Ηφαίστεια

Στο παρακάτω σύντομο βίντεο θα παρακολουθήσετε τι είναι και πως δημιουργούνται τα ηφαίστεια:

 

Κατηγορίες: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Γυμνασίου, ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ηφαίστεια

Ηφαιστειότητα

Στις διαφάνειες που εμφανίζονται στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την ηφαιστειότητα:

https://blogs.sch.gr/anaferen/files/2022/12/Ηφαιστειότητα.pdf

Ακολουθεί η συλλογή με εντυπωσιακές εικόνες από την ηφαιστειακή δραστηριότητα:

 

 

 

Κατηγορίες: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Γυμνασίου, ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ηφαιστειότητα

ιστολόγιο (blog) vs ιστότοπος (website)

Η παρακάτω εικόνα δείχνει με ένα σχηματικό τρόπο τη διαφορά Ιστολογίου και Ιστοτόπου.

blog vs website 768x514

Κατηγορίες: Χρήσιμο υλικό | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ιστολόγιο (blog) vs ιστότοπος (website)

Κατασκευάζοντας ένα φασματοσκόπιο από κουτί δημητριακών

Μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτό το οικιακό φράγμα περίθλασης για να φτιάξουμε το δικό μας φασματοσκόπιο. Αυτό αποτελείται από δύο σημαντικά στοιχεία: ένα CD, το οποίο διαχωρίζει το φως στα διαφορετικά του χρώματα, και μια στενή σχισμή στην αντίθετη πλευρά του κουτιού η οποία παράγει μια στενή δέσμη φωτός.
Η σχισμή δημιουργείται στη μια πλευρά του κουτιού χρησιμοποιώντας ένα χοντρό χαρτί και κολλητική ταινία. Ένα κάπως καλύτερο μοντέλο μπορεί να φτιαχτεί χρησιμοποιώντας δυο μικρές λεπίδες από ξυραφάκι , οι οποίες στερεώνονται με τις αιχμηρές πλευρές τη μια απέναντι από την άλλη, όπως φαίνεται στη φωτογραφία. Αν η σχισμή είναι αρκετά ευρεία το φάσμα θα είναι διάχυτο, ενώ αν είναι αρκετά στενή το φάσμα θα είναι πολύ αμυδρό. Ένα πλάτος 0,2 mm φαίνεται να αποδίδει καλά, αλλά κάποιος μπορεί να πειραματιστεί. Η ποιότητα του φάσματος που προκύπτει εξαρτάται από την ποιότητα της σχισμής οπότε πρέπει να κατασκευαστεί με προσοχή.
Στην άλλη πλευρά του κουτιού, ένα CD (ο συγγραφέας χρησιμοποίησε ένα κενό επανεγγράψιμο CD) τοποθετείται με κλίση 60º ως προς τον πάτο του κουτιού. Στην κορυφή κόβουμε μια τρύπα μέσα από την οποία μπορούμε να παρατηρήσουμε το CD. Καλύπτοντας κάθε τρύπα του κουτιού γύρω από το CD, όπως επίσης και τις άκρες του CD με μαύρη ταινία, δεν επιτρέπουμε στο φως να εισέλθει στο κουτί.
Για να παρατηρήσουμε ένα φάσμα, η σχισμή κατευθύνεται προς μια πηγή φωτός (όσο πιο κοντινή τόσο καλύτερα), και ο ερευνητής κοιτάζει μέσα από την τρύπα στην κορυφή του κουτιού. Μετακινήστε ελαφρά το κουτί τριγύρω ώστε να έχετε μια αίσθηση για το τι θα κοιτάξετε. Μπορούν να τραβηχτούν φωτογραφίες του παρατηρηθέντος φάσματος χρησιμοποιώντας μια απλή ψηφιακή κάμερα με δυνατότητα φωτογράφησης macro, για κοντινή εστιάση, η οποία θα στερεωθεί στο κουτί με ταινία είτε με λαστιχάκια. Η κάμερα είναι επιθυμητό να έχει χειροκίνητη εστίαση καθώς μπορεί να είναι δύσκολο να επιτευχθεί ένα σαφές φάσμα με αυτόματη εστίαση.

Πηγή: Science in School

 

 

Κατηγορίες: ΦΥΣΙΚΗ Γυμνασίου, Χρήσιμο υλικό | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατασκευάζοντας ένα φασματοσκόπιο από κουτί δημητριακών

1ο Νόμος Newton (βίντεο)

Ένα εξαιρετικό βίντεο που αναφέρεται στον 1ο νόμο του Newton, με απλά πειράματα σε σχολεία στη Γη και στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

 

Κατηγορίες: ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΦΥΣΙΚΗ Γυμνασίου | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1ο Νόμος Newton (βίντεο)

Τι είναι το ιστολόγιο

Το παρακάτω έγγραφο έχει περιληπτικά πληροφορίες που μελέτησα κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης των εργασιών μου στο σεμινάριο moodle. Είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για τη δημιουργία ιστολογίου. Για πιο αναλυτική παρουσίαση ακολουθήστε τους συνδέσμους στο τέλος του κειμένου.

 

Κατηγορίες: Χρήσιμο υλικό | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τι είναι το ιστολόγιο

Τρισδιάστατος εκτυπωτής χρησιμοποιεί μελάνι από βακτήρια για να παράγει «ζωντανά» υλικά (video)

Η πρόοδος στους τρισδιάστατους εκτυπωτές είναι συνεχής και σε λίγα χρόνια μάλλον δεν θα υπάρχει σχεδόν τίποτε που να μη μπορεί να παραχθεί από μια τέτοια συσκευή. Δύο νέες καινοτομίες έρχονται να το επιβεβαιώσουν.

Στην Ευρώπη ερευνητές του Πανεπιστημίου ΕΤΗ της Ζυρίχης παρουσίασαν έναν 3-D εκτυπωτή που εργάζεται με ζωντανά και όχι άψυχα υλικά όπως το πλαστικό ή το μέταλλο, χρησιμοποιώντας μελάνι που περιέχει βακτήρια για να παράγει πολύπλοκα λειτουργικά «ζωντανά» υλικά. Στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ δημιούργησαν ένα μηχάνημα που έχει δεκαπλάσια ταχύτητα τρισδιάστατης εκτύπωσης από οποιοδήποτε άλλο υπάρχει στην αγορά.

Ο ελβετικός εκτυπωτής, που παρουσιάσθηκε στο περιοδικό Science Advances, δημιουργήθηκε από ερευνητές με επικεφαλής τον καθηγητή Αντρέ Στουντάρτ, διευθυντή του Εργαστηρίου Πολύπλοκων Υλικών του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας (ΕΤΗ). Το «μελάνι» που περιέχει βακτήρια, επιτρέπει την εκτύπωση μικροσκοπικών βιοχημικών «εργοστασίων», το καθένα με διαφορετικές ιδιότητες, ανάλογα με το τι είδους βακτήρια χρησιμοποιούνται κάθε φορά.

3-D εκτύπωση-τούρμπο

Κατά μέσο όρο, ένας εμπορικός 3-D εκτυπωτής τυπώνει αντικείμενα με ταχύτητα περίπου 20 κυβικών εκατοστών την ώρα. Αυτοί οι κοινοί εκτυπωτές χρειάζονται μία περίπου ώρα για να παράγουν λίγα τουβλάκια τύπου «Λέγκο».

Ο νέος αμερικανικός εκτυπωτής δεν θέλει πάνω από δέκα λεπτά για να κάνει την ίδια δουλειά, χάρη στην εξελιγμένη κεφαλή εκτύπωσης που διαθέτει. Αυτή έχει ενσωματωμένο ένα λέιζερ, το οποίο θερμαίνει και λιώνει το υλικό, επιτρέποντάς του έτσι να κυλάει πιο γρήγορα μέσα από τα ακροφύσια του εκτυπωτή.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ και ETH Zurich

Κατηγορίες: ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γυμνασίου, ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τρισδιάστατος εκτυπωτής χρησιμοποιεί μελάνι από βακτήρια για να παράγει «ζωντανά» υλικά (video)

Συνέντευξη του Κιπ Θορν για τα βαρυτικά κύματα – αναδημοσίευση από την Καθημερινή

Το απόσπασμα που ακολουθεί είναι από το άρθρο στην Καθημερινή με τίτλο: «Επιβεβαιώνοντας τον Αϊνστάιν» του ΗΛΙΑ ΜΑΓΚΛΙΝΗ. GW150914 είναι ο κωδικός που δηλώνει τον πρώτο στην Ιστορία εντοπισμό βαρυτικών κυμάτων, στις 14 Σεπτεμβρίου του 2015. Την θεωρητική ύπαρξή τους είχε προβλέψει ο Αϊνστάιν με τη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας το 1915, όμως χρειάστηκε να περάσει ένας ολόκληρος αιώνας για να επιβεβαιωθεί πειραματικά η ύπαρξή τους.

Συνέχεια

Κατηγορίες: ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΦΥΣΙΚΗ Γυμνασίου, Χρήσιμο υλικό | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συνέντευξη του Κιπ Θορν για τα βαρυτικά κύματα – αναδημοσίευση από την Καθημερινή

Το πάρτυ των στοιχείων

Ένα διασκεδαστικό βιντεάκι με τα χημικά στοιχεία και τις ενώσεις τους.

 

Κατηγορίες: ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΧΗΜΕΙΑ Γυμνασίου | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το πάρτυ των στοιχείων

Καλωσόρισμα στο ιστολόγιο «Και … Σημειώσεις Φυσικής»

Ονομάζομαι Αναστασία Φερεντίνου και είμαι Φυσικός. Αφού πέρασα δεκατρία χρόνια ως αναπληρώτρια σε διάφορες περιοχές της Αττικής και της Επαρχίας είμαι πλέον μόνιμη εκπαιδευτικός στο 1ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου.

Σας καλωσορίζω στον ιστολόγιο μου το οποίο δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του Σεμιναρίου Moodle που παρακολουθώ. Ελπίζω όμως ότι θα το διατηρήσω και θα αναρτώ ενδιαφέροντα κατά τη γνώμη μου θέματα για τη Φυσική και όχι μόνο. Όπως είναι φυσικό το ιστολόγιο είναι υπό διαμόρφωση.

Καλή δύναμη σε όλους και όλες

Α.Φ.

Κατηγορίες: Ας Γνωριστούμε | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλωσόρισμα στο ιστολόγιο «Και … Σημειώσεις Φυσικής»