Εορτασμός της Εθνικής Επετείου 28ης Οκτωβρίου

Η εθνική επέτειος της 28ης Οκτωβρίου του 1940 γιορτάστηκε από τα παιδιά του σχολείου μας με τον πιο δημιουργικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό αναφερθήκαμε στις συνθήκες πολέμου του τότε και τις συγκρίναμε με τις παροντικές συνθήκες που αφορούν στην Ειρήνη. Έτσι, αφήσαμε το αποτύπωμα της παλάμης μας, δημιουργώντας το σύμβολο της ειρήνης, κάναμε μια κατασκευή με το περιστέρι του Picasso, ζωγραφίσαμε την ελληνική σημαία και κάναμε κατασκευή με το σύνθημα του “όχι” που φώναζαν τότε οι ήρωες του 1940 και πραγματοποιήσαμε παρέλαση στην αυλή του σχολείου. Παράλληλα, μάθαμε διάφορα τραγούδια που αφορούν στην συγκεκριμένη επέτειο και αφηγηθήκαμε το ποίημα του Γ. Ρίτσου, με τίτλο “Ειρήνη”.

 

Παίξαμε με τη λέξη ΑΕΡΑ, βάλαμε τα πεζά και κεφαλαία γράμματα στη σειρά. Ζωγραφίσαμε σημαίες με διάφορες τεχνικές και χρωματίσαμε τα δικά μας ΟΧΙ. Δημιουργήσαμε το δικό μας ψηφιδωτό κολλάζ και φτιάξαμε ένα πανό για τους ήρωες.

Το Φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας…

Το φθινόπωρο ήρθε για τα καλά στο νηπιαγωγείο μας…

Με τα φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή μας και μερικά σταφύλια που ήρθαν στην τάξη μας, μετατρέψαμε μια γωνιά της τάξης μας σε αμπέλι και τρυγήσαμε! Μαζέψαμε τα σταφύλια, τα λιώσαμε με τα χέρια μας, τα σουρώσαμε! Στη συνέχεια φτιάξαμε τη δική μας μουσταλευριά και καταγράψαμε τη συνταγή! Τέλος ζωγραφίσαμε το δικό μας τσαμπί σταφύλι και διακοσμήσαμε την τάξη μας!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα με τα αγαπημένα μας ζώα, τα οποία και ομαδοποιήσαμε σύμφωνα με το μέρος που ζουν!

 

Γνωρίσαμε το φθινόπωρο, βιωματικά, μέσα από την επαφή μας με φυσικά υλικά! Μαζέψαμε φύλλα από την αυλή μας, τα θρυμματίσαμε και δημιουργήσαμε ένα ομαδικό φθινοπωρινό κολλάζ! Ζωγραφίσαμε ζώα του φθινοπώρου, πειραματιστήκαμε με τις δαχτυλομπογιές και φτιάξαμε σύννεφα για να συμπληρώσουν το βροχερό φθινοπωρινό μας κολλάζ που πλέον διακοσμεί την τάξη μας!

 

Μικροί φθινοπωρινοί θησαυροί ήρθαν στην τάξη μας! Παρατηρήσαμε φθινοπωρινούς καρπούς και σπόρους, βελανίδια, κάστανα, βαμβάκι και πολλούς άλλους θησαυρούς που βρέθηκαν στην νέα μας γωνιά, στη γωνιά της φύσης! Το υλικό συνεχίζει να εμπλουτίζεται με φθινοπωρινά υλικά που φέρνουν τα ίδια τα παιδιά από τις βόλτες τους στην φύση!

Στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας στην τάξη μας…

Η Γιόγκα για παιδιά είναι ένα είδος άσκησης, μέσω της οποίας καλλιεργείται η ενδυνάμωση, η συγκέντρωση και η κατάλληλη στάση του σώματος. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν σημαντικά στοιχεία του σώματός τους και μέσω του θεατρικού παιχνιδιού, παίρνουν την ορθή θέση, ώστε να νιώσουν περισσότερο δυνατά και ασφαλή. Επιπλέον, τα παιδιά μαθαίνουν τόσο να αναπνέουν κατάλληλα, δίνοντας οξυγόνο στον εγκέφαλο όσο και να χαλαρώνουν.

Οι πρώτες ημέρες στο σχολείο μας…

Τις πρώτες ημέρες στο σχολείο, τα παιδιά θέλησαν να ανακαλύψουν στοιχεία του εαυτού τους και να τα μοιραστούν με τους φίλους τους.

Αρχίζοντας από το πρόσωπο, τα παιδιά δημιούργησαν το πορτραίτο τους, γράφοντας το όνομά τους, αφού προηγήθηκε αναφορά σε βασικά σχήματα.

Στη συνέχεια, το ένα παιδί ζωγράφισε το πρόσωπο του φίλου ή της φίλης του μέσω ενός σχεδιαστικού “καθρεφτίσματος” των χαρακτηριστικών τους.

Στο τέλος, δημιουργήσαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι, με τα πορτραίτα των παιδιών σε διαφορετικά μεγέθη κύκλων. Αντί για μύτη, σχεδιάσαμε τους αριθμούς από το 1 έως το 6. Το επιδαπέδιο ολοκληρώθηκε με την κατασκευή ενός ζαριού, όπου το κάθε παιδί ρίχνοντας το ζάρι μεταβαίνει σε τρεις διαφορετικούς κύκλους με τρία διαφορετικά μέλη του σώματός του, καλλιεργώντας την αδρή του κίνηση.

 

Οι πρώτες μέρες στην τάξη μας κύλησαν με παιχνίδια γνωριμίας και δεσίματος της ομάδας αλλά και πολλές βιωματικές δραστηριότητες.

Γνωρίσαμε τους συμμαθητές μας, σχεδιάσαμε και κόψαμε τα αποτυπώματα των χεριών μας και φτιάξαμε έναν κύκλο με τις παλάμες μας, με την υπόσχεση τα χέρια μας να αγαπάνε και να φροντίζουν την ομάδα και την τάξη μας! Φτιάξαμε τη δική μας τηλεόραση για να λέμε τα νέα μας και να γνωριστούμε καλύτερα!

Στα πλαίσια της εξοικείωσής με το όνομα μας, διακοσμήσαμε το αρχικό μας γράμμα και φτιάξαμε ονομαστικές καρτέλες με γράμματα που κόψαμε από εφημερίδες και περιοδικά! Το κάθε παιδί έγραψε το όνομά του σε μια λωρίδα χαρτί, τις ενώσαμε και φτιάξαμε την αλυσίδα της φιλίας σε σχήμα καρδιάς και την κρεμάσαμε στην τάξη μας.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ

Το καλοκαιράκι ήρθε και η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της παρέα με τη Θεατρική ομάδα «Φαντασία Θέατρο». Επισκεφθήκαμε την Οδό Ονείρων, μια οδό γεμάτη από μουσικές νότες και όνειρα παιδιών. Τα παιδιά ήταν αποφασισμένα να κάνουν τα όνειρα τους αληθινά. Μαγικά πλάσματα τα βοήθησαν για να ταξιδέψουν σε καταγάλανα νερά. Κατάφεραν να σαλπάρουν και να τραγουδήσουν όλοι μαζί «Τράβα Μπρος». Χορός, παιχνίδι, τραγούδι και εκπλήξεις γέμισαν όμορφες αναμνήσεις παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Η γιορτή μας έκλεισε με τη συγκινητική στιγμή της απόδοσης από τα παιδιά του τραγουδιού «Να αγαπάς», του Παντελή Θαλασσινού, στη νοηματική γλώσσα.

Ν′αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.

Τα θεριά ν′ αγαπάς και τ’ ανήμερα,
τα νησιά, τα ποτάμια, τ’ αστέρια.
Κι αν ποτέ σε πληγώσουν κατάστηθα
φίλοι, αγρίμια, λευκά περιστέρια,

Ν′αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν′ αγαπάς τους ανθρώπους.

Ν’αγαπάς, να ξεχνάς και να χαίρεσαι
τη δική σου γαλήνη και κείνα
που μ′ αγάπη το νου μας φωτίζουνε,
και βλασταίνουν αμάραντα κρίνα.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς και τα παιδιά για την όμορφη χρονιά που περάσαμε μαζί. Ραντεβού τον Σεπτέμβριο!!!

Η ΒΑΛΙΤΣΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΑ

Θέματα Διαπολιτισμικότητας – Πολιτισμική πολυμορφία, πολιτισμικές συνήθειες των λαών, λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία μεταξύ των λαών.

«Η βαλίτσα του πρόσφυγα»

Στόχοι της δράσης ήταν τα παιδιά να αποκτήσουν ενσυναίσθηση, να μάθουν τι σημαίνει πόλεμος, ξεριζωμός, προσφυγιά, νοσταλγία, ελπίδα, καινούρια πατρίδα. Να μπουν για λίγο στη θέση του άλλου. Να αντιληφθούν πως υπάρχουν ταξίδια χωρίς επιστροφή στο σπίτι μας.
Ενδεικτικά αναφέρονται δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν όπως:
– Αφήγηση βιβλιο-ιστορίας: «Τι θα πάρω μαζί μου φεύγοντας».
– Φτιάχνω τη δική μου βαλίτσα, τι θα βάλω μέσα. Ζωγραφίσαμε τι θα παίρναμε μαζί μας φεύγοντας εμείς.
– Μελέτη έργων τέχνης με θέμα την προσφυγιά.
– Ζωγραφική αποτύπωση του παιδιού πρόσφυγα, της ειρήνης, της θάλασσας και της βάρκας του πρόσφυγα.
– Μουσικοκινητικό παιχνίδι «Η βάρκα του πρόσφυγα».
– Συζήτηση για τις έννοιες πόλεμος – ειρήνη – πρόσφυγας. Πώς νιώθουμε εμείς; Τι θα κάναμε εάν αυτό συνέβαινε σε εμάς;
– Συζήτηση για το τι θα παίρναμε εμείς μαζί μας εάν έπρεπε να φύγουμε ξαφνικά από το σπίτι μας για πάντα.
– «Παίζω παίζεις» – 21 Μαρτίου ημέρα κατά του ρατσισμού στο νηπιαγωγείο.
– Συζήτηση για το θέμα: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι.
– Συζήτηση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα & για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
– Ανάγνωση των βιβλίων «Οι ξένοι», «Όλη η γη ένα χωριό, Τα μωρά του κόσμου», «Μια μέρα με τα παιδιά του κόσμου», «Το πιο μεγάλο βιβλίο για τις οικογένειες» και συζήτηση των θεμάτων που αναδεικνύουν.
– Ανάγνωση και ανάλυση του ποιήματος «Θα ανταμώσουμε ξανά» του Ανδρέα Καρρακόκκινου και του ποιήματος για τον «Τόπο σου» του Γιώργου Σεφέρη. Στη συνέχεια ζωγραφική αποτύπωση των στίχων της επιλογής των παιδιών.
– Συζήτηση για το τι μπορούμε εμείς να κάνουμε για να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά.
– Ζωγραφική τι πήρε μαζί της η Nur.
– Ζωγραφική αποτύπωση της ελπίδας, της φιλίας, της αγάπης.

(Σχεδιασμός και υλοποίηση Διονυσία Γιορταμελή, ΠΕ60)

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΙΟΣ
Θεματική Ενότητα : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Θεματικός Άξονας : ΥΓΕΙΑ : ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Τίτλος : «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ»

1. Παρατήρηση των βιβλίων του σχολείου με θέμα την οδική κυκλοφορία και ασφάλεια (ανίχνευση γνώσεων και εμπειριών των παιδιών μέσα από συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης).
2. Εποπτικό υλικό (προβολή, επεξεργασία, συζήτηση για τη συμπεριφορά των οδηγών, των συνοδηγών και των πεζών, των ποδηλάτων και του εξοπλισμού τους, τους φωτεινούς σηματοδότες).
3. Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Κυκλοφορώ με ασφάλεια».
4. Ανάγνωση και επεξεργασία βιβλίων ( «Καλώς τον κύριο Κ.ΟΚ.», «Μπαίνουν φανάρια στο δάσος», «Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας»).
5. Ποίημα για τον κύριο Κ.Ο.Κ. (ανάγνωση και σχολιασμός).
6. Ατομικά φύλλα εργασίας γλώσσας και μαθηματικών, για τους πεζούς και τα οχήματα, τις πινακίδες, τους φωτεινούς σηματοδότες.
7. Ατομικές χειροτεχνίες (ένα αμάξι κινείται στο δρόμο, φωτεινοί σηματοδότες πεζών και οχημάτων) και ατομικό κολλάζ για τη διάβαση των πεζών.
8. Κανόνες κυκλοφορίας (ομαδική αποτύπωση με ζωγραφική).
9. Ομαδική κατασκευή χάρτη (με δρόμους, σήματα, φανάρια, διαβάσεις) και αυτοκινήτων.
10. Ομαδικό παιχνίδι συναρμολόγησης σημάτων οδικής κυκλοφορίας
11. Πίνακας διπλής εισόδου (ομαδική δραστηριότητα).
12. Τραγούδι «Έλα να μάθουμε τα σήματα».
13. Σύνθετες λέξεις με τη λέξη «δρόμος».
14. Παρακολούθηση βίντεο σχετικών με την κυκλοφοριακή αγωγή.
15. Ψυχοκινητικά παιχνίδια στην τάξη και στην αυλή (προσομοίωση οδήγησης με τη χρήση στεφανιών, «πως να κυκλοφορώ σωστά στο δρόμο ως πεζός», «σταμάτα – επιβράδυνε-ξεκίνα»).
16. Φύλλο συνεργασίας με γονείς.
17. Παρακολούθηση προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»
18. Δημιουργία τελικού εννοιολογικού χάρτη.

3o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ
Θεματική Ενότητα : STEM – ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Θεματικός Άξονας : ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ

Τίτλος : Μικροί μετεωρολόγοι (Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση STEM [Hellenic Education Society for STEM])

1. Εννοιολογικός χάρτης ( Ποιες είναι οι 4 εποχές; Ποιοι οι μήνες του έτους; Κωδικοποίηση των μεταβολών του καιρού, η έννοια της μετεωρολογίας)
2. Οι μήνες του έτους, οι 4 εποχές και οι μεταβολές του καιρού (συζήτηση, επεξεργασία με τη βοήθεια του ημερολογίου της τάξης και εποπτικού υλικού και ομαδική εργασία σε χαρτί μέτρου, το δέντρο των 4 εποχών).
3. Ψυχοκινητικό παιχνίδι «Οι ομάδες των εποχών», «Το τρενάκι του χρόνου».
4. Παρακολούθηση βίντεο (εναλλαγή των εποχών, ακραία καιρικά φαινόμενα)
5. Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιών («Η Κυρά Καλή και οι 12 μήνες»)
6. Μύθοι Αισώπου: «Ο ήλιος και ο βοριάς» (συζήτηση και επεξεργασία του μύθου, δραματικό παιχνίδι)
7. Αλκυονίδες μέρες (προβολή και επεξεργασία εποπτικού υλικού για την Αλκυόνα, ανάγνωση του μύθου της Αλκυόνης και φύλλο εργασίας)
8. Ο κύκλος του νερού: παρακολούθηση και συζήτηση του παραμυθιού « Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα», προβολή εκπαιδευτικού βίντεο, σειροθέτηση εικόνων και κατασκευή παζλ.
9. Ψυχοκινητικό παιχνίδι «Γινόμαστε σταγόνες».
10. Ατομική κατασκευή «Ο σταγονούλης», «Ο κύκλος του νερού» σε χάρτινο πιάτο.
11. Πειράματα στην τάξη: τήξη – πήξη-εξάτμιση, δημιουργία βροχής, συζήτηση και φύλλο εργασίας)
12. Ο ήλιος (τραγούδι, εννοιολογικός χάρτης, χρήση εποπτικού υλικού και συζήτηση αυτού)
13. Προβολή εκπαιδευτικού βίντεο για το ηλιακό σύστημα και την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο.
14. Ατομικές χειροτεχνίες (οι 4 εποχές, η μέρα και η νύχτα, ήλιος- γη-σελήνη)
15. Ψυχοκινητικό παιχνίδι «Η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο»)
16. Παρακολούθηση παράστασης κουκλοθέατρου «Η Χιονονιφάδα Λου» και συζήτηση στην τάξη.
17. Παρακολούθηση και αναπαράσταση Δελτίου Καιρού. Συζήτηση για τη σημασία των καιρικών φαινομένων στη ζωή μας.
18. Παρακολούθηση βίντεο με ακραία καιρικά φαινόμενα.
19. Ομαδικές κατασκευές (η τηλεόραση της τάξης μας, ανεμούριο, οι κλίμακες του ανέμου, βροχόμετρο)
20. Ατομικά φύλλα εργασίας γλώσσας και μαθηματικών
21. Ατομικές κατασκευές (θερμόμετρο από χαρτόνι, ανεμοδείκτης, μικροί μετεωρολόγοι)
22. Τελικός εννοιολογικός χάρτης (Τι μάθαμε)

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Δεκέμβριος – Ιανουάριος
Θεματική Ενότητα : Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Θεματικός Άξονας : Συμπερίληψη : Αλληλοσεβασμός , διαφορετικότητα

Τίτλος : «Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο»

1. Εννοιολογικός χάρτης (Τι είναι η διαφορετικότητα; Τι σημαίνει να είσαι διαφορετικός; Τι είναι ο αλληλοσεβασμός και πως εκδηλώνεται;)
2. Ανάγνωση και επεξεργασία βιβλίων που πραγματεύονται το ζήτημα της διαφορετικότητας, όπως : «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας», «Το χαρούμενο λιβάδι», «Ένας πιγκουίνος, όχι και τόσο τέλειος», «Ο Τριγωνοψαρούλης», «Το κάτι άλλο», «Μαζί είναι καλύτερα», «Ο ιπποπόκαμπος», «Τα παιδιά του κόσμου», επεξεργασία και σχολιασμός στην τάξη.
3. Προβολή βίντεο που αγγίζουν το θέμα της διαφορετικότητας στη φύση, όπως «Ο μαγικός κόσμος των ζώων (τα διαφορετικά είδη των αρκούδων)», αλλά και στην ανθρώπινη καθημερινότητα, όπως «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας».
4. Κινητικές δραστηριότητες με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση και με βιωματικό τρόπο της σημασίας της διαφορερικότητας και της ισότητας.
5. Καταγραφή σε διαγράμματα και πίνακες εισόδου των ομοιοτήτων και την διαφορών μεταξύ μας και αξιολόγηση της σημασίας, της αξίας τους.
6. Φύλλα εργασίας με έμφαση στη γλώσσα και τα μαθηματικά.
7. Γνωριμία με παιδιά από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς με τη βοήθεια βιβλίων και εποπτικού υλικού. Μαθαίνουμε συνήθειες, λέξεις και παίζουμε παιχνίδια από άλλες χώρες.
8. Ακούμε και τραγουδάμε τραγούδια που μιλούν για τη διαφορετικότητα «Με το κόκκινο που πας» και δημιουργούμε τα δικά μας.
9. Ατομικές και ομαδικές εργασίες που προάγουν την έκφραση της μοναδικότητας των παιδιών και μεταδίδουν το μήνυμα της ισότητας.
10. Παρακολούθηση κουκλοθεάτρου – παράστασης «Η χιονονιφάδα Λου»
11. Συζήτηση, ενημέρωση σχετικά με τα άτομα με αναπηρία. Προβολή εποπτικού υλικού, παρακολούθηση βίντεο και εκμάθηση τραγουδιού «Ν’αγαπάς» στη νοηματική γλώσσα.
12. Συζήτηση και επεξεργασία και άλλων σημαντικών κοινωνικών ζητημάτων, όπως τα δικαιώματα του παιδιού και ο σχολικός εκφοβισμός μέσα από βιβλία και βίντεο.
13. Τελικές ιδέες για τη διαφορετικότητα: καταγραφή σε ατομικό ιχνογράφημα, παρουσίαση και συζήτηση στην ολομέλεια. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη σε ομαδικό κολλάζ και σύγκρισή με τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ – ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Τίτλος: «Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής»
1. Εννοιολογικός χάρτης (Πώς δημιουργείται το δάσος; Από ποιον; Από τι αποτελείται; Ποια η σημασία του για τη ζωή μας;)
2. Ανάγνωση και επεξεργασία βιβλίων (« Ο μαγικός κόσμος των δέντρων», « Πώς δημιουργείται το δάσος», « Το δέντρο που έδινε», «Ο κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί»)
3. Παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο με θέμα τα ζώα του δάσους, την προσφορά των δασών στη ζωή μας και την προστασία τους.
4. Ομαδικές κατασκευές-κολάζ (Κολάζ με θέμα: «Τα μέρη του δέντρου» Μακέτα με θέμα «Το δάσος», Κολάζ με θέμα: « Το δάσος-Οι πνεύμονες της γης)
5. Ατομικές εργασίες γλώσσας και μαθηματικών
6. Η Δημιουργία του δάσους ( σπορά και ανάπτυξη φυτών)
7. Ατομικές κατασκευές με έμφαση στα δέντρα, τα δάση και τα ζώα που ζουν σε αυτά.
8. Καταστροφή των δασών ( πυρκαγιές, αποψίλωση)- Συνέπειες και Λύσεις για την προστασία τους
9. Η Πυροσβεστική υπηρεσία ( δημιουργία σχετικής γωνιάς στην τάξη, κατασκευή καπέλων πυροσβεστών)
10. Ψυχοκινητικά παιχνίδια (« Γινόμαστε δέντρα», « Βόλτα σε ένα χιονισμένο δάσος»)
11. Δραματοποίηση βιβλίων ( «Ο κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί», «Πράσινοι ήρωες»)
12. Δημιουργία τελικού εννοιολογικού χάρτη-αξιολόγηση εργαστηρίου ( τι μάθαμε, τι θα αλλάξουμε στις συνήθειές μας)