν τα παιδιά διοικούν δημοκρατικά , μαθαίνουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την εργασία τους και για ολόκληρη την κοινότητα .

Το 1964, ο Φρενέ συνέταξε τις παιδαγωγικές σταθερές και πρότεινε αυτές τις σταθερές ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αξιολογούν τις πρακτικές τους στην τάξη σε σχέση με τις βασικές σταθερές του Φρενέ και να εκτιμήσουν την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουν. Πρόκειται για μια νέα σειρά ακαδημαϊκών αξιών πάνω στις οποίες θα θέλαμε να δουλέψουμε ώστε να καθιερώσουμε, χωρίς καμιά προκατάληψη, την ανησυχία μας για την αναζήτηση της αλήθειας υπό το πρίσμα της εμπειρίας και της κοινής λογικής. Με βάση αυτές τις αρχές, τις οποίες εμείς θεωρούμε αμετάβλητες και κατά συνέπεια ανυπέρβλητες και σίγουρες, θα θέλαμε να πετύχουμε ένα είδος παιδαγωγικού κώδικα”. Ο Κώδικας αυτός διαθέτει αρκετά χρωματιστά φώτα ώστε να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να κρίνουν την ψυχολογική και παιδαγωγική τους κατάσταση ως εκπαιδευτικοί :

  • Πράσινο φως: για τις πρακτικές που συμμορφώνονται με αυτές τις σταθερές, με τις οποίες οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ασχολούνται χωρίς ανησυχία επειδή είναι σίγουροι για την επιτυχία.
  • Κόκκινο φως: για τις πρακτικές που δεν συμμορφώνονται με αυτές τις σταθερές και οι οποίες συνεπώς πρέπει να απαγορεύονται το συντομότερο δυνατό.
  • Πορτοκαλί φως: για τις πρακτικές που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι επωφελείς αλλά μπορεί να θεωρούνται και επικίνδυνες και κάποιος πρέπει να προχωρήσει με προσοχή, με την ελπίδα να τις προσπεράσει σύντομα.

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

από κάτω από: Σύγχρονα ρεύματα | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έννοιες της παιδαγωγικής του Φρενέ    

Χρήση πολυμέσων στην εκπαίδευση

Δεκ 201922

Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου, γραφικών εικόνας, κινούμενης εικόνας (animation), ήχου και βίντεο, για την αναπαράσταση, παρουσίαση, αποθήκευση, μετάδοση και επεξεργασία πληροφοριών.

Αυτού του είδους οι εφαρμογές αναφέρονται ως πολυμεσικές εφαρμογές, τίτλοι πολυμέσων ή πολυμέσα και αποτελούν σήμερα μια από τις πιο δυναμικά εξελισσόμενες τεχνολογίες στον χώρο της πληροφορικής, με πρακτικές εφαρμογές σε πολλούς διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας, όπως εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση, αγορά-διαφήμιση, παρουσιάσεις, ψυχαγωγία, ηλεκτρονικά παιχνίδια, περίπτερα παροχής πληροφοριών (kiosks), τηλεδιάσκεψη κ.ά.

2012_Multimedia & Education_ Deiveki

από κάτω από: ΤΠΕ και προσχολική αγωγή | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρήση πολυμέσων στην εκπαίδευση    

Νέες θεματικές στο αναλυτικό πρόγραμμα

Δεκ 20198

Νέα θεματική στα σχολεία για το σεβασμό στον άλλον και τη διαφορετικότητα

Το υπουργείο Παιδείας εξετάζει την εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία που στόχο έχουν – ανάμεσα σε άλλα – το σεβασμό στον άλλον και τη διαφορετικότητα, όπως διαβάζουμε στην εκπαιδευτική ιστοσελίδα https://www.esos.gr/arthra/65348/nea-thematiki-sta-sholeia-gia-sevasmo-ston-allon-kai-ti-diaforetikotita

Αυτό ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, κατά τη σημερινή συνάντηση με εκπροσώπους της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και ειδικότερα:

  • τον Πρόεδρο,   Ιωάννη Βαρδακαστάνη,
  • τον Αντιπρόεδρο,   Αντώνη Χαροκόπο,
  • τον Γενικό Γραμματέα,   Ιωάννη Λυμβαίο,
  • καθώς και το μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής,   Ανδρέα Λίβανο.

Κατά τη συνάντηση η υπουργός και οι εκπρόσωποι της Συνομοσπονδίας συζήτησαν για τη σύσταση επιτροπής σε συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ, η οποία θα προτείνει αλλαγές σε όλη την εκπαιδευτική νομοθεσία για τα άτομα με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η Νίκη  Κεραμέως υπογράμμισε χαρακτηριστικά πως είναι υποχρέωση όλων μας να αγωνιστούμε «για έναν καλύτερο κόσμο, δίκαιο, βιώσιμο, για μία κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.»

Στο ίδιο πνεύμα, η υπουργός ενημέρωσε ότι στα Πανεπιστήμιο ήδη θεσμοθετούνται οριζόντιες αξιολογήσεις σε θεματικές που συμπεριλαμβάνουν και την πλήρη ισότητα δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, αλλά αξιολογούν και την προσβασιμότητα ΑμεΑ στους χώρους των ΑΕΙ.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νέες θεματικές στο αναλυτικό πρόγραμμα    

Πρόσφατα σχόλια

    Translate



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων