Καλωσόρισμα

Αγαπητές μαθήτριες, μαθητές, γονείς, φίλες και φίλοι του σχολείου μας,

σας καλωσορίζουμε στο ιστολόγιο του 9ου Νηπιαγωγείου Ασπροπύργου.

Σε μία εποχή όπου η τεχνολογία και οι εφαρμογές της διαχέουν την καθημερινότητα μας, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του διαδικτύου έχει βρει σημαντικές εφαρμογές στο χώρο της ενημέρωσης  και της διακίνησης πληροφοριών. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, επιθυμώντας να εντάξει το σχολείο μας στην κοινωνία της πληροφορίας, σχεδίασε και ανέπτυξε το παρόν ιστολόγιο. Σκοπός του είναι να δημιουργηθούν νέοι δίαυλοι επικοινωνίας-  τόσο με τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και με τους γονείς- προκειμένου αυτοί/ες να ενημερώνονται για τους σκοπούς και τους στόχους του Νηπιαγωγείου γενικότερα αλλά και για τα δρώμενα, τα προγράμματα, τις εργασίες του δικού μας νηπιαγωγείου. Επίσης, μ΄ αυτό τον τρόπο ενισχύεται η συνεργασία και η αλληλεπίδραση με γονείς και μαθητές/τριες .

Πιο συγκεκριμένα, στο ιστολόγιο μας θα βρείτε πληροφορίες για το σχολείο μας, το εκπαιδευτικό του προσωπικό και τις δράσεις μας, αναρτήσεις των δραστηριοτήτων οργανώνονται στο νηπιαγωγείο μας, ανακοινώσεις για ζητήματα που προκύπτουν, χρήσιμες πληροφορίες/κατευθυντήριες γραμμές για τους γονείς αλλά και κάποιους χρήσιμους συνδέσμους που αφορούν ψηφιακές βιβλιοθήκες, ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, υπηρεσίες κ.α.  Επίσης, θα υπάρξει η δυνατότητα να αναρτώνται προτεινόμενες ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες για περαιτέρω εξάσκηση.

Στο email του σχολείου  mail@9nip-asprop.att.sch.gr  μπορείτε να μας στέλνετε τις δικές σας παρατηρήσεις και τυχόν προτάσεις, ώστε να βελτιώσουμε την εικόνα του ιστολογίου μας με απώτερο σκοπό την ενίσχυση της επικοινωνίας και της αλληλεπίδρασης μας.

Σε αυτό το ταξίδι της γνώσης που ξεκινά για τα παιδιά σας με τη φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο εμείς θα είμαστε δίπλα τους για πιστεύουμε ότι «πίσω από κάθε παιδί που πιστεύει στον εαυτό του υπάρχει ένας ενήλικας που πίστεψε πρώτα σ΄αυτό» (Mathew Jacobson).

Οι εκπαιδευτικοί του 9ου Νηπιαγωγείου Ασπροπύργου

Λογαριασμός χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.) για μαθητές και μαθήτριες

Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον  οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση  στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)  (https://www.sch.gr/services).

Παρακαλούμε αν μέχρι σήμερα ο/η μαθητής/τρια δεν έχει αποκτήσει λογαριασμό χρήστη στο ΠΣΔ να αξιοποιήσετε την δυνατότητα αυτή έχοντας υπόψη ότι είναι μία ενέργεια που θα χρειαστεί να κάνετε μία φορά στη σχολική ζωή του παιδιού.

Προσοχή: Αν έχετε κάνει εγγραφή κατά την περασμένη σχολική χρονιά, η ανακοίνωση αυτή δεν σας αφορά.

Η δημιουργία λογαριασμού για τους/τις μαθητές/τριες μπορεί να  γίνει είτε από τον γονέα/κηδεμόνα είτε από το σχολείο (με την σύμφωνη γνώμη του γονέα/κηδεμόνα). Στη δεύτερη περίπτωση θα χρειαστεί να συμπληρώσετε και να καταθέσετε στο σχολείο το έντυπο συγκατάθεσης, το οποίο μπορείτε είτε να ζητήσετε από το σχολείο είτε να κατεβάσετε από εδώ.

Δημιουργία λογαριασμού μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα

  1. Η εγγραφή γίνεται από τη σελίδα  https://register.sch.gr/students.  Στην ίδια σελίδα μπορεί να φτάσει κάποιος από την πύλη του ΠΣΔ www.sch.gr ακολουθώντας το σύνδεσμο «Εγγραφή».
  2. Η εγγραφή γίνεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή/τριας.  Στη σελίδα υπάρχουν σχετικές οδηγίες τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσουν ώστε η εγγραφή να είναι επιτυχής. Δείτε αναλυτικά τον οδηγό έγγραφής: https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf
  3. Απαιτείται η συμπλήρωση του Αριθμού Μητρώου του μαθητή.  Τις επόμενες ημέρες το σχολείο θα σας γνωστοποιήσει εγγράφως τον ΑΜ.
  4. Συνιστούμε στον γονέα/κηδεμόνα την αναγκαιότητα ορθής αναγραφής της διεύθυνσης email του καθώς επίσης και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  5. Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας θα αποσταλεί email με τα στοιχεία εγγραφής στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας στην ηλεκτρονική αίτηση.

Για κάθε απορία παραμένουμε στη διάθεσή σας.

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) οι μικροί μας μαθητές θα έρθουν σε επαφή με πλήθος βιβλίων. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες κι ευφάνταστες αποστολές θα νιώσουν πως η επαφή με τα βιβλία είναι μια ευκαιρία χαράς, γνώσης και επικοινωνίας. Αυτή η εβδομάδα λοιπόν είναι αφιερωμένη στο βιβλίο και στον υπέροχο κόσμο του, που όσο ανακαλύπτεις, τόσο πιο πολύ αγαπάς!

«Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα, βρες λοιπόν, τα βιβλία που μιλούν στο πνεύμα σου, στην καρδιά σου, στο μυαλό σου.»

 

Βιβλιοπροτάσεις…

Σας προτείνουμε βιβλία που μπορείτε να απολαύσετε παρέα με τα παιδιά

  • Η κατσούφα πασχαλίτσα, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο
  • α όπως, Εκδόσεις Βιβλιοσκόπιο
  • Το ψηλότερο βουνό βιβλίων στον κόσμο, Εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή Δεμένη
  • Ο βάτραχος είναι ήρωας, Εκδόσεις Πατάκη
  • Γνώρισε τους πλανήτες, Εκδόσεις Μεταίχμιο
  • Γύρνα σπίτι λέμε, Εκδόσεις Παπαδόπουλος
  • Και μετά…, Εκδόσεις Μίνωας
  • Ο θυμός του Τόμι, Εκδόσεις Ψυχογιός
  • Η ανησυχία της Ρούμπι, Εκδόσεις Ψυχογιός
  • Τι μπορείς να κάνεις με μια ιδέα, Εκδόσεις Λιβάνης
  • Το μεγάλο βιβλίο της φύσης, Εκδόσεις Ψυχογιός
  • Άουτς!, Εκδόσεις Παπαδόπουλος
  • Το σποράκι ταξιδεύει, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο
  • Στον λαχανόκηπο με τον παππού και τη γιαγιά, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο
  • Κάτω απ’ τον ίδιο ουρανό, Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα
  • Το τζάτζαλο, Εκδόσεις Παπαδόπουλος
  • Οι καλοί και οι κακοί πειρατές, Εκδόσεις Παπαδόπουλος
  • Σ’ ένα βάζο μέσα, Εκδόσεις Μεταίχμιο
  • Το γυρινάκι, Εκδόσεις Ίκαρος

Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας είναι η καλύτερη επένδυση για το μέλλον των παιδιών μας.

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒY) για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Afisa IBBY 2 Apriliou 2022 A Afisa IBBY 2 Apriliou 2022 B

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – “Τα στερεότυπα των φύλων”

Στην 3η θεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τα στερεότυπα των φύλων.

Ξεκινήσαμε διερευνώντας τις αντιλήψεις  των παιδιών για τα δύο φύλα. Παρουσιάσαμε φωτογραφίες αντρών με μακριά μαλλιά,με σκουλαρίκια, Σκωτσέζους με φούστες   και γυναικών με κοντό μαλλί, γραβάτα, ντυμένες με ανδρόγυνο στυλ κ.α και κάναμε διερευνητικές ερωτήσεις όπως για παράδειγμα:

Πώς κατάλαβες ότι είναι αγόρι/ κορίτσι; Όλα τα κορίτσια έχουν μακριά μαλλιά; Υπάρχουν αγόρια με μακριά μαλλιά; Φοράνε διαφορετικά ρούχα τα αγόρια από τα κορίτσια; Παίζουν διαφορετικά παιχνίδια; Ποιες οι ομοιότητες και οι διαφορές στο σώμα, ανάμεσα στα αγόρια και στα κορίτσια; Αισθάνονται διαφορετικά τα αγόρια από τα κορίτσια (κλαίνε, γελάνε, χαίρονται, θυμώνουν); Πώς είναι ο μπαμπάς; Πώς είναι η μαμά; Που μοιάζουν και που διαφέρουν;

Στη συνέχεια, τα παιδιά παρουσίασαν τους εαυτούς τους σε μια αφίσα με τίτλο “Κάθετι που αγαπώ” όπου συμπλήρωσαν το αγαπημένο τους χρώμα, το αγαπημένο τους παιχνίδι, την αγαπημένη τους παιδική σειρά και το τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν. Οι εργασίες τους αναρτήθηκαν στην τάξη.

275460746 676676843526026 478192553816841744 n

Έπειτα, προχωρήσαμε στην μελέτη του ανθρώπινου σώματος ξεκινώντας από την αναγνώριση των εσωτερικών μερών και επισημαίνοντας τη λειτουργία τους. Συνεχίσαμε, με τα ανατομικά χαρακτηριστικά και φτιάξαμε έναν σκελετό για αγόρι και ένα για κορίτσι. Ο σκελετός του αγοριού είχε τίτλο “Τι σκέφτομαι όταν ακούω τη λέξη αγόρι”, ενώ του κοριτσιού “Τι σκέφτομαι όταν ακούω την λέξη κορίτσι”.

Γύρω – γύρω από τον σκελετό του αγοριού γράψαμε πράγματα που σκέφτονται τα κορίτσια όταν ακούν την λέξη αγόρι ενώ στο εσωτερικό τι σκέφτονται τα ίδια τα αγόρια για τους εαυτούς τους.

275395141 329125602524519 3912524377015841333 n

 

Αντίστοιχα δουλέψαμε και με τον σκελετό του κοριτσιού.

275599698 488358019608877 7269412855508407372 n

Τέλος, κάναμε και αναφορά στον κανόνα του εσωρούχου σύμφωνα με τις οδηγίες του Συμβουλίου της Ευρώπης.



Λήψη αρχείου

 

Υπάρχει και ο οδηγός για γονείς!



Λήψη αρχείου

 

 

Επιπλέον, έγινε συζήτηση για τα παιχνίδια και τονίσαμε ότι δεν υπάρχουν αγορίστικα και κοριτσίστικα παιχνίδια αλλά όλα τα παιχνίδια είναι για όλους.

Αρχικά, υποθέσαμε ότι έχουμε να πάμε σε ένα παρτυ γενεθλίων διδύμων (αγόρι-κορίτσι) και συζητήσαμε για τα δώρα που θα μπορούσαμε να τους κάνουμε, κατατάσσοντάς τα(σύμφωνα με τις απαντήσεις των παιδιών) σ΄ αυτά που απευθύνονται στα αγόρια, αυτά που απευθύνονται στα κορίτσια κι αυτά που απευθύνονται και στους δυο . Τις απαντήσεις μας τις αποτυπώσαμε στο χαρτί.

275306598 365193005457193 8429915416532957118 n

Κλέινοντας το κομμάτι των παιχνιδιών, τα παιδιά σε ομάδες έφτιαξαν δύο αφίσες παιχνιδιών που απευθύνονται τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια.

275437171 5025399317550391 4156476019083434381 n

Τέλος, αναφερθήκαμε και στις οικιακές εργασίες, οι οποίες είναι ευθύνη όλων των μελών της οικογένειας και πρέπει να μοιράζονται. Γι’ αυτό το σκοπό φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς στην τάξη με τα ονόματα των παιδιών και τις δουλειές του σπιτιού όπου κάθε μέρα και για ένα μήνα τα παιδιά σημειώνουν ποια δουλειά έκαναν την προηγούμενη μέρα στο σπίτι. Στο τέλος, θα δούμε και θα αναλύσουμε τα αποτελέσματα.

275552539 1654970264840503 6175240653945784165 n

Δραστηριότητες

Καθαρά Δευτέρα – Καλή Σαρακοστή!

 


kura sarakosti 1
Από πολύ παλιά, οι άνθρωποι συνήθιζαν να νηστεύουν, όπως έκανε ο Χριστός στην έρημο. Επειδή, όμως δεν είχαν τα σημερινά ημερολόγια για να μετρούν το πέρασμα της νηστείας έφτιαχναν την κυρά- Σαρακοστή. Είχε τη μορφή μιας καλόγριας  χωρίς στόμα γιατί αντιπροσώπευε τη νηστεία, με σταυρωμένα χέρια από τις πολλές προσευχές και επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι, ενώ το τελευταίο πόδι το έκοβαν το Μεγάλο Σάββατο.

Έτσι κι εμείς στο σχολείο μας φτιάξαμε μια ομαδική Κυρά- Σαρακοστή για να τη τάξη μας,

 

275395972 316401157140391 3541986706367353882 n

 

αλλά και ατομικές για το κάθε παιδί.

 

275269086 288153920105589 743677873488005330 n

275680335 1664799683873649 1827039446307623005 n

275633953 1644668862592146 2080973938619584178 n

275498358 475169264260491 662374859728181513 n

275479629 4923935854365246 2058760541219531720 n

Παράλληλα, κάναμε αναφορά στις διατροφικές συνήθειες κατά την περίοδο της Σαρακοστής και ταξινομήσαμε τα φαγητά σε νηστίσιμα και αρτύσιμα.

275363165 708063557032198 5844904986522987207 n

Φυσικά δεν παραλείψαμε να μιλήσουμε  και για το έθιμο του χαρταετού. Είδαμε τις διαφορετικές εκφάνσεις του χαρταετού, όπως φτιάχνονται ανά τον κόσμο.

5e593e46230000ba0bdddbd3 5e593f08230000ca0bdddbd4 China Kite 2 Xinhua 768x480

Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο ψηφιακό μουσείο όπου τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έργα τέχνης Ελλήνων Δημιουργών με θέμα τον χαρταετό και την Καθαρά Δευτέρα.

Τέλος, με αφορμή τον πίνακα του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου με τίτλο ”Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας” φτιάξαμε κι εμείς τον δικό μας.

vasileiou                                                                                                                                                                   275446288 1024807868385257 7224502006916055198 n

275600487 949205195956019 1753581744612031580 n

275597010 642343820388102 1053725678634184723 n

 

Σημεία Προσοχής στην ηλεκτρονική αίτηση

Παρακαλούμε για την αποφυγή λαθών να προσέξετε τα εξής σημεία:

  1. Το αποδεικτικό διεύθυνσης πρέπει να είναι στο όνομα ενός εκ των δύο γονέων απαραίτητα.
  2. Δε γίνονται δεκτοί λογαριασμοί ιδιωτικών εταιρειών. Γίνονται δεκτά μόνο ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ έγγραφα, λογαριασμοί ΔΕΚΟ, μισθωτήρια συμβόλαια κλπ.
  3. Το πεδίο με τα αδέρφια σε συστεγαζόμενο μένει ΚΕΝΟ. Το σχολείο μας ΔΕΝ συστεγάζεται με ΚΑΝΕΝΑ άλλο σχολείο.

Μετά την αποδοχή θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το σχολείο  από τις 12:15 έως 13:30 για να κλείσετε ραντεβού για την κατάθεση των δικαιολογητικών. Θα πρέπει να έχετε μαζί σας την αστυνομική σας ταυτότητα καθώς και την υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του έτερου γονέα (επικυρωμένη αν δεν είναι ο ίδιος/παρών/παρούσα).

Σε περίπτωση αλλοδαπού μαθητή χρειάζεται ληξιαρχική πράξη γέννησης με επίσημη μετάφραση.