Ο ΚΥΡΙΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Ψηλός, ψηλός εργάζεται στην τράπεζα, είναι πάντα πρόθυμος να βοηθήσει και έχει ένα περίεργο χαρακτηριστικό: ένα πολύ μακρύ μουστάκι. Η «ιδιότητα» αυτή έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα… Τα πλεονεκτήματα είναι:

Κάθε Δευτέρα που η γυναίκα του η κα Καρλόττα πλένει τα ρούχα της, τον βάζει να κάθεται στο μπαλκόνι και δένει τα μουστάκια του στις δύο άκρες στα κάγκελα του μπαλκονιού. Έτσι απλώνει τα ρούχα πάνω στο μουστάκι του άντρα της. Το κακό είναι ότι ο κύριος Ριχάρδος θα πρέπει να μένει ακίνητος μέχρι να στεγνώσουν τα ρούχα.

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι πως ο κύριος Ριχάρδος ψαρεύει πολύ εύκολα… Μένει δίπλα στη θάλασσα και έτσι δένει στην άκρη του μουστακιού του το δόλωμα και ύστερα το πετάει στη θάλασσα.

Παρά όλα τα πλεονεκτήματα ο καημένος ο κύριος Ριχάρδος ταλαιπωρούνταν πολύ από το μουστάκι του που συνέχεια μεγάλωνε.

Το μειονέκτημα του είναι πως, όπως είναι φυσικό, πρέπει να πηγαίνει συνέχεια στον κουρέα του για να του το κόβει.

Ευτυχώς όμως μια καλή γειτόνισσα που έχει μπουτίκ, τον λυπήθηκε και του έδωσε μια θαυματουργή κρέμα για να βάζει στο μουστάκι του. Από τότε το μουστάκι του κ. Ριχάρδου έχει μικρύνει πολύ και έχει κανονικό μέγεθος.

Έτσι τώρα ζει ευτυχισμένος με την γυναίκα του την κυρία Καρλόττα και της αγόρασε μια καινούργια απλώστρα για να απλώνει τα ρούχα της, αφού δεν μπορεί να τα απλώνει στο μουστάκι του πιά.

Όμως επειδή στον κύριο Ριχάρδο άρεσε πολύ το ψάρεμα, συνεχίζει ψαρεύει με πετονιά,  αλλά θα ήθελε το μουστάκι του να είναι ακόμα μεγάλο μόνο για να ψαρεύει με αυτό.

 

Από την Κωνσταντίνα Κ., μαθήτρια του Δ΄1 Μαρασλείου

 

 

 

Κατηγορίες: ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ΚΥΡΙΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Τι είναι το Ελεύθερο Κείμενο;

Ελεύθερο κείμενο σημαίνει, ότι το κείμενο το οποίο γράφει ένας συγγραφέας είναι ελεύθερο, δηλαδή χωρίς περιορισμό στα θέματα, δηλαδή μπορεί να περιλαμβάνει ποιήματα, ιστορίες αληθινές ή φανταστικές, σκέψεις  δικές τους ή άλλων κ.τ.λ., χωρίς να υπάρχει ένα συγκεκριμένο θέμα. Ο καθένας ακολουθεί την έμπνευσή του.

Η διαδικασία είναι απλή. Για αρχή, ο κάθε μαθητής πρέπει να γράψει το ελεύθερο κείμενο σε συγκεκριμένο χρόνο, περίπου 20-25 λεπτών. Στη συνέχεια, αφού το κάθε παιδί τελειώσει το γράψιμο, σχεδιάζει μια ζωγραφιά σε σχέση με το ελεύθερο κείμενο που έγραψε, εάν θέλει.

Αμέσως μετά, ο υπεύθυνος των ελεύθερων κειμένων σχεδιάζει τετραγωνάκια στον πίνακα της τάξης. Τα τετραγωνάκια πρέπει να είναι όσα και οι μαθητές της τάξης. Ας πούμε στο τμήμα Δ΄1 υπάρχουν είκοσι πέντε παιδιά, άρα ο υπεύθυνος θα σχεδιάσει στον πίνακα είκοσι πέντε τετραγωνάκια.

Έπειτα, ο υπεύθυνος των ελεύθερων κειμένων λέει σε κάθε παιδί με σειρά να διαβάσει το κείμενό του. Τώρα θα μου πείτε τη σχέση έχουν τα τετραγωνάκια; Ο υπεύθυνος ζωγραφίζει μια εικόνα σε σχέση με το κείμενο του κάθε παιδιού. Προσοχή, δεν γράφουμε ούτε λέμε το όνομα του παιδιού που είπε την ιστορία, γιατί τότε  τα παιδιά θα ψηφίσουν ανάλογα με τις φιλίες και τότε η ψηφοφορία θα καταλήξει σε αδικία κι αυτό δεν θα αρέσει σε κανέναν.

Τέλος, ακολουθεί η ψηφοφορία, αφού όλα τα παιδιά έχουν διαβάσει τα κείμενά τους κι ο υπεύθυνος έχει ζωγραφίσει στα τετραγωνάκια ζωγραφιές που σχετίζονται με τα κείμενα των κάθε παιδιών. Κάθε παιδί έχει τρεις ψήφους. Κάθε μαθητής αξιοποιεί την ψήφο του στο κείμενο που του άρεσε περισσότερο κι όχι ανάλογα με τις φιλίες, όπως σας είπα και στην προηγούμενη παράγραφο.

Τέλος, τα τρία ελεύθερα κείμενα που θα συγκεντρώσουν τις περισσότερες ψήφους επιλέγονται. Μετά γίνεται ομαδική διόρθωση ορθογραφικών λαθών και όλη μαζί η τάξη σε συνεργασία με τη δασκάλα προσπαθεί να βελτιώσει το κείμενο με πιο ωραίες λέξεις και εκφράσεις, όπου χρειάζεται. Στη συνέχεια τα τρία ελεύθερα κείμενα είναι έτοιμα να δημοσιευτούν στη σχολική εφημερίδα.

Από τη συντακτική ομάδα του Δ΄1

IMG 1127

Από την ψηφοφορία των Ελεύθερων κειμένων

Κατηγορίες: ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

Με αφορμή τη συμπλήρωση των διακοσίων χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση ετοιμάσαμε εορταστικές δράσεις και παρακολουθήσαμε τιμητικές εκδηλώσεις.

Αφιέρωμα από το Μουσείο Μπενάκη.

Παρουσίαση slideshare

Δείτε το στο slideshare.net

Πηγή: Greek school p6

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΗ ΤΗΣ ΤΆΞΗΣ ΜΑΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ

Μέσα από την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη, ανακαλύπτουμε μαγικές διαδρομές στην τέχνη, ερευνούμε το έργο και τη ζωή του, δουλεύουμε ατομικά και σε ομάδες και δημιουργούμε τα δικά μας έργα τέχνης με έμφαση στο κολάζ (συνεικόνες), τη φωτογραφία και την ποίηση.

Δημιουργική ομάδα Δ1

 

 

Κατηγορίες: ΠΟΙΗΣΗ_ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

Τα πρόσωπα των δέντρων

Με πηλό και υλικά μόνο από τη φύση που είχαν πέσει στο χώμα δημιουργήσαμε τα πρόσωπα των δέντρων στο πάρκο της γειτονιάς του σχολείου μας. Ήταν μια υπαίθρια διδασκαλία που άρεσε πολύ σε όλη την τάξη μας. Έπειτα, κάθε ομάδα σύστησε το δέντρο της και διηγήθηκε την ιστορία του.

Ο αποχαιρετισμός των δέντρων-φίλων μας ήταν συγκινητικός!

Κατερίνα Κωστακιώτη

IMG 0519       IMG 0556    IMG 1787

 

Κατηγορίες: ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα πρόσωπα των δέντρων