Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Υγείας

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ – ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΟΣΟ ΠΟΤΕ – ΓΥΜΝ. ΚΕΡΑΜΩΤΗΣ 2022-23

«ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ: ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΟΣΟ ΠΟΤΕ»

Στα πλαίσια των προγραμμάτων «Περιβαλλοντικής Υγείας», μία ομάδα 16 μαθητών της Β΄ τάξης του σχολείου μας, ασχολήθηκε με το θέμα: ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ: ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΟΣΟ ΠΟΤΕ.

Η κλιματική αλλαγή και η καταστροφή του περιβάλλοντος θεωρούνται από τα σημαντικότερα προβλήματα του σύγχρονου πολιτισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, οι έντονες βροχοπτώσεις, οι καύσωνες, οι ξηρασίες, οι τυφώνες παρουσιάζουν έξαρση τα τελευταία χρόνια. Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί οι άνθρωποι επιζητούν συνεχώς, με ένα αλόγιστο τρόπο, την ανάπτυξη και την ευημερία. Η ανάπτυξη, όμως, και η πρόοδος είναι συμβατές μόνο όταν διασφαλίζονται και ανανεώνονται τα φυσικά θεμέλια της ζωής, όταν το παρόν δεν υποθηκεύει το μέλλον.

Η επιλογή του θέματος έγινε με σκοπό την ενημέρωση, την αφύπνιση και τελικά την συμμετοχή των μαθητών/τριών σε δράσεις που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος.

Επιπλέον, στόχοι ήταν:

  1. Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για το θέμα της κλιματικής αλλαγής (αιτίες, επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής).
  2. Η ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης των μαθητών/τριων  καθώς και η καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους (μάθησης, ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης, νου).
  3. Η ανάπτυξη υπευθυνότητας και συνείδησης του επείγοντος χαρακτήρα των περιβαλλοντικών ζητημάτων που σχετίζονται με το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής ώστε να μπορούν να αναπτύξουν στρατηγικές και να αναλάβουν προσωπική και συλλογική δράση, ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας παράλληλα τη σχολική κοινότητα και τις οικογένειές τους.

Οι μαθητές μας στο αρχικό στάδιο χωρίστηκαν σε τρεις υποομάδες και συγκέντρωσαν πολύτιμο υλικό καθώς και πληροφορίες από σχετικά βιβλία, από το διαδίκτυο και από συνεντεύξεις με ειδικούς επιστήμονες.

Η πρώτη υποομάδα ασχολήθηκε με το θέμα: Τι συμβαίνει στον πλανήτη μας; Αίτια της κλιματικής αλλαγής.

Η δεύτερη υποομάδα ασχολήθηκε με το θέμα: Ποιες είναι οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;

Η τρίτη υποομάδα ασχολήθηκε με το θέμα: Τι κάνουμε για να σώσουμε τη Γη; (Πώς μπορώ περιορίσω την κλιματική αλλαγή;)

Στα πλαίσια υλοποίησης της εργασίας μας, οι μαθητές παρακολούθησαν σχετικά videos, ενημερώθηκαν διεξοδικά σχετικά με το θέμα, ενώ δημιούργησαν κείμενα και αφίσες – ζωγραφιές για την κλιματική αλλαγή. Τέλος σε συνεργασία με την Βιολόγο του Κέντρου Πληροφόρησης Δέλτα Νέστου οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας και βιώσιμης ανάπτυξης του περιβάλλοντος.

Κλείνοντας, συμπεραίνουμε ότι ο έλεγχος της κλιματικής αλλαγής παραμένει, χωρίς αμφιβολία, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα η ανθρωπότητα. Η σύγχρονη εποχή επιτάσσει κάθε χώρα και κάθε πολίτης να γίνονται αρωγοί και συνοδοιπόροι στην παγκόσμια προσπάθεια για να αντιμετωπιστεί. Απαιτείται η συνεργασία και η δράση τόσο των κυβερνήσεων όσο και του ιδιωτικού τομέα. Πρέπει να γίνουν επενδύσεις στην ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Έχουμε την πεποίθηση πως οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν εμπλούτισαν τις γνώσεις τους και ευαισθητοποιήθηκαν, καλλιέργησαν το ενδιαφέρον τους για την έρευνα και τη συλλογή πληροφοριών, την ικανότητα εποικοδομητικής και ομαδικής συνεργασίας μεταξύ τους, την ανάληψη πρωτοβουλιών, ενεργοποίησαν δεξιότητες της κριτικής τους σκέψης  ώστε να καταστούν ικανοί  να  χρησιμοποιούν κατάλληλες  στρατηγικές μάθησης και ιδιαίτερα ορισμένοι μαθητές/τριες ανέδειξαν τις ικανότητές τους στη χρήση νέων τεχνολογιών (χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και παραγωγή υλικού μέσω αυτού).

Το υλικό της εργασίας που συγκέντρωσαν τα παιδιά, αφού επεξεργάστηκε με τη βοήθεια των υπεύθυνων καθηγητών, εκδόθηκε σε ηλεκτρονική μορφή.

 

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Κατεβάστε το εγχειρίδιο γλωσσικών προκλήσεων του μυστικού πράκτορα

Η Συλλογή

Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη

 

Water Games-Forming Green Thinking



Δείτε στο thinglink.com

ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

κανόνες

  Ερχόμαστε στην τάξη έγκαιρα (καθόμαστε στα θρανία) και προετοιμασμένοι (βιβλία, τετράδια).

 

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος άδεια για έξοδο από την τάξη, δίδεται μόνο από τον καθηγητή/τρια, ενώ για έξοδο από το σχολικό χώρο άδεια δίδεται από τη διεύθυνση.

 

Σεβόμαστε την προσπάθεια των άλλων να παρακολουθήσουν το μάθημα (ησυχία, προσοχή, υπακοή).

Συμμετέχουμε.

Μιλάμε ήρεμα.

 Μιλάει μονάχα ένας κάθε φορά.

 Προσεκτική ακρόαση μεταξύ των μελών της τάξης.

   Δεν διακόπτουμε.

 Παίρνουμε το λόγο όταν έρθει η σειρά μας.

   Εκφραζόμαστε ελεύθερα-αποδεχόμαστε τις διαφορετικές απόψεις.

 Ρωτάμε πριν κάνουμε κάτι.

 Είμαστε ομάδα γι’αυτό και συνεργαζόμαστε.

 

Είμαστε υπεύθυνοι και συνεπής στις υποχρεώσεις μας.

 

  Είμαστε ειλικρινείς.

 

   Εμπιστευόμαστε τους άλλους.

 Βοηθάμε ο ένας τον άλλο.

 Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να πει ή να κάνει κάτι για το οποίο δεν νιώθει άνετα.

 Δεν μειώνουμε κανέναν.

 Δεν κοροϊδεύουμε ποτέ κάποιον για κάτι που είπε.

 Όλοι είμαστε το ίδιο σημαντικοί.

 Οι άνθρωποι πληγώνονται από τις λέξεις και τις πράξεις γι’αυτό να τις χρησιμοποιούμε με προσοχή-Αποφυγή προστριβών μεταξύ των μελών της τάξης.

 

 Διατηρούμε καθαρό το χώρο του σχολείου-Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά.

 Σεβόμαστε τη σχολική περιουσία (δεν γράφουμε σε θρανία, καρέκλες, πόρτες, τοίχους).

 Προσέχουμε τα ατομικά μας είδη.

 Δεν τρώμε και δεν πίνουμε μέσα στην τάξη.

 Απαγορεύεται η χρήση κινητού τηλεφώνου.

 Απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα στο χώρο του σχολείου.