Ήρθε πάλι η Πασχαλιά….

Κάθε ζωάκι και μία έκπληξη!!!!

Μπορείτε να ακούσετε ιστορίες και τραγούδια για το Πάσχα πατώντας πάνω στα ζωάκια

 

 

 

 

Φτιάχνουμε πασχαλινές κατασκευές με απλά υλικά που έχουμε στο σπίτι.

Με μια κάλτσα και ρυζάκι φτιάχνουμε ένα κουνελάκι

    

Με δυο πιάτα χάρτινα φτιάχνουμε τσαντάκι – καλαθάκι για τα πασχαλινά μας γλυκίσματα

Παρακάτω θα βρείτε ψηφιακά παιχνίδια με θ;eμα το Πάσχα.

Παιχνίδι μνήμης

Παιχνίδι με αριθμούς

Τι τρώμε το Πάσχα; 

 

Να η άνοιξη πάλι που μας ήρθε παιδιά….

Υποστηρικτικό ψηφιακό υλικό για την σύγχρονη διδασκαλία με θέμα την Άνοιξη

Παζλ με θέμα την Άνοιξη

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=13b0bf49c0a2

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c38bbf26c32

 

Παραμύθια που ακούσαμε στη σύγχρονη διδασκαλεία με θέμα την Άνοιξη

Όλες οι εποχές του χρόνου σε ένα δέντρο, ΧΕΓΚΑΡΤ ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ

https://video.link/w/Gt1kc

 

Δως μου το χέρι σου , Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη

https://video.link/w/9z1kc

 

Τραγούδια που ακούσαμε

Να η άνοιξη πάλι

https://video.link/w/L61kc

 

Χελιδόνι

https://video.link/w/d91kc

 

Γεια σου κύριε μενεξέ

https://video.link/w/JB1kc

 

Ζουμ ζουμ μέλισσα πετά

https://video.link/w/tG1kc

 

Ψηφιακά παιχνίδια

Μετράω τις πεταλούδες

Μετράω τα έντομα τις άνοιξης

 

Ρούχα της Άνοιξης

https://learningapps.org/19341684

 

Παιχνίδι μνήμης

https://learningapps.org/display?v=pb4jgdn0c21

 

Τροχός με το γράμμα Α όπως Άνοιξη

 

Τροχός για την άνοιξη

 

Ζωγραφίζουμε την Άνοιξη – Τυπώματα

Τουλίπες με μια πατάτα και τέμπερα

Λουλούδια με ένα πιρούνι και τέμπερα

 

Μαθηματικά

Μετράω τις πεταλούδες και γράφω τον αριθμό

πεταλούδες

 

 

Προγραφικές ασκήσεις από την ιστοσελίδα logouergon.gr

ΓΡΑΦΩ-ΛΕΞΗ-ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ-ΣΧΕΔΙΑΖΩ-ΕΙΚΟΝΑ

xarakse-grammes-fraoules

sximatizo-lexi-melissa-sxediazontas-eikona

γράφω-τη-λέξη-πασχαλίτσα-και-σχεδιάζω

grafoume-lexi-margarita

ΠΗΓΗ https://logouergon.gr/

 

Το τραγούδι της ημέρας

Ένα πολύ τρυφερό και συγκινητικό τραγούδι, μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ωνάση,  που μας κάνει να σκεφτόμαστε πολλά….ένα τραγούδι που αφιερώνω σ όλους τους μικρούς φίλους με αυτισμό που είχα την τύχη να γνωρίσω και μου έμαθαν τόσα πολλά…. και μια ευχή για όλους όσους είναι κοντά στα παιδιά με αυτισμό… να ψάχουν παρέα τους να βρουν το κλειδί, να ξεκλειδώσουν, να ταξιδέψουν μαζί….

Ακούστε το τραγούδι   https://www.youtube.com/watch?v=fjty477Dtzw

 

Πληροφορίες για το cd εδώ

 

 

Κι ένα υπέροχο βίντεο για τον αυτισμό https://www.youtube.com/watch?v=CzZ6nTuI5Mw

 

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Μια μητέρα ρώτησε τον Αϊνστάιν τι θα μπορούσε να κάνει για να προετοιμάσει καλύτερα το πεντάχρονο παιδί της για το σχολείο και τη ζωή.

Ήρεμος και χαμογελαστός, ο μεγάλος φυσικός της απάντησε: «Να του λέτε παραμύθια». «Καλά τα παραμύθια, αλλά τι άλλο;» απόρησε η νέα μητέρα. «Πολλά παραμύθια», επέμεινε εκείνος. Και όταν η μητέρα ρώτησε τρίτη φορά, : «Καλά, εντάξει, αλλά και τι άλλο;», ο Αϊνστάιν είπε πως «δε χρειάζεται τίποτα περισσότερο. Μονάχα κι άλλα παραμύθια. Πάρα πολλά παραμύθια».

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZtKCE91Mit4

25η Μαρτίου 1821

Πλησιάζει η επέτειος της Επανάστασης του 1821. Για δεύτερη χρονιά θα τη γιορτάσουμε αλλιώτικα, χωρίς παρελάσεις και σχολικές γιορτές.

Μπορούμε ωστόσο να μιλήσουμε για τους ήρωες της Επανάστασης, να δούμε εικόνες και έργα τέχνης, να ζωγραφίσουμε, να επισκεφθούμε μουσεία, να ακούσουμε ιστορίες και τραγούδια σχετικά με την Επανάσταση.

 

Εδώ μπορείτε να δείτε έργα σπουδαίων ζωγράφων που εμπνεύστηκαν από τους ήρωες της Επανάστασης.

Virtual περιήγηση στην Πινακοθήκη του 1821 εδώ 

(ΠΗΓΗ: e-didasko)

 

 

Μπορούμε να αποκτήσουμε το σπουδαίο βιβλίο της Ε. Φακίνου “Τα Ελληνάκια” ή να ακούμε την ιστορία εδώ

Τραγούδια σχετικά με την Επανάσταση : Αχ πατρίδα μου γλυκιά!

Εμείς οι μαυροι κλέφτες 

Ο Θούριος

Μπουμπουλίνα – Μαντώ Μαυρογένους

Εθνικός Ύμνος

 

Παιχνίδι μνήμης με του ήρωες του 1821

Παιχνίδι με τα ρούχα του 1821 εδώ

Μπορείτε να περιηγηθείτε το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και να παίξετε ψηφιακά παιχνίδια

Επίσης μπορείτε να εκτυπώσετε χρωμοσελίδες με τους ήρωες του 1821

Virtual περιήγηση στο Μουσείο Μπενάκη εδώ

 

Καλή Σαρακοστή!!!

Λόγω των νέων συνθηκών δε θα βρεθούμε στη μικρή μας τάξη κι έτσι ξεκινάει η Σαρακοστή μας διαδικτυακά. Τέτοια μέρα θα μιλούσαμε  για τα έθιμα των ημερών και θα φτιάχναμε με ζυμαράκι την Κυρά-Σαρακοστή. Τώρα που είσαστε στο σπίτι μπείτε στην κουζίνα με τα παιδιά και δοκιμάστε να τη φτιάξετε. Κάθε εβδομάδα μέχρι το Πάσχα κόβουμε ένα ποδαράκι, κι η αντίστροφη μέτρηση ξεκινά….

Τα υλικά είναι απλά κι η χαρά τους θα είναι μεγάλη.

ΥΛΙΚΑ

500γρ. αλεύρι

250 γρ. νερό

200 γρ. αλάτι

Ανακατεύουμε τα υλικά και φτιάχνουμε ένα ζυμάρι. Φτιάχνουμε τη Κυρά Σαρακοστή και τη στολίζουμε με όσπρια  ή ο, τι άλλο σαρακοστιανό θέλουμε. Δεν βάζουμε στόμα γιατί νηστεύει. Με το ζυμαράκι που θα περισσέψει αφήστε τα παιδιά να φτιάξουν ότι θέλουν και ψήστε τις δημιουργίες τους. Ψήνουμε στον αέρα στους 160 βαθμούς για περίπου 20 λεπτά.

Το ποίημα της Κυρά- Σαρακοστής

Την Κυρά -Σαρακοστή

που είναι έθιμο παλιό

οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν

με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν

στο κεφάλι της σταυρό

μα το στόμα της ξεχνούσαν

γιατί νήστευε καιρό.

Και τις μετρούσανε τις μέρες

με τα πόδια της τα εφτά

κόβαν ένα τη βδομάδα

μέχρι να ρθει η Πασχαλιά.

Καλή Σαρακοστή!!!

 

 

 

Παγκόσμια ημέρα της Γυναίκας

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/4

Μια καλή ευκαιρία για να αποκτήσουμε, να διαβάσουμε και να εμπνευστούμε από τα 20 σπουδαία κορίτσια που άλλαξαν τον κόσμο” κι ίσως τα κορίτσια μας γίνουν μικρές σουφραζέτες που θα ακολουθήσουν τα όνειρά τους και θα κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο.

 

Απόκριες

Οι Απόκριες αυτές είναι διαφορετικές. Ας χαρούμε μαζί με τα παιδιά μας, ας παίξουμε ρόλους, ας γίνουμε κι εμείς για λίγο παιδιά, ας ξεχάσουμε για λίγο τη δύσκολη καθημερινότητά μας…

Μπορούμε να πάρουμε ένα κουτί και να τοποθετήσουμε μέσα μάσκες, καπέλα, ρούχα παλιά και αξεσουάρ και να μεταμφιεστούμε μαζί με τα παιδιά μας σε ότι θέλουμε, σε ο,τι μας κάνει να γελάμε ή σε ό,τι φοβόμαστε και να υποδυθούμε ρόλους.

Μπορούμε να παρακολουθήσουμε μαζί το “Καρναβάλι των ζώων” από το Δημοτικό Ωδείο Ιωαννίνων.

ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Μουσικά Σύνολα Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων
Σχολή Κλασικού & Σύγχρονου Χορού Δήμου Ιωαννιτών

Από τις 9 Μαρτίου διαθέσιμο στο YouTube

Από τις 9 Μαρτίου θα μπορεί κανείς να παρακολουθήσει στο κανάλι YouTube
μουσικούς από μουσικά σύνολα του Δημοτικού Ωδείου της πόλης μας να
ερμηνεύουν το διάσημο έργο «Το Καρναβάλι των ζώων» του Camille Saint-Saëns
υπό τη διεύθυνση του μαέστρου κ. Γιώργου Χλίτσιου.

Μπορούμε να διαβάσουμε σχετικά βιβλία όπως:

 

Μπορούμε να φτιάξουμε μάσκες με απλά υλικά που έχουμε στο σπίτι (όπως με τις χάρτινες αβγοθήκες) ή να διακοσμήσουμε τις μάσκες που φοράμε όλοι αυτό το διάστημα.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ιστορία του Αρλεκίνου εδώ

Παζλ με τον αρλεκίνο εδώ

Μπορείτε να παίξετε ένα παιχνίδι και να μαντέψετε τί θα ντυθεί ο μασκαράς αν φορέσει το συγκεκριμένο αξεσουάρ εδω

Αποκριάτικο παιχνίδι μνήμης εδώ

Αποκριάτικο παιχνίδι με αριθμούς εδώ

 

 

Μπορείτε επίσης να παίξετε ένα πολύ ενδιαφέρον διαδικτυακό παιχνίδι που έφτιαξε η συνάδελφος Έλένα Φωτεινού εδώ (ΠΗΓΗ http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/)

 

Καλές Απόκριες!!!

Παιδική σεξουαλική κακοποίηση

Το τελευταίο διάστημα γίνονται γνωστά ολοένα και περισσότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων.

Για το λόγο αυτό μιλάμε σήμερα κιόλας στα παιδιά μας για το σώμα μας και τους εξηγούμε ποια είναι τα σημεία του σώματός τους που δεν πρέπει να αγγίζουν οι άλλοι. Το σώμα τους είναι δικό τους και τους ανήκει και δεν πρέπει να μένει τίποτε μυστικό αν συμβεί κάτι σε σχέση με αυτό. Η καμπάνια του Συμβουλίου της Ευρώπης μας βοηθάει να μιλήσουμε στα παιδιά μας. Μαθαίνουμε στα παιδιά μας τον “Κανόνα των εσωρούχων”, διαβάζουμε το βιβλίο “η Κίκο και το χέρι” σε μορφή pdf εδώ .Ο κανόνας είναι απλός : κανείς δεν μπορεί να αγγίξει ή να χαϊδέψει το παιδί στα σημεία του σώματός του που συνήθως καλύπτονται από τα εσώρουχά τους.

Μαθαίνουμε στα παιδιά μας να λένε ΟΧΙ σε οτιδήποτε τα κάνει να νιώθουν άβολα, περίεργα ή άσχημα. Προσπαθούμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους, να μπορούν ελεύθερα να μας μιλήσουν για οτιδήποτε τα απασχολεί χωρίς να ντρέπονται ή να φοβούνται. Το μυστικό είναι να ‘ακούμε’ τα παιδιά μας, να είμαστε εκεί, να τα υποστηρίζουμε, να μιλάμε για τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Το μυστικό είναι η αγάπη, η ασφάλεια κι η εμπιστοσύνη.

Παρακολουθούμε μαζί και τα παιδιά μας την ιστορία κινουμένων σχεδίων για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης   “Το μυστικό της Νίκης”  Η Νίκη έχει ένα μυστικό: ένα άτομο από το οικείο περιβάλλον της θέλει να τη βλάψει. Εκείνη όμως, ξέρει να προστατεύει τον εαυτό της γιατί γνωρίζει τον κανόνα του εσώρουχου και τελικά, εκμυστηρεύεται την περιπέτειά της στην καλή της νεράιδα!

Επίσης κυκλοφόρησε η δεύτερη ιστορία κινουμένων σχεδίων «Το μυστικό της Νίκης 2 – Η περιπέτεια του Βίκτωρα» που μαθαίνει σε αγόρια και κορίτσια πότε ένα άγγιγμα ή ένα μυστικό είναι καλό και πότε κακό, πότε ένα δώρο γίνεται δωροδοκία και πώς μπορεί ένα παιδί ν’ αποφύγει μια κατάσταση που ενδεχομένως να απειλήσει την ασφάλειά του.

Επισκεφθείτε τη σελίδα “ένα στα πέντε” του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης και δείτε κι άλλα ενδιαφέροντα βίντεο και δράσεις της καμπάνιας.

Ας συμβάλλουμε όλοι ώστε να εξαλειφθεί η παιδική σεξουαλική κακοποίηση. Η πρόληψη και η προστασία είναι ευθύνη όλων μας.

Ψυχοκινητική ανάπτυξη

Μέχρι τη στιγμή που τα παιδιά αφήνουν το νηπιαγωγείο είναι σημαντικό όλες οι απαραίτητες θεμελιώδεις δεξιότητες να έχουν κατακτηθεί στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη μετάβαση στο δημοτικό. Παρακάτω θα αναφερθούμε σε δραστηριότητες που προάγουν τις δεξιότητες που αφορούν στην Ψυχοκινητική ανάπτυξη, όπως την αισθητηριακή ολοκλήρωση, την έννοια του σωματικού σχήματος, την αδρή κινητικότητα, την λεπτή κινητικότητα, τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την έννοια της πλευρίωσης (να μπορεί να διακρίνει την αριστερή από τη δεξιά πλευρά του και να μη συγχέει το κυρίαρχο χέρι), την έννοια του χώρου και του χρόνου, καθώς και την συγκέντρωση – προσοχή και τη μνήμη. Στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, τα παιδιά εκτελούν μια σειρά από ψυχοκινητικές δραστηριότητες που προωθούν την ανάπτυξη τόσο του συνόλου όσο και των επιμέρους δομικών στοιχείων της ψυχοκινητικότητάς τους. Η σύγχρονη προσχολική εκπαίδευση είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να παρέχει πολλές ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων καθώς τα παιδιά καλούνται να χρησιμοποιήσουν αυτές τις δεξιότητες σε όλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας (∆αφέρμου, Χ, Kουλούρη, Π & Mπασαγιάννη, Ε.  Oδηγός Nηπιαγωγού).

Για παράδειγμα, για να πιάσει μια μπάλα, θα πρέπει να έχει αναπτύξει στατική σταθερότητα και ισορροπία, επίγνωση χώρου και σώματος, αμφίπλευρη ολοκλήρωση και οπτικοκινητική ολοκλήρωση. Για να χρησιμοποιήσει ένα παιδί το ψαλίδι και να κόψει με ακρίβεια κατά μήκος μιας γραμμής πρέπει να έχει αναπτύξει επιδεξιότητα των χειρών, οπτικοκινητική ολοκλήρωση, συντονισμό χεριού – ματιού, οπτικές χωρικές σχέσεις, και αμφίπλευρη ολοκλήρωση.

Για να αναγνωρίσει κάποια γράμματα πρέπει να έχει κατακτήσει την αμφιπλευρικότητα (δεξιά- αριστερά, κατεύθυνση γραφής και ανάγνωσης) και τον προσανατολισμό στο χώρο (οι έννοιες του μπροστά- πίσω, πάνω-κάτω κ.α). Για να μπορέσει το παιδί να γίνει ικανό στη γραφή, θα πρέπει να έχει κατακτήσει τη λεπτή κινητικότητα που θα του επιτρέψει να αναπαράγει γρήγορα γράμματα και λέξεις. Η αντίληψη του χώρου, του δίνει τη δυνατότητα να αποφύγει προβλήματα χωρικού και χρονικού προσανατολισμού, να αντιλαμβάνεται τη διαφοροποίηση στη θέση των αριθμών και των γραμμάτων (πχ. 3 και ε) και να ξεχωρίζει τα σχήματα. Παιδιά που δεν έχουν κατακτήσει αυτές τις δεξιότητες, δεν έχουν βιώσει το γνωστικό τους σχήμα, δεν έχουν καλλιεργήσει την λεπτή κινητικότητα, δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τις έννοιες του χώρου και του χρόνου κ.α. κατά την διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, αποτελούν «ομάδα υψηλού κινδύνου», καθώς υπάρχει αργότερα πιθανότητα να παρουσιάσουν μαθησιακές δυσκολίες.

Τι είναι η λεπτή κινητικότητα;

Η λεπτή κινητικότητα περιλαμβάνει τους μικρούς μύες του σώματος που μας επιτρέπουν να ζωγραφίζουμε, να γράφουμε, να κρατάμε μικρά αντικείμενα, να ντυνόμαστε, να κουμπώνουμε, να δένουμε, να βιδώνουμε, να κόβουμε, να ξεφυλίζουμε ένα βιβλίο κλπ. Περιλαμβάνει ουσιαστικά τη δύναμη, τον έλεγχο των μυών αυτών και κυρίως την επιδεξιότητα.

Δεν είναι σπάνιο τα παιδιά είτε στο νηπιαγωγείο είτε και νωρίτερα να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην εκτέλεση δραστηριοτήτων που απαιτούν λεπτή κινητικότητα. Και ενώ τα περισσότερα παιδιά δε δυσκολεύονται ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας (βλ. τρέξιμο, πήδημα κλπ), δε συμβαίνει το ίδιο και με τη λεπτή κινητικότητα, που απαιτεί μεγαλύτερο έλεγχο, συγκέντρωση και ακριβείς κινήσεις. Αυτό γιατί «δουλεύουν» οι μικρότεροι μύες, τους οποίους πρέπει το παιδί να μπορεί να ελέγχει αποτελεσματικά για να αποκτήσει τη σχετική επιδεξιότητα.

Ο στόχος εξάσκησης και κατάκτησης της λεπτής κινητικότητας δεν είναι μόνο το να βοηθήσει το παιδί να ελέγχει καλύτερα το μολύβι οπότε και να κατακτήσει τη διαδικασία της γραφής, αλλά και να μπορεί να αυτοεξυπηρετείται.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που κάνουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και στοχεύουν στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας. Αντίστοιχες ασκήσεις μπορούμε να κάνουμε και στο σπίτι και να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν καλύτερο έλεγχο των μικρών μυών που καθορίζουν τη λεπτή κινητικότητα, να συντονίσουν την κίνηση χεριού και ματιού, να αναπτύξουν το κυρίαρχο χέρι.

ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ:

Το παιχνίδι με πλαστελίνη βοηθάει πολύ στην ενδυνάμωση των μυών των χεριών, των καρπών και στο συντονισμό των δυο χεριών. Αντί για πλαστελίνη μπορούμε να φτιάξουμε αλατοζύμη (1 δόση αλάτι, 1 δόση νερό, 3 δόσεις αλεύρι) και να τη χρωματίσουμε με τέμπερα ή χρώματα ζαχαροπλαστικής.

ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ

Περνάμε νομίσματα ή πούλια από τάβλι στη σχισμή από έναν κουμπαρά ή ένα κουτί που έχουμε ανοίξει μια τρύπα. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ζάρι που θα μας λέει πόσα νομίσματα να βάλει ο καθένας κι όποιος τελειώσει πρώτος να είναι ο νικητής.

ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ:

Τα μανταλάκια είναι ο καλύτερος τρόπος εξάσκησης των τριών δαχτύλων που χρησιμοποιούμε για να πιάσουμε το μολύβι.

Παιχνίδια με μανταλάκια

  • Χρησιμοποιήστε τα μαλακά μέρη του αντίχειρα και του δείκτη για να ανοίξετε το μανταλάκι.
  • Σηκώστε μικρά αντικείμενα με ένα μανταλάκι: μπαλάκια από βαμβάκι, τσαλακωμένο χαρτί, χάντρες, άλλα μανταλάκια κτλ.
  • Στερεώστε μανταλάκια γύρω από μια κάρτα ή ένα χάρτινο πιάτο.
  • Κρεμάστε εικόνες σε ένα σκοινί με μανταλάκια σαν ρούχα για άπλωμα.

ΧΑΡΤΟΝΙ Ή ΧΑΡΤΙ

Σχίζουμε χαρτί ή χαρτόνι σε λωρίδες ή σε κομμάτια. Στη συνέχεια χρησιμοποιούμε τα κομματάκια φτιάχνοντας ένα όμορφο κολάζ! Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε μπαλάκια από μικρά χαρτιά η γκοφρέ χαρτιά χρωματιστά και να φτιάξουμε τρισδιάστατα σχέδια.

 ΧΑΝΤΡΕΣ   

Δίνουμε στο παιδί ένα κορδόνι και χάντρες ή μακαρονάκι κοφτό, ή πένες ή καλαμάκια που έχουμε πρώτα κόψει σε μικρότερα κομμάτια  και το προτρέπουμε να περάσει τις χάντρες στο κορδόνι. Μπορούμε να φτιάξουμε κολιέ, βραχιόλια κλπ.

 

ΚΑΛΑΜΑΚΙΑ

Ανοίγουμε τρύπες σε ένα παλιό κουτί και προτρέπουμε το παιδί να τοποθετήσει εκεί καλαμάκια. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με μπατονέτες ή συρμα πίπας ή ξυλάκια.

 

ΚΟΨΙΜΟ ΜΕ ΨΑΛΙΔΙ

Δίνουμε στο παιδί ψαλίδι (το παιδικό με τις στρογγυλεμένες άκρες) και το προτρέπουμε να κόψει σε λωρίδες και αργότερα κάποιο σχήμα.

ΦΑΣΟΛΙΑ – ΦΑΚΕΣ

Ξεχωρίζουμε τα φασόλια από τις φακές ή κρύβουμε κάτι μέσα στα όσπρια και καλούμε το παιδί να το βρει.

ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ – ΛΕΓΚΟ

Είναι μια πολύ καλή εξάσκηση για τη λεπτή κινητικότητα τα τουβλάκια λέγκο.

Επιπλέον…..

 Ζυμώστε:

Αφήστε το να σας βοηθήσει στο ζύμωμα του ψωμιού ή στο πλάσιμο των κουλουριών.

 Ξεβιδώστε τα καπάκια:

Ζητήστε του να να βιδώνει και να ξεβιδώνει καπάκια από μπουκάλια νερού, μικρά μπουκαλάκια από βανίλιες ζαχαροπλαστικής, καπάκια από βάζα, βοηθά στην κινητικότητα του καρπού.

Χύστε το νερό:

Ζητήστε του να χύνει το νερό από το ένα ποτήρι στο άλλο, χωρίς να το χύσει απ’ έξω. Αυτό βοηθά στη σταθεροποίηση καρπού.

Κουμπώστε – ξεκουμπώστε:

Παροτρύνετέ το να κουμπώνει και να ξεκουμπώνει τα κουμπιά, τα φερμουάρ, τις κόπιτσες κ.ά.

Ξύστε τα μολύβια:

Ξύστε χρωματιστά μολύβια και φτιάξτε με τα ξύσματα απίθανα κολάζ. Βοηθά στη λεπτή κινητικότητα αλλά και στην κινητικότητα του καρπού.

Έργα τέχνης με μια σταγόνα

Χρησιμοποιήστε σταγονόμετρο ή απλά στάξτε χρωματιστές σταγόνες νερού πάνω σε χαρτί. Στη συνέχεια μπορείτε να φυσήξετε με καλαμάκι τις σταγόνες προς διάφορες κατευθύνσεις και να δημιουργήσετε αληθινά έργα τέχνης.

Διάφορα παιχνίδια

  • Παιχνίδι με σβούρες.
  • Παιχνίδια που ζητούν από το παιδί να σηκώσει προσεκτικά ένα αντικείμενο, όπως Jenga.
  • Παιχνίδια με «λαβίδες»: «Οι μικροί γιατροί», παιχνίδι με κροκόδειλο που τα παιδιά πρέπει να αφαιρέσουν τα δόντια πριν τα δαγκώσει, κτλ.

 

Παιχνίδια και δραστηριότητες για απομόνωση και ενδυνάμωση δαχτύλων

  • Μαριονέτες χεριών – δακτύλων.
  • Σχηματίστε σκιές στον τοίχο χρησιμοποιώντας τα δάχτυλα και έχοντας φωτίσει πρώτα με φακό ένα σημείο στον τοίχο.
  • Μετρήστε με τα δάχτυλα, ένα τη φορά.
  • Χρησιμοποιήστε τον δείκτη για να ανιχνεύσετε σχήματα, αριθμούς, κτλ. σε άμμο, σε όσπρια, κτλ.
  • Χρησιμοποιήστε τις άκρες των δαχτύλων για να μαζέψετε μικρά, ελαφριά αντικείμενα (για παράδειγμα, κομματάκια χαρτί, πούπουλα, πούλιες, φασόλια, μικρές χάντρες)
  • Μουσικά όργανα: καστανιέτες (κύμβαλα δακτύλων), πιάνο κτλ.
  • Παίξτε ποδόσφαιρο με τα δάχτυλα: μάθετε στο παιδί να χτυπάει ελαφρά με τα δάχτυλα την «μπάλα» προς το τέρμα. Για μπάλα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τσαλακωμένο χαρτί, μπάλα του πινγκ πονγκ, στρογγυλή χάντρα, κτλ.
  • Παιχνίδια με τα δάχτυλα: «αράχνη» που σκαρφαλώνει στον κορμό του παιδιού.
  • Μάθετε στο παιδί σήματα με τα δάχτυλα όπως ο σχηματισμός σε κύκλο με τον αντίχειρα και τον δείκτη για να υποδείξετε πως όλα είναι καλά, το σήμα της νίκης, αντίχειρας πάνω ή κάτω για επικρότηση ή αποδοκιμασία, το νούμερο 1, κτλ.
  • Ζωγραφική με τα δάχτυλα.
  • Τραγουδάκια με τα δάχτυλα και τους αριθμούς.

 

 

 

Και μια ψηφιακή δραστηριότητα με στόχο την εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας. Το παιδί καλείται να σύρει το ποντίκι και να σβήσει την οθόνη ώστε να εμφανιστεί μια ζωγραφιά εδώ